"Ik heb een boodschap van God."

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:12

Tabaluga12 schreef:
Tutti_Frutti schreef:
Grappig om te lezen dat sommigen hier zich er echt zo aan storen om aan gesproken te worden door een gelovige. Persoonlijk vind ik het eigenlijk helemaal niet storend. Aan de ene kant vind ik het zelfs wel een vriendelijk gebaar dat mensen iets willen delen met jou wat hen onwijs veel geluk brengt.

Dit dus

Vraag: Dag mevrouw, mag ik u wat vragen?
Antwoord: Ja hoor, ga uw gang.
V: Rijdt u paard?
A: Nee, nog nooit gedaan.
V: Oh Nee? Nou dan moet u dat toch gaan doen, het brengt u zoveel geluk. En vrede, en het laat u kennismaken met mooie dieren, andere mensen. Het brengt u een gevoel van opperste overwinning als u uw paard rond de piste laat draven. Hier is het adres van mijn manege. Morgen ochtend is er tijd voor een proefles. U komt toch wel?
A: Bent u volledig gestoord of is dit een grap?

Ayasha
Blogger

Re: "Ik heb een boodschap van God."

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:13

Moet je dat eens met tattoo's proberen. Zijn de reacties nog leuker.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:14

Niet rokers die rokers van het roken af willen helpen? ?

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:16

@Sammie: die vind ik ook zeer vervelend! Is toch iemand zijn eigen slechte gewoonte.
Laatst bijgewerkt door Leprycorn op 21-09-15 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:16

Rokers die niet rokers aan het roken willen krijgen?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:17

Daar gaat het toch helemaal niet om Leprycorn.
Ik rook niet. Prima
Ayasha heeft tatoos. Prima
Iemand geloofd: prima
Ik geloof niet: prima

Laat 't toch allemaal lekker. Ga niemand overtuigen....

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:21

rien10 schreef:

Juist! Inderdaad!!

Super hoor! Dat sommige mensen wel geloven!
En het maakt mij niet uit waar in...
Allah, boeda, god of in de kerstman.

Maar ik geloof niet dat er 1 persoon is, die de aarde heeft geschept.
En dat mag.
Ieder mag ergens of ook nergens in geloven.

Maar ze hoeven geen 20 minuten aan mijn deur proberen te staan, om mij te overtuigen dat hij er wel is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:22

Geschapen. :D

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:22

Is ook zo rien10!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:23

Haha... :+ Best wel een }:0 actie van mij...
Ik lees het nu net.... :')

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:24

maralyn schreef:

Valt toch wel mee?
Is toch jouw mening en die mag je hebben!

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:25

Ik moet wel altijd lachen om de verzonnen verhaaltjes van mensen over wat ze zeggen/doen als er iemand aan hun deur komt. Ze lijken allemaal verdacht veel op elkaar en zijn heerlijk overdreven. :+ Trouwens niet alleen over wat zij zelf reageren, ook over wat Jehova's Getuigen blijkbaar zeggen als ze de deur open doen. Er zijn zoveel broodje aap verhalen hierover! Kom is met iets origineels joh :)

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:25

bij mij komen ze niet meer nadat de rottweiler van de buren wel eens satan werd genoemd
en hij achter die mensen aan ging rennen :x _O-

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:28

Leprycorn schreef:
maralyn schreef:

Valt toch wel mee?
Is toch jouw mening en die mag je hebben!

Nee, ging om geschept en geschapen...

Ik schreef geschept... :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:34

Je zat met je gedachten in de zandbak.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:37

rien10 schreef:
Daar gaat het toch helemaal niet om Leprycorn.
Ik rook niet. Prima
Ayasha heeft tatoos. Prima
Iemand geloofd: prima
Ik geloof niet: prima

Doelen jullie niet op hetzelfde? Er wordt hier zo afgegeven op gelovigen die anderen 'overtuigen'. Nu dat doen ze niet eens allemaal. Dan komt er een verhaaltje over hoe dat zou gebeuren en dat je morgen gelijk in de kerk verwacht wordt. Zo gaat het zelden in de praktijk en vervolgens is het gewoon even een kwestie van aangegeven dat overtuigen ook op andere manieren kan gebeuren. En respectloos bijv. "oh steek je weer een kankerstokkie op". "Joh wanneer stop je eens met roken?" "Echt, sinds ik gestopt ben voel ik mij veel beter.." "He, ik heb hier een boek over stoppen met roken, moet je ook eens lezen!"

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:39

lieveli schreef:
Ik word nooit aangesproken. Ja, 1 keer, 5 jaar geleden, door een hele lange zwarte man en het enige wat hij zei was 'Jesus loves you'. En liep 'ie weg.

Gelovigen gunnen het me gewoon niet. Die zien mij lopen en denken bij zichzelf, 'nah, die hoeven we d'r niet bij'.

^)

_/-\o_ :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:58

Ayasha schreef:
ik word ook niet aangeklampt maar ik ben ook niet geschikt vermoed ik; Ik hoor echter wel enorm goed en de opmerkingen die van sommige gelovigen komen.... Nóu. Thuis zeggen we dan "als dat mijne kleine was geweest sloeg ik 'm onder tafel door." :D
En ie opmerkingen krijg ik toch echt beduidend minder vaak van niet gelovigen.

Maar of je nu in god, of allah, of buddah of van mijn part osiris geloofd, zal me een zorg zijn; als je mij met rust laat er over dan k jou ook. Als ik al vragen stel zijn het er uit oprechte interesse.

En dat is dan weer typisch een opmerking van een niet gelovige...?
Kinderen van niet gelovige ouders kunnen er ook wat van hoor, al waren het alleen maar de vloeken die sommigen gewoon met de paplepel ingegoten krijgen. Daar sta ik dan weer met klapperende oren, wat sommige kinderen zeggen en zelfs tegen hun eigen ouders zeggen en waarvan blijkt dat ze dat gewoon ván die eigen ouders horen... :n

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:05

Ayasha schreef:
hooguit een wenkbrauw opgetrokken in de kerk geloof ik nu eens helemaal niks van. :D Ik ken andere verhalen. :D

Volgens mij weet jij heel goed dat dat maar een heel klein deel is van de gelovigen, je scheert dus alles over één kam.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:08

Ik heb laatst twee hele dagen in de auto gezeten met een lid van de Evangelische Gemeente. Nou, ik werd er helemaal kriegel van. Allerlei seksistische opmerkingen maken, stiekem zuipen terwijl hij nog moest rijden, roken als een ketter en super manipulatief zijn, en ondertussen zijn mond vol van Jezus. (Ja, want die dronk ook veel wijn. :roll:)

Mij overtuig je niet met praatjes. Ik ben alleen onder de indruk van mensen die hun geloof vooral in de praktijk brengen en daardoor goede, fijne, rechtschapen mensen zijn. Mensen tegen wie je opkijkt. Dat soort mensen zul je niet snel horen over hun geloof. Als ik dan later hoor dat ze gelovig zijn, dan is mijn interesse veel meer gewekt.

Het probleem van mensen die willen evangeliseren/bekeren is dat ze dat vaak proberen vanuit hun eigen achtergrond. Ze komen met Bijbelteksten en 'Jezus deed zus en zo' en 'De Heer dit en dat'. Maar als je niet gelovig bent dan zegt je dat allemaal niks. Het heeft geen waarde voor je, dus het zal je ook nooit overtuigen. Het is dus ook totaal zinloos. Ik bedoel 'Ik heb een boodschap van God' klinkt voor mij hetzelfde als 'Ik heb een boodschap van Pipo de Clown'. Yeah, whatevs dude.

Daarnaast vind ik het ook heel vervelend dat dat soort mensen er vanuit gaan dat je de Bijbel niet kent. En dat je, als je de Bijbel maar zou lezen, je dus ook wel gelovig zult worden. Nou, toevallig heb ik de Bijbel allang gelezen, (net als de Koran overigens). Ik kan niet letterlijk citeren maar ik ken de globale inhoud en weet veel van hoe de Bijbel tot stand is gekomen etc (taal- en tekstwetenschap op de uni). En dat vind ik wel belangrijk voor de interpretatie van wat er in staat.

Die aannames van evangelisten, dat ik de Bijbel niet ken, en dat ik door middel van een praatje bekeerd kan worden, dat vind ik beledigend. Dan schat je mij echt te laag in. Dat is dus ook wat mij irriteert aan mensen die mij willen bekeren, en wat denk ik bij veel meer mensen irritatie opwekt, maar die kunnen daar misschien niet precies de vinger op leggen.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:09

Mijn vriend is opgegroeid als Jehova's getuigen. Na zijn 14e (scheiding van zijn ouders) is dit omgeslagen richting de 666-side.

Ik vind deze mensen die continu aan de deur komen om je te bekeren en-/of je aanspreken op straak super irritant.

Nu snappen jullie wel dat ik het in mn broek doe van het lachen als er jehovas aan de deur komen en vriendlief open doet zonder shirt. Onder de 'grim-ripper' tattos. Overal 666 en pentagram met een ramskop (= satanisch) op zn lijf getatoeerd.. Maar wel even het hele Jehova riedeltje opdreunt omdat hij ruim 14jaar daar fanatiek aan mee heeft moeten doen.

Jehovas krijgen het hier altijd al benauwd als ze een goed verzorgde jongen een jehova riedeltje oprateld en daarna even als zijn nieuwe 'geloofs-overtuigingen' showt. Haha
Laatst bijgewerkt door Musiess op 21-09-15 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:12

"Ik heb een boodschap van God"

nou laat mr. G maar een whatsappje sturen dan. :Y)
misschien dat ie nog twee blauwe vinkjes ziet verschijnen ook.

Gelukkig heb ik hier nooit last van aan de deur want ik heb een subtiel maar duidelijk stickertje bij mijn deurbel 8-)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:12

Overigens, de mensen die evangeliseren op stations enzo, dat zijn vaker mensen van de vrijere kerken, ofwel jehova's. De streng gelovigen die geen broeken en zelfs geen leggings aan mogen (en geloof me die zijn nog maar moeilijk te vinden tegenwoordig) doen over 't algemeen niet zo aan evangelisatie.
En die vrijere kerken hebben juist vaak een insteek 'je bent goed zoals je bent, mét al je tattoo's, piercings, 15 exen, drugsverleden, paars haar en strafblad. God houd van ons allemaal'.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:14

Inderdaad. Ik woon in het hart van de Bible Belt, en met de gereformeerden of hervormden heb ik totaal geen probleem. Die doen gewoon hun ding en vallen daar niemand mee lastig. Of hebben in ieder geval niet tot doel anderen lastig te vallen.

Die 'vrijen' zijn veel irritanter.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:16

Tjah... Goed onderwerp! Dat zeker!
Mensen die zich "opdringen" in het algemeen zijn al bloed irritant.
Die deurverkopers en verkopers aan de telefoon zijn af en toe ook echt on te verwensen!
Dus ja, als jij het na de 3e keer zat bent snap ik die sneer naar de beste man ( die zich waarschijnlijk niet bewust was van die andere 2 tevergeefse pogingen ) helemaal! Had ik ook gedaan, dan wel in een andere tekst maar toch, die sneer had hij bij mij ook gekregen haha.