Bokkers die niet meer in het paardenwereldje zitten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nadia_

Re: Bokkers die niet meer in het paardenwereldje zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:53

Ik zit ook al lang niet meer in de paarden, 4,5 jaar geleden mijn laatste paard in moeten laten slapen en sindsdien niet meer aan begonnen. Het geld, maar ook de tijd is er niet meer. Ik had toen 3 kinderen, inmiddels heb ik er 6 (en de 7de op komst) en woon ik in London, waar paardrijden ook nog eens niet te betalen is. Soms mis ik het wel, maar het kan gewoon echt niet meer.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:37

Vandaag had ik ineens een verrassend "blij dat ik nu niet rij" momentje. Het sneeuwde en ik zag iemand bij het stoplicht staan in paardrijbroek met de fiets.. De memories, de horror..
Die winters waren altijd verschrikkelijk! Moest ik eerst door de ijzige kou een half uur fietsen, en dan de bak keihard, rijden was gewoon niet leuk op die momenten :brr: met ijskoude afgevroren voeten (in die dikke winterlaarzen), en echt goed warme handschoenen kon je niet aan want dan kon je je teugels niet vasthouden. Longeren was ook geen doen, beetje stilstaan in het midden. Nee vandaag (voor het eerst in heel lang) miste ik het totaal niet :')

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:41

Haha ik heb het altijd als het regent.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:44

Haha, dat klinkt wel herkenbaar hihi :') Ik vond kou ook altijd wel tegenvallen inderdaad. Hoewel, zolang je bezig bleef (mesten, schoonmaken, rijden oid) vond ik het wel prima eigenlijk. Enige wat echt koud koud werd waren mijn handen :P

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:48

Ik heb vorig weekend voor het eerst in een jaar weer even op een paard gezeten dus ik heb nu even een periode dat ik het ontzettend mis -O- Maar dan denk ik inderdaad aan die bevroren vingers en tenen en dan gaat het wel weer :')

_janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:32

ik kom me hier ook melden.
over een paar weken alweer 2 jaar paardloos.
ik heb 2 jaar geleden mijn pony in moeten laten slapen aan de gevolgen van hoefbevangenheid.
de dag naar het inslapen heb ik ook gelijk alle spullen op marktplaats gezet.
ik wou even helemaal niks meer van paarden hebben.
de eerste maanden kon ik mijn draai niet vinden. ik wist niet wat ik met de tijd moest waar ik normaal naar Harvey ging. naar een tijdje ga je het invullen met andere dingen en gaat je leven door,
nu 2 jaar later mis ik het met vlagen.
zo nu en dan ga ik nog kijken op de stal waar ik veel plezier heb gehad.
ik moet zeggen dat het gemis me dan soms wel ''overvalt''

of ik weer een nieuw paardje wil? JA
maar nu even niet van spraken.
mijn vriend en ik willen graag samen gaan wonen, maar als we alles op de rit hebben dan komt er zeker weer een paardje!
Laatst bijgewerkt door _janneke_ op 16-01-16 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:34

Herkenbaar! Nu zeg ik ook wel eens "blij dat ik niet meer hoef, wat een kou en regen".

Maar toen voelde ik het niet erg, gewoon omdat ik dan lekker bezig was en bleef ik warm en had ik de aandacht bij mijn paard.

Maar nee, voor nu mis ik het niet.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:56

* Meldt zich ook *\o/*

Ik heb nog 2 grasmaaiershetjes maar ben verder helemaal uit de paarden en heb al jaren niet meer op een paardenrug gezeten. Sta de laatste jaren een beetje op lurkstand op Bokt en lees veel, reageer weinig.

Druk met werk, druk met studie, druk met gezin. Ik mis het prutsen op stal en lekker rijden op veel momenten en toch ook weer niet.
Misschien in de nabije toekomst toch weer kijken naar een leuk dier....

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:56

Edit...beetje te enhousiast op de verzend knop gedrukt..

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:58

O ja heel herkenbaar inderdaad.

Vorig jaar rond deze tijd kon ik ook nog weinig doen. Paard was nog maar 3 jaar, dus ik wilde haar nog lekker jong laten zijn en er niet te veel mee aan het werk.
Dus in de kou, regen of sneeuw naar paard toe om haar alleen maar in de wei een knuffel te geven. Of wandelen wat in de kou ook niet echt ideaal was.
En ze had vorig jaar rond deze tijd mok vanwege de natte wei.

Nee, wat dat betreft mis ik het in deze tijd van het jaar niet.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:01

Ik meld me ook. 2012 paardje verkocht ivm onze dochter. In 2013 nog gereden met een vriendin bij 2 paarden. Toen ben ik weer bevallen en daarna nog even gereden waarna ik in 2014 weer zwanger werd en de paarden gedag heb gezwaaid. Ik mis het nog heel vaak. Voornamelijk mijn eigen paardje. Maar zou de tijd er ook niet meer voor hebben met 3 kids. Stiekem hoop ik dat dochterlief paardengek wordt. Nu zegt ze wel steeds dat ze paard wil rijden :+

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:08

Jaaa ook hier een paardloze bokker!
Een paar jaar geleden afscheid genomen van mijn knappe merrie
Sindsdien zie ik dagelijks nog paarden om mij heen, maar heb er zelf geen een en rij ook amper.

Sunshinee schreef:
Missen jullie het niet enorm?

Ik mis mijn merrie, ondanks/dankzij haar gebruiksaanwijzing :+ maar geniet van de vrijheid (meer tijd,meer geld voor andere dingen, minder zorgen) nadat ik ruim 25 jaar een eigen paard heb gehad.

Mijn. Liefde voor paarden is nog steeds groot, nu schilder ik ze alleen nog maar (levert mijn paardenliefde ook een x geld op voor de verandering :') ) en geef ik dagelijks een fluwelen paardenneus een kus

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:05

Zelfs met dit weer mis ik het verschrikkelijk, ik had liever koud weer dan warm weer :+
Warm weer betekende praktisch alleen maar buitenritten of kort bakwerk, en 's winters of niet rijden, of bakwerk om warm te blijven :=

YomJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:13

Ben ik de enige sentimentele muts die er van baalt dan hun dochters niet meer (willen) rijden?

Oudste heeft ruim 9 jaar gereden (is nu 17) en jongste heeft 5 jaar gereden (is nu 12) en we hebben een pony gehad waar ze beide op reden.

eerst hadden we een b pony voor de jongste en later een grote D voor beide. Daar is mijn oudste dus ook wedstrijden mee gaan rijden en dat vond ik echt genieten. Sowieso omdat het ke kind is maar het ging wel lekker.
Zij rijden...ik voorlezen, knotten, regelen...je kent het wel

Geen vervoer dus alleen de selectiewedstrijden gereden en de regiokampioenschappen kunnen halen.

Daarna..pony blessure...op de wei...animo bij de kinderen weg...pony die niet meer de oude werd...toch wel duur allemaal dus besluit genomen dat pony verkocht werd

En nu...kinderen die andere dingen doen en ik mis het nog het meeste. Kan zelf niet rijden, heb net zoveel verstand van paarden als een lantaarnpaal dus kan er verder niks mee

Maar gewoon, de contacten op stal, de wedstrijden en lessen waar ik wel van genoot, het trots zijn op je kind als er weer een prijs en winstpunt(en) binnengehaald waren. Ik mis het gewoon

Nu help ik nog wel als schrijfster bij dressuurwedstrijden, kan ik af en toe nog paardenlucht opsnuiven :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:46

Ik vond de kou ook juist wel weer iets hebben, mijn pony was een ouderwetse haflinger en kon juist heel slecht tegen warmte. Ze was echt gemaakt voor dit weer!

Ik weet nog wel dat we een keer midden in de nacht terug kwamen van een verjaardag en we langs stal af reden. Het was -20 (die héle koude winter een paar jaar geleden) en het hagelde en ijzelde flink. Mevrouw stond heerlijk in de ellende te slapen :D
Ook sneeuw vonden we fantastisch, lekker buiten rijden in de witte wereld <3

Afbeelding

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:51

Ik kan mij hier ook wel melden! Ik heb voor het laatst op een paard gezeten in 2013. Mijn laatste verzorgpaard was al in 2012. Ik mis het wel regelmatig, maar heb er gewoonweg geen tijd meer voor.

Vooral op regenachtige dagen ben ik daar soms wel blij mee haha :=.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:55

Het onder de man rijden doe ik nu zo'n 3 jaar niet meer, nadat ik mijn eigen paardje noodgedwongen moest verkopen en het paard dat ik trainde overleed. Gelukkig werkte ik indertijd fulltime in de paarden, dus had ik de 'lucht' nog om me heen. Op dit moment werk ik nog ongeveer één dag in de week met paarden. Wie weet dat ik ooit nog eens in de gelegenheid ben om weer een eigen paard te hebben. :j

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 09:11

Ik meld me ook. Rij al bijna 3 jaar geen paard meer. Manege hield er van het ene op het andere moment mee op, en wilde echt niet weer opnieuw beginnen op een andere manege. Mijn beste vriendin heeft een paard, dus ging altijd nog wel veel mee naar stal en op wedstrijd enzo, maar aangezien ik nu al ruim drie kwart jaar niet meer in Nederland woon zit dat er ook niet in.

Ben nog altijd heel erg gek op paarden, en weet ook zeker dat ik, als ik "klaar" ben met reizen, een paard ga nemen. Ooit komt er een eigen paard, dat weet ik 100% zeker.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 09:29

Ik meld mij ook! Ik rij inmiddels al 5 jaar niet meer.
Ik ben 5 jaar geleden lelijk ten val gekomen van mij bijrijdpaard. Sindsdien heb ik een angst ontwikkeld voor paarden.. Ik moet zeggen dat ik nog dagelijks last heb van de gevolgen van deze val (verschoven bekken en bekkeninstabiliteit) wat mede een factor is dat ik het paard niet meer op stap. Er zijn op dat moment helaas geen foto's gemaakt, was overbodig volgens mijn huisarts. 2,5 jaar na dato wel. Sindsdien is er wel het vermoeden van een breuk in een rugwervel of bekken maar dat is niet met zekerheid vast te stellen... Ik heb er wel echt van gebaald dat mijn huisarts er zo licht over gedacht heeft. Voor de beeldvorming: ik kon een meter of 20 lopen, niet zitten en heb zeker een jaar alleen op m'n rechterzijde kunnen liggen. En dat werd afgedaan met 'ik durf nog niet eens over een kneuzing te spreken'.

Maar goed het gaat nu wel een stuk beter.
Of ik het paardrijden mis? Heel soms.. Maar vaker niet. Een paardje aaien is al voldoende, dan ben ik er wel weer klaar mee.

Ik heb in de tussentijd nog een keer op een paard van een bokker gezeten. Echt zo'n braaf ding, maar dat was na 5 minuten ook klaar. En dat heb ik een week moeten bezuren.

M'n spulletjes heb ik vorig jaar verkocht.. Dat vond ik nog best lastig!

En op bokt zit ik voor de gezelligheid. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 23:35

Wat een drukte maar toch een stilte :))

Oke ik kon het niet laten, ben toch voorzichtig aan het kijken voor iets voor 1 a 2 dagen in de week.. :=

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:22

_Dominique schreef:

Oke ik kon het niet laten, ben toch voorzichtig aan het kijken voor iets voor 1 a 2 dagen in de week.. :=

Zou ik ook wel willen :=
Maar waar haal ik de tijd vandaan.. -O-

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:49

_Nancy schreef:
_Dominique schreef:

Zou ik ook wel willen :=
Maar waar haal ik de tijd vandaan.. -O-

Precies dit.. Soms lukt het makkelijk, zeker 1 a 2x in de week. maar zoals nu heb ik niet eens tijd voor het leren voor mijn tentamens ivm allemaal andere opdrachten..

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 13:43

Vanaf mijn 9e eigen pony's en paarden gehad, helaas de laatste in moeten laten slapen in januari 2013. Ik reed al een aantal jaar niet meer zelf overigens. Nu koos paardloos en dat mis ik niet. Ik woon in de winter in Oostenrijk en de rest van het jaar in Nederland. Zodra ik in NL ben heb ik wel een bijrijdpaard. 2 dagen per week is goed te combineren naast werk, man en kind.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:13

Ik reed sinds mn 8e, en kon me geen dag voorstellen zonder paarden. Zelfs toen ik fulltime werkte, ging ik trouw elke avond naar mn paard toe. Toen ik op een gegeven moment in Amsterdam ging werken, merkte ik dat het een beetje teveel voor me werd. Maakte ongeveer 45 uur per week, en reisde elke dag 4 uur op en neer naar mn werk. In 2014 heb ik een baan aangenomen in Hong Kong, en binnenkort vertrek ik naar London. Maar ik heb mijn paard niet verkocht. Ik heb de luxe om mijn paard onder te brengen bij een supergoede all-in stal. Ik kan het niet over mijn hart krijgen om haar te verkopen, Tica is nu al wat ouder en een goed tehuis vinden voor haar is moeilijker. Vooral nu het in Nederland niet supergoed gaat.
Ik mis niet zozeer de paarden in het algemeen, maar wel mijn eigen paard. Zoals dit al eerder is geroepen, je hebt het gewoon te druk om daarover na te denken.