Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xMercury schreef:@ janderegelaa, grappig dat jij vindt dat zulke onderzoekers bevooroordeeld zijn. Wat zijn de onderzoekers dan die beweren dat wij vleeseters zijn? En wat ben jij zelf? Ik heb al zoveel starre reacties en onnozele argumenten van jou voorbij zien komen... Jammer dat je zo kortzichtig bent en niet open staat voor andermans visie en mening. Als je het er niet mee eens bent en onzin de wereld in wilt brengen, prima. Maar ga dat dan niet aanzien als dé waarheid hè
Deoiridh schreef:Kinke schreef:Tja, die eerlijkheid, daar zit het hem ook. Zolang ik nog regelmatig opmerkingen zie over 'groeihormonen' en 'kistkalveren' etc. heb ik ernstig mijn twijfels over de kennis van vegetariërs mbt de veehouderij.
Plofkippen? Varkenshouderijen? Is dat nou echt diervriendelijk?
Relatie tussen vlees en kanker, hart en vaatziekten etc?
De ene vegetariër is de andere niet. Mensen die wel vlees eten verzinnen ook vaak genoeg onzin om het goed te praten, of omdat ze gewoonweg niet beter weten.
@ vuurneon, ik ga echt niet een preek geven tegenover kinderen. Daar ben ik best voorzichtig mee, maar liegen of zwijgen doe ik niet. En het is bewezen ongezond, dieronvriendelijk en slecht voor het milieu. Daar ga ik geen mening van maken als het feiten zijn.
8nnemiek schreef:Dat B12 alleen in dierlijke producten voorkomt is alweer achterhaald. B12 wordt aangemaakt door een bacterie, en krijg je ook binnen via champignons, zeewier, kefir.. en wij mensen maken het zelf aan in onze dikke darm, en hoewel het nooit bewezen is dat we het zelf ook kunnen opnemen is het ook nooit bewezen dat we dat niet kunnen. Ik ben al 20 jaar vegetariër met een allergie voor koemelk en eieren, nooit pillen geslikt, en heb totaal geen tekorten..
Deoiridh schreef:@ Janderegelaa
Het gaat niet alleen om het doodmaken van een dier, maar ook om milieu en andere aspecten. Daarbij komt dat alle beetjes helpen. Hoe minder dierlijke producten je gebruikt hoe beter, maar alleen vlees weglaten is ook al een hele stap. Veel mensen beseffen gewoon niet wat er achter andere dierlijke producten zit, maar ik denk dat menig vegetariër zich daar vroeg of laat wel in gaat verdiepen.
Daarbij is het "feit" dat vit. B12 alleen in dierlijke producten zit allang achterhaald. Deze vitamine zit ook in genoeg plantaardige producten.
Deoiridh schreef:En alle veganisten hebben een vit. B12 tekort? Want eten helemaal geen dierlijke producten.
Je verhaal over eieren en melk snap ik echt wel. Dat is geen nieuwe informatie. En waarom doe jij aannames over waar ik aan bijdraag? Jij weet niet wat ik eet en doe, toch?
janderegelaa schreef:Deoiridh schreef:En alle veganisten hebben een vit. B12 tekort? Want eten helemaal geen dierlijke producten.
Je verhaal over eieren en melk snap ik echt wel. Dat is geen nieuwe informatie. En waarom doe jij aannames over waar ik aan bijdraag? Jij weet niet wat ik eet en doe, toch?
Onderstaande link is een site van veganisten waar ze zelf keihard zeggen dat ze geen B12 binnenkrijgen en wat je daaraan moet doen als je klachten krijgt.
http://isis-veganisme.nl/goedomteweten. ... m=&ucat=2&
WildWings schreef:Even los van de compleet offtopic discussie over bijv. B12 en omnivoren, ik ben echt enigzins flabbergasted door de adviezen in dit topic.
Het is dus kennelijk sociaal geaccepteerder en wordt beter geacht om tegen een kind te LIEGEN zodat je hem of haar de bewuste keuze, om niet aan dierenleed en dierenmoord bij te dragen kan ontnemen, - dan om simpelweg te zeggen 'Ik ben vegetariër omdat ik het zielig vind voor de dieren'?
Want de wetenschap dat een stuk vlees dus dood dier is, zou het kind kunnen beïnvloeden, en dat wordt dus slecht bevonden? Is het slecht voor een kind om zelfstandig na te denken en is het beter om dus bewust informatie achter te houden zódat het kind niet zelf een keuze kan makenMisschien snap ik het niet, maar... ik snap het gewoon echt niet.
vuurneon schreef:Dus je vind het oké om bij een kind van een ander van 4 jaar oud te beginnen over moord en leed![]()
Je liegt toch niet als je zegt dat je het zielig vind voor dieren als je het ook erg vind voor dieren? Is het zo erg om rekening te houden met het cognitief vermogen van een kind?
Citaat:En dit is dus duidelijk ook nog eens geaccepteerder dan simpelweg te antwoorden 'Ik ben vegetariër omdat ik het zielig vind voor de dieren'?
vuurneon schreef:Ligt aan de leeftijd: iets niet lusten is voor een kind van 4 heel begrijpelijk en tastbaar, iets zielig vinden kan al lastiger zijn om te bevatten.
WildWings schreef:janderegelaa schreef:We liegen over zoveel dingen tegen kinderen. Te beginnen bij Sinterklaas.
Ben je serieus dat je nu deze vergelijking maaktOf is het een grapje?
janderegelaa schreef:We liegen over zoveel dingen tegen kinderen. Te beginnen bij Sinterklaas.