De voordelen van zwanger zijn.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Indi_Vito

Re: De voordelen van zwanger zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:31

Wha heb hier ook een kickboxer zit vandaag op de 23 weken maar pfieeeuw ik hoop dat het minder gaat worden want binnenkort zit ik met blauwe ribben als hij zo door gaat 8)7

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:41

Ik zie een heeeeeleboel voordelen!

- Je kan je buik uithouden
- Het maakt niet uit als je rare eetgewoontes hebt, dat mag!
- Je mag rusten als je moe bent of lekker bankhangen
- Je mag je onflatteus kleden (als je dat wilt)
- Zware boodschappen hoef je niet meer te tillen
- Je kan heel veel huishoudelijke dingen uitbesteden

(maar stiekem weet ik ook wel dat er veel kwaaltjes zijn die errug vervelend zijn! Ben nu zwanger van de 2e. Maar het mooist is toch de geweldige baby die je na negen maand in je armen hebt. Daar kan niets tegen op!)

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:45

O wat een herkenning hier.

Mijn grootste ergenis tijdens mijn zwangerschap is wel geweest dat er dus een wildvreemde aan mijn buik ging zitten, toen mijn dochter bewoog. Madam was namelijk niet bepaald de rustigste (nog steeds niet overigens). Ik heb die vrouw toen een klap gegeven en heel duidelijk gemaakt dat ik daar niet van gediend was.

Verder idd de vragen, van was het gepland (nee), weet je wat het wordt ( ja). Zijn jullie last minute getrouwd omdat je zwanger bent (nee, bruiloft was al helemaal geregeld en het was alleen nog maar wachten op de dag)

En dan de opmerking bij het eten, neem nog maar wat extra. Je eet tenslotte voor 2.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 23:49

biancatjuh27 schreef:
O wat een herkenning hier.

Mijn grootste ergenis tijdens mijn zwangerschap is wel geweest dat er dus een wildvreemde aan mijn buik ging zitten, toen mijn dochter bewoog. Madam was namelijk niet bepaald de rustigste (nog steeds niet overigens). Ik heb die vrouw toen een klap gegeven en heel duidelijk gemaakt dat ik daar niet van gediend was.

Verder idd de vragen, van was het gepland (nee), weet je wat het wordt ( ja). Zijn jullie last minute getrouwd omdat je zwanger bent (nee, bruiloft was al helemaal geregeld en het was alleen nog maar wachten op de dag)

En dan de opmerking bij het eten, neem nog maar wat extra. Je eet tenslotte voor 2.

ik denk dat ik ook in staat ben om dan een mep uit te delen.
vreemde mensjes blijf van me af haha.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:21

Ik gebruikte mijn dikke buik weleens als tafeltje.Handig om iets op te leggen als je zit.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:45

Britta31 schreef:
Ik gebruikte mijn dikke buik weleens als tafeltje.Handig om iets op te leggen als je zit.

Dat deed mijn schoonzusje vorige maand nog in de bios :')
Maar toen vloog de sinas vervolgens over mij heen _O-
We hebben wel heel erg in een deuk erom gelegen.

@Croo: ik lust juist heel veel niet meer := En ga nog steeds over mijn nek als op de parkeerplaats van de lokale supermarkt een viskraam staat en ik parkeer aan de andere kant :') Kan niet in de buurt komen van de slager, visboer, kaasboer, Douglas en ga zo maar door. Zelfs de Jamin is verschrikkelijk 8)7

Ach, ik hou al wel van dat kleine ukkie! Moet er wat voor over hebben.
Kan alleen niet wachten tot ik heel die bevalling achter de rug heb. Gewoon, als het kon, doorspoelen naar het "einde" en sla die bevalling dan ook gelijk maar even over.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:29

Onze kickbokser is 1,5 week geleden geboren :)
Een zoontje genaamd Beorn :)

Hij is een heerlijk mannetje met nu al veel kracht in de benen !

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:50

Oja, buik niet meer inhouden, helemaal vergeten, maar dat is inderdaad een groot voordeel!

@Leprycorn ik heb exact hetzelfde! visafdelingen, eetkraampjes, ik word er misselijk van. Ik zorg dat ik op dinsdag niet naar de supermarkt hoef, want dan is de viskraam er. En mijn eetlust is ook wel afgenomen, maar vaak als ik iets eenmaal eet smaakt het toch goed, ookal werd ik daarvoor misselijk van de geur. Ik eet nu wel extra vaak dingen die ik sowieso lekker vind haha

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:54

Ja ik ben wel minder "moeilijk" nu op het feit als ik iets eet wat ik lekker vind, zoals kapucijners. Vl is daar niet dol op, maar hij mag van mij niet klagen :+ Ik wil dan wel vaker wat koken wat ik daarna ook nog lekker vind om op te eten (dan dat ik vroeger had)

Sommige ovenschotels die lang in de oven moeten trek ik niet meer. Zit ik al een uur in die lucht :+

En op donderdag kan ik echt geen boodschappen doen! We hebben 2 supermarkten in het dorp. Bij de ene staat de viskraam en bij de andere een poulier :+
Wel grappig dat ik toch niet de enige ben. Meeste mensen staan mij raar aan te kijken als ik het zeg. Die vinden dat ik niet mag klagen.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 12:56

Ik kom net van de verloskundige terug en alles is goed :j
Ik heb alleen ijzertekort dus ik heb flesjes Floradix meegekregen.

Weeg precies 60 kilo nu, ben 12 kilo aangekomen :j (ben 1.57).. gelukkig is t niet overal te zien behalve in mn onderkin :+

Van geurtjes heb ik geen last meer, behalve als het de gaslucht van mijn vriend is :r

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:06

Slik je toevallig al mama vitaminen? In davitamon mama zit namelijk veel meer ijzer dan in die flesjes
Ik slik nu sinds een paar weken die mama tabletten en voel me een stuk fitter
Hoe ver ben je trouwens?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:45

Ik heb echt maar 4 weeën pijn gehad.
En die pijn was minder dan bij een voedselvergiftiging.
Het eruit persen heeft geen seconde zeer gedaan.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:08

:oo

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 20:53

Liselot: Ja die heb ik idd geslikt, maar ik kan alleen die zuigtabletjes hebben. Pillen doorslikken is voor mij echt een regelrechte hel, plus het komt er gelijk weer uit.
Ik maak de flesjes op en dan ga ik even kijken naar een alternatief, hoewel een drankje voor mij dus een perfecte oplossing is, en deze smaakt zo slecht nog niet.
Het verklaart wel waarom ik me als een zombie voel de laatste tijd, ik dacht namelijk dat het gewoon kwam door mn slechte nachtrust.

Ben nu bijna 30 weken alweer, gaat snel! Nog ff volhouden :j

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:01

Ijzer tekort kan je idd echt lamlendig van zijn. Dat drankje wat je nu hebt kan je ook in een grotere fles bij het kruidvat kopen. Anders kom je idd op pillen :j

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 10:37

Ja idd! De vermoeidheid was me eigenlijk niet eens zo opgevallen maar toen ze zei dat ik flink ijzertekort had en me dus vermoeid kon voelen, ging het lampje opeens branden.
Niet te vergeten dat mijn knieën en handen(cts) ook niet echt meewerken.
Vervelendst vind ik nog; Al ben ik zó moe... ik kom s'avonds maar niet in slaap :n

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:22

FloMax schreef:
Ja idd! De vermoeidheid was me eigenlijk niet eens zo opgevallen maar toen ze zei dat ik flink ijzertekort had en me dus vermoeid kon voelen, ging het lampje opeens branden.
Niet te vergeten dat mijn knieën en handen(cts) ook niet echt meewerken.
Vervelendst vind ik nog; Al ben ik zó moe... ik kom s'avonds maar niet in slaap :n

Daar heb ik ook zo'n last van.
Hele dag kan ik aan slapen denken maar lig ik eenmaal in mijn bed blijf ik nog minimaal een uur wakker omdat in slaap vallen maar niet lukt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:31

Moet je daar straks een baby bij optellen die nèt als het toch lukt om weg te doezelen.... aangeeft wel weer toe te zijn aan de volgende melkronde :P En dat is dan een cirkeltje dat zichzelf steeds herhaalt :z

Maargoed als dat dan ook weer achter de rug is dan ben je op je blote knietjes dankbaar dat je weer wat beter kan slapen :D

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:39

Altijd heerlijk motiverend als je dat soort dingen hoort. Gelukkig zijn er ook veel positieve punten :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:42

Flomax.... Doen ze niks aan cts?

Misschien zijn mijn symptomen erger maar ik moet naar de neuroloog om te kijken of het voor blijvende schade kan zijn.
Krijg gelijk onderzoek en operatie mocht het nodig zijn

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 10:47

Nope, hooguit van die spalkjes voor s'nachts. Ze zijn ervan overtuigd dat het na de zwangerschap voorbij gaat, zo niet; dan kijken ze verder.
Mijn handen zijn momenteel zo opgezwollen dat ik s'avonds niet eens meer een vuist kan maken, en s'nachts word ik steeds wakker omdat ik het gevoel heb dat ik gestoken word door 1000 naalden tegelijk -_- Echt heel frustrerend.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:53

Ik vond het grootste voordeel dat ik niet meer mee hoefde naar verjaardagen, heb er een enorme hekel aan en toen was ik gewoon te "moe" :P

En eten waar ik zin in had en dat manlief het voor me ging halen :P

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:58

FloMax schreef:
Nope, hooguit van die spalkjes voor s'nachts. Ze zijn ervan overtuigd dat het na de zwangerschap voorbij gaat, zo niet; dan kijken ze verder.
Mijn handen zijn momenteel zo opgezwollen dat ik s'avonds niet eens meer een vuist kan maken, en s'nachts word ik steeds wakker omdat ik het gevoel heb dat ik gestoken word door 1000 naalden tegelijk -_- Echt heel frustrerend.

Spalkjes....hoor ik vaker.
Mijn handen zijn wel iets dikker alleen in de ochtend ben ik half uur bezig om ze uit vuist te vouwen.
Heb krachtverlies, verder slapen ze veel en mijn vinger topjes zijn gevoelloos.
Verder spierpijn aan alle pezen, spieren gewrichten en mijn botten doen ook pijn.

Maar ik kan gevoel negeren nu slaapt ook een hand ....oooo alweer wakker duurde 2 min

Hier kan ook een injectie tegen gegeven worden.
Maakt mij niet uit.... Injectie of operatie ..... Spalkjes geloof ik niet in je zenuwen hebben nu wel een optater gekregen.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 11:01

Nou doe mij dan maar een operatie := Maar wie weet is het na de zwangerschap idd wel voorbij. Dat hoop ik tenminste.. Ik wou dat ik gevoel kon negeren, maar ik word er juist wakker van haha