Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joltsje schreef:Sizzle schreef:Espledido, wiegendood is juist gecorreleerd met samen slapen dus daar zeg je iets tegenstrijdigs.
Maar nu ben ik wel benieuwd naar een praktisch voorbeeld.
Wat zou jij doen als je kind gewoon niet wil slapen omdat het domweg geen zin heeft en nog niet begrijpt dat je dan smorgens te moe bent?
Of hoe voorkom jij dat een snel driftig kind dat krijsend op de grond gaat zitten omdat hij niet de tube tandpasta leeg mag eten dan even huilt?
Ik ben erg benieuwd wat iedereen hier over denkt.
Kind roept 10x koekje. Maar krijgt het niet. Wordt boos en gaat huilen. Met het hoofd bonken etc.
zonnebloem18 schreef:Het is me in de tijd dat ik moeder ben opgevallen dat er grotendeels 2 soorten ouders zijn. De ouders die zich aanpassen aan hun kind en ouders die vinden dat kinderen zich aan de ouders aan moeten passen. Ieder doet waar hij/zij zich goed bij voelt en deze 2 stromingen zullen het toch nooit eens worden over alle punten. Wat dat betreft zou ik eigenlijk geen energie moeten steken in deze discussies.
Esplendido schreef:Samen slapen en wiegendood https://www.lalecheleague.nl/borstvoedi ... men-slapen
Desiree schreef:Kind op de gang zetten en met hoofd daar verder laten bonken. Het is door de zure appel heen bijten. Maar dit gedrag hou je juist in stand door toe te geven en te soebatten. En op langere termijn brengt dat gebonk schade, dus zo snel mogelijk de kop in drukken.
En een kind dat niet op haar kamer blijft en zelfs haar broertje wakker maakt, zou ik opsluiten. Dan is het afgelopen.
Esplendido schreef:Zo'n kind dat alles op stelten zet, zou ik beneden houden. Liever beneden spelen en nog even gek doen dan boven en iedereen die daar slaapt wakker maken. Als je er als ouder geen strijd van maakt is er ook weinig om tegen te rebelleren.