Aedema schreef:Ann1992 schreef:Verbieden zal ik niet zo snel doen, maar ik heb vrij veel grenzen en ik kies mijn vriendjes daar ook op uit. Ik zou geen relatie beginnen met iemand die rookt, veel alcohol drinkt, veel tatoeages heeft, drugs gebruikt enzovoort. Mocht dit toch gebeuren tijdens het hebben van een relatie dan zitten daar inderdaad consequenties aan. Op het moment zelf zie ik dan wel of daar mee te leven valt of niet, de ene grens is wat makkelijker te overschrijden dan een ander. Toch een tatoeage nemen vind ik minder erg dan plots gaan roken om maar wat te noemen. Maar als je verliefd wordt op iemand die rookt en jij hebt problemen met rokers, dan moet je dat óf van te voren oplossen, óf geen relatie met die persoon nemen. IMHO kun je het dan niet maken om halverwege te zeggen 'overigens, over dat roken hè... Je moet nu kiezen.'
Over dat roken ben ik helemaal met je eens. Maar hoe zit dat met tattoo's? Wat als je met iemand uitgaat die tattoo's heeft, maar ze verbergt en je dit niet eerder ziet dan wanneer hij zich uitkleedt?
Vaak is dat in de datefase wel een onderwerp van gesprek haha. Ik drink zelf helemaal niets dus dan vragen mensen al snel door wat ik 'dan wel' doe, dan kan ik daar mooi op terugspelen. En een enkele tatoeage is voor mij echt geen dealbreaker hoor.
Emmaa_, daarom is het ook belangrijk om daar zo snel mogelijk eerlijk in te zijn. Een relatie tussen ons zou dus niet werken dus dan kan je daar maar beter snel achter komen toch.