elenaMM77 schreef:LadyMadonna schreef:Houdoe is anders ontzettend beleefd. Is een afkorting/verbastering van hou u goed
Waarom is dat een onbeleefde afgroet Lady?
Dat zie ik zelf niet..
Dat schrijf ik ook niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LadyMadonna schreef:elenaMM77 schreef:
Waarom is dat een onbeleefde afgroet Lady?
Dat zie ik zelf niet..
Dat schrijf ik ook niet
Lusitana schreef:Dorine92 schreef:Ik zie in dit topic behoorlijk veel d/t fouten, maar dat wordt tegenwoordig al behoorlijk geaccepteerd. Over een tijdje zal "Ik gaat zo is na me paard" ook wel meer geaccepteerd worden
Het is byzonder storend als mensen continue gecorrigeerd worden en bovendien is het feitelijk off topic. Op fora zal men dus niet snel de neiging hebben om er op in te gaan, omdat het om de boodschap gaat, niet om hoe hij gebracht wordt. Dat wil niet zeggen dat het officieel geaccepteerd wordt. Op school zal het gewoon als fout worden aangerekend.
Daarbij is d/dt met name het een onhoorbare fout. Dat maakt een groot verschil. Men maakt zich drukker om hoorbare fouten/verbasteringen.
elenaMM77 schreef:Bij mij is het vooral omdat ik het mensen zo hoor zeggen..
En me verkeerd gebruikt klinkt gewoon als een soort stikkend schaap..
vreselijk lelijk woord als het verkeerd gebruikt wordt..
het klinkt voor mij gewoon ontzettend slordig en lui.
dat hoeft niet zo te zijn, maar zo klinkt het wel voor mij.
en hoe moeilijk moet het zijn na Finding nemo
Mine, Mine, Mine..
waar lijkt dat op?
niet me in ieder geval
voor iedereen die er moeite mee heeft.. kijk a.u.b. Finding Nemo..
van mij, van mij.. mine, mine, mine.. klinkt als mijn.
(ik krijg tegenwoordig ook steeds vaker de neiging om die meeuwen na te doen als iemand 'me' verkeerd gebruikt
en voor de echt hardleerse types..
zet dit een nachtje op:
https://www.youtube.com/watch?v=LTLZ5LT ... ion_112365
papagroom schreef:Ook jou,en jouw wordt steeds vaker door elkaar gehaald...niet hoorbaar,maar wel storend.