Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Belsje schreef:Eeeuh het ging hier over "erg zieke diertjes" dan stel ik me daar ook iets bij voor wat al half dood is.
Want ja met een hamster die een ontstoken oog of een gezwel heeft ga ik wel naar die DA, had ik er misschien bij moeten vertellen.
Maar iets zegt me dat als een beest piept, niet meer beweegt, semiverlamt aanvoelt ... dan denk ik dat dat echt wel bijna einde verhaal is en dan ga ik er gewoon niet meer mee naar de DA.
leentje"]
[quote="Spetterlover"][quote="leentje schreef:fijn, ik ga wel even mee verder offtopic: moet je eens zien wat ik over me heen zou krijgen (of een andere Belg) als die zoiets over Nederlanders zou zeggen, ten eerste.
Ten tweede valt dit voor mij niet meer onder het Nederlanders-Belgen lollig doen over elkaar, want daar kan ik best wel tegen.
Belsje schreef:Eeeuh het ging hier over "erg zieke diertjes" dan stel ik me daar ook iets bij voor wat al half dood is.
Want ja met een hamster die een ontstoken oog of een gezwel heeft ga ik wel naar die DA, had ik er misschien bij moeten vertellen.
Maar iets zegt me dat als een beest piept, niet meer beweegt, semiverlamt aanvoelt ... dan denk ik dat dat echt wel bijna einde verhaal is en dan ga ik er gewoon niet meer mee naar de DA.
Stephanie100 schreef:En wat doen jullie als jullie een muizenplaag hebben. Alle muizen vangen en een spuitje laten geven bij de dieren arts yeah right!
Spetterlover"]
[quote="Belsje schreef:Eeeuh het ging hier over "erg zieke diertjes" dan stel ik me daar ook iets bij voor wat al half dood is.
leentje"]
daar hebben we muizenvallen voor gezet. Dat is in een flits nek gebroken, kan niet misgaan (als je de val deftig zet).
[/quote]
kan volgens mij wel degelijk mis gaan bij mensen die niet weten hoe ze de val zetten zoals je al zegt, ookal zou ik zelf nooit een muizenval zetten
[quote="leentje schreef:Bij de paarden hebben we wel eens muizen of ratten, het eten zit in tonnen waar ze niet bij kunnen, en het materiaal kunnen ze normaal gezien ook niet aan. Is er wel eens iets aangevreten, jammer dan, eigen schuld, niet goed genoeg opgeborgen. Maw: die mogen rustig hun gang gaan.
Belsje"]
[quote="Spetterlover"][quote="Belsje schreef:Eeeuh het ging hier over "erg zieke diertjes" dan stel ik me daar ook iets bij voor wat al half dood is.
Belsje"]
[quote="Spetterlover"][quote="Belsje schreef:Eeeuh het ging hier over "erg zieke diertjes" dan stel ik me daar ook iets bij voor wat al half dood is.
Amethyst schreef:Mijn hamster had een gezwel, (wat een oorontsteking bleek te zijn, maar dat terzijde) zijn we ook mee naar de dierenarts geweest. Hebben we zelfs laten opereren (want sommige mensen miss niet eens zouden overwegen, zo te lezen; beestje was trouwens sowieso al een jaar of anderhalf). Het ging jammer genoeg snel achteruit, dus hebben we hem in laten slapen. Beestje van 7,50 werd iets van 100 gulden ofzo. Vind dat als je een dier hebt, je er ook goed voor hoort te zorgen, wat voor beest het ook is. Daarbij speelt geld voor ons geen rol. Toen we in de wachtkamer zaten kregen we zelfs nog een aanbiedingvan iemand, die hem zo de nek wel om had willen draaien... Hebben we niet gedaan..
Stephanie100 schreef:En de dierenarts is ook blij als je hem niet op zaterdagavond belt of hij aub wil komen om je muis te euthaniseren!
Stephanie100 schreef:Ey miep ik snap wel degelijk waar dit topic over gaat!
Jij zegt dat het alleen om geld gaat om een muis een respectvolle dood te geven. Nou ik weet niet precies wat ik me daarbij voor moet stellen maar ik denk dus dat je bedoeld een snelle en zo min mogelijk pijnlijke dood. Ik ben van mening dat als je een muis met een schep op z'n kop slaat dat hij dan dood is en er niets van merkt! Ik bedoel ook zeker niet dat je een muis zomaar moet doodslaan maar als zo'n beest ziek in z'n kooitje ligt en kreunt van de pijn. en zo slap als een vaatdoek is, dan zou ik hem zeker op een zaterdagavond gewoon zelf uit z'n lijden verlossen. Voor zo'n beestje kan je toch niks doen!
En de dierenarts is ook blij als je hem niet op zaterdagavond belt of hij aub wil komen om je muis te euthaniseren!
happyhorse schreef:toen ik me hamster vond met die oog er bijna uit en niet meer bewoog. heb ik de dierenarts om 9uur savonds nog gebeld die heeft alles op de pratijk voor me opengegooit. om naar me hamster te kijken. en die gelijk een spuitje gegeven. ik vind gewoon geen enkel dier moet pijn lijden. ook geen muis!
Amethyst"]
[quote="happyhorse schreef:toen ik me hamster vond met die oog er bijna uit en niet meer bewoog. heb ik de dierenarts om 9uur savonds nog gebeld die heeft alles op de pratijk voor me opengegooit. om naar me hamster te kijken. en die gelijk een spuitje gegeven. ik vind gewoon geen enkel dier moet pijn lijden. ook geen muis!
Saskia008 schreef:waarom hebben jullie het hier nu in vrede's naam over een muizenplaag....... en over hoe je die muizen dood, dat is iets heel anders!
Jolynn schreef:Ik kwam op een dag uit mijn werk en zag dat mijn ratje het echt heel erg benauwd had. Haar tongetje was zelfs al blauwig. Mooi dat ik naar de da ben geraced, die heeft haar toen een spuitje gegeven.
Als je een huisdier hebt moet je er ook goed voor zijn!!!