Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Diablo schreef:Veel mensen denken dat jongens van 18 al volwassen mannen zijn.Geloof me, dat zijn ze lang niet allemaal.
)Ikzelf ben 21 en begin nu pas aan een relatie die serieus begint te kijken. Daarvoor niks serieus gehad maximale wat ik behaald had was 2 maanden relatie toen ik 20 was.(Joolien schreef:Ten eerste is het strafbaar. Maar ook vind ik seks(er vanuit gaande dat het een serieuze relatie is?) wel passen bij iemand van 18 maar niet bij iemand van 14.
Daarnaast zit je in hele verschillende levensfases, en zou het niet goed zijn als jij je gaat conformeren aan iemand van 18.
fokfanaat schreef:Ik vind ze met 13 toch echt te jong voor sex.
chantalnadia schreef:Joolien schreef:Ten eerste is het strafbaar. Maar ook vind ik seks(er vanuit gaande dat het een serieuze relatie is?) wel passen bij iemand van 18 maar niet bij iemand van 14.
Daarnaast zit je in hele verschillende levensfases, en zou het niet goed zijn als jij je gaat conformeren aan iemand van 18.
Ik vind eigenlijk wel dat iemand dat zelf bepaald.
Als iemand van 14 niet gepushed wordt en gewoon zelf openstaat, en de wat oudere vriend ook, vind ik dat geen problemen geven.
Argai schreef:9 goeie God. Ik droomde toch over pony's ipv seks toen ik 9 was.
! Al die boeken voor seksuele voorlichting bij kinderen zijn toch vanaf 9 jaar en ouder? Ik had er alleszins zo 1 toen ik ongeveer die leeftijd was...
Anders hadden we nu ook niet meer bij elkaar geweest gok ik zomaar eens! Dus ja, het kan makkelijk, en vooral doen wat voor jou goed voelt, en niet het plaatje van de maatschappij volgen!
En ik had op de basisschool nog geen puistjes, daar in de vierde basisschool al best wat meisjes. Ook aan de humeurtjes merk ik een soort prepuberteit. Menstruatie en veilig vrijen zijn dus alvast maar duidelijk uitgelegd