Naam (bijna altijd!) verkeerd gespeld. Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Naam (bijna altijd!) verkeerd gespeld. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:01

Janine

Jeanine
Jeannine
Jeaninne
Janien
Sjanine
Sjanien
Sjeanine
Chanine
Cheanine
Cheannine

Etc. Etc.

Het lezen van de naam Janine, resulteert in het omroepen van de volgende namen:
Jannie
Jantje
Sjannie
Janien
Janine (janinu)
En nog diverse andere variaties...

Voor de duidelijkheid, je zegt eigenlijk gewoon Sjenien.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:02

Oooh Eline :')

Ik ben docent en kom van alles tegen maar ik ben blijkbaar wel goed met namen, waarschijnlijk omdat ik veel talen spreek. Het gaat standaard eigenlijk alijd toevallig goed, al heb ik ze nog nooit gezien :P

Mijn naam wordt vaak Mechteld. Brrrr. In het Frans maak ik er altijd gewoon Mathilde van, daar luister ik naar :j
Laatst bijgewerkt door Sheran op 27-01-16 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:04

Leuk verhaal Eline.
Alleen wel jammer dat je er niet op een leukere manier achter bent gekomen. Toch moeten rennen.
Ergens is het ook wel een leuk geintje van je moeder, al viel het een beetje verkeerd uit.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:06

Neee ElineS, hahahahaha. Wat een briljant verhaal :D :D

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:07

Ik heet Shari maar dat is ook lasig hoor.

Sjari
Sjarie
Charie
Chari
Sharie
Shary

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:08

Milou word nog wel eens Miloe of Milau, en mijn achternaam word bijna altijd met een S gespeld in plaats van met een Z. Mijn tweede naam is Maré en dat veranderd meestal in Mara, Maree of Marel.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:09

Het meerendeel wat hier voorbij komt zou ik ook fout doen. Hoe kan ik nou ruiken dat je het afwijkend spelt of juist anders uitspreekt?
Ik vind het altijd een hele prestatie om het nog fout te doen in mailtjes of andere tekst...je hebt het voorbeeld, gebruik dat dan!

Mijn ex moest zn naam ook altijd spellen omdat zn ouders creatief waren: mickeal. Wat je dus gewoon uitspreekt als maikel. Heeeel gek dat je het dan altijd moet spellen he!
Mijn naam gaat meestal wel goed, de meesten vragen er gewoon direct bij of het met of zonder h aan het einde is. Anders zeg ik het zelf meestal, aangezien beide schrijfwijzes veel voorkomen (sarah vs sara). Ik heb wel een paar keer gehad dat ik alleen zeg 'met h' en die kan dan dus ineens middenin staan. Dan wordt het dus sahra.... Moet er altijd wel om lachen, want in principe zou dat kunnen.
Wat ik niet snap, is dat sommigen er sandra van maken...dit klinkt toch echt totaaaaal anders!

Mijn achternaam is wel typisch. Hier in groningen gaat dit eigenlijk altijd goed, hoef het nooit te spellen en zelfs met snel uitspreken pikt men het op. Toen ik in utrecht woonde moest ik het juist altijd spellen en werd het vaak nog broekman ipv broekema. Op zich logisch, hier komt de naam veel voor en verder zuidelijk vrijwel niet.

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:10

De naam van onze dochter Meike wordt standaard als Maaike geschreven. Het ging al mis bij de verloskundige, we hadden toen al gewaarschuwd moeten zijn! 8-)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:11

De uitgang -ma en -sma is nl typisch iets noordelijks (evenals een paar andere uitgangen). Iemand die in het zuiden woont met die uitgang verraadt zijn/haar afkomst :))

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:12

Bij mij heeft de ambtenaar van de burgerlijke stand mijn naam verkeerd opgeschreven en daar kwamen mijn ouders later pas achter.
Mijn oma haar naam was Willemina Antonia, maar ja de oude koningin haar naam was Wilhelmina, en de fout was snel gemaakt.
Ik ben vernoemd , maar ook weer niet :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:12

Zwerte schreef:
Het meerendeel wat hier voorbij komt zou ik ook fout doen. Hoe kan ik nou ruiken dat je het afwijkend spelt of juist anders uitspreekt?
Ik vind het altijd een hele prestatie om het nog fout te doen in mailtjes of andere tekst...je hebt het voorbeeld, gebruik dat dan!

Echt he????

Ik begrijp dat je mijn naam verkeerd spelt wanneer je het hoort. Gelukkig vragen de meeste mensen ook naar de spelling.

Maar een poosje terug mailde ik met iemand en echt elke reactie kreeg de aanhef 'Beste Jeanine'. Nooooooooouuuu.. _-:(

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:13

XiiaaooNaa schreef:
Ik heet XiaoNa ... spreek je uit al: 'sjou-na' maar men zegt 'ksou-na' ..
Moet je nagaan hoe mensen het schrijven

Ik durf haast te wedden dat alleen mensen met enig verstand van de Chinese taal je naam in een keer goed zullen schrijven haha.
Maar ik vind het in ieder geval een prachtige naam!

@ElineS:
Prachtig verhaal haha. Snap dat t destijds niet leuk was, maar nu kan je er wel om lachen denk ik? Maar je zult het in ieder geval niet zo snel meer vergeten :P
Laatst bijgewerkt door Goldwynn op 01-02-26 13:11, in het totaal 2 keer bewerkt

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:16

Mellanie
Mensen schrijven het allemaal met 1 L
Of een y op het einde willen mensen ook nog wel is doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:26

Lotgenoot meldt zich!

Ik heet R.ikst maar het wordt altijd geschreven als R.ixt. Zonder die punt ertussen uiteraard

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:28

Jup...terwijl de naam Jennifer toch niet zo moeilijk zou moeten zijn XD

Maar t wordt echt bijna altijd fout gespeld :')

Jeniffer, Jenefer, Jenever XD

miep89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:32

Ik kan me ook melden. Ik heet Myrte, die spelling wordt echter nauwelijks gebruikt.
Daarom staat er standaard Mirte, Mirthe of Myrthe. Ik moet zeggen dat ik het persoonlijk niet zo erg vind. Hadden mn ouders maar voor een andere spelling moeten kiezen :P

Eline/Eliene wat een fantastisch verhaal :') _/-\o_ Hopelijk zie je er zelf inmiddels ook de lol van in.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:42

Ik vind het ook heel logisch dat mensen Lisanne schrijven, ik verbeter eigenlijk ook nooit iemand want het maakt me niet zoveel uit.

Mijn ouders vonden het leuk omdat ik tweeling ben en mijn zus heet Sylvie. Nu is het dus Syl en Lys en dat vind ik eigenlijk ook wel grappig :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:43

Appelmoes_11 schreef:
Ik heet Hellen. Meestal wordt het Helen, maar vaak ook Heleen of Ellen.

Merrielief heet Maybe en dat werd vroeger op de manege door de kinderen ook verkeerd geschreven en uitgesproken :D

In Frankrijk moest ik op het politiebureau uitleggen dat mijn geboorteplaats met een apostrof en een kleine letter begint ('s-Hertogenbosch) en dat was ook komisch :=

hmpfff..

ik ben dus Heleen..

hoe simpel kun je het hebben, exact zoals je het zegt..

dat wordt dus:

Hellen
Helen
Helene
Hèlene
Heléne
en ja zelfs
ellen.

en hoe ze er op kwamen? Hulene -O-

zo'n eenvoudige spelling, te simpel voor naamstickers vroeger (hellens in overvloed zelfs Helene's), maar blijkbaar te makkelijk om goed te doen..

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:50

Mijn voornaam (Vera) wordt vaak wel goed grschreven... Mijn achternaam (van der Keur) daarentegen... Van de, van den, vd Kleur... en als topper... Door nota bene de ABN Amro bank (!) "van der Kurk"...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:53

_O- Zo is VL al eens aangeschreven met geachte heer -insert achternaam-us... Bij Banjer was dat van der Keurus geweest :+ En dat door een bedrijf waar VL jaren lid is geweest.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:55

Debora

Word 9 vd 10 keer gespeld als;

Deborah
deborha
En zelfs Deborhah

Over mn achternaam nog niet te beginnen...

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:01

Azmay schreef:
Ik heet Esmé.
Zelfs goede vrienden en aangenomen familie schrijft vaak na tig keer corrigeren nog Esmee Esmée of een andere variant.

In Australië maakte ze het helemaal bont. Mijn gebruikersnaam is daar een combo van :')

Ja die uitspraak ja _O-
Mijn familie is Australisch, en die spreken het ook zo uit.

Overigens heet ik Esmée, haast niemand schrijft het met streepje en om er zo op te gaan zitten hameren vind ik ook dom. Is niet heel erg gelukkig, het is niet alsof het opeens een hele andere naam is :+

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:04

jorika1986 schreef:
lshannah schreef:
We delen dezelfde naam!! Ik heb ook nog op werk de varianten Lysanna en Lizane! Haha en bij mensen die in een email het verkeerd doen, terwijl ze het in m'n afsluiting hadden kunnen zien spel ik expres hun naam ook verkeerd lol

Doe ik ook :+

Pffieew, ik ben dus niet één of andere gek hahha! Ja nouja, als je al een voorbeeld hebt en het dan alsnog verprutst vind ik je gewoon een pannekoek! Dus ik wrijf het er dan nog even in haha.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:06

_Dominique schreef:
Dominique wordt vaak

Dominic
Dominiqeu
Dominiek
Domeniek
Dominiq

De bovenste vind ik logisch, mijn neefje heet namelijk Dominic. Het is dus gewoon mogelijk haha

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:12

Ik moet zeggen dat ik het ook apart vind als mannelijke vormen ineens voor vrouwen gebruikt worden. Dominic -Dominique, René -Renée... dan doe ik het inderdaad ook fout.