beste dood voor kleine huisdieren?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

beste dood voor een klein dier?

Poll eindigt op

spuitje
80 (82%)
tegen muur slaan of op tafel slaan, of harde klop geven
8 (8%)
verdrinken
Geen stemmen
vergiftigen
1 (1%)
anders
8 (8%)

Totaal aantal stemmen: 97


dell_1
Berichten: 1967
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:49

En wat doen jullie als jullie een muizenplaag hebben. Alle muizen vangen en een spuitje laten geven bij de dieren arts yeah right!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:54

Volgens mij snap jij het hele topic niet zo goed..( of wil je het niet snappen, en schreeuw je maar gewoon wat ).
Het gaat erom dat je je dier ( ja het dier waar je zelf voor hebt gekozen om te nemen ) dood slaat als het beestje ziek word.
Als je geen geld kwijt wil voor een respect volle dood van je dier, schaf zo'n beest dan ook niet aan.

Een muizenplaag word niet aangeschafd

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:54

Belsje schreef:
Eeeuh het ging hier over "erg zieke diertjes" dan stel ik me daar ook iets bij voor wat al half dood is.

Want ja met een hamster die een ontstoken oog of een gezwel heeft ga ik wel naar die DA, had ik er misschien bij moeten vertellen.

Maar iets zegt me dat als een beest piept, niet meer beweegt, semiverlamt aanvoelt ... dan denk ik dat dat echt wel bijna einde verhaal is en dan ga ik er gewoon niet meer mee naar de DA.


Hmm gelukkig dat je er dan wel mee naar de dierenarts gaat
maar als het beest iets ergers heeft, dan kost het je gewoon te veel ?

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:56

leentje"]
[quote="Spetterlover"][quote="leentje schreef:
fijn, ik ga wel even mee verder offtopic: moet je eens zien wat ik over me heen zou krijgen (of een andere Belg) als die zoiets over Nederlanders zou zeggen, ten eerste.
Ten tweede valt dit voor mij niet meer onder het Nederlanders-Belgen lollig doen over elkaar, want daar kan ik best wel tegen.


Ooh voel je niet beledigd, dat was nou ook weer niet de bedoeling
Maar waarom ga je er zo fel op in, misschien omdat je je aangesproken voelt ?
[/quote]
Omdat ik een Belg ben verdomme, je hebt dit topic duidelijk niet grondig genoeg gelezen, anders had je mijn reactie op het onderwerp ook wel gelezen, waarin ik duidelijk zeg dat ik er altijd voor ben om het dier te laten inslapen, wat dat ook mag kosten, want dat je dat aan het diertje verplicht bent aangezien je er verantwoordelijk voor bent.
[/quote]

Mijn opmerking was ook niet tegen jou bedoelt, neem het bij deze ook terug

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:56

Is dat een vraag voor mij, Stephanie? Ik heb het nog niet erger meegemaakt dan een enkele muis in de kast of op de zolder, en daar hebben we muizenvallen voor gezet. Dat is in een flits nek gebroken, kan niet misgaan (als je de val deftig zet).

Bij de paarden hebben we wel eens muizen of ratten, het eten zit in tonnen waar ze niet bij kunnen, en het materiaal kunnen ze normaal gezien ook niet aan. Is er wel eens iets aangevreten, jammer dan, eigen schuld, niet goed genoeg opgeborgen. Maw: die mogen rustig hun gang gaan.

happyhorse

Berichten: 4388
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:57

Belsje schreef:
Eeeuh het ging hier over "erg zieke diertjes" dan stel ik me daar ook iets bij voor wat al half dood is.

Want ja met een hamster die een ontstoken oog of een gezwel heeft ga ik wel naar die DA, had ik er misschien bij moeten vertellen.

Maar iets zegt me dat als een beest piept, niet meer beweegt, semiverlamt aanvoelt ... dan denk ik dat dat echt wel bijna einde verhaal is en dan ga ik er gewoon niet meer mee naar de DA.


Dan zal ik nog met me hamster naar de dierenarts gaan. me hamster oog lag er bijna uit hij bewoog ook niet meer. maar had veel pijn dat zag aan hem. maar ging ermee naar de dierenarts ook al weet ik dat hij niet meer te redden was. wou niet dat hij pijnlijke dood kreeg door een klap.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:57

Stephanie100 schreef:
En wat doen jullie als jullie een muizenplaag hebben. Alle muizen vangen en een spuitje laten geven bij de dieren arts yeah right!


Dit gaat nou weer helemaal nergens over
En wij hebben muizen gehad thuis, maar gewoon alles goed afgezet met gaas zodra ze uit de tuin waren en nu hebben we er geen last meer van, er zijn dus ook BEWEZEN andere oplossingen Lachen

happyhorse

Berichten: 4388
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:58

Stephanie100 schreef:
En wat doen jullie als jullie een muizenplaag hebben. Alle muizen vangen en een spuitje laten geven bij de dieren arts yeah right!


een kat kopen. die verjaagd ze dan of eet ze op. opeten ook wel zielug maar zo is het milieu.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:59

Spetterlover"]
[quote="Belsje schreef:
Eeeuh het ging hier over "erg zieke diertjes" dan stel ik me daar ook iets bij voor wat al half dood is.

Want ja met een hamster die een ontstoken oog of een gezwel heeft ga ik wel naar die DA, had ik er misschien bij moeten vertellen.

Maar iets zegt me dat als een beest piept, niet meer beweegt, semiverlamt aanvoelt ... dan denk ik dat dat echt wel bijna einde verhaal is en dan ga ik er gewoon niet meer mee naar de DA.


Hmm gelukkig dat je er dan wel mee naar de dierenarts gaat
maar als het beest iets ergers heeft, dan kost het je gewoon te veel ?
[/quote]

Nee dan zie ik er gewoon het nut niet van in.
Een slag met een hamer is volgens mij echt niet zoveel pijnlijker als doodgespoten worden.
Het gaat over beestjes waar je echt zelf geen redden meer aan ziet é ...

Misschien speelt het mee dat ik van kleins af-aan al meekijk en help met het slachten van kippen en konijnen en vroeger bij de varkens van mijn oma ging ik ook altijd kijken.

Als een kip ziek is, draaien we ook gewoon de kop om.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:01

leentje"]
daar hebben we muizenvallen voor gezet. Dat is in een flits nek gebroken, kan niet misgaan (als je de val deftig zet).
[/quote]

kan volgens mij wel degelijk mis gaan bij mensen die niet weten hoe ze de val zetten zoals je al zegt, ookal zou ik zelf nooit een muizenval zetten

[quote="leentje schreef:
Bij de paarden hebben we wel eens muizen of ratten, het eten zit in tonnen waar ze niet bij kunnen, en het materiaal kunnen ze normaal gezien ook niet aan. Is er wel eens iets aangevreten, jammer dan, eigen schuld, niet goed genoeg opgeborgen. Maw: die mogen rustig hun gang gaan.


gelukkig dat je er zo over denkt, want dat doe je nog altijd zelf zoals je al zegt

VirtLink
Berichten: 69
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:02

Spuitje
Wij hebben al een paar maal een ratje laten inslapen bij de DA. Gaat echt heel vriendelijk, ze voelen direct niets meer. Een paar ratjes zijn heel rustig in mijn handen doodgegaan. Je kunt een dier waar je voor kiest niet op een nare manier laten sterven.

happyhorse

Berichten: 4388
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:03

Belsje"]
[quote="Spetterlover"][quote="Belsje schreef:
Eeeuh het ging hier over "erg zieke diertjes" dan stel ik me daar ook iets bij voor wat al half dood is.

Want ja met een hamster die een ontstoken oog of een gezwel heeft ga ik wel naar die DA, had ik er misschien bij moeten vertellen.

Maar iets zegt me dat als een beest piept, niet meer beweegt, semiverlamt aanvoelt ... dan denk ik dat dat echt wel bijna einde verhaal is en dan ga ik er gewoon niet meer mee naar de DA.


Hmm gelukkig dat je er dan wel mee naar de dierenarts gaat
maar als het beest iets ergers heeft, dan kost het je gewoon te veel ?
[/quote]

Nee dan zie ik er gewoon het nut niet van in.
Een slag met een hamer is volgens mij echt niet zoveel pijnlijker als doodgespoten worden.
Het gaat over beestjes waar je echt zelf geen redden meer aan ziet é ...

Misschien speelt het mee dat ik van kleins af-aan al meekijk en help met het slachten van kippen en konijnen en vroeger bij de varkens van mijn oma ging ik ook altijd kijken.

Als een kip ziek is, draaien we ook gewoon de kop om.
[/quote]

Slag met een hamer is volgens mij wel pijnlijker. met een spuitje gaan ze gewoon slapen. met een hamer hebben ze nog pijn. zo denk ik er tenminste over.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:04

Mijn hamster had een gezwel, (wat een oorontsteking bleek te zijn, maar dat terzijde) zijn we ook mee naar de dierenarts geweest. Hebben we zelfs laten opereren (want sommige mensen miss niet eens zouden overwegen, zo te lezen; beestje was trouwens sowieso al een jaar of anderhalf). Het ging jammer genoeg snel achteruit, dus hebben we hem in laten slapen. Beestje van 7,50 werd iets van 100 gulden ofzo. Vind dat als je een dier hebt, je er ook goed voor hoort te zorgen, wat voor beest het ook is. Daarbij speelt geld voor ons geen rol. Toen we in de wachtkamer zaten kregen we zelfs nog een aanbiedingvan iemand, die hem zo de nek wel om had willen draaien... Hebben we niet gedaan..

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:06

Belsje"]
[quote="Spetterlover"][quote="Belsje schreef:
Eeeuh het ging hier over "erg zieke diertjes" dan stel ik me daar ook iets bij voor wat al half dood is.

Want ja met een hamster die een ontstoken oog of een gezwel heeft ga ik wel naar die DA, had ik er misschien bij moeten vertellen.

Maar iets zegt me dat als een beest piept, niet meer beweegt, semiverlamt aanvoelt ... dan denk ik dat dat echt wel bijna einde verhaal is en dan ga ik er gewoon niet meer mee naar de DA.


Hmm gelukkig dat je er dan wel mee naar de dierenarts gaat
maar als het beest iets ergers heeft, dan kost het je gewoon te veel ?
[/quote]

Nee dan zie ik er gewoon het nut niet van in.
Een slag met een hamer is volgens mij echt niet zoveel pijnlijker als doodgespoten worden.
Het gaat over beestjes waar je echt zelf geen redden meer aan ziet é ...

Misschien speelt het mee dat ik van kleins af-aan al meekijk en help met het slachten van kippen en konijnen en vroeger bij de varkens van mijn oma ging ik ook altijd kijken.

Als een kip ziek is, draaien we ook gewoon de kop om.
[/quote]

En jij oordeelt dus zelf wanneer er geen redden aan meer is ?

happyhorse

Berichten: 4388
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:07

Amethyst schreef:
Mijn hamster had een gezwel, (wat een oorontsteking bleek te zijn, maar dat terzijde) zijn we ook mee naar de dierenarts geweest. Hebben we zelfs laten opereren (want sommige mensen miss niet eens zouden overwegen, zo te lezen; beestje was trouwens sowieso al een jaar of anderhalf). Het ging jammer genoeg snel achteruit, dus hebben we hem in laten slapen. Beestje van 7,50 werd iets van 100 gulden ofzo. Vind dat als je een dier hebt, je er ook goed voor hoort te zorgen, wat voor beest het ook is. Daarbij speelt geld voor ons geen rol. Toen we in de wachtkamer zaten kregen we zelfs nog een aanbiedingvan iemand, die hem zo de nek wel om had willen draaien... Hebben we niet gedaan..


ben het helemaal met je eens! mensen denken maar klein diertje voelen er niks van maar ze voelen evenveel als een gewoon mens. daar draai je ook niet de nek van om als ze bijna dood zijn.

dell_1
Berichten: 1967
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:07

Ey miep ik snap wel degelijk waar dit topic over gaat!

Jij zegt dat het alleen om geld gaat om een muis een respectvolle dood te geven. Nou ik weet niet precies wat ik me daarbij voor moet stellen maar ik denk dus dat je bedoeld een snelle en zo min mogelijk pijnlijke dood. Ik ben van mening dat als je een muis met een schep op z'n kop slaat dat hij dan dood is en er niets van merkt! Ik bedoel ook zeker niet dat je een muis zomaar moet doodslaan maar als zo'n beest ziek in z'n kooitje ligt en kreunt van de pijn. en zo slap als een vaatdoek is, dan zou ik hem zeker op een zaterdagavond gewoon zelf uit z'n lijden verlossen. Voor zo'n beestje kan je toch niks doen!
En de dierenarts is ook blij als je hem niet op zaterdagavond belt of hij aub wil komen om je muis te euthaniseren!

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:09

Stephanie100 schreef:
En de dierenarts is ook blij als je hem niet op zaterdagavond belt of hij aub wil komen om je muis te euthaniseren!


Ookal is ie niet blij, dan had hij niet moeten kiezen voor dit beroep, dat weet je van tevoren.
En als jij ECHT om je dier geeft heb je een onenigheid met je dierenarts er toch echt wel voor over hoor..

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:10

Dat is de Da zijn werk, en hoort dat niet erg te vinden. Als ik DA was had ik dat met 'liefde' gedaan voor het beestje. Eerlijk waar!

happyhorse

Berichten: 4388
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:10

Stephanie100 schreef:
Ey miep ik snap wel degelijk waar dit topic over gaat!

Jij zegt dat het alleen om geld gaat om een muis een respectvolle dood te geven. Nou ik weet niet precies wat ik me daarbij voor moet stellen maar ik denk dus dat je bedoeld een snelle en zo min mogelijk pijnlijke dood. Ik ben van mening dat als je een muis met een schep op z'n kop slaat dat hij dan dood is en er niets van merkt! Ik bedoel ook zeker niet dat je een muis zomaar moet doodslaan maar als zo'n beest ziek in z'n kooitje ligt en kreunt van de pijn. en zo slap als een vaatdoek is, dan zou ik hem zeker op een zaterdagavond gewoon zelf uit z'n lijden verlossen. Voor zo'n beestje kan je toch niks doen!
En de dierenarts is ook blij als je hem niet op zaterdagavond belt of hij aub wil komen om je muis te euthaniseren!


toen ik me hamster vond met die oog er bijna uit en niet meer bewoog. heb ik de dierenarts om 9uur savonds nog gebeld die heeft alles op de pratijk voor me opengegooit. om naar me hamster te kijken. en die gelijk een spuitje gegeven. ik vind gewoon geen enkel dier moet pijn lijden. ook geen muis!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:12

happyhorse schreef:
toen ik me hamster vond met die oog er bijna uit en niet meer bewoog. heb ik de dierenarts om 9uur savonds nog gebeld die heeft alles op de pratijk voor me opengegooit. om naar me hamster te kijken. en die gelijk een spuitje gegeven. ik vind gewoon geen enkel dier moet pijn lijden. ook geen muis!

Ben het helemaal met je eens!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:12

Ik kwam op een dag uit mijn werk en zag dat mijn ratje het echt heel erg benauwd had. Haar tongetje was zelfs al blauwig. Mooi dat ik naar de da ben geraced, die heeft haar toen een spuitje gegeven.
Als je een huisdier hebt moet je er ook goed voor zijn!!!

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:13

waarom hebben jullie het hier nu in vrede's naam over een muizenplaag....... en over hoe je die muizen dood, dat is iets heel anders!

happyhorse

Berichten: 4388
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:13

Amethyst"]
[quote="happyhorse schreef:
toen ik me hamster vond met die oog er bijna uit en niet meer bewoog. heb ik de dierenarts om 9uur savonds nog gebeld die heeft alles op de pratijk voor me opengegooit. om naar me hamster te kijken. en die gelijk een spuitje gegeven. ik vind gewoon geen enkel dier moet pijn lijden. ook geen muis!

Ben het helemaal met je eens!
[/quote]
thanx!

dell_1
Berichten: 1967
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:14

Saskia008 schreef:
waarom hebben jullie het hier nu in vrede's naam over een muizenplaag....... en over hoe je die muizen dood, dat is iets heel anders!


Jah oke van die muizenplaag was niet zo'n goed voorbeeld Haha!

Maar over een klein huisdier uit z'n lijden verlossen een muis of hamster. Dat is toch een klein huisdier. En daar gaat het hele topic over!

happyhorse

Berichten: 4388
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:15

Jolynn schreef:
Ik kwam op een dag uit mijn werk en zag dat mijn ratje het echt heel erg benauwd had. Haar tongetje was zelfs al blauwig. Mooi dat ik naar de da ben geraced, die heeft haar toen een spuitje gegeven.
Als je een huisdier hebt moet je er ook goed voor zijn!!!

Dat nouw een dierenvriend vind ik! ben helemaal met je eens!