Nou ik heb geprobeerd naar cijfers te zoeken, maar die lopen net zo uit een als jullie bevindingen
Anoniem
Geplaatst: 23-12-15 22:45
Nies_ schreef:
Nou ik heb geprobeerd naar cijfers te zoeken, maar die lopen net zo uit een als jullie bevindingen
Klopt, en dat komt ook om precies dezelfde redenen als hier. Iedereen heeft een andere definitie van een muziekfestival, en het is vrij logisch dat er op festivals met elektronische muziek of hardcore meer drugs gebruikt worden dan op hipsterfestivalletjes in de zomer. Maar in allebei kan je moeilijk alle bezoekers langs en vragen hoe veel drugs ze hebben gebruikt. In mijn ervaring zijn instituten als het Trimbos en Jellinek behoorlijk ruim in hun cijfers, maar zijn er ook veel cijfers te vinden die het weer te laag inschatten.
Ik zeg overigens ook nergens dat er geen drugs gebruikt worden op festivals, meer dan genoeg zelfs. Ik zeg alleen dat hoe je dat ervaart compleet afhankelijk is van hoe je er zelf in staat. Je kan je wel gaan lopen irriteren aan iedereen met een pilletje op, of je denkt nou fijn dat zij een leuke tijd hebben, dan ga ik dat ook doen.
Nou ik ga al zo'n 10jr naar Lowlands en ja, het drugsgebruik is de afgelopen 3/4jr misschien in het nachtprogramma wat gestegen maar mijn (2 verschillende) vriendengroepen hebben nooit iets gebruikt terwijl het wel geaccepteerd wordt in de groep. Allemaal matig alcoholgebruik en daarmee bedoel ik gewoon een biertje per uur/2u en gewoon fris en sap tussendoor. Heel vroeger werd er weleens een jointje gerookt maar dat kwam eigenlijk ook zelden voor. Van alle mensen die regelmatig Lowlands bezoeken ken ik niemand die pilletjes gebruiken.
Ik ervaar het ook niet zo om me heen maar moet er wel bij zeggen dat ik niet tot 04u de nacht in ga. Ga gewoon van 23 tot 02u de Grolsch in. Daar is echt niet 60% strak van de pillen.
Techno/dance feesten kan ik niks over zeggen, daar ga ik niet heen.
Maar Lowlands, Pinkpop, Pukkelpop, RockWerchter, Hurricane, Exit, Sziget en Roskilde heb ik dit soort praktijken echt niet 60% gezien. Ja, een enkeling, maar echt niet meer dan de helft. Zelfs niet een kwart.
Maargoed, we gaan een beetje offtopic hiermee. Ik vind het wel interessant dat iedereen het toch anders ervaart.
@ Flux, lets agree to disagree. Ik vind het heel jammer voor jou dat jij je liever omringt met gelijkgestemden en iedereen die niet in jou straatje past van je afweert. Zo houd je een hele beperkte visie op de wereld. Het is toch juist leuk om mensen om je heen te hebben die anders zijn dan jij, dat opent je blikveld en kijk op dingen, kan je nog eens een discussie houden, elkaar uitdagen en aanvullen, van elkaar leren etc. Vind het voor dit topic verder niet waardevol om daar nog over te discussiëren maar als je daar wel behoefte aan hebt staat m'n pb open.