En dan gaat je vriend naar de marine.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:51

In het begin vloek je de halve wereld bij elkaar dat uitgerekend jouw vriend zo'n job kiest. Nadien ben je het gewend en vloek je de eerste dagen dat ie thuis is omdat hij je routine overhoop haalt :')

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 23:26

Varekaj schreef:
In het begin vloek je de halve wereld bij elkaar dat uitgerekend jouw vriend zo'n job kiest. Nadien ben je het gewend en vloek je de eerste dagen dat ie thuis is omdat hij je routine overhoop haalt :')

Hahahahahahaha!! Gelukkig heb ik dus ook geen vaste routine hij vult me juist enorm goed aan!!
Ook nu ie op de kazerne zit probeer ik al minder contact te hebben. Om er alvast maar aan te wennen dat het straks nog minder word. Goede oefening voor mezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:43

Scheelt dat wij 27 waren toen we elkaar leerden kennen :P De eerste dagen als hij weg is ben je even je draai kwijt, sowieso. Je mist de warmte naast je in bed, geen "hallo schat" wanneer je na je werk thuis komt. Een paar dagen later ben je maar wat blij dat je je als een rolmops op kan krullen in dat gigantische dekbed, uren tutten in de badkamer met crèmes, scrubs, whatever. Schaamteloos snoepen en met een bak ijs op de bank in die tijd van de maand. Geen remsporen meer in het toilet of een vreselijke walm nadat hij een grote boodschap heeft achtergelaten in het toilet :')
Lekker gezellig wijntje gaan doen met vriendinnen, 50 keer van outfit veranderen op een avond zonder gezeur. Elke avond even goed gaan zitten om een leuk mailtje te typen, telkens opnieuw die lieve woordjes die hij zelf gestuurd heeft lezen en warm worden vanbinnen.

Tot ie thuiskomt. Jij hebt tegen dan een vaste routine ontwikkeld die hij vrolijk weer helemaal op zijn kop zet. "Hoezo het eten is nog niet klaar, het is 17u30..." of dan wil je een wasje doen, blijkt dat hij de machine al lekker heeft volgestouwd met zijn spul en uiteraard staat dat ding nét aan zodat je anderhalf uur mag wachten :+ Je berg was en strijk vermenigvuldigt zich sneller dan een bacterie in overdrive, je koelkast zit plots weer propvol snelle snacks en je rammelt weer uit je bed omwille van zijn eeuwige gesnurk.

Maar het is echt elke minuut waard :')

korbakimmy8Jarig

Re: En dan gaat je vriend naar de marine.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 19:38

Hahahaha je kan echt onwijs leuk schrijven er over!! Hoe je het zo zegt lijkt het helemaal niet moeilijk. Ik ben echt zeer benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Gaat een nieuwe vreemde wereld voor me open en wil die werepd graag leren kennen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 00:19

Het is niet makkelijk, wij hebben ook onze dipjes dat we denken "nou ben ik het alleen zijn zat". Door het met een portie humor aan te pakken en het positieve te zien gaat de tijd veel sneller. Als jij vrolijk en blij bent dan steunt dat je partner ook. Mijn vriend haalt er ontzettend veel motivatie uit als ik zeg dat ik trots ben op hem en zijn Job. Zeker als er nadien complimenten volgen van zijn baas dat hij het zo goed doet. Ja, het is zuur dat hij er niet altijd is. Aan de andere kant, het geeft je wel een unieke band. Jullie 2 kunnen de wereld aan. Als je dit aankan, dan staan jullie echt heel sterk samen.

Het is wennen maar achteraf gezien zou ik niet anders meer willen.

Ik denk vaak aan het stukje van nothing else matters : so close no matter how far, couldn't be much more from the heart. Forever trust in Who we are, and nothing else matters.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 15:50

En daarom wil ik het heel graag proberen. De band die je met elkaar krijgt is zo anders en (ik denk) sterker dan bij een ''gewone'' relatie. Zoals ik hem ook gezegd heb, ik wil vechten voor deze relatie, heb er onwijs veel voor over, maar wil er niet aan onderdoor gaan. En omdat ik niet weet hoe ik het ga vinden wil ik dit heel graag aan gaan. Denk dat het me op alle vlakken wel sterker zal maken, hoe moeilijk de tijden ook zullen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:56

Het is belangrijk dat je je niet gat focussen op "dan komt hij terug". Dan gaat de tijd eindeloos traag en werk je jezelf tegen. Bekijk het eerder als een periode die je vol kan plannen. Ik rij dan bijvoorbeeld vaker wedstrijden, ga wat vaker op stap met vriendinnen, waar mogelijk reserveer ik in die periode tijd voor zware schoolopdrachten en studeren voor tentamens, ik plan extra werkdagen van mijn bijbaan. Vooral voor school is het best handig, hij kan je niet afleiden. Zullen je ouders ook waarderen. Als je werkt kan je je dan flexibeler opstellen en extra werkuren maken. Dan verdien je wat extra of heb je extra vrij wat je kan opnemen als hij er wel is.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 21:01

Dat klopt ookal vind ik het niet aftellen zeg maar lastig. Je kijkt toch uit naar wanneer hij er weer is.
Ik weet al wat dingen wat ik wil gaan doen als grote klus als hij weg is. O.a. zijn kamer helemaal opknappen, schilderen, opruimen en opnieuw indelen. Dit mag al van zijn vader hahaha dus toestemming heb ik al :)
Wedstrijden of uberhaut rijden gaat hem verlopig niet worden. Me paard staat met een blesure, daarbij heb ik ook het vervoer niet om wedstrijden te rijden.
Komende 2 maanden maak ik veel uren op me stage (morgen laatste stage dag maar dan echt al verzorgende daar aan het werk) maar dan ia hij nog geen lange periode weg. Daarna qua werk geen idee wat ik ga doen. Ja bij de flexpool van de organisatie. Contract van 12-18 uur dua niet veel. Ook nog grote twijfel wat voor opleiding ik wil gaan doen na de zomer vakantie.

Helaas bleven de "rare" gedachtes door mij hoofd spoken. Gedachtea die helemaal niet nodig zijn. Daarom slik ik sinds dinsdag een homeopatisch stress verminderings pilletje. Ik kan me weer veel beter concentreren en haalt de scherpe randjes van de nare gedachtes af. Werkt perfect dus ben er al een stuk rustiger onder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:43

Praat er over. Best met mensen die de situatie zelf wat kennen. Het is voor velen niet echt in te beelden Hoe je je voelt tenzij ze het ook een keer meegemaakt hebben.

Negatieve gedachten zijn normaal, ik voel me soms ook bagger. Mijn vriend is sinds september op korte pauzes van een weekje na non-stop weggeweest. Normaal moesten ze nu trails doen op zee en dan kwam hij maandag thuis voor een maand. Nu is een schroef van het schip stuk en zijn ze nog niet eens uitgevaren, dus maandag wordt al krap. Hij slaapt ook aan boord, al is het maar een goed uur rijden van huis.
Balen voor beide, weten niks wanneer hij nu van boord mag voor vakantie maar ja. Kan je niks aan veranderen.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 23:17

Dus jou vriend is nu ook weg,, mmm zeker lastig dat je niet weet wanneer die thuis komt. Nouja heb je ook niet iets om naar uit te kijken \ af te tellen :)
Er over praten is een hele goede. Dat is iets wat je altijd moet blijven doen. Dit probeer ik ook zeker aldoor te doen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:32

Ze zitten nu nog voor 4 dagen ergens op zee voor de Belgisch/Nederlandse kust om testen uit te voeren en dan komt hij (eindelijk) naar huis voor een maandje, dus tot eind februari. Dan is het weer 6 weken weg naar Dubai en half april tot half juli zou hij dan opnieuw thuis zijn, hij heeft nog redelijk veel verlof staan van zijn werkperiode in Kroatië. We hebben voor onszelf 5 dagen Lissabon geboekt als uitstapje in februari, Valentijnsdag valt er midden in :D Eigenlijk zijn wij absoluut geen Valentijnsvierders, dit is puur toeval maar iedereen vindt het zo romantisch dus zeggen we maar voor de lol "mijn partner doet me een tripje Lissabon cadeau" :')

Nu kan je niet met hem praten, maar als die mogelijk er wel is, benut ze dan zeker. Wij hebben de gewoonte om 1x/dag een mailtje te sturen, meestal vlak voor we gaan slapen. Met vriendinnen praat ik er ook wel eens over, maar ik krijg toch het meeste begrip van eentje wiens vader ook erg vaak weg was voor zijn werk. De rest valt wel mee, maar ze kunnen het niet echt plaatsen. En dan zijn er ook meiden die je verhaal horen en al hysterisch worden als vriendlief eens een avondje alleen op stap wil met de mannen. Je wordt er heerlijk nuchter door, dat moet ik toegeven :j

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 23:38

Oh lekker een maandje thuis!! Dat tripje klinkt ook wep erg lekker!! Lekker van gaan genieten zou ik zeggen. Zullen jullie beide meer dan verdient hebben.

Ik praat er ook wel over met andere. Maar die snappen het toch minder goed dqn iemand die het zelfde mee maakt. Nu heb ik helukkig goed contact met iemand die haar vriend ook 2 weken terug gestart is bij de marine. Zelfde nieuwe ervaringen voor ons beide dus. Heerlijk als je echt met iemand ken kletsen die je ook echr begrijpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:20

:j Heel leuk hè! Wacht maar tot je beiden gezellig tegen elkaar kan lopen klagen. Ik krijg zo vaak scheve blikken als ik een keer zeg "ben ik blij dat ie weer op zijn boot zit" als hij net weg is. Of mijn schoonzus bijvoorbeeld. Geloof dat ze afgelopen week al een stuk of 10x heeft verkondigd dat ze absoluut niet begrijpt hoe ik ook maar een week kan "overleven" zonder mijn vriend naast me. Zij werkt als een soort uitzendconsulente, en ze hebben ook nachtdienst omdat ze arbeiders in ploegen hebben die 's nachts wel eens bellen wegens ziekte, ongeval, niet kunnen werken etc. Als ze dan bijvoorbeeld werkt van 21u tot 1u, dan kruipt ze niet thuis in haar bed na haar dienst. Nee, ze stapt in haar auto en rijdt naar mijn schoonbroer (die nog bij zijn ouders woont) om daar in bed te stappen. Dat hij er om 5u30 alweer uit gaat boeit haar niet, maar ze moet en zal bij hem slapen.

Mijn vriend en ik grappen er regelmatig over dat ze zijn kont nog zou afvegen als hij naar het toilet is geweest mocht hij dat willen :roll: Om dan tot de conclusie te komen dat we beiden knettergek zouden worden in zo'n relatie en gelukkig zijn met elkaars zelfstandigheid :D

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:22

Ik werk ook voor defensie ben pas op uitzending geweest 4 maanden, was wel zwaar maar je leert er ook veel van. Het is even wennen defensie maar als je er eenmaal werkt zit je goed, vooral als je nog jong bent je kunt vanalles leren , en zelfs sporten onder werktijd :D

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 19:38

barrelracer schreef:
Ik werk ook voor defensie ben pas op uitzending geweest 4 maanden, was wel zwaar maar je leert er ook veel van. Het is even wennen defensie maar als je er eenmaal werkt zit je goed, vooral als je nog jong bent je kunt vanalles leren , en zelfs sporten onder werktijd :D

Helaas heb ik daar weinig aan hihi. Ik zepf ga niet naar defensie. Ik blijf achter :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 00:54

Maar je krijgt wel een strak afgetrainde vriend in de plek :))

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 12:53

Ook , en als je een leuk salaris hebt en op tijd en kosten vd baas mag verder leren is goed voor ontwikkeling en toekomst en daar heb je als partner toch ook wat aan lijkt mij

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 17:37

Varekaj schreef:
Maar je krijgt wel een strak afgetrainde vriend in de plek :))

Hahaha dat heeft ie gelukkig al. Hij traint al 4 jaar 5 x per week. Hij traint nu juist minder dan voorheen;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:46

Maar toen kwam ie nog niet in uniform naar huis en had je geen marinier voor je neus staan als je de deur open trekt. En je weet heul goed hoeveel meiden daar weer jaloers op zijn :))

Mijn vriend zijn schip is eergisteren vertrokken op trials op zee, en sindsdien heb ik hem niet meer gehoord. Vrijdagavond waren dus de laatste berichtjes. Dus TS, je bent niet alleen. Toen ik gisteren op marine traffic keek zaten ze ergens op zee ter hoogte van Vlissingen. Nu weet ik het niet, ga dat zo dadelijk een keer checken. Ik weet dus ook nog steeds niet of hij morgen naar huis komt of dat het later is geworden intussen.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 20:14

Helaas komt ie ook niet in uniform thuos hahaha!! Maar dat geeft niet. Voorlopig is ie elke weekend nog thuis.
Ben benieuwd wanneer jou mannetje thuis komt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:29

Volgens de website liggen ze in Zeebrugge of toch vlak aan de haven, dus ik hoop dat het morgen is :D Dan hebben we eindelijk een maandje vakantie samen. Alhoewel, eerst deze week mijn eindwerk nog verdedigen en studeren voor een examen.

De mijne heeft ook geen uniform. Ja, een soort grauwe groene werkbroek en dan een fluogele fleece jas er overheen met zo'n werfhelm op zijn hoofd en werkschoenen. Of in het slechtste geval een knaloranje overal hahaha. Alles behalve sexy zeg maar.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 20:47

Laat maar weten wanneer hij thuis gekomen is.
Hahaha nee dat is alles behalve sexyhaha!! Die van mij heefr wel mooie kledig had ik gezien. Hij stuurde een x een foto. Nou best sexy:p helaas mag ie er niet mee naar huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:55

Zijn werkbroek met zwarte trui of polo en dan die werkschoenen, dat valt wel nog mee. Die knalgele vest geeft hem zo'n lekker brede schouders, maar ja, die kleur hè :')

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:12

Misschien dat je in de tijd dat hij weg is je gericht aan jezelf kunt werken.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 21:19

Hahaha inderdaad die kleur ;) bij me vriend gelukkig alleen donkere kleuren.

Ja in die tijd moet ik zeker aan mezelf gaan werken. Op vele vlakken.