Hoeveel vuilniszakken hebben jullie per week?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 09:24

Gezin met 6 personen ( 2 volwassenen en 4 kinderen) kat, hond en een fret. Wij hebben 2 pedaal emmer zakken in de week. Onze grijze bak word 1 keer in de 4 weken geleegd, gft bak hebben we niet daar wij buitenaf wonen. Wij scheiden het afval wel, plastic in de daarvoor bestemde plastic zakken,die zakken worden ook eens in de 4 weken opgehaald door de rova, papier brengen we naar de papier bak, glas gaat naar de glasbak, etens resten gaan bij het gewone afval, snoeiafval etc gaat op de composthoop.

Steppe

Re: Hoeveel vuilniszakken hebben jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 09:52

Huishouden met 2 personen, 2 binnenkatten en 1 hond
Wij scheiden wel afval in glas, plastic, papier/karton en tuin/groente/fruit

Per week halve vuilniszak restafval, halve zak plastic
De ene week de grijze bak (restafval) en de andere week de groene bak, in de week van de groen bak komen ze ook plastic ophalen, glas in de glasbak, batterijen in de batterijenbak en papier/karton komt de voetbal 1x per maand ophalen.

We proberen zoveel mogelijk boodschappen te doen zonder alle verpakkingsmaterialen dit ook omdat over een 2 jaar het hele afval systeem in de gemeente wordt omgegooid met 1 restafvalbak in de straat en een pasje om een zak weg te gooien dan weten ze dus precies hoeveel je weggooit en daar ga je voor betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:01

Wat voor kleuren containers hebben jullie? , lees veel grijs . Heb 2 donker grijzen. 1 met groene deksel voor gft en met een donker grijze deksel voor de rest

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:02

Wij hebben alleen een grijze (restafval ).

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:03

Een grijze en een groene. Grijs voor restafval en groen gft. Makkelijker kan niet :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:33

Hier ook grijs en groen. Papier is bij ons los maar daar heb ik elders blauwe containers voor gezien.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:58

Hier een groene, blauwe en oranje.
En dan nog de ondergrondse voor restafval.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:17

Hier een saaie donkergrijze en een licht groene.Oud papier gaat in blauwe kratjes.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:22

Ik ben alleen, met buitenkat en 3 kippen. Ik scheidt alle vuilnis, papier, plastic, glas, blik, GFT.
Zet de vuilnisbak voor de overige afval zo'n 1 x per 2 mnd aan de weg.
Dus nog geen vuilniszak per maand.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:29

3 grijze containers per jaar, waar dan ook nog veel grofvuil in gaat omdat ik nog steeds grondig aan het opruimen ben. :o

Wij wonen in het buitengebied met 2 personen, 1 grote hond, 2 katten en overige beesten.

Papier, plastic & blik word apart opgehaald.
glas gaat in de container bij de supermarket
etensresten gaan naar de beestjes die het lusten (hond, kitten, kippen)
Tuinafval gaat op de mesthoop.
Oud ijzer breng ik weg, evenals draadafval. Hier krijg ik geld voor.
Hout word in de kachel gestookt

Uit mijn hoofd betalen wij een vast bedrag van ongeveer €135 per jaar voor de grijze container en per lediging iets van 9 a 10 euro.
Dus omgerekend betalen wij iets van € 50,- per lediging van onze grijze container {:)-:(

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:51

Dat per leging zou voor kleingebruikers inderdaad wel echt een probleem zijn. Ik doe nu mijn vuilniszakken al niet echt vol, deels omdat ze niet in de container passen en deels omdat het zelfs met weinig etensresten (en de etensresten die ik heb probeer ik zoveel mogelijk weer in verpakkingen af te dekken) echt op een bepaald moment wel genoeg is geweest.
Als ik heel effectief alles zou indrukken, opvouwen, uitelkaar halen en scheiden (wat ik nu wel doe met grote dingen maar zeker niet met kleine) zou ik denk ik best toe kunnen met slechts 3 vuilniszakken per jaar qua hoeveelheid... maar dan?
Da's toch geen doen?

Zwanenpol - je afvalstoffenheffing betaal je vziw ook gewoon voor de overige verwerking. Dus ook het papier, plastic, blik en glas.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 12:43

Kwam er gisteravond achter (grijze kliko moest aan de weg) dat we in 2 weken niet eens 1 volle zak hebben. En dat met kerst er nog tussen. Wij gaan in de keuken een kleiner prullenbakje neer zetten in het nieuwe jaar :j kan het plastic afval in de grote prullenbak.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:51

Ik heb 2 duobakken.
1 grijs en groen
1 blauw en oranje (papier en plastic)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:28

Wij hebben 1 grijze bak voor restafval, 1 oranje voor PMD, 1 grijze voor papier en 1 groene voor GFT. De GFT bak gebruiken we niet; GFT etc. gaat op de mesthoop of in de compostbak.
Gelukkig morgen er met i.v. 1 januari geen gratis plastic tasjes meer verstrekt worden in winkels, dat zal ook een veel gaan schelen op de afvalberg waar we intussen met zijn allen op leven...........

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:41

Wij hebben bijna geen afval meer dat in de grijze bak gaat. :+
Alles wordt hier gescheiden, GFT, plastic, papier, glas. Blijft bijna niets over aan restafval. Grijze en groene bak zijn bijna nooit vol. Groene alleen wanneer er een keer goed getuinierd wordt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:58

Wij hebben een basisbedrag per jaar iets van 134 euro en dan een extra bedrag van 4,98 of 3,25 per leging. Gemakshalve heeft Gemeente Krimpenerwaard bedacht dat ik 14x per jaar mijn grijze cliko aanbied. Is 5x geworden. Ga dus flink ruzie trappen volgend jaar mede omdat mijn inkomen naar beneden gaat.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 17:45

ik heb een grijze, groene en blauwe voor papier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:18

Wij hebben groen en grijs, worden beide om de week geleegd. Grijs gaat iedere 2 weken wel aan de straat, maar is nooit echt vol (meestal 3/4) en groen slaan we wel vaker over, vooral nu in de winter. Oud papier wordt door de buurtvereniging opgehaald. Plastic gaat hier niet apart.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:24

Hier hebben we alleen een grijze voor restafval, een groene voor GFT en een zwarte met blauwe deksel voor papier.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 10:19

Morgan, heeft de gemeente het bij jou ook uitbesteed aan vshn(of zoiets)
Hier werd het uitbesteed en opeens werd er 1 jaar via eind afrekening geregeld zoals normaal en wilden ze eenzelfde hoeveelheid legingen voor het komende jaar vooruit betaald hebben.
Dat is door veel klachten toen toch maar teruggedraaid en weer naar een eindafrekening veranderd.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 10:23

Wij hebben geen bakken, vuilniszakken worden hier gewoon nog op straat gezet. Twee per week, glas en papier houd ik apart.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 10:27

Ongeveer 1,5 á 2 zakken per week. Ons huishouden bestaat uit 4 personen, 1 hond, 5 valkparkieten en 2 kanarie's. Afval scheiden is hier ook wel nodig, de grijze container legen ze hier maar 1 keer per 3 weken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 10:44

Sonja_vR schreef:
Morgan, heeft de gemeente het bij jou ook uitbesteed aan vshn(of zoiets)
Hier werd het uitbesteed en opeens werd er 1 jaar via eind afrekening geregeld zoals normaal en wilden ze eenzelfde hoeveelheid legingen voor het komende jaar vooruit betaald hebben.
Dat is door veel klachten toen toch maar teruggedraaid en weer naar een eindafrekening veranderd.

Het ophalen is uitbesteed aan Cyclus.
Aanloop was al een drama. Woon nl in de oude Binnenstad en weinig mensen hebben een achterom en nog minder een tuin. Gemeente bedacht dus dat een ondergrondse container wel voldoende was.(altijd vol of slot is kapot)
Los van de enorme kosten per leging heb ik ook nog een tuin en moet wel eens bij de buren langs om hun ton te vullen met mijn spul. Na weken van schrijven en bellen werden de nieuwe kliko's aangeleverd ach je raadt het het wel }>
Uiteindelijk is het wel goedgekomen, maar na 3 keer de foute spullen en brieven aanleveren geloof ik niet dat het volgend jaar beter gaat als de verrekeningen gaan plaatsvinden.
Ben erg bang dat de gemeente zich rijk gerekend heeft over onze ruggen en de ophaaldienst een verkeerd beeld heeft voorgespiegeld.
Van de 14 vooruitbetaalde legingen zijn er bij mij maar 5 terecht. (ben ook nog eens niet de enige)
Zal er wel op neer gaan komen dat het vastrecht gillend omhoog gaat waardoor de 9 voorgeschoten legingen alsnog niet worden terugbetaald.
Ben benieuwd wat ze gaan doen, val nl volgend jaar met mijn inkomen in de categorie die recht heeft op ontheffing.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:01

Ik heb vorige week een grote prullenbak gekocht voor in de keuken. Zijn we beter gft afval gaan scheiden en bij het plastic mag blik en pakken enz.
De prullenbak is nu voor 1/3 pas gevuld. De luiers gaan meteen in de grijze bak.
We hadden een stuk of 7 zakken plastic deze maand.

charmaine90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:33

Hier zijn we met z'n tweeën en twee konijnen. En dan 1 vuilniszak in de twee weken. Maar plastic scheiden we, waar dus tegenwoordig ook pakken van drinken en blikken in mogen. Glas gaat apart weg, karton en papier, en groenten en fruit afval plus de koffiepads gaan in de Gft