Alsof die kanker niet genoeg was..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Alsof die kanker niet genoeg was..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:16

Heel veel sterkte TS, het is gewoon een kl*teziekte.
Fijn dat je vader van de beademing af is. Kleine verbetering is ook verbetering

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:23

Hanmar schreef:
[mod]Sommige gebruikers voelden zich gekwetst of stoorden zich vanwege de oorspronkelijke woordkeuze in de titel. Deze is inmiddels aangepast. We willen jullie verder vragen om in te gaan op het verhaal van TS en verdere opmerkingen over de titel achterwege te laten. Alle opmerkingen over de titel zullen dan ook verwijderd worden als zijnde off topic.[/mod

Schandalig gewoon! Dat mensen niet normaal kunnen lezen wordt de titel waar TS zich in uiten zo veranderd. Het mod-team zou zich diep moeten schamen en ook eenlesje menselijkheid moeten krijgen!

TS heel veel sterkte op deze emotie roller coaster. En super dat het nu beter gaat!
Mijn opa is zelf 12 jaar geleden aan longkanker gestorven. Hij is hier inhoud gestorvenen heeft 2 jaar geleden. Ik heb hem langzaam zien aftakelen echt vreselijk om te zien. Zoiets wens je niemand toe. Mijn vader is 2 jaar geleden ook gestorven. Gelukkig niet met zo'n lijdensweg (maar met een hartaderbreuk, bijna onmiddellijk dood en niets afgezien).

Als je wilt praten mag je me altijd een pb sturen! Ik hoop dat je vader zo positief kan blijven evolueren.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:43

Hele topic gelezen en Jezus, wat een rollercoaster van emoties zeg!

Zelfstandig ademen is al een mooie vooruitgang, ik duim heel hard voor jullie dat er meer vooruitgang is!

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:50

Ik wil je heel veel sterkte wensen! Bedenk wel, hoe slecht de prognose ook kan zijn. De artsen zullen jullie volledig inlichten. Pas als zij zeggen dat verdere behandeling geen zin heeft of alleen nog maar uit pijnbestrijding zal bestaan, dan pas is de hoop weg.
Mijn moeder heeft 3 maanden op de IC gelegen. Ook met een trachiostoma. En uiteindelijk weer thuis gekomen! Dit hadden de artsen in eerste instantie niet verwacht. Dus, blijf hopen. Zoek steun bij je naasten en ben er voor je moeder en zeker ook voor je vader! Waarschijnlijk is hij niet bij bewustzijn maar er zijn diverse stadia van bewustzijn. Dus hij voelt jouw aanwezigheid in de vorm van liefde en warmte! En dat is wat hij nodig heeft om te herstellen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:52

Kanker lijkt bij het leven te horen omdat iedereen er vroeg of laat mee te maken krijgt, maar het als het gepaard gaat met een potentieel verlies van een geliefde, is dat toch heel moeilijk om te accepteren.

Het maakt mij niet uit ts hoe jij je verwoordt. Ik snap hoe vreselijk je hiermee in zit, de zorgen om je pa waar alles nu omheen draait, waardoor al het andere in je leven naar de achtergrond wegzakt.

En dan zijn er van die onempatische losers die ipv begrip te tonen voor jouw emoties, - die je op een hele rauwe manier uit, wat kennelijk voor jou het beste werkt en het beste omschrijft hoe jij je nu voelt - je daarop afrekenen. Wat leven we in een rare wereld! Waar hebben mensen hun prioriteiten liggen? Bij hun eigen gevoel van gekwetstheid, ipv het diepe verdriet van de ander.

Ik wens je heel veel sterkte in deze zware tijd.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:02

Desiree schreef:
Kanker lijkt bij het leven te horen omdat iedereen er vroeg of laat mee te maken krijgt, maar het als het gepaard gaat met een potentieel verlies van een geliefde, is dat toch heel moeilijk om te accepteren.

Het maakt mij niet uit ts hoe jij je verwoordt. Ik snap hoe vreselijk je hiermee in zit, de zorgen om je pa waar alles nu omheen draait, waardoor al het andere in je leven naar de achtergrond wegzakt.

En dan zijn er van die onempatische losers die ipv begrip te tonen voor jouw emoties, - die je op een hele rauwe manier uit, wat kennelijk voor jou het beste werkt en het beste omschrijft hoe jij je nu voelt - je daarop afrekenen. Wat leven we in een rare wereld! Waar hebben mensen hun prioriteiten liggen? Bij hun eigen gevoel van gekwetstheid, ipv het diepe verdriet van de ander.

Ik wens je heel veel sterkte in deze zware tijd.

Mooi gezegd en helemaal mee eens. Sterkte ts

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:38

Moderatoropmerking:
Vanuit het moderatorteam willen we nog even een toelichting geven op deze kwestie. Er is veel getemd op de titel van dit topic. De titel is dus door een groot aantal mensen als zeer kwetsend ervaren. Het moderatorteam heeft met elkaar alle voor – en nadelen van het wel of niet veranderen van die titel uitvoerig met elkaar besproken.

We hebben na uitvoerig overleg de knoop doorgehakt en besloten dat de titel veranderd moest worden. Het doel hiervan was om de discussie, die op gang kwam vanwege de titel, uit het topic te houden zodat TS een topic krijgt met reacties op haar situatie, in plaats van een topic wat herhaaldelijk uitdraaide op een discussie over de titel. We staan als team volledig achter dat besluit. Uiteraard betreuren ook wij het, dat dit topic niet alleen over de verdrietige situatie van TS gaat maar ook de discussie heeft uitgelokt over de titel. Het moge duidelijk zijn dat het moderator team in een moeilijke situatie zat waarin het erg lastig was om alle partijen tevreden te stemmen.

We willen het topic weer openen en TS daarmee de gelegenheid geven om over de situatie van haar vader met jullie verder te praten. We zouden dan wel graag de discussie over de titel achter ons laten. Het moderator team komt namelijk niet terug op dit besluit. Het is dus niet toegestaan verder te discussiëren over de titel en we verwachten dan ook van jullie dat jullie dit hier zullen laten rusten en verder ontopic te blijven, namelijk; over de situatie van TS en haar vader.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:47

TS hoe is het met je vader?

Anomiepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 00:05

En mijn vader? Daar gaat het slecht mee.
Laatst bijgewerkt door Paisano op 08-01-16 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: niet-toegestane discussie verwijderd

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:08

Y;( :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:33

Beste TS begrijpelijk dat je boos bent.
Het leven is niet altijd even makkelijk, soms krijgen mensen keer op keer de grootste ellende op hun dak.
Dat voelt heel oneerlijk :(:) .

Een vriendin van mij had kanker en een moeder van een vriendin van mij had ook kanker. Beiden hebben ze het overleeft.
De moeder heeft net als jou vader veel complicaties gehad waaronder vocht in de longen, waardoor ze ook nog eens longontsteking er bij kreeg.
Verder hartfalen en een hele reeks aan complicaties waarmee ze op de IC terecht kwam en ook opgegeven was. Toen zij uiteindelijk in coma lag werd er ook over euthanasie gesproken.
Toch is die moeder er boven op gekomen en was ik laatst op de verjaardag van die vriendin en zag ik haar moeder in levende lijve.
Ik wil je geen valse hoop geven maar ik wil je wel laten weten dat het nog alle kanten op kan gaan.
Benut alle tijd die je samen hebt en daar waar je de mogelijkheid hebt lucht je hart zodat je deze ellende samen kunt dragen.

Voor je vader wens ik jullie toe dat hij veel heeft aan de pijnmedicatie en dat hij hier door heen mag komen.
Laatst bijgewerkt door Murthul op 08-01-16 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Niet-toegestane discussie verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:38

TS; ik wens jullie heel erg veel sterkte. Ik brand zo even een kaarsje voor je vader.
Een hele dikke knuffel vanaf hier. :(:)
Laatst bijgewerkt door Murthul op 08-01-16 00:46, in het totaal 1 keer bewerkt

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:43

Ik heb je hele topic gelezen en weet gewoon niet wat te zeggen Y;(
Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen de komende tijd :(:)
Laatst bijgewerkt door Murthul op 08-01-16 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 01:01

Enorm veel sterkte TS, Ik wens je enorm veel sterkte toe in deze zware tijd! :(:)
Laatst bijgewerkt door Murthul op 08-01-16 01:04, in het totaal 1 keer bewerkt

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 01:03

Mag me gelukkig prijzen, ken deze ellende niet van dichtbij.
TS heel erg veel sterkte, kracht en liefde.
Ik vind het voor jou heel erg dat je weinig steun hebt uit je omgeving dat moet erg eenzaam zijn.
Ik zal in ieder geval aan je denken Y;(

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 01:48

Oh nee...
Wat is er gebeurd?
Heeft hij een terugval of weer een andere complicatie?
:*

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 07:16

Ik weet niet wat te zeggen om je je iets beter te kunnen laten voelen. Ik brand een kaarsje voor je vader :).
Laatst bijgewerkt door Paisano op 08-01-16 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 07:58

Wat is het toch een oneindig nare ziekte... :( In 2014 eerst mijn moeder verloren aan de gevolgen van COPD, waarna we 40 dagen later afscheid moesten nemen van mijn oom, haar broer, die al langer leed aan kanker en 'gelukkig' (wat is geluk he...) zelf kon kiezen waar zijn laatste rit zou eindigen.

Maar de lijdensweg, nondeknetter, wat een hel.

TS, je schrijft aan de ene kant heel sterk, maar je wanhoop is bijna voelbaar. Je zou toch denken dat "alleen" kanker meer dan genoeg is om mee te moeten dealen (of eigenlijk al te veel), maar je hebt dus nog meer op je bord liggen... oliebol zeg. Heel veel sterkte, met alles!

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 08:21

Probeer je te focussen op het belangrijkste, je vader. Geef hem al je liefde, steun en kracht en lees hier lekker alleen de woorden van steun. En die wil ik je ook zeker mee geven. Ik zou willen dat er woorden waren die de pijn konden verzachten, helaas bestaan die niet. Daarom een digitale knuffel :(:) en heel veel sterkte gewenst.
Laatst bijgewerkt door Paisano op 08-01-16 09:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 08:24

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Je hoeft niet per sé slachtoffer te zijn om je kl * te te voelen, dus beeld je vooral niet in dat je, je beter of sterker moet voordoen dan je, je voelt.
Wat naar dat het slecht gaat met je vader, wat is er gebeurd?

Jelloy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 08:27

Sterkte TS! :(:)

Rondom de feestdagen en nieuwjaar zijn bij mij ook verschrikkelijk, dit jaar 3 familieleden verloren. |(
Gelukkig mijn tante heeft haar uitgezaaide kanker overwonnen, de artsen gaven haar niet lang meer maar zo dapper en eigenwijs als ze is begint ze aan chemo's en bestralingen en een jaar later: Is ze weer helemaal de oude zonder kanker!! Ik zeg dus nu altijd: Wonderen bestaan en als je ze nog nooit hebt gemerkt komt een dag waarop alles meezit en je hebt beste van je leven krijgt! :j

SamCas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 08:36

Wat erg |( .. heel veel sterkte

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:35

Ts wat naar dat het met je vader zo slecht gaat.

Maar heb jij iemand die er voor je is?
Iemand bij wie je kan huilen, die een arm om je heen kan slaan.
Ook jij ben belangrijk.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:56

Moderatoropmerking:
Dit topic is gisteravond na overleg binnen het moderatorteam weer heropend. We hebben toen uitgelegd waarom er voor gekozen is de topictitel aan te passen en nadrukkelijk gevraagd de discussie hierover te staken. Omdat niet iedereen zich aan dit verzoek gehouden heeft, waren wij helaas genoodzaakt een aantal berichten te verwijderen of aan te passen. Ik wil jullie bij deze daarom nogmaals op het vorige moderatorbericht wijzen: Het is niet toegestaan om verder te discussiëren over de titel en we verwachten dan ook van jullie dat jullie dit hier zullen laten rusten en verder ontopic te blijven, namelijk; over de situatie van TS en haar vader. Mochten jullie onverhoopt toch over de titel doorgaan, dan zijn wij genoodzaakt een definitief slotje op dit topic te plaatsen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:11

Denk je ook wel een beetje aan jezelf ts?