Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 14:25

De egiptische musk, whiches brew, wedding day, Black cherry vind ik wel aanraders en nog wel meer maar daar kunnen andere mensen uit dit toppic waarvan ik weet dat ze wel eens yc branden je beter mee helpen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 14:30

Nou weten jullie wat? Ik lig al 2,5 dag "ziek" (iets met niet te harden verstandskies die eruit is gehaald :/ ) thuis, dus vind dat ik even een cadeautje heb verdiend O:) . Die store in DH is 20 minuutjes rijden en zag dat ze tot 5u open zijn, dus ga zo eens kijken :). Word wel héél erg nieuwsgierig door dit topic _O-

Musk en patchouli geurtjes vind ik heerlijk, dus gok dat die wel mee gaan als ze er zijn :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 14:42

Yv_ schreef:
Nou weten jullie wat? Ik lig al 2,5 dag "ziek" (iets met niet te harden verstandskies die eruit is gehaald :/ ) thuis, dus vind dat ik even een cadeautje heb verdiend O:) . Die store in DH is 20 minuutjes rijden en zag dat ze tot 5u open zijn, dus ga zo eens kijken :). Word wel héél erg nieuwsgierig door dit topic _O-

Musk en patchouli geurtjes vind ik heerlijk, dus gok dat die wel mee gaan als ze er zijn :D

Amber moon is denk voor jou een must have :)

Bekijk eens op internet wat geur omschrijvingen bij nl winkels waar ze yc tarts verkopen o.a hier
https://www.sensationalhome.nl/yankee-c ... -moon.html

Dan kom je er een beetje achter welke wat zullen zijn en als ze in de winkel al niet lekker ruiken laat je ze gewoon liggen natuurlijk ;)

O ja beterschap.

Yv_

Re: Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 16:24

Thnx!

Net terug, schade 18 tarts en 1 kaarsje. Wel ook cadeautjes bij. Amber Moon zit er idd tussen :D. Ook de tafel met Afrikaanse geuren vond ik erg lekker.

Wat een superleuk winkeltje!

Ben erg benieuwd hoe ze het zullen doen qua geur!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 16:52

Laat je even weten wat je van welke vind ken ze niet allemaal.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 19:59

Net bij mn etentje de Apple & Pine Needles aangezet en die viel bij iedereen goed in de smaak.
Nu thuis de Kilimajaro Stars van de Out of Africa Collectie en die vind ik misschien nog wel lekkerder <3.

Verder heb ik euhm.. Amber Moon (Indian Summer), Candy Cane Lane (Christmas Past), Egyptian Musk (Out of Afrika), Cranberry Ice (?), Cranberry Twist (Sweet Treats), Fireside Treats (?), Wild Fig (Indian Summer), Icicles (Christmas Present), Midsummer's Night (?), Witches Brew 2015(Halloween) en Pain Au Raisin (Cafe Culture).

Bloemgeuren ben ik voorbij gelopen zonder te ruiken, evenals de wedding/zwitsal afdeling. Fruit vond ik mega sterk ruiken, vooral de citrusgeuren, dus die heb ik ook niet meegenomen. Oh en die Bundle Up uit de kerstcollectie vond ik toch een partij stinken :oo .

Maar verder nog geen ervaring met branden dus :). Gok dat ik Icicles niet zo lekker ga vinden en Midsuuumer Night, Apple & Pine Needles, Candy Cane Lane en Kilimanjaro het lekkerst. Maar dat is nog even afwachten, weet niet of ze tijdens het branden natuurlijk hetzelfde blijven ruiken, las van iemand hier in het topic dat van eentje de verpakking ontzettend stond, maar tijdens het branden heel lekker werd.

Doen jullie zo'n hele tart in 1x branden trouwens? Ik heb 'm nu in 2 stukken gebroken en eentje gebrand, maar vind 'm alsnog vrij vol .Zijn een stuk groter dan de Scent Chips :j.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:04

Ik doe zelf wel helemaal maar heb echt een grote kamer ik hoor van veel mensen dat ze die yc,s gewoon doormidden snijden het mesje kun ke dan even omspoelen en afwassen of in de vaatwasser en dan is die gewoon weer schoon.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:15

HEBBEN ZE ZWITSAL GEUR?:O Die wil ik! Waar vind je die :o
verder denk ik dat ik ga voor een hoop kerst en bos geuren en de apple pie achtige geuren..(die ik allemaal bij waxmelts had gevonden)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:30

Ik hield van de waxmelter. .. tot de eerste x de mijne spontaan ontvlamde doordat het wax vlam vatte en er een gigantische vlam in de woonkamer ontstond en nu afgelopen week mijn katten Door het ravotten de wax bij de kaars kregen en ook dat weer vlam vallen waardoor er weer een flink fikkie werd gestookt... ik ben er een beetje klaar mee want hoe lekker het ook is ik merk dat het heel brandgevaarlijk is. Ze beginnen vaak te lekken enzo...

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:42

kiwiwitje schreef:
verder denk ik dat ik ga voor een hoop kerst en bos geuren en de apple pie achtige geuren..(die ik allemaal bij waxmelts had gevonden)

Op www.melt-it.nl vind je de Zwitsal geur. In de melts maar ook via geuren zoals dure parfums

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:51

In de winter ben ik er ook verslaafd aan. Na eerst pure soap, vond ze allemaal even stinken. Scent ships al beter, heb ik ze nu van Bolsius. Vandaag gekocht. Nu met appel en kaneel, heerlijk

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:20

Van YC is het de Baby Powder als ik het goed onthouden heb.

Jeetje Lifaya, dat is schrikken. Maar hoe krijgen ze dat voor elkaar? Bij mij kan de wax echt niet bij het kaarsje/vlammetje komen... Dan moet het wel 3 bizar rare hoeken aannemen.. Maar ligt wellicht aan het soort brander?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:43

Nathas schreef:
kiwiwitje schreef:

Op http://www.melt-it.nl vind je de Zwitsal geur. In de melts maar ook via geuren zoals dure parfums

Cooool thnx

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:50

lifaya schreef:
Ik hield van de waxmelter. .. tot de eerste x de mijne spontaan ontvlamde doordat het wax vlam vatte en er een gigantische vlam in de woonkamer ontstond en nu afgelopen week mijn katten Door het ravotten de wax bij de kaars kregen en ook dat weer vlam vallen waardoor er weer een flink fikkie werd gestookt... ik ben er een beetje klaar mee want hoe lekker het ook is ik merk dat het heel brandgevaarlijk is. Ze beginnen vaak te lekken enzo...

Vlam vatten kan niet als je ze op een goede brander hebt dat doen zelfs de melts van de action niet.
Wat ik zelf een keer gehad heb met een brander met een glazen schoteltje die ook nog eens vrij laag hing die kreeg en bruine brand\schroei plek aan de onderkant dat schoteltje dus en op een gegeven moment trok die juist de vlam aan van het waxine lichtje die vlam werd dus groter en kwam dus tot aan het schoteltje dan gaat de was dus koken en dan is het foute boel.

En lekken? Ik neem aan dat je bedoeld over de brander heen? Als de melt groter dan het bakje is dan kan het erover heen komen.

Als je bang bent voor veiligheid met dieren zijn kaarsen wel oppassen altijd kun je ook eens kijken naar een electrische brander.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:00

Yv_ schreef:
Doen jullie zo'n hele tart in 1x branden trouwens? Ik heb 'm nu in 2 stukken gebroken en eentje gebrand, maar vind 'm alsnog vrij vol .Zijn een stuk groter dan de Scent Chips :j.

De kleintjes doe ik in 1x, de grote verdeel ik in 2 of 3 afhankelijk van de geursterkte. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:01

lifaya schreef:

Er zijn ook elektrische branders he. :)
Maar snap dat je er wel klaar mee bent ja. :=

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:29

Yv_ Iedereen vond Apple & Pine Needle lekker? Raar, iedereen die ik ken vindt hem verschrikkelijk haha, smaken verschillen, blijkt maar weer ;)

Als er hier bezoek komt zet ik standaard Pink Sands of Soft Blanket op, kan niet missen vind ik ;)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:39

Ik vind luchten met pine needles ook vaak niet lekker ;)
Hou erg van wat zoetere luchten of juist de comfort luchten.

Amber moon is wel erg lekker van yc.
Pink sands heb ik wel veel goeds over gehoord en klinkt ook lekker.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:40

Soft blanket? Dat klinkt als iets wat naar schone was ruikt, daar zou ik echt niet blij van worden als ik bezoek was hahaha.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:52

Ik ben niet zo voor de wasgeurtjes Alwiene (Clean Cotton is echt een wasgeur, en Fluffy Towels is meer wasverzachter ;) maar Soft Blanket is echt lekker, een gezellige geur met een ietsie pietsie vanille in :D Yum!

Ik ben ook voor de zoete geuren waxmeltsenzo :) Cotton Candy is een van mijn favo's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 23:07

Pfieuw, vandaag een geurtje op gezet, kan niet 1,2,3 op de naam komen. Iets met Toddy erin? Na een uur het uitgeblazen en afgewacht tot het was weggetrokken. Het was niet te ruiken! Zus en vader zaten hier ook met een niet te blije blik :p Nu staan de vers gesneden rozen van yc op, heerlijk!

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 23:31

Toasty Hot Toddy? ;) Is ook zeker niet een topper hier haha, maar ik ben helemaal niet voor die koffiegeurtjes!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 23:39

Yv_ schreef:
Thanks! Ik lees het toevallig net in een faq op een site idd, dat de tarts sterker zijn!
Misschien dat dat het dan wel is. Hoe de geuren van YC zijn, weet ik niet, omdat ik eigenlijk een beetje afgeknapt was na die kaarsjes. Als ik zo de verpakkingen zie, denk ik dat ik toen inderdaad een paar votives had, al zie ik de geuren die ik toen had er niet tussen, dus het kan zijn dat is me vergis in merk.

Zie bij YC wel een aantal geuren die me ónwijs aanspreken: Egyptian Musk, Witches Brew 2014, Apple& Pine Needles.. Alleen dat is qua tekst... Weet natuurlijk niet of ze in het echt ook zo lekker zijn _O-

Edit: Zie ook dat er een winkel zit hier in Den Haag. Iemand daar ervaring mee? Uitgebreid assortiment? En kun je ze ook ruiken daar?

Ze hebben daar alles van YC en je kunt alles ruiken. Personeel is ook heel vriendelijk en helpen je wat op weg.
Ik kom er vaker :D Je komt alleen met een lege portemonnee weer naar buiten haha!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 23:42

Alwiene schreef:
Soft blanket? Dat klinkt als iets wat naar schone was ruikt, daar zou ik echt niet blij van worden als ik bezoek was hahaha.

Oh die ruikt zo lekker!
En ik hou niet van parfumluchtjes maar deze ruikt en voelt als een schoon bed. Haha, kan het niet beter uitleggen.
Zacht, comfy luchtje.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 01:25

Betreft type branders, eerste kon mijn eigen fout zijn, had 2 waxinelichtje er in. Dat zou wellicht een oorzaak kunnen zijn geweest. Was een waxmelter van de V&d. De tweede was een speciale, dure, die meegenomen is vanuit Amerika. In westernstijl had je het wax houdertje hangen boven de kaars. Ik denk dat de staart dus daar tegen aan is gekomen waardoor het omgekiept is en dus in de kaars terecht kwam. Baal er echt van, was een prachtig ding. Betreft lekken, dit was vooral bij de V&d maar zag het ook bij die uit Amerika. Dat binnen in de waxmelter boven de kaarsjes ook wax kwam. Het steen werd dunner en binnenkant dus onder de wax... had er nooit teveel wax in.