Sint Maarten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

desi92

Re: Sint Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:36

Ik vind het zo jammer dat sint maarten stil aan aan t verdwijnen is. Hier liepen wij vroeger met grote groepen en sloten daarna met alle kinderen in de stad af. Daar kregen we speculaas en warme choco en reed 'sint maarten' op t paard door de straten. De afgelopen jaren loopt er vrijwel niets meer.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:22

Bier hebben we wel Sint Maarten gelopen. Maar ze moeten van mij braaf zingen en heel netjes dank je wel zeggen, en U. :=
Ik loop ook mee, omdat mijn zoontje van 11 met zijn vriendje best stoer kan gaan doen en dat vind ik dan zelf niet prettig naar andere mensen toe. En ik heb nog een dochtertje, die vindt het ook fijn als ik mee loop. :) maar super lief vind ik het dat anderen moeite doen om snoepjes of fruit te kopen en het gezellig te maken voor de kinderen. Eens kijken of ik volgend jaar zoonlief op wacht ga zetten.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 05:38

Hier was de bel eraf en toch werd een aantal keer hard op het raam of de deur geklopt. Alles nog zo donker mogelijk gemaakt (al waren we boven aan het klussen op de baby kamer :') )

Maar verder niet open gedaan. Stiekem uit het raam gekeken vanaf boven en liepen er erg veel!
Geen idee hoeveel uiteindelijk geprobeerd hebben aan te bellen.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 06:13

Hier was het drukker dan voorgaande jaren. 31 Kids aan de deur geweest. Mn zoontje zelf heeft ook een aardige buit binnen gehaald :-)

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:51

Teleurgesteld hier. Liepen wel wat kinderen door de wijk maar die hebben niet aangebeld, terwijl ik toch duidelijk meedeed. Al met al maar 6 kinderen gehad, terwijl vorig jaar waren het er 20 en dat vond ik al weinig. Tja, we delen geen chips meer uit en dat is duidelijk te merken (mijn vader werkte in een chips fabriek en kreeg elke maand een grote doos mee naar huis, je moet er toch vanaf) verwende kinderen... Al waren diegene die aanbelde heel beleefd. Al had ik bijna een gast is huis :+ Een klein meisje liep het huis binnen terwijl ze aan het zingen was (of een poging tot) ouders geschrokken. Ach ze was toch niet verder gekomen dan de tussendeur...

Afbeelding

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:56

Ik had 2 lantaarns bij de deur gezet en uiteindelijk 23 kinderen aan de deur gehad.
Mijn zusje kwam ook nog met de hond langs, hond op d'r achterpoten gezet, een lampion gemaakt met een pollepel en een fietslampje en maar zingen. Ik heb me suf gelachen en uiteindelijk hebben we met z'n tweeën nog heel wat snoep opgegeten.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:35

hier helemaal niemand (maar dat heb je nou eenmaal als je net buiten t dorp woont en er amper jonge kinderen in t buurtje wonen die ook nog eens alleen maar in t dorp gaan lopen).
dus meer snoep voor mijzelf *\o/*

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:01

Hier voor het eerst meegemaakt, vorig jaar woonden we hier net en gelopen met vriend zijn neefjes in hun stad, wij wonen in het dorp vlakbij. Helaas -O- 'maar' 13 kindjes aan de deur gehad, terwijl ik snickers, lange jannen & pepernoten had gehaald! Nouja, lekker meer voor mij haha! *\%/*