Aanschaf Apple Watch, vriendin oneens...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:08

Sleeper schreef:
jolmer20 schreef:
Mijn vriend reageert niet meer omdat hij hier niet tegen kan, heeft hij tegen me gezegd.

Met alle respect, echt waar, maar dit is iets te makkelijk.

Je opent een topic en er zitten inderdaad een paar mensen tussen die erg onaardig tegen jou, Jolmer, doen. Maar er zitten ook wel echt opmerkingen tussen die stof tot nadenken kunnen geven, voor jullie allebei. Dat is het nadeel van in het openbaar treden. Je kan iets horen wat je liever niet wilt horen. Je interpreteert dingen misschien ook anders dan bedoeld (maar dat kan je vragen aan iemand)

Hopelijk kan hij zich er overheen zetten. Ook wel zo aardig voor de mensen die dingen neerzetten waar hij, of jij, wat mee kan. :)

Daar heb je gelijk in, maar dit kan hij niet aan. Simpel zat :)
Daarom probeer ik nog wel te reageren, want er zijn inderdaad genoeg puntjes waar we wel wat mee kunnen.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:09

Gentlegiant schreef:
jolmer20 schreef:

Niemand heeft medelijden?
Althans niet hoe ik vind dat iemand medelijden toont

Ik vind dat jullie beide erg onvolwassen zijn om het überhaupt op bokt neer te zetten
Als je nu al "gezeur" hebt om n Apple watch van nog geen 500€ hoe moet dat dan later als jullie volwassen zijn

Jullie gaan vast niet binnen nu en n half jaar samen wonen
Dus als hij nu t geld heeft en dat ding koopt ben jij d'r vanaf
Of dat hij nu 250€ apart zet en 250€ in n potje doet
En volgende maand t zelfde doet en dat ding koopt
Staat eveneens 500€ apart
D'r vanuit gaande dat d'r verder alles betaalt is

Als jij zo volwassen bent zoals je nu reageerd waarom ga je dan niet lekker zelf je hobby bekostigen ipv je ouders hier voor te laten opdraaien
Je weet toch beter dan je vriend hoe je met geld on moet gaan als ik t goed begrijp

Die laatste zinnen raken me, daar ga ik even verder niet op in. Als het had gekund, had ik het zo gedaan.

Mijn punt is inderdaad zoals jij het zegt. 250 apart en 250 voor zijn Watch. Dat vind ik prima, zolang we maar sparen zoals is afgesproken

Prima dat je dat raakt klinkt even heel hard maar is misschien wel eens goed

Het is jou hobby en je ouders betalen dat prima
Maar waarom dan 2 paarden een ander iemand zou al blij zijn met een lease of bijrijd paard

Ik vind dat als je wilt gaan samen wonen of d'r over na denkt je eerst maar je eigen hobby moet bekostigen
Denk je dat dat hier zomaar is komen aanwaaien?[/quote]

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:09

Collie2008 schreef:
jolmer20 schreef:
maar de planning is er ook om te verhuizen. En dan samen met mijn ouders en de paarden aan huis. Vandaar dat een spaarpotje handig is. Dan kunnen we zelf onze eigen dingen betalen en zelf boodschappen doen en hoeven mijn ouders dit niet te betalen

Dus de planning is dat jouw ouders eigenlijk gaan verhuizen naar een huis met paarden aan huis en dat jullie in een gedeelte van dat huis of op dat erf gaan wonen? Is dat jouw droom of de droom van jouw vriend?

Correct me if i'm wrong (wat betreft de situatie?)

Nee dit klopt helemaal.
Nu doen jullie net alsof we niks bespreken en alles van mijn kant komt haha.
Dit is inderdaad iets wat ik wil, maar ook mijn vriend wil dit erg graag. Eigen paard voor hem erbij, ja hoor, hij is al helemaal plannen aan het maken :)

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:10

Niemand heeft medelijden?
Althans niet hoe ik vind dat iemand medelijden toont

Ik vind dat jullie beide erg onvolwassen zijn om het überhaupt op bokt neer te zetten
Als je nu al "gezeur" hebt om n Apple watch van nog geen 500€ hoe moet dat dan later als jullie volwassen zijn

Jullie gaan vast niet binnen nu en n half jaar samen wonen
Dus als hij nu t geld heeft en dat ding koopt ben jij d'r vanaf
Of dat hij nu 250€ apart zet en 250€ in n potje doet
En volgende maand t zelfde doet en dat ding koopt
Staat eveneens 500€ apart
D'r vanuit gaande dat d'r verder alles betaalt is

Als jij zo volwassen bent zoals je nu reageerd waarom ga je dan niet lekker zelf je hobby bekostigen ipv je ouders hier voor te laten opdraaien
Je weet toch beter dan je vriend hoe je met geld on moet gaan als ik t goed begrijp
[/quote]
Die laatste zinnen raken me, daar ga ik even verder niet op in. Als het had gekund, had ik het zo gedaan.

Mijn punt is inderdaad zoals jij het zegt. 250 apart en 250 voor zijn Watch. Dat vind ik prima, zolang we maar sparen zoals is afgesproken[/quote]

Prima dat je dat raakt klinkt even heel hard maar is misschien wel eens goed

Het is jou hobby en je ouders betalen dat prima
Maar waarom dan 2 paarden een ander iemand zou al blij zijn met een lease of bijrijd paard

Ik vind dat als je wilt gaan samen wonen of d'r over na denkt je eerst maar je eigen hobby moet bekostigen
Denk je dat dat hier zomaar is komen aanwaaien?[/quote]

Dat laatste wat hier gezegd wordt. Schaam je! Het heeft er niks mee te maken of haar ouders het nog betalen. Jij gunt een ander niks. Het gaat hier om een Apple watch.
Laatst bijgewerkt door lovelucydan op 08-10-15 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinkers4ever

Re: Aanschaf Apple Watch, vriendin oneens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:11

Ik zou zeggen ga éérst maar eens beide een fatsoenlijke baan zoeken. En als dat niet lukt een opleiding volgen zodat je straks wel een baan krijgen.

Dan kan je het daarna nog wel weer eens hebben over elkaars geld beheren en alles sparen...

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:13

Zolang er nog geen trouwen of samenwonen aan zit te komen (dus ook allebei gewoon werk) vind ik dat TS lekker moet doen met zijn geld wat hij wil. Daar heeft TS zijn vriendin nog helemaal niet over te zeggen.
En stel de plannen om te trouwen of samenwonen zijn er wel maar beiden hebben nog geen fatsoenlijk inkomen, ook nog lekker doen wat je zelf wil met je geld.
Kom op he, je moet ook leuke dingen kunnen doen en kunnen kopen van je eigen geld. Die dikke hypotheek of huur iedere maand komt echt wel. Daarvoor? Geniet en koop die leuke dingen.
Voordat mijn man en ik echt serieus bezig waren met het idee van trouwen of samenwonen, hebben we allebei zonder overleg dingen van ons eigen geld gekocht of gedaan. Pas toen ik vast werk had zijn we gaan sparen en in de tussentijd heeft mijn toen vriend een nieuwe auto gekocht. Een jaar later hebben we een prachtig huis gekocht en alles gewoon kunnen betalen.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:13

Amy77 schreef:
Oei, ik zou het retebenauwd krijgen als iemand anders over mijn inkomsten bepaald, áls we niet zouden samen wonen en nog niet samen de verantwoordelijkheid over een huishouden hadden..
'
Ik begrijp goed dat alles wat hij verdient, linea recta naar ZIJN spaarrekening gaat? En als hij wat nodig heeft, jullie het SAMEN overschrijven naar zijn rekening? (omdat je in de WE termen spreekt?)
Dus hij heeft geen zeggenschap over zijn eigen geld, jij bent zijn curator zeg maar?

Naar wat ik begrijp heb jij nog helemaal geen inkomsten of nauwelijks?

Is het niet een idee dat jullie naar ratio gaan sparen? Stel jij verdient 100pm en hij 500pm, jullie ieder de helft sparen? Dan heeft ieder zijn vrijheid te beslissen wat die met het andere deel van de inkomsten doet en hoeft daar geen scheven verstandshouding over te ontstaan? Zo hoeft de ander ook geen (naar zijn gevoel) verantwoording af te leggen wat die met zn geld doet en er een imo best wel gênant topic voor te starten ;)
Voordeel is dat er geen gevoel van 'ja maar ik doe meer mn best dan jij' te ontstaan, de vrijheid over je eigen beslissingen er nog is en je op den duur ook niet het gevoel binnen je relatie zou kunnen krijgen van 'tekortkomen' omdat je niks zou mogen van de ander..zo komt het nl nu én public wel over en ik lees tussen de regels door dat dat helemaal niet je bedoeling is juist Jolmer, maar dat het je gelijkwaardige partner is, met eigen dromen wensen en keuzes?

Veel wijsheid toegewenst..en een tip, laat elkaar vooral ook 'zijn'..

Dit is ook het plan, per inkomst bekijken wat we overschrijven naar de spaarrekening. We hebben nu ook meerdere spaardoelen. Alles wat hij binnenkrijgt gaat naar zijn spaardoel, en als hij iets wil dan maakt hij een gedeelte over naar zijn rekening. Een gedeelte van het bedrag van het spaardoel zetten we op onze gezamelijke spaardoel. Dit alles gaat dus wel via mijn rekening, omdat de spaardoelen bij mijn rekening geopend zijn.
Hoop dat het zo wat duidelijker is

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:16

Tinkers4ever schreef:
Ik zou zeggen ga éérst maar eens beide een fatsoenlijke baan zoeken. En als dat niet lukt een opleiding volgen zodat je straks wel een baan krijgen.

Dan kan je het daarna nog wel weer eens hebben over elkaars geld beheren en alles sparen...

Met de opleiding ben ik bezig, en mijn vriend met de vaste baan. Alleen contract nog tekenen. Maar bedankt voor je inbreng :)

Babsiej

Re: Aanschaf Apple Watch, vriendin oneens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:18

Misschien beginnen met hem gewoon zn eigen spaardoelen laten openen ? Hij is toch volwassen ? En dan een bepaald percentage sparen, maar dan dien jij uiteraard hetzelfde percentage van je inkomen in te leggen.

Tinkers4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:19

Jij hebt dus geen inkomen maar wil zijn geld beheren? Dat vind ik een beetje raar en ik had het ook zeker niet op prijs gesteld als ik mijn geld naar mijn vriend had moeten overmaken :n

Moment dat we samen woonden gezamelijke rekening waar we beide een deel naar overboekten en onze eigen rekeningen. Maar nog maar 2 jaar samen , geen eigen huis, dus niet samenwonend of samen kosten hebben maar wel mijn loon aan hem geven? Nee hoor echt niet en dat had andersom ook niet gehoeven.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:21

Dit zijn zijn spaardoelen, alleen onder mijn rekening. Dit omdat mijn bank dit makkelijker heeft dan zijn bank. Maar hij kan gewoon bij zijn eigen geld.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:22

Ah, nou mooi systeem in de basis.
Ik zou hem echter gewoon lekker zijn eigen rekening laten hebben voor zijn spaardoel en dan een gezamenlijke rekening voor jullie gezamenlijke spaardoel. Hij heeft dan nog een privérekening nodig voor de noodzakelijke uitgaves als tanken bv.
Het komt wat bemoederend over, alsof je hem bij de hand hebt genomen en de dingen regelt zoals jij het verstandig vind..wonen bij je ouders op het erf, omdat jij dat wil..tuurlijk wil hij dat ook, hij houd van je, heeft alles voor je over ;) maar heb je hem wel eens gevraagd wat hij echt zou willen? Hoe zijn droom eruit ziet? Ik ga nu even veel dieper in op de dingen he, omdat ik tussen de regels hele andere dingen zie dan die simpele Apple watch (god mag weten wat dat nou toch weer is, haha)..
Net of zijn eigen identiteit heel langzaam aan verdwijnt, omdat jij alles regelt.. ;) Nu zal hij je dankbaar zijn, wellicht omdat hij niet zo goed met dit soort dingen om kan gaan? maar later als jullie dan eindelijk samenwonen, heb je je deze rol al aangenomen...wat dan? Dan gaat het niet meer om uitgaves alleen ;)

Even heel zwart/wit gezegd van me he, puur op basis van de posten die je geplaatst hebt en ik hier een conclusie uit moet trekken..dus neem het vooral niet te persoonlijk op, maar sta er wel eens bij stil, of er een kern van waarheid in kan zitten ;) (en daar hoef je op bokt uiteraard geen verantwoording voor af te leggen, we weten nu al veel meer dan je over een jaar lief is ; ) )

Tinkers4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:23

Maar jij wil wel beslissen anders was dit topic ook niet nodig... Leg je zelf ook geld in?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:25

jolmer20 schreef:
Dit zijn zijn spaardoelen, alleen onder mijn rekening. Dit omdat mijn bank dit makkelijker heeft dan zijn bank. Maar hij kan gewoon bij zijn eigen geld.

Stapt hij over naar die bank en doet het daar? Of gewoon een eigen spaarrekening ?

T klinkt meer een beetje alsof je "controlfreak" bent.. :o

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:26

Waarom zou je trouwens nu al willen sparen terwijl er van beide kanten absoluut nog geen fatsoenlijk bedrag binnenkomt? Je kan toch prima beginnen met sparen wanneer er een fatsoenlijk bedrag binnenkomt. En dan heb ik het niet over een 100 of 500 euro elke maand. Dat schiet toch niet op? Wacht gewoon tot jullie allebei normaal verdienen, en het kan zijn dat de ene meer verdiend dan de ander maar dat je dan pas ieder een percentage spaart. Zeg nou zelf, van het kleine bedrag wat nu binnenkomt iedere keer, dat is toch geen sparen?
Pas toen ik vast werk had en fatsoenlijke uren zijn wij allebei 75% van ons inkomen gaan sparen.

Tinkers4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:27

xGoldenHero schreef:
Waarom zou je trouwens nu al willen sparen terwijl er van beide kanten absoluut nog geen fatsoenlijk bedrag binnenkomt? Je kan toch prima beginnen met sparen wanneer er een fatsoenlijk bedrag binnenkomt. En dan heb ik het niet over een 100 of 500 euro elke maand. Dat schiet toch niet op? Wacht gewoon tot jullie allebei normaal verdienen, en het kan zijn dat de ene meer verdiend dan de ander maar dat je dan pas ieder een percentage spaart. Zeg nou zelf, van het kleine bedrag wat nu binnenkomt iedere keer, dat is toch geen sparen?
Pas toen ik vast werk had en fatsoenlijke uren zijn wij allebei 75% van ons inkomen gaan sparen.

Precies :)

Deze bedragen zetten geen zoden aan de dijk en leveren door deze situaties alleen maar ergenis op.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:28

Dat was ook iets waar ik bang voor was Amy77, dat mensen veel meer weten dan we willen. Maar ik kan er niet goed tegen als er verkeerde aannames gedaan worden en wil mezelf dus graag verantwoorden, sorry daarvoor!

Ook toen het hele verhaal van het verhuizen nog niet in zicht was, hebben we het er wel eens over gehad. Een huis op het platteland kwam er toen uit, eventueel met onze ouders erbij zodat we voor hen konden zorgen. Toen dit ter sprake kwam vond ik dat natuurlijk geweldig. Logisch. Maar ook mijn vriend was er enthousiast over. En het kwam echt gemeend over, maar we gaan het hier nog over hebben, dankjewel voor je post in ieder geval.
Er zitten vast dingen in waar een kern van waarheid in zit. En om dit soort reacties openen we ook dit topic, dankjewel!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:29

Babsiej schreef:
jolmer20 schreef:

Stapt hij over naar die bank en doet het daar? Of gewoon een eigen spaarrekening ?

Dat is ook uiteindelijk de bedoeling, maar helaas is zijn vader het niet eens met het overstappen van bank. Hier zijn we uiteraard wel mee bezig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:30

Zo lang jij de paarden niet zelf KAN betalen ben je ook niet klaar om alleen te gaan wonen.
bedenk wel even heel goed dat de kans reëel is dat je ouders voor jou sterven.

LadyMadonna

Babsiej schreef:
Dus dan mag hij niks leuks meer voor zichzelf doen/kopen ?

Pfoe in dit geval zou ik zeggen jij je hobby, hij zijn hobby. Wie dat dan ook betaald.

Sparen kun je hierna ook weer verder doen en nog meer als er een vast inkomen wordt gegenereerd.

Er zit imo een groot verschil tussen wat leuks voor jezelf kopen of 500 euro uitgeven, als er afspraken gemaakt zijn.
Want daar valt of staat alles mee:afspraken maken

Sleeper

Babsiej schreef:

Als dat zo zou zijn, dan heeft TS hier ook zeker een groot aandeel in. Aangezien hij dit topic niet aan kan denk ik dat er wel wat meer speelt. Maar daar gaat het hier niet over :)

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:31

xGoldenHero schreef:

Omdat we 'al' 20 zijn. We zijn bezig met werk, natuurlijk. Maar op 20 jarige leeftijd bijna geen cent hebben, ik schaam me ervoor. Logisch toch? Ik hoop zo gewoon geld voor ons samen te kunnen sparen, maakt het dan uit of het geld via werk binnenkomt of dat het gewoon kleine bedragen zijn?
Ergens moet je toch beginnen?

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:32

Ayasha schreef:
Zo lang jij de paarden niet zelf KAN betalen ben je ook niet klaar om alleen te gaan wonen.
bedenk wel even heel goed dat de kans reëel is dat je ouders voor jou sterven.

Die kans lijkt mij erg groot inderdaad. Maar je hebt wel gelezen dat we bij mijn ouders op het erf willen gaan wonen toch? Niet dat we dan ineens geen geld moeten hebben hoor, zo bedoel ik het niet.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:33

Sleeper schreef:
Babsiej schreef:

Als dat zo zou zijn, dan heeft TS hier ook zeker een groot aandeel in. Aangezien hij dit topic niet aan kan denk ik dat er wel wat meer speelt. Maar daar gaat het hier niet over :)

Er speelt inderdaad genoeg, alleen niet persé tussen ons :)
Daarom kan hij dit even niet aan nee.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:39

Je moet inderdaad ergens beginnen. Als jij je schaamt bijna geen cent te hebben, ga dan eerst maar aan het werk ipv over sparen na te denken. En dan bedoel ik dat jullie aalebei werken! En het bijzondere vind ik nog in dit verhaal dat jouw vriend toestemming moet hebben van jou om dat ding te kopen want zoals je zelf zegt, je hebt zelf geen geld. En kleine bedragen sparen, tuurlijk kan dat. Maar als ik TS was en jij zo tegen mij doet, had ik al tig Apple watches gekocht.