Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
)
Maar vind het echt heerlijk wonen hier.) Behalve dat je verder vrij weinig hebt hier, een oliebol supermarkt en wat kroegjes/restaurants
Maargoed binnen 5 min ben je weer in Roden(of bvb eelde/hoogkerk) waar wij vaak toch onze boodschappen doen.

Tivara schreef:Ik ben ook fan van Zuidhorn! Leuk en gezellig dorp met prima voorzieningen en verbinding naar Groningen. Ik fiets inmiddels elke dag heen en weer, maar het eerste driekwart jaar met de trein ook maar weinig problemen gehad!

Zou zelf persoonlijk niet voor beijum/lewenborg/Bedum etc. gaan. Ik zit in Bedum op school maar voel me daar niet altijd even veilig als ik daar in het donker op de bus sta te wachten..
)

TerraHowrse schreef:Ik zag Marum en Zuidhorn voorbij komen, Zuidhorn vind ik erg leuk, ook mooi dichtbij de stad, je kan zo de bus/trein naar de stad pakken. 10 minuten trein en je bent op het hoofdstation.
Marum zou ik niet willen wonen.
de mensen zijn daar zoveel leuker dan in Noord Holland.
vibabu schreef:Ik zou zo graag in (de provincie) groningen willen wonen! Maar ik durf de stap niet te zetten om alles hier op te zeggen, mijn spullen te pakken en er heen te verhuizende mensen zijn daar zoveel leuker dan in Noord Holland.
In de stad en de grotere dorpen is dit natuurlijk niet zo en het hangt er ook vanaf in welk dorp je terecht komt en in welke buurt. Het is echt nog een beetje iets ouderwets en komt onder de jongere mensen ook steeds minder voor.
En als je zelf maar vriendelijk bent zullen mensen niet zo snel problemen met je hebben, maar van de mensen die wel 'interessant' zijn gaan soms een hoop roddels rond
Ik ben in Sauwerd opgegroeid en ik heb geen moment gehad dat het niet leuk vond want het is hier echt prachtig! Het is veilig, rustig, veel ruimte en heel mooi landschap. En de stad Groningen is echt een mooie stad.
) vibabu schreef:Ik zou zo graag in (de provincie) groningen willen wonen! Maar ik durf de stap niet te zetten om alles hier op te zeggen, mijn spullen te pakken en er heen te verhuizende mensen zijn daar zoveel leuker dan in Noord Holland.

Foaly schreef:Ik denk dat dat er echt heel erg vanaf hangt waar in Groningen je gaat zitten... Mijn ouders wonen in Uithuizermeeden (een gat vlak onder de dijk), en de halve dorpsbevolking is familie van elkaar. De cultuur is heel erg 'ons kent ons', daar kom je dus echt niet zomaar tussen. Ze zijn wel vriendelijk, dat wel, maar verwacht niet dat je daar snel vrienden voor het leven maakt, daar zijn de meeste Groningers toch echt te afstandelijk voor. Dat lukt eigenlijk alleen als je er geboren bent
Wat iemand hierboven zegt over veiligheid, dat klopt dan weer wel. Mensen zien het gelijk als er iemand in de straat loopt die er niet hoort
) Ma vond het helaas niet zo'n geslaagd idee
Foaly schreef:En over die dorpsroddels... ik heb mijn moeder wel eens voorgesteld dat ik op 1 april bij de dorpssuper een zwangerschapstest zou halen om te kijken wat er zou gebeuren (voor de beeldvorming: ik ben de dochter van de dominee en was toen 18 en hartstikke single) Ma vond het helaas niet zo'n geslaagd idee
uggy schreef:Ik zou denk ik voor Leek gaan. Een vriendin van mij woont daar, en die woont daar echt fantastisch. Het OV is goed, en het is een mooi dorp die nog wel ruimte heeft. Roden vind ik ook leuk wonen, vooral omdat het echt een beetje dorp is. Ook daar is het OV goed.
(maar dat is voor mij dan weer belangrijk..)