Met iemand naar bed gaan die geen relatiemateriaal is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij met iemand naar bed gaan waarvan je van te voren weet dat je er geen relatie mee wil

Ja
730 (59%)
Nee
503 (40%)

Totaal aantal stemmen: 1233

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:21

Bowen schreef:
Vind dat een rare vergelijking. Zou je ook geen relatie aangaan met iemand die vroeger gerookt heeft/drugs(bv wietje gerookt toen hij/zij jong was) gebruikt heeft, maar dat niet meer doet?
Je vergelijkt dingen die direct invloed hebben op jou en de relatie, die binnen die relatie gebeuren met zaken die niet in die relatie gebeuren.

Wat voor invloed heeft het seks hebben gehad zonder relatie in het verleden op jou en de relatie die jij dan met iemand hebt?

Dat die persoon anders aan kijk tegen seks en dus andere normen/waarden heeft tov seks.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:22

Sizzle schreef:
Wat nou weer taboe...
Gewoon niet iedereen heeft intresse in het uitwisselen van lichaamsvloeistoffen met mensen die ze amper kennen.

Een goede vriend en ik deden het ook wel eens als het jeukte;)
Het Is gewoon wat jij zelf wil. Ik hou ook niet echt van One night stands. Zegt niet dat het nooit gebeurd maar vind het minder fijn.
Ik ben meer van friends with benefits. Veel fijner en vertrouwder.

Dee_Es

Re: Met iemand naar bed gaan die geen relatiemateriaal is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:32

Voor de "nee" stemmers, willen jullie ook persé dat er al een relatie (verkering) is voordat je seks hebt? Of is het genoeg om te weten/voelen dat het een potentiële partner is?

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:33

Ayasha schreef:
Bowen schreef:
Vind dat een rare vergelijking. Zou je ook geen relatie aangaan met iemand die vroeger gerookt heeft/drugs(bv wietje gerookt toen hij/zij jong was) gebruikt heeft, maar dat niet meer doet?
Je vergelijkt dingen die direct invloed hebben op jou en de relatie, die binnen die relatie gebeuren met zaken die niet in die relatie gebeuren.

Wat voor invloed heeft het seks hebben gehad zonder relatie in het verleden op jou en de relatie die jij dan met iemand hebt?

Dat die persoon anders aan kijk tegen seks en dus andere normen/waarden heeft tov seks.

En hoe beinvloed dat jou? Als iemand gewoon ronduit gek op je is, je heerlijk vindt en geen vreemdganger is (dat dus ook gewoon echt not done vindt).
Gaat dit om een soort van angst, onzekerheid? Of is het wat anders? Ik begrijp het gewoon niet zo heel goed.

Ken het andersom ook vrijwel niet, dat men zegt moet geen mens die niet wat rondgescharrelt heeft, want die hebben hele andere normen en waarden. Zover ik kan zien waarderen die mensen seks met liefde binnen een relatie net zoveel als mensen die niet wat gescharrelt hebben. En denken ze vaak geheel eender over relatie's in zijn algemeen als mensen die niet rondgescharrelt hebben.

Snap best dat als je zelf geen feestbeest bent dat een feestbeest minder goed zal passen, maar lang niet altijd is iemand die wat heeft gescharrelt ook een feestbeest, ligt dat zover uit elkaar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:36

Dee_Es schreef:
Voor de "nee" stemmers, willen jullie ook persé dat er al een relatie (verkering) is voordat je seks hebt? Of is het genoeg om te weten/voelen dat het een potentiële partner is?

Nee, ik wil effectief weten dat we er beide voor gaan (voor de relatie.)

Bowen; Als je seks los ziet van liefde houdt je er gewoon een andere gedachtengang op na. :) Hoewel onzekerheid er ook wel mee te maken zal hebben (immers: als er bij wijze van spreken 50 vrouwen gepasseerd zijn is er meer vergelijkingsmateriaal dan als het er 3 zijn :+) maar ook tsja, ik kan me niet voorstellen hoe je seks los kan zien van liefde. Als je blijkbaar passie kan "faken" (faken is het verkeerde woord maar ik weet even niet hoe ik het anders moet noemen, mijn excuses bij voorbaat) of kan hebben zonder dat je van iemand houdt dan zou ik gaan twijfelen aan de intimiteit die normaal gepaard gaat met seks; immers zonder gevoelens kan die persoon ook prima seks hebben als het snoepje er maar lekker genoeg uit ziet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:38

Ayasha schreef:
Dee_Es schreef:

Nee, ik wil effectief weten dat we er beide voor gaan (voor de relatie.).

Voor mij hetzelfde :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:41

Het gaat er niet om of "het snoepje er lekker genoeg uit ziet". Ik kan me prima aangetrokken voelen tot iemand en diegene ook gewoon echt een leuk persoon voelen, maar dat wil niet zeggen dat het ook relatiemateriaal is. Daar ben ik veel te kieskeurig voor namelijk :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:43

Dee_Es schreef:

Voor mezelf moet het een potentiele partner zijn. Als blijkt dat het om wat voor reden dan ook toch geen partner wordt, dan so be it. Maar ik moet er wel relatiemateriaal in zien. Als ik al denk dat iemand toch niks is voor een relatie dan ga ik er ook niet mee naar bed.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:45

Tenzij ik van die persoon weet dat hij wél een relatie wil, waarom niet? Een ONS is leuk mits je een beetje oplet dat de je op dezelfde golflengte zit met die persoon en dus ook beiden hetzelfde zoekt. Op dat moment dan, dingen kunnen altijd veranderen, maar in eerste instantie denk ik nooit zo gecompliceerd. De laatste ONS is voor mij wel al een tijd geleden, 4 jaar samen met mijn vriend nu, maar zou ik weer single zijn zou ik er geen moeite mee hebben.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:47

En wat als het voor jou wél relatiemateriaal is, als in 'je zou er een relatie mee aan kunnen gaan', daar is 'ie leuk genoeg voor. Maar jij bent dat andersom voor hem niet, hij geeft aan geen relatie te willen. Is hij dan wel leuk genoeg om seks mee te hebben (jij ziet hem immers wel als relatiemateriaal) of is het dan ook een no-go omdat de werkelijke relatie niet plaats gaat vinden?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:49

BaileyMix schreef:
En wat als het voor jou wél relatiemateriaal is, als in 'je zou er een relatie mee aan kunnen gaan', daar is 'ie leuk genoeg voor. Maar jij bent dat andersom voor hem niet, hij geeft aan geen relatie te willen. Is hij dan wel leuk genoeg om seks mee te hebben (jij ziet hem immers wel als relatiemateriaal) of is het dan ook een no-go omdat de werkelijke relatie niet plaats gaat vinden?

Ik denk dat dit afhangt van het 'hoeveel teleurstelling kan ik aan'-gehalte van een persoon. Al een keertje of twee meegemaakt, was niet leuk. Andersom ook niet, als je er achteraf achter komt dan je meer indruk hebt gemaakt op je ONS dan je eigenlijk wenste.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:51

Ja hoor, lekker rommelen! Ik heb er nu geen zin meer in, maar waarom niet. Het enige wat me dwars zit is dat kerels vaak met 2 maten meten. Een vrouw die veel mannen heeft gehad is dan niet zo snel relatie materiaal, maar als ze er zelf 3 keer in t weekend in hangen moet dat gewoon kunnen.. Ook vrouwen maken zich schuldig aan die veroordeling trouwens.

Bailey, je moet gewoon naar jezelf luisteren. Als je merkt dat het je meer doet dan je wilde, gewoon uitspreken en op tijd gaan als het gevoel niet wederzijds is. Even goede vrienden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:55

Het is gewoon heel lastig dat gevoelens kruipen waar het niet gaan kan. Ik kan het niet uit zetten...
Ik bedoel, je doet wat met mekaar maar weet dat t niks kan/mag worden. Als je dan toch verliefd wordt is dat verrekt lastig...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:55

Dee_Es schreef:

Ja, toch iemand met dezelfde intenties. Het is ook niet zo dat ik eerst een half jaar handje ga vasthouden in een relatie omdat ik er per se zeker van zijn dat hij echt serieus is. Dus het kan goed zijn dat die verkering na 3 weken is afgelopen als blijkt dat zijn karakter toch niet is wat ik dacht. Je hebt dat natuurlijk nooit echt in de hand, net als er hier ook tussenzitten die al een decennia vastzitten aan hun "het is maar voor 1 nachtje hoor" :D .

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:08

Wel leuk al die verschillende meningen.
Ik moet er niet aan denken om eerst een relatie te hebben en dan pas seks, kan me dat ook echt niet voorstellen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:11

Lara_Silver schreef:
Tenzij ik van die persoon weet dat hij wél een relatie wil, waarom niet? Een ONS is leuk mits je een beetje oplet dat de je op dezelfde golflengte zit met die persoon en dus ook beiden hetzelfde zoekt. Op dat moment dan, dingen kunnen altijd veranderen, maar in eerste instantie denk ik nooit zo gecompliceerd. De laatste ONS is voor mij wel al een tijd geleden, 4 jaar samen met mijn vriend nu, maar zou ik weer single zijn zou ik er geen moeite mee hebben.

Ik dacht elke keer: wat heeft een gewicht hiermee te maken :?

Ik snap nu de afkorting ONS :') Maakt het verhaal een stuk logischer opeens haha

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:13

Haha, mag het een onsje meer zijn _O-

Overigens heeft voor sommige mensen het gewicht er ook vreselijk veel mee te maken.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:15

Ik wilde ook altijd eerst weten wat voor vlees ik in de kuip had.
De enige bij wie ik tot in de relatie heb gewacht was mijn huidige partner. En zijn nu dus 10 jaar samen, dus ja..... ook dat zegt weer niets.
Vroeger nam ik ook geen verkering als ik niet gezoend had.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:17

Hier iemand die in de loop van tijd van mening is veranderd.
Vroeg je mij toen ik 18 was of ik seks zou hebben met iemand zonder een relatie te hebben zou ik zeggen: nee.
Vraag je het me nu (ben nu 25) zeg ik: ja.

Waarom het veranderd is?? Door ervaringen.... Het aangetrokken voelen tot personen maar weten dat het toch niet uit zal draaien op een relatie. Een ONS is nog steeds niet mijn ding.... maar ik kan zeker wel seks hebben met iemand als er aantrekkingskracht is maar geen reden tot een relatie....

Maar ieder voor zich hoe men er mee omgaat toch?
De 1 scharrelt wat rond, de ander heeft maar 1 bedpartner is z'n hele leven. Gelukkig zijn alle mensen verschillend in gevoelens en dat maakt de wereld zo leuk! :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:19

Seks met een partner is toch heel anders dan seks voor de seks. Iig in mijn beleving, zijn echt andere gevoelsniveaus.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:20

Kwanyin schreef:
Dee_Es schreef:

Ja, toch iemand met dezelfde intenties. Het is ook niet zo dat ik eerst een half jaar handje ga vasthouden in een relatie omdat ik er per se zeker van zijn dat hij echt serieus is. Dus het kan goed zijn dat die verkering na 3 weken is afgelopen als blijkt dat zijn karakter toch niet is wat ik dacht. Je hebt dat natuurlijk nooit echt in de hand, net als er hier ook tussenzitten die al een decennia vastzitten aan hun "het is maar voor 1 nachtje hoor" :D .

Ik práát.
Kom ik een nieuw leukerd tegen, dan probeer ik zo helder te zijn als op basis van wat je dan weet kan.
Zie ik er wel sexlol maar geen potentieel blijvertje in dan zeg ik dit ;op een uiteraard andere maar wel heldere manier.
Zie ik er en sexlol en potentieel meer in, dan leg ik wat ik biedt/verwacht op tafel; uiteraard weer op een onderhoudende en respectvolle doch glasheldere manier.

Helemaal +:)+ dat je ´intenties´ meldt.
De intentie voor duurzaam op het moment dat je aan een betekenisvolle relatie begint is dan echt en integer. Mocht dat door veranderingen .... euh ... veranderen, dan was dat niet ineens een leugen.

De vólgende relatie kan dan met meer concrete ervaring, beter beslagen ten ijs, begonnen worden. Al doende leer je, verander je, verwerf je voortschrijdend inzicht.

Ik begon mijn eerste duurzame relatie met eigenlijk helemaal geen concrete verwachting. Toekomst was ver weg.
Toen ze na 23 jaar verongelukte waren we beiden totaal anders dan met 18 en hadden we totaal andere ideëen over relaties in het algemeen en de onze specifiek.
Ik moest/kon het toen over doen wetende wat ik na 23 jaar duurzaam wist.

Nu, weer 16 jaar later weet ik nóg weer meer en zou ik het zonder enige spijt (want je weet niet wat je niet weet neemt je beste beslissing op basis van wat je wel weet) waarschijnlijk wéér anders doen.

Ik ervaar nu recreatieve sex, lust, liefde, geest & lichaam delen op een veel ... ja, gewoon bétere manier dan ooit ervoor. Met meer perspectief, meer balans, zonder enige druk, minder onzekerheden, met minder ballast en - belasting van materiële onbelangrijkheden.

Poep gebeurt. Gebeurt tóch.
Durf te leven.
Je kan beter terug kijken op iets wat je (ondanks de beste bedoelingen) beter niet had kunnen doen dan spijt hebben van dat je het niet gedaan hebt.
Het leven is gewéldig. Laat het niet aan je voorbij gaan. Je bent vrij geboren :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:39

Pantykous schreef:
Seks met een partner is toch heel anders dan seks voor de seks. Iig in mijn beleving, zijn echt andere gevoelsniveaus.

Ik ben zelfs geneigd om lichamelijke vereniging met een grote liefde helemaal geen ´seks´ te noemen om het te onderscheiden van recreatieve seks, lustseks, verliefdheidssex, onderhoudsseks en dergelijke.
Dat is zóveel geestelijke vereniging, empathie, voelen wat de ander voelt dat lichamelijk bevrediging helemaal geen herkenbaar aspect meer is.
Dat schuift een heel eind naar esotherisch geneuzel doch als echte martiaan is het wat ik ervaar.
Let wel, imo niet als vervanging van de ander belevingsvormen van seks. Voor mij sluit het laatste soms ervaren/hebben de rest niet uit.
Mij hemel, moet er niet aan dénken dat elke lichamelijke beleving gelijk een tantra-´orgasme´ moet zijn of dat genieten van intimiteit of knuffelen gelijk tot sex moet leiden.

Wellicht dat ik wanneer ik 80 ben met een lief op een roze esotherische wolk zit en we daardoor samen vervult worden.
Dan kijken we terug op een héérlijk weg welke ons de zekerheid geeft dat we niets gemist hebben en dat écht willen.
Wellicht ook niet en geeft ouderdom; totale óverantwoordelijkheid, totaal andere effecten.
Ondertussen gun ik mijn lief de vrijheid om te genieten en te kiezen. Onvoorwaardelijke, eeuwige liefde; er samen van genietend voor zolang het samen duurt :)*

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:47

Dee_Es schreef:

Noem mij maar ouderwets, maar ik moet hier antwoorden met 'ja'. Als het een potentiële kandidaat is, durf ik niet te zeggen of ik wel of geen seks zou hebben met diegene, want in die positie heb ik nog nooit verkeerd. Ik wil graag dat iemand voor mij gaat/kiest voordat ik zomaar intiem word met iemand. Ik vind zomaar het bed induiken met iemand waarvan ik zijn naam amper weet gewoon ronduit ongemakkelijk. Of tenminste, zo stel ik mij dat dan voor. :') Ik ben ook wel eens in de verleiding gekomen om het bed te delen met iemand die ik amper kende, maar maakte dan altijd de keuze om het niet te doen. Ook uit een stukje zelfbescherming, omdat ik weet dat ik mijzelf heel snel geef en de verwachtingen niet altijd hetzelfde zijn.
Vrouwen hechten zich tijdens/na fijne seks aan de partner en voelen zich vaak beter en energieker (willen knuffelen, aanraken e.d.), terwijl mannen na goede seks graag en snel in slaap vallen. Dit heeft te maken met de verschillende hormonen die bij mannen en vrouwen vrijkomen tijdens en na de seks.
Dit is ook veelal de reden waarom het idee van friends with benefits vaak niet (lang) werkt. Een goede vriendschap is vaak toch heel anders dan een intieme vriendschap. Je leert elkaar dan op een heel andere manier kennen, wat tot bepaalde gevoelens (hoop, verwachtingen) kan leiden waar een ander niet altijd op wil reageren. Dit is meestal de man, omdat hij lust en liefde een stuk makkelijker van elkaar kan loskoppelen dan dat een vrouw dit kan.

En tsja, als je een one night stand hebt, ga je dan eerst met elkaar in gesprek om te achterhalen of iemand 'ervaring' genoeg heeft? Er zijn mannen die al met menig vrouw naar bed zijn geweest, maar echt helemaal niets van de anatomie van het vrouwelijk geslachtsorgaan begrijpen. :=
Ik vind het juist in een relatie fijn dat je de ruimte en het vertrouwen hebt om open te communiceren met elkaar en gaandeweg uit te vinden wat diegene fijn vindt en wat niet. :) Mijn inziens leidt dit tot de fijnste seks.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:52

Misschien is mijn relatiehistorie heel abnormaal hoor, maar ik zie hier allemaal make or break argumenten voorbij komen waarvan ik denk; hoe komt dat in*naam tersprake :)

Mijn relaties begonnen allemaal bij benadering zo:
Je ontmoet, hebt lol, zoekt elkaar wat op, gaat eventueel op date, zoent en er volgt eventueel al dan niet een andere dag meer.

Nog nooit (ik heb behoorlijk wat vriendjes versleten) is voordat ik met de betreffende jongen sex had, het gesprek gekomen op exen (wel of niet vreemd gegaan), het aantal eerdere bedpartners, hoe onze normen en waarden precies zijn of dat soort dergelijke dingen.
Die zaken komen meestal wel aan bod in een relatie, maar pas lang nadat ik de eerste keer sex heb gehad.

Nu zijn er natuurlijk mensen die sex afhouden totdat ze een half jaar verder zijn en de betreffende persoon van boven tot onder en binnenstebuiten kennen (even overdreven :)) maar dat zijn jullie vast niet allemaal die alleen seks hebben met de juiste persoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:56

Nou mijn laatste fwb wilde juist altijd knuffelen en dat ik bleef slapen en zo en ik wilde dan gewoon naar huis :') Ik geloof nooit zo in dat soort dingen, dat vrouwen zoveel anders zouden zijn dan mannen. Overigens had die jongen volgens mij wel min of meer het idee dat dat een relatie zou worden, maar goed.