Samenwonen in Groningen aan de andere kant van het land!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_AB_

Re: Samenwonen in Groningen aan de andere kant van het land!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 00:30

Ah, Zuidhorn klinkt goed! Daar zijn ook gewoon alle supermarkten enzo toch?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 00:59

Wij wonen nu sinds een jaartje in Peize, erg mooie ruime gezins-hoek woning. Erg geluk mee gehad.
Binnen 10 minuten ben je in Groningen(tenzij er file staat :'))
Nooit gedacht dat ik het zou zeggen (Was echt anti peize :o Maar vind het echt heerlijk wonen hier.) Behalve dat je verder vrij weinig hebt hier, een oliebol supermarkt en wat kroegjes/restaurants :Y) Maargoed binnen 5 min ben je weer in Roden(of bvb eelde/hoogkerk) waar wij vaak toch onze boodschappen doen.
Probleem hier is alleen wel dat alle huizen onder de 200.000 echt als warme broodjes gaan.... sommigen zijn echt binnen enkele dagen verkocht, was met ons huis ook. Moesten gelijk actie ondernemen destijds :Y)
Volgens mij staat er nog een handjevol onder die prijs te koop maar veelal huizen waar echt erg veel aan verbouwd moet worden.

Mijn broer woont nu een aantal jaren in Groningen. Ook van een dorpje naar "de stad" gegaan dus.
Hij vind het heerlijk, mij hoef je echt niet een huis in of om de stad te geven dan word ik dood ongelukkig, heb echt dat dorps gevoel nodig :D
Maar hij heeft een best wel riant appartement in paddepoel. Tuurlijk zal altijd wel wat typische volk wonen, maar hoor hem eigenlijk weinig over hele rare bijzondere dingen daar.

Succes met je zoektocht!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:54

Ik ben ook fan van Zuidhorn! Leuk en gezellig dorp met prima voorzieningen en verbinding naar Groningen. Ik fiets inmiddels elke dag heen en weer, maar het eerste driekwart jaar met de trein ook maar weinig problemen gehad!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 12:25

Tivara schreef:
Ik ben ook fan van Zuidhorn! Leuk en gezellig dorp met prima voorzieningen en verbinding naar Groningen. Ik fiets inmiddels elke dag heen en weer, maar het eerste driekwart jaar met de trein ook maar weinig problemen gehad!

Fijn dat het je zo goed bevalt!
Ik heb toevallig ook naar huizen in Zuidhorn gekeken vandaag :)

@ Magic-lover: Thanks voor de info! We gaan Peize en Roden ook meenemen in onze zoektocht :)
Waar in Paddepoel woont je broer? Mag via on hoor!

Ik merk dat ik nu steeds minder perse in de stad wil wonen. Door jullie tips neig ik steeds meer naar een leuk buitendorp!

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:56

Ik vind zolang er een trein en bus verbinding is en voorzieningen in het dorp of het dorp er naast dan kun je er over het algemeen prima gaan wonen. En eerlijk is eerlijk, buiten de stad krijg je ook meer waar voor je geld. Kijk inderdaad eens naar dorpjes op 15 km van de stad.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:14

Ik weet niet of het al voorbij is gekomen, maar ikzelf woon in haren. Haren is over het algemeen een wat netter dorpje. Erg rustig, met name oudere mensen en een leuk dorpje.
Mijn vriend woont in Eelde. Ook ontzettend leuk. Eelde is over het algemeen ook heel rustig, maar is wat meer boers dan haren. Beide op ongeveer 10/15 autominuten van het centrum van Groningen :) Zou zelf persoonlijk niet voor beijum/lewenborg/Bedum etc. gaan. Ik zit in Bedum op school maar voel me daar niet altijd even veilig als ik daar in het donker op de bus sta te wachten..
Edit: Busverbinding in Haren is top. Achter mijn huis gaat de bus om de 10 minuten. Deze bus is binnen 15 minuten op het hoofdstation van Groningen. Eelde daarentegen wat minder. Daar gaan bussen om het half uur geloof ik

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:40

Ik denk dat dat huis in Bedum wat niet doorgaat het beste is wat je is overkomen.. :')

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 00:37

Haha! Is Bedum ECHT zo erg ja? :')

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 01:44

Ik denk dat het in Bedum er erg van af hangt waar je terecht komt. Ik ken mensen die er met plezier wonen in rustige buurten, maar ik kan me ook goed voorstellen dat het er op sommige plekken niet prettig is. Maar ik denk dat heel veel plaatsen dat wel hebben eigenlijk.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 02:01

Heb je ook naar de dorpen Engelbert en Middelbert gekeken? Ik had er zelf ook nog nooit van gehoord, maar je hebt er leuke huizen voor leuke prijzen én op fietsafstand van de stad. Nadeel is wel dat het echt gericht is op Groningen Stad. Er is vb. geen kleine supermarkt (wel een snackbar/café :D )

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:37

Sinds wanneer is er wat mis met Bedum? :')
Ik zal dan blijkbaar alleen in de rustige straten zijn geweest ofzo.

Dorpjes heb je hier zat. Trekt mij totaal niet maar zoals je in dit topic merkt heeft iedereen andere voorkeuren :D

Ik ben dol op de wijken rondom de stad en heb een gruwelijke hekel aan dorpen :D

ben benieuwd waar je zoektocht je brengt!

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:42

Ik zag Marum en Zuidhorn voorbij komen, Zuidhorn vind ik erg leuk, ook mooi dichtbij de stad, je kan zo de bus/trein naar de stad pakken. 10 minuten trein en je bent op het hoofdstation.

Marum zou ik niet willen wonen.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 23:34

TerraHowrse schreef:
Ik zag Marum en Zuidhorn voorbij komen, Zuidhorn vind ik erg leuk, ook mooi dichtbij de stad, je kan zo de bus/trein naar de stad pakken. 10 minuten trein en je bent op het hoofdstation.

Marum zou ik niet willen wonen.

Waarom zou je niet in marum willen wonen?
uit nieuwschierigheid. Hele goede kennis van mij is de burgemeester van marum :D

luca_sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 23:50

Er zijn genoeg winkels in Zuidhorn. Je bent ook zo in Groningen (10 minuten met de trein).
Verder wordt er regelmatig iets gezelligs georganiseerd in het dorp: kerstfair, braderie, kanaalpop en natuurlijk koningsdag met grote (rommel)markt en een feesttent e.d..

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:23

Eline_S_S schreef:
Waarom zou je niet in marum willen wonen?
uit nieuwschierigheid. Hele goede kennis van mij is de burgemeester van marum :D

Haha :')

Ik vind het gewoon 3 keer niks. Waarom geen idee maar er hangt gewoon geen fijne sfeer.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:37

Ik zou zo graag in (de provincie) groningen willen wonen! Maar ik durf de stap niet te zetten om alles hier op te zeggen, mijn spullen te pakken en er heen te verhuizen :') de mensen zijn daar zoveel leuker dan in Noord Holland.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:48

Doezum is trouwens ook heeeeel leuk :P :+
Maar dan moet je minimaal 45 minuten met het OV voor je in de stad bent, en de bus gaat maar 1 keer in het uur. Maar wel lekker rustig hier, veel ruimte.

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:34

vibabu schreef:
Ik zou zo graag in (de provincie) groningen willen wonen! Maar ik durf de stap niet te zetten om alles hier op te zeggen, mijn spullen te pakken en er heen te verhuizen :') de mensen zijn daar zoveel leuker dan in Noord Holland.

Groningers zijn niet altijd even vriendelijk hoor. Ik vind de mensen in Noord Holland opener en vriendelijker naar 'vreemdelingen' dan de mensen hier in Groningen. Zolang je mensen hier goed kent en vrienden met ze bent zijn ze heel vriendelijk, maar vooral onder de echte plattelandsmensen kan nog wel wat *hum* rivaliteit ontstaan. := In de stad en de grotere dorpen is dit natuurlijk niet zo en het hangt er ook vanaf in welk dorp je terecht komt en in welke buurt. Het is echt nog een beetje iets ouderwets en komt onder de jongere mensen ook steeds minder voor.

Wat ik wel fijn vind is dat juist daardoor alles wat vreemd is gelijk als verdacht word gezien door dorpelingen en dat het dus erg veilig wonen is :) En als je zelf maar vriendelijk bent zullen mensen niet zo snel problemen met je hebben, maar van de mensen die wel 'interessant' zijn gaan soms een hoop roddels rond :=

Niet om je een negatief beeld te geven over Groningen ofzo :D Ik ben in Sauwerd opgegroeid en ik heb geen moment gehad dat het niet leuk vond want het is hier echt prachtig! Het is veilig, rustig, veel ruimte en heel mooi landschap. En de stad Groningen is echt een mooie stad.

(Stiekem is het soms wel grappig om alle dorpsroddels te horen, maar je moet ze meestal wel met een flinke korrel zout nemen :') )

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:42

vibabu schreef:

Ik denk dat dat er echt heel erg vanaf hangt waar in Groningen je gaat zitten... Mijn ouders wonen in Uithuizermeeden (een gat vlak onder de dijk), en de halve dorpsbevolking is familie van elkaar. De cultuur is heel erg 'ons kent ons', daar kom je dus echt niet zomaar tussen. Ze zijn wel vriendelijk, dat wel, maar verwacht niet dat je daar snel vrienden voor het leven maakt, daar zijn de meeste Groningers toch echt te afstandelijk voor. Dat lukt eigenlijk alleen als je er geboren bent :')

Wat iemand hierboven zegt over veiligheid, dat klopt dan weer wel. Mensen zien het gelijk als er iemand in de straat loopt die er niet hoort :')

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:27

Foaly schreef:
Ik denk dat dat er echt heel erg vanaf hangt waar in Groningen je gaat zitten... Mijn ouders wonen in Uithuizermeeden (een gat vlak onder de dijk), en de halve dorpsbevolking is familie van elkaar. De cultuur is heel erg 'ons kent ons', daar kom je dus echt niet zomaar tussen. Ze zijn wel vriendelijk, dat wel, maar verwacht niet dat je daar snel vrienden voor het leven maakt, daar zijn de meeste Groningers toch echt te afstandelijk voor. Dat lukt eigenlijk alleen als je er geboren bent :')

Wat iemand hierboven zegt over veiligheid, dat klopt dan weer wel. Mensen zien het gelijk als er iemand in de straat loopt die er niet hoort :')

Daar ga ik wel in mee idd. Dat hebben we hier in het dorp ook.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:40

En over die dorpsroddels... ik heb mijn moeder wel eens voorgesteld dat ik op 1 april bij de dorpssuper een zwangerschapstest zou halen om te kijken wat er zou gebeuren (voor de beeldvorming: ik ben de dochter van de dominee en was toen 18 en hartstikke single :') ) Ma vond het helaas niet zo'n geslaagd idee :')

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:42

Foaly schreef:
En over die dorpsroddels... ik heb mijn moeder wel eens voorgesteld dat ik op 1 april bij de dorpssuper een zwangerschapstest zou halen om te kijken wat er zou gebeuren (voor de beeldvorming: ik ben de dochter van de dominee en was toen 18 en hartstikke single :') ) Ma vond het helaas niet zo'n geslaagd idee :')

_O-
wij hebben niet eens een supermarkt dus dat gaat moeilijk. Ook geen café's enzo, alleen een kerk.

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:50

Ik zou denk ik voor Leek gaan. Een vriendin van mij woont daar, en die woont daar echt fantastisch. Het OV is goed, en het is een mooi dorp die nog wel ruimte heeft. Roden vind ik ook leuk wonen, vooral omdat het echt een beetje dorp is. Ook daar is het OV goed.

(maar dat is voor mij dan weer belangrijk..) :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:52

Ik ga maandag bij een huisje in Zuidlaren kijken.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:56

uggy schreef:
Ik zou denk ik voor Leek gaan. Een vriendin van mij woont daar, en die woont daar echt fantastisch. Het OV is goed, en het is een mooi dorp die nog wel ruimte heeft. Roden vind ik ook leuk wonen, vooral omdat het echt een beetje dorp is. Ook daar is het OV goed.

(maar dat is voor mij dan weer belangrijk..) :D

Leek vind ik ook leuk idd. Mooi veel winkels en goede voorzieningen. Al vind ik het wel een groot dorp, maar dat komt ook omdat ik uit zo'n minidorpje kom. Heb er op school gezeten.