Geld geven aan de kranten/folder bezorger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:56

Ik geef ook niets. Hier zit meestal een kaartje in de bus met rekeningnr. Krijg ik eerlijk gezegd een beetje de kriebels van dat ze rekeningnr erbij zetten.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:57

MyHorseGirl schreef:
Vind het excuus ik heb nooit contant geld in huis ook een beetje slap.. Dan zorg je daar toch gewoon voor? Die paar losse euro's..

Dus ik moet speciaal voor de bezorger gaan pinnen? :+ No thanks.

Als hij langskomt en ik heb toevallig iets dan geef ik met alle liefde een euro of 2. Maar heb ik geen contant geld om wat voor reden dan ook dan is dat jammer maar helaas.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:59

Tigra_ schreef:
Ik geef ook niets. Hier zit meestal een kaartje in de bus met rekeningnr. Krijg ik eerlijk gezegd een beetje de kriebels van dat ze rekeningnr erbij zetten.

:oo Dat heb ik nou nog nooit meegemaakt :') Wel een keer iemand die 'speciaal' nog een keer terug kwam om dat kaartje langs te brengen. :D

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:02

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:08

Ik geef 3 euro.Wij wonen in het buitengebied, dus dat is meer werk dan een dorps krantenwijk.En altijd trouw in de bus.En het is niet alleen het rondbrengen maar ook het vouwen van de folders.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 29-12-15 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Re: Geld geven aan de kranten/folder bezorger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:09

Zoals ik al zei dit jaar geef ik ook niks, aangezien we meer de krant niet als wel kregen. Ook al meer malen geklaagd maar helpt niks, dus helaas voor hem maar hier krijgt hij de hartelijke groeten en een dichte deur.

Vorig jaar 5 euro gegeven, leuke knul zwaaide altijd naar mijn zoontje en kwam elke dag netjes de krant brengen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:13

Ik vind als de bewoners iets geven is het meegenomen en als ze niets geven is het ook goed. Ik heb jaren de post bezorgd en ik heb ook niet aangebeld rond kersttijd. Ik vond dat het bezorgen je taak was.
Ik geef niks omdat ik zelf ook m'n geld hard kan gebruiken

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:14

We hebben een tijd niets gehad omdat niemand het buitengebied wilde doen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:18

hier wonen we in een rijtjes huis en tig blokken huizen hier, maar ook wij krijgen dit jaar al 75% de krant niet, betaal je dan voor....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:21

Sammie schreef:
Dan ligt het er toch gewoon een klein beetje onder?

Plus een zondagskrant.. Ik weet niet of de weekendtoeslag daar nog bestaat?

Stukloon bestaat nog steeds, als je Balpennen in elkaar draait krijg je ook geen minimumloon immers. Zal wel een berekening bij zitten van zoveel folders, daar doe je zo lang over en dat is dus het loon. Als je er langer over doet, heb je pech. Of het is een loon per stuk of straat oid.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 23:55

Ik heb ook seniorenflats gehad, en toen we bij de eerste aanbelden zei diegene tegen ons dat er waarschijnlijk mensen niet open deden, omdat er alleen open werd gedaan als ze iemand verwachtten, er is namelijk daar al vaker voorgekomen dat er iemand met mindere bedoelingen aan de deur staat. Dus hoe lang het ook duurde ben ik netjes mijn 5 flats van gemiddeld 10 mensen per persoon afgegaan, aanbellen bij de brievenbus, deur open, lift in, aan de deur kaart+krant geven, lift in, deur uit, aanbellen nr. 2.
Velen vonden het erg fijn dat we het zo hebben gedaan :)