Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Amandavd schreef:KimD schreef:Nee joh! Er zijn ook mensen die daar niks om geven. Ik dus. Ik draag ik het dagelijks leven geen make up en mijn haren meestal in een staart en knot. Op een bruiloft dus ook, ik vond zo'n foto's sowieso vreselijk dus ik weiger ik sowieso. En meestal ga ik ook in wat ik lekker vind zitten. Is er een dress code waar ik me niet in kan vinden ga ik ook niet, of dit nou één vreemde of mijn beste vriendin is
Ik vind dat dan weer een beetje raar en egoïstisch. Ik draag nooit make-up, doe zelden iets geweldigs met mijn haar, draag bijna altijd spijkerbroeken etc, maar als iemand die ik kende mij uitnodigt voor een bruiloft, het dus fijn vind om mij daar te hebben, dan is het een kleine moeite om mij voor die persoon wel een keer op te tutten. Dat heet iets voor elkaar over hebben. Zeker als de bruiloft voor die mensen echt een speciale dag is.
Emmaa_ schreef:Geen makeup zou ik niet eens erg vinden, als je dat normaal niet draagt hoef je imo niet ineens makeup op te doen om 'mooier' te zijn voor een bruiloft. Maar als iemand op mijn trouwerij aan zou komen met dr haren in een 'ik heb al drie weken geen shampoo gezien'-knot in een spijkerbroek met een oude slobbertrui, dan zou ik daar toch niet bepaald blij mee zijn.
.
. Ik heb dan gewoon een plaatje in mijn hoofd van mijn perfecte trouw en goed als jij dat geen leuke dag vindt. Maar niet willens en wetens komen met expres het tegenovergestelde, omdat je op onze dag moet laten zien dat ik wel van regeltjes hou en jij regeltjes belachelijk vindt. Blijf dan gewoon thuis._San87_ schreef:Dat vind ik ook weer ver gaan... Want hoe goed ken je nu iedereen die je uitnodigt op een bruiloft? Helemaal als het om de plus ones van neven en nichten gaat, bijvoorbeeld.
bigone schreef:_San87_ schreef:Dat vind ik ook weer ver gaan... Want hoe goed ken je nu iedereen die je uitnodigt op een bruiloft? Helemaal als het om de plus ones van neven en nichten gaat, bijvoorbeeld.
Tja, ik kende alle vrienden/vriendinnen van onze neven en nichten dus geen probleem. Wij hebben ook echt mensen gevraagd die iets voor ons betekenden. Als je uit een familie komt waarbij standaard bepaalde personen op de lijst horen te staan omdat dit al jaren zo gaat en je gehoorzaamt daar aan dan kan ik me voorstellen dat er zo eentje tussen zit.
. Maar daarin ieder zijn meug. _San87_ schreef:bigone schreef:
Tja, ik kende alle vrienden/vriendinnen van onze neven en nichten dus geen probleem. Wij hebben ook echt mensen gevraagd die iets voor ons betekenden. Als je uit een familie komt waarbij standaard bepaalde personen op de lijst horen te staan omdat dit al jaren zo gaat en je gehoorzaamt daar aan dan kan ik me voorstellen dat er zo eentje tussen zit.
Nou, dat ook. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je van een plus one van je nicht niet precies weet of hij zich wel comfortabel voelt in een pak (ik noem maar wat). En ik kan me ook heel goed voorstellen dat je niet al je 300 gasten dusdanig goed kent dat je precies weet wat die persoon wel of niet ongemakkelijk vindt.
Daarnaast vind ik het ook geen ramp eens uit de comfortzone te stappen om weer eens nieuwe ervaringen op te doen. Maar daarin ieder zijn meug.

De rest zou ik dan moeten uitnodigen 'omdat het zo hoor'. Om die reden zou ik ook nooit openbaar maken dat ik ga trouwen, lijkt me vreselijk al dat moeten. KimD schreef:Lijkt me sowieso wel heavy als je 300 man op je bruiloft hebt.
Ik vraag me dan altijd af of die mensen daadwerkelijk iedereen maar uitnodigen om iedereen maar tevreden te stellen of omdat ze daar daadwerkelijk zelf bij willen hebben.
Als ik mensen zou uitnodigen die ik er ècht wil hebben ben ik vrij snel klaar ben ik bang, meer dan 30 man zullen dat niet zijn.De rest zou ik dan moeten uitnodigen 'omdat het zo hoor'. Om die reden zou ik ook nooit openbaar maken dat ik ga trouwen, lijkt me vreselijk al dat moeten.
moonsparkle schreef:Dit zet me wel aan het denken wat ik zou willen. Ik zou het toch wel heel mooi vinden om alle mannen in pak te zien. Echter kan het me voorstellen dat niet iedereen een pak heeft en dan best wat geld voor je uit moet geven.
Daarnaast is het voor vrouwen nog lastiger om aan te duiden in de zin van ja ik zie ze graag in een jurk of rok, maar niemand weet wat voor model je zelf qua jurk hebt. Er zijn ook wat vrouwen waarvan ik weet dat ze liever geen jurk of rok aantrekken en hoe wel ik het heel leuk zou vinden wil ik ook wel dat ze zich goed voelen.
Wat is ook een leuke manier om zoiets op een kaart te verwerken?
Even een kort verslag:
. Als jij uit een hele kleine familie komt en je vriend ook, of jullie komen allebei uit een familie waarbij je ouders allebei minstens 5 broers en zussen hebben met alle nichten en neven en misschien al kleinkinderen etc erbij...die je er graag allemaal bij hebt want je bent een hechte familie...kan al een verschil geven tussen 20 man moeten uitnodigen of 80 man...als jij allebei een leuk werk hebt op een groot bedrijf met veel collega's die je ook graag op het feest wil, of je werkt met een paar man of helemaal niet...kan ook weer een groot verschil in je lijst geven. Bij een of meerde sportclubs aangesloten van minstens 10 ploeggenoten met partner en je zit weer aan een hoop meer of een hoop niet als je dat niet hebt. En verder is dat ook maar net wat jij het leukste vind. Ik zou ook graag trouwen met mensen die ik of mijn vriend goed kennen, als ik moet kiezen liever een feest met 20 man dan eentje van 300 waar we de helft maar hebben uitgenodigd omdat het hoort. Maar andere mensen vinden het misschien een superleuk idee om een gigantisch kasteel te vullen met zoveel mensen en een zo groot mogelijk feest, ookal zijn niet alle gasten even close. Hun feestje toch
.
... _San87_ schreef:Dat vind ik ook weer ver gaan... Want hoe goed ken je nu iedereen die je uitnodigt op een bruiloft? Helemaal als het om de plus ones van neven en nichten gaat, bijvoorbeeld.
Kwanyin schreef:Ik zou het ook niet erg vinden als iemand besluit niet te komen omdat het thema van mijn bruiloft of mijn etiquette regels haar niet aanstaan. Ik heb dan gewoon een plaatje in mijn hoofd van mijn perfecte trouw en goed als jij dat geen leuke dag vindt. Maar niet willens en wetens komen met expres het tegenovergestelde, omdat je op onze dag moet laten zien dat ik wel van regeltjes hou en jij regeltjes belachelijk vindt. Blijf dan gewoon thuis.
Nu zou het mij sowieso niet veel uitmaken en ik ga al helemaal geen mensen dwingen in kleren die ze niet leuk vinden. Heb ook vriendinnen die bv geen hoge hakken dragen en ik ga die niet dwingen om een avond op naaldhakken te moeten paraderen. Maar zo ken ik mijn vriendinnen en familie ook wel goed genoeg dat ik weet dat ze niets zouden doen om gewoon maar moeilijk te doen. Maar als ik word uitgenodigd op een bruiloft en het bruidspaar heeft daar een speciaal verzoek om iets wel of niet te dragen, dan doe ik dat braaf, of ik meld waarom dat mij niet gaat lukken, of ik meld mij af en ik verwacht dat de bruid dat dan ook maar moet begrijpen.
Zo was er ooit eens een discussie over vegetarisch eten op een bruiloft, geloof zelfs ook ooit een keertje op bokt. Wat doe je als je bent uitgenodigd op een feest van twee overtuigde vegetariërs die besloten hebben dat ze geen vlees willen zien op hun bruiloft en dus alleen maar vegetarische gerechten hebben. Er waren mensen bij die vonden dat ze dan maar stiekem een stuk vlees moesten meenemen want god behoeve een avond geen vlees eten omdat een bruidspaar dat eens vroeg was toch zo bekrompen van hun en totaal niet gastvriendelijk. Nee sorry, blijf dan gewoon thuis en ga een bicky burger halen. Feestje van het bruidspaar, feestje zoals het bruidspaar het wil, en ik gun iedereen zijn of haar droomdag zoals zij die in gedachten hadden.
Marije_jiplover schreef:Ik zal heus niet in een workerjeans aankomen, maar ik heb nette donkerblauwe/grijze en witte jeans die ik echt naar feestjes draag en daar heb ik nog nooit commentaar op gehad.
(en voor mij valt compleet wit jurkje of complete tuniekof grote witte opvallende vlakken ook onder.. witte pakken denk ik hooguit wie was ook alweer de bruidgom, maar dan is het meer grinnekend).
)..
Ze had immers een bruiloft