Samenwonen in 2016, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Re: Samenwonen in 2016, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:17

Ja voor ons wordt het ook zeker samen wonen in 2016. Hypotheek is gisteren goed gekeurd. 23 februari sleutel en dan klussen.

Zal wel nog een aantal maanden duren eer we over kunnen.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:46

Wij zijn ook weer druk in de weer.
Zaterdag 2e huisje bezichtigen en daarna een afspraak bij een aankoopmakelaar.
Dinsdag het 3e huis bezichtigen en daarna kijken waar de makelaar nog mee komt.
Eind feb trek ik bij me vriend in en kan ik me huurhuis een half jaar onderverhuren en daarna event opzeggen

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:48

Mijn vriend en ik gaan morgen weer bij een huis kijken. Hoop dat het goed voelt. Hele ruime woning, waar ik me vanaf de foto's helemaal zie wonen. Maar dan moet het ook wel goed voelen natuurlijk.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:01

Spannend Fee.
Waar letten jullie op bij zo'n eerste bezichtiging?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:37

Ik heb vooral gelet op de buurt, of het 'goed voelt', of de ruimtes goed zijn, of er constructief niks mis is, of ik me er thuis zou kunnen voelen, enz...

De echte details (onderhoud, passen mijn meubels erin, hoe zien de tuinen van de buren eruit, zijn er veel kindjes in de buurt, hoe is het qua parkeerdrukte) kwamen bij ons pas bij de tweede en derde bezichtiging.

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:24

Ik ben nu 2,5 jaar samen met mijn vriend. al vanaf het begin dik 1,5 jaar 'samengewoond' op de manege bij zijn ouders. Hij trok daar net in toen wij wat kregen, en tja anders zat hij ook maar zo alleen..
Hij wil toch graag meer privacy, dus we zijn nou bezig met een koophuisje.Niet écht officieel samenwonen maar ik zal daar wel meest van de tijd zijn :P
Heb er superveel zin in. Echt een leuk huisje, kan niet wachten tot we kunnen gaan klussen!!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:43

zelmago4it schreef:
Ik ben nu 2,5 jaar samen met mijn vriend. al vanaf het begin dik 1,5 jaar 'samengewoond' op de manege bij zijn ouders. Hij trok daar net in toen wij wat kregen, en tja anders zat hij ook maar zo alleen..
Hij wil toch graag meer privacy, dus we zijn nou bezig met een koophuisje.Niet écht officieel samenwonen maar ik zal daar wel meest van de tijd zijn :P
Heb er superveel zin in. Echt een leuk huisje, kan niet wachten tot we kunnen gaan klussen!!

Waarom niet echt samenwonen dan? Je houdt je eigen plekje ook aan?

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 18:38

Jaa vind het wel lekker makkelijk bij paps en mams thuis :p
plus dat daar ook nog 2 van mn 3 paardjes staan, dus als ik tot laat les heb (wat vaak is) of vroeg op wedstrijd moet slaap ik lekker thuis. En dat is stiekem toch al gauw een paar dagen in de week :p

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:24

Jaaaa m'n vriend en ik zijn 1e geëindigd op een woning, heel plotseling *\%/*

Nu hebben we eigenlijk het vermoeden dat het te klein gaat zijn, maar dat moeten we eerst maar eens in het 'echt' bekijken. Hoop dat de woningbouw snel contact legt :))

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:09

blubblabhoi schreef:
Jaaaa m'n vriend en ik zijn 1e geëindigd op een woning, heel plotseling *\%/*

Nu hebben we eigenlijk het vermoeden dat het te klein gaat zijn, maar dat moeten we eerst maar eens in het 'echt' bekijken. Hoop dat de woningbouw snel contact legt :))

Ben benieuwd of het toch nog wat is voor jullie.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:11

Aankomende dinsdag krijgen wij de sleutel van ons huis. Keuken is al uitgezocht alleen zijn nu al vanaf vorige week bezig om een afspraak te krijgen voor het inmeten. Geen reactie op ons mail, ivm wijzigen keukenblad dit via de mail gedaan als bewijs. Er achter aan gebeld en kunnen bijna nooit... hoop toch dat het een beetje vlot kan want vanaf inmeten nog 10 weken levertijd.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:42

Jeetje @Marlis dat is wel vervelend! Moet er verder nog veel geklust worden in het huis?

Wij gaan morgen de woning bekijken en maandag hebben we intakegesprek bij de woningbouw.
Ben zeer benieuwd *\o/*

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:06

blubblabhoi schreef:
Jeetje @Marlis dat is wel vervelend! Moet er verder nog veel geklust worden in het huis?

Wij gaan morgen de woning bekijken en maandag hebben we intakegesprek bij de woningbouw.
Ben zeer benieuwd *\o/*

Er moet een muur uit bij de keuken en dan in de gang waar de deur nu zit dicht gemaakt worden. Nu moet je via de gang naar je keuken en wij willen graagraag een open keuken.

In de badkamer zitten wel leidingen maar verder niks. Toilet beneden zit er wel maar niks getegeld etc. Beneden zijn wel alle muren gestukt maar wij willen verven dus moet waarschijnlijk nog gespachteld worden of hoe je het schrijft. En verder boven en beneden dus alles verven en behangen.

Ook in onze slaapkamer moeten we zelf een kast maken want je zit met een groot stuk waar leidingen van boven lopen een koog of iets?

En oude keuken moeten we eruit halen is huurwoning geweest dus zijn 3 simpele kastjes met aanrecht blad.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:31

even een schopje om hoog.... hoe gaat het inmiddels bij jullie?

wij zijn sinds vandaag gaan samenwonen en zijn druk opzoek naar een leuk koophuis,
vandaag een aantal bezocht en nu een 2e bezichtiging inplannen voor 1 woning

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:34

Ik ga ergens dit jaar ook samenwonen met mijn vriend. 23 juli zijn we een jaar samen maar het gaat gewoon super goed. We hebben het ook al over trouwen gehad en zo dus we kijken echt naar de toekomst :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:35

JenniferU schreef:
even een schopje om hoog.... hoe gaat het inmiddels bij jullie?

wij zijn sinds vandaag gaan samenwonen en zijn druk opzoek naar een leuk koophuis,
vandaag een aantal bezocht en nu een 2e bezichtiging inplannen voor 1 woning

Vanwege open huizendag?
Wij hebben er vandaag 2 bezocht. Waren wel kluswoningen dus maandag bellen voor bezichtiging voor ander huis.
Bij ons is dus vanaf nu de zoektocht begonnen.

Zie dat ik aan het begin van m'n berichten heb gezegd dat we gaan huren maar we gaan nu voor een koophuis, eengezinswoning.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:13

We hebben er al 3 bezocht maar dat was niks en vandaag met de open huizendag ben ik met een vriendin op pad gegaan voor de 1e indrukken van andere huizen.
Ik heb er 3 bezocht en bij 1 meteen een super wauw gevoel,
dus bij die gaan we een 2e keer kijken en dan gaat me vriend en event aankoopmakelaar mee.( over die laatste zijn we nog niet uit wel of niet)

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:23

Ik ga meelezen!

Ik ben bijna 22, vriend ook, en zijn langzamerhand opzoek naar ons eerste huisje samen. Voorkeur gaat uit naar kopen omdat dat voordeliger is..

Het jammere is dat ik als enige enthousiast ben voor samen wonen. Vriend zit thuis wel best en heeft er totaal geen haast mee. Is er ook niet enthousiast in.. Erg jammer.. Maar ik blijf maar wachten tot hij is 'opgegroeid' en er wel klaar voor is.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:30

loretteeee mijn vriend was ook in het begin niet erg enthausiast maar moet je hem nu zien toen hij hoorde dat een woning die we graag wouden al verkocht onder voorbehoud was.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 17:32

Nou ik heb dus lang geen updates gehad omdat we niet op huizen konden reageren, ik had onzekerheid wb werk. Nu lijkt het erop dat we straks misschien kunnen gaan kopen omdat ik miss toch een vast contract kan krijgen :oo

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:51

Gaaf!! (Alvast) gefeliciteerd :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:15

Ik kom mij hier ook melden als dat mag.
Hier zijn ook samenwoon plannen voor dit jaar :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 17:55

Vandaag officieel te horen gekregen dat ik een vast contract krijg. Dus dan kunnen we kopen ipv huren!

Welkom mri!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 18:44

Fijn! Al een idee waar jullie naar op zoek gaan?

@Mri: Leuk! Gaan jullie kopen of huren?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 19:19

Hij trekt in bij mij. Ik heb een huurwoning :)