Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:28

Zorgen gaan mijn ouders zich zowiezo wel maken.
Ik ben inderdaad net begonnen aan een opleiding, vriend is afgekeurd en heeft uitkering, we wonen niet samen en ik heb geen inkomen.
Ik denk niet dat mijn ouders ook maar een beetje blij gaan zijn, vooral boos...

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:35

_Linn_ schreef:
Oh ik zit nu 4 handen op 1 buik te kijken en het gevoel dat ik echt kinderen wil wordt weer extreem aangewakkerd! Pfoe wat verlang ik naar het 'vaste' leven met een eigen huis, vriend (man uiteindelijk) en uiteindelijk een kindje.

Als ik dat programma kijk dénk ik eerder hellllpp. Ik was 21 toen ik moeder werd (zeer gepland) maar omg wat hebben die meiden een ander en onstabiel leven. Op die manier was ik niet graag mama geworden en denk ik niet dat nummer 4 nu onderweg was geweest...

Fleurtjeuh.. heftig maar gefeliciteerd. Misschien een wat brutale vraag maar hoe zie je dit in vredesnaam voor je?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:39

Heel eerlijk? Ik weet het nog niet..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:42

fleurtjeuh schreef:
Heel eerlijk? Ik weet het nog niet..

Dat is oké. Mijn bericht was niet vervelend bedoeld trouwens. Ik zou eens in gesprek gaan met de huisarts en het FIOM. Die staan er niet zo emotioneel dichtbij als je moeder en hebben zoveel kennis en verstand van zaken. Ik kan me goed voorstellen dat het je een beetje overvalt maar er zijn wegen die je kunt bewandelen om het helder te krijgen.

Gefeliciteerd trouwens!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:50

Bedankt voor de tip lieveli, ik hou het in gedachte :)

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:53

Lieveli.. dat is oké? -O-
Ik wil ook niet vervelend zijn en niemand omlaag halen. Iets wat zoiezo geen nut heeft want het kwaad is toch al geschiet maar... HALLOO?? We hebben het niet over een paar verkeerd gekozen schoenen die je niet meer terug kan brengen maar over een baby, een kínd, een levend wezentje wat heeeeeel veel nodig heeft en vooral een stabiele opvoeding.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:59

Als je er net achter bent is het even nog niet erg dat je niet weet wat je er mee aan moet. Zolang ze zich maar bewust is van het feit dat ze een keuze zal moeten maken en wat de keuzes zijn. In de komende weken heeft ze de tijd om het uit te zoeken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:02

fleurtjeuh schreef:
Zorgen gaan mijn ouders zich zowiezo wel maken.
Ik ben inderdaad net begonnen aan een opleiding, vriend is afgekeurd en heeft uitkering, we wonen niet samen en ik heb geen inkomen.
Ik denk niet dat mijn ouders ook maar een beetje blij gaan zijn, vooral boos...

Ah ok, nee dat is op z'n zachtst gezegd geen stabiele basis voor een kind := Moeilijk zeg!
Ik zou je ouders dan zo snel mogelijk inlichten en om de tafel gaan hoe jullie dit moeten invullen, want een kind brengt naast gigantisch veel zorg ook gigantische kosten met zich mee.
Hoe eerder er duidelijkheid is, hoe beter. Succes!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:14

Soo fleurtjeuh, dat is niet niks. Wil je het wel houden. Om eerlijk te zijn zie ik niet hoe je dit zou moeten gaan doen? Opleiding met een kleine is al lastig, maar dan ook geen huis, inkomen etc word het wel heel erg moeilijk. Het leven is al duur genoeg als je allebei fatsoenlijk inkomen hebt. Wat vind je vriend ervan?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:15

Elicious schreef:
Ik wil ook niet vervelend zijn en niemand omlaag halen. Iets wat zoiezo geen nut heeft want het kwaad is toch al geschiet maar... HALLOO?? We hebben het niet over een paar verkeerd gekozen schoenen die je niet meer terug kan brengen maar over een baby, een kínd, een levend wezentje wat heeeeeel veel nodig heeft en vooral een stabiele opvoeding.

pardon? Ik ben er net vandaag achter dat ik onverwacht zwanger ben en ik moet nu al weten hoe ik alles ga regelen?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 22:16

Citaat:
Als ik dat programma kijk dénk ik eerder hellllpp. Ik was 21 toen ik moeder werd (zeer gepland) maar omg wat hebben die meiden een ander en onstabiel leven. Op die manier was ik niet graag mama geworden en denk ik niet dat nummer 4 nu onderweg was geweest...

Fleurtjeuh.. heftig maar gefeliciteerd. Misschien een wat brutale vraag maar hoe zie je dit in vredesnaam voor je?

Oh maar dat denk ik ook echt zeker wel hoor!
Ik vind het ergens heel erg dat meiden in zo'n situatie aan kinderen beginnen en heel onverantwoordelijk zijn (veel blijven roken en heel veel energydrank drinken) en ik bedenk me dan de hele tijd dat mijn situatie dan in ieder geval wel al veel beter zou zijn! Sorry trouwens als ik mensen hiermee op hun tenen trap, dat is niet de bedoeling. Maar in sommige gevallen zou het voor mensen gewoon verboden moeten worden om kinderen te krijgen, sorry klinkt heel bot.

Edit: oh wacht, ik bedenk me opeens dat dit misschien ook heel negatief over kan komen richting Fleur, dat bedoel ik zeker niet! Ik had het over die meiden uit die serie. Ik weet natuurlijk heel niet hoe Fleur haar situatie echt is en ik vind het alleen maar heel mooi dat ze zwanger is!
Laatst bijgewerkt door _Linn_ op 22-01-16 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:18

fleurtjeuh, heb je het al aan je vriend verteld?

In elk geval laat het even bezinken, denk goed na over wat je moet doen en probeer eventueel te reflecteren met iemand die er emotioneel onpartijdig instaat en ook geen uitgesproken mening over het onderwerp heeft.
Ik kan je maar 1 raad geven en ik hoop dat je die opvolgt: volg je éigen hart! Niet wat je omgeving zegt wat je moet doen, helemaal niet wat internetmensen zeggen dat je moet doen. Iedereen heeft zo een eigen kijk en visie dat je echt nooit voor iedereen goed kan doen. Terwijl je denkt dat je goed doet door het te houden wordt je levend op de brandstapel gezet door mensen die vinden dat je totaal onverantwoord bezig bent om in "zo'n situatie" een kind te laten komen, terwijl je besluit dat het niet het moment is en je het weg laat halen gaat de ander groep je levend villen omdat je het durft "een leven te vermoorden" en zijn ze er van overtuigd dat je als je maar genoeg moeite doet je het heus wel redt.
We zullen het er nooit over eens geraken en de meningen in beide kampen zullen vaak erg bitsig zijn omdat we allebei geloven dat wij nu eenmaal in het kamp van de waarheid zitten.
Maar jij bent degene die het je hele leven moet meedragen. En jij bent degene die later zelfzeker in de spiegel moet kunnen kijken. Dus wat je ook doet, als je er echt goed over nagedacht hebt wat jou het beste lijkt voor je ongeboren kind en je bent er echt van overtuigd dat het het beste is, dan zal het ook het beste zijn.

Dus van harte gefeliciteerd als het goed is, en veel sterkte en wijsheid als het anders is.

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:41

fleurtjeuh schreef:
Elicious schreef:

pardon? Ik ben er net vandaag achter dat ik onverwacht zwanger ben en ik moet nu al weten hoe ik alles ga regelen?

Dat is niet zeer zeker niet wat ik bedoel..
Ik denk niet dat het voor jou bijdraagt dat ik hier mn mening uit over jou situatie en hoe je daar in bent gekomen .. daar heb je niks aan en ga ik dus verder voor me houden.
Uiteraard alle goeds gewenst en hoop op mooie toekomst voor jullie kindje!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:52

Elicious schreef:

Nou, nou, het kind is er nog niet hoor ;) zoals mijn moeder altijd zegt; voor elk probleem is er een oplossing. Dus dit zal ook heus wel goed komen. Als je net zwanger bent moet je het nog even laten bezinken en verwerken en later kan je pas goede oplossingen verzinnen.

TS ik zal je even uit de droom helpen; zwanger zijn is echt een hel :+ ik ben nu 13wkn zwanger en lig meer in het zkh dan thuis. Ik kots alles bij elkaar zo'n 20x per dag (niet overdreven) en heb geen flauw idee hoe ik dit vol moet houden -O- als klap op de vuurpijl verander ik mentaal ook enorm en herken ik mezelf niet terug, doodeng is dat.
Ik wilde dolgraag zwanger worden en het is ook helemaal gewenst en gepland maar dat het zo zwaar kan zijn had ik echt nooit gedacht :n

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 22:57

Heel vervelend dat je je zo naar voelt verootjoo maar het is natuurlijk voor iedereen anders hea. Het ene lichaam gaat er beter mee om dan het ander.
Ik hoop dat jij ook nog lekker kan gaan genieten van je zwangerschap! Wel gefeliciteerd dus trouwens!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:20

Zwanger zijn is best leuk, maar ik had graag gewoon 9 maanden geslapen haha. Mijn placenta lag voor dus kreeg snel bloedingen waardoor ik uiteindelijk niet eens kon stofzuigen. De bevalling is ook niet iets om naar uit te kijken maarja dat hoort erbij. Dat iedereen aan m'n buik zat vond ik vervelend en ook dat ik niet mocht paardrijden. De echo's daarintegen zijn geweldig en het gevoel van een bewegend kindje in je buik ook. Ook het shoppen waaraan je verslaafd raakt is leuk, je kunt ten slotte nooit genoeg kleertjes, knuffel etc hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:23

Fleurtjeuh, luister naar je hart. Uiteindelijk ben jij het die 9 maanden met een bolle buik rond moet lopen en gezien de situatie van je vriend is er een grote kans dat jij uiteindelijk degene bent die het grootste deel van de zorg om je kindje op je gaat krijgen. Is het niet gepland maar wel gewenst? Dan stapje voor stapje doen. Is het niet gepland en niet echt gewenst? Dan gesprek met je huisarts en een psycholoog aangaan. Ik ga je even een PB'tje sturen in ieder geval :)

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:35

Verootjoo.. een kind is geen probleem waar je een oplossing voor zoekt....
Ik ben me ervan bewust dat ik een erg duidelijke mening heb op dit gebied en fel overkom, ik bedoel het voor niemand persoonlijk en besef me dat ik soms het moederschap wat serieuzer neem dan een ander.
Na de dood van ons zoontje ben ik me nog 100 keer bewuster wat voor enorm geschenk een kind is en in mijn ogen is het echt het dierbaarste wat je kan krijgen. Ieder kind verdiend alleen maar het allerbeste.

Ik wil iedereen in zn waarde laten en oprecht sorry als mijn voorgaande reactie vervelend over is gekomen..

Verootjoo, wat enorm zwaar voor je. Hopelijk kun je heel snel genieten van de mooie weken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:48

Elicious schreef:
Verootjoo.. een kind is geen probleem waar je een oplossing voor zoekt....
Ik ben me ervan bewust dat ik een erg duidelijke mening heb op dit gebied en fel overkom, ik bedoel het voor niemand persoonlijk en besef me dat ik soms het moederschap wat serieuzer neem dan een ander.
Na de dood van ons zoontje ben ik me nog 100 keer bewuster wat voor enorm geschenk een kind is en in mijn ogen is het echt het dierbaarste wat je kan krijgen. Ieder kind verdiend alleen maar het allerbeste.

Ik wil iedereen in zn waarde laten en oprecht sorry als mijn voorgaande reactie vervelend over is gekomen..

Verootjoo, wat enorm zwaar voor je. Hopelijk kun je heel snel genieten van de mooie weken.

Oh, dat ben ik zeker met je eens! Een kind krijgen is echt een enorm geschenk en zo enorm dierbaar. En je moet idd echt goed overwegen hoe en wat.
Maar ze is pas net 6wkn zwanger. Bij ons was het gewenst en gepland en ik dacht toen ook: oh, oliebol en nu!? Gewoon omdat je het gevoel niet kent, het ineens echt is en dat moet je laten bezinken. Pas daarna kun je kijken naar oplossingen, hoe je het gaat aanpakken, of het geboren kan worden of niet, of het überhaupt goed blijft gaan...
Ik snap dat ze niet gelijk een compleet plan van aanpak heeft, zeker als de situatie niet ideaal is. Maar voor hetzelfde geld zeggen de ouders 'joh, wij redden dit en passen veel op en helpen financieel'.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:04

Mijn band met mijn ouders is op zn zachts gezegd niet goed. Vroeger veel ruzie en problemen gehad, en nooit het idee gehad dat ze me steunen, en ik heb ook niet echt vertrouwen in de.
Momenteel is het voor mijn vriend erg dubbel.
Een aantal jaar geleden is zijn moeder aan kanker overleden, en nu gaat zijn vader eraan onderdoor door hart en nier problemen. Dat zijn weken, misschien maanden.
Hij had graag zijn eerste kindje aan zijn ouders voorgesteld en nu zal het waarschijnlijk helemaal niet kunnen.
K heb het erg met hem te doen,en weet niet zo goed wat ik voor hem kan betekenen..

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:52

Dat is erg naar voor je vriend. Onthoud wel dat je een kindje voor jezelf kiest en niet voor een ander. Wat zegt je eerste gevoel? Wij waren met ons kindje ook flink verrast, dwars door de pil heen terwijl we pas een jaar gingen. Mijn vriend was flink boos en in de war wat het voor mij extra moeilijk maakte. Wij woonden al wel samen met 2 vaste banen en toch was het flink afzien om die keuze te maken. Mijn gevoel zei uiteindelijk echt dat ik het wilde. Mijn vriend wist het echt niet. Nu zijn we dolgelukkig met de kleine maar het veranderd totaal je leven. Qua tijd en financieen, maar ook je relatie word flink getest. Neem dat allemaal mee in overweging. Denk er rustig overna..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 00:06

'neem de tijd voor je beslissing, laat het eerst bezinken '
'alles op je eigen tempo, waar jij je fijn bij voelt'
'laat je niet pushen door andere mensen'
'niet te lang wachten met beslissen'
'snel een beslissing nemen, er moeten veel dingen worden geregeld'
'zolang beide ouders er echt voor gaan, dan komt het goed'
'De manier hoe je nu leeft kan geen stabiele omgeving zijn voor een kind, denk er nog eens goed over na'
'zoals je leven nu is, is niet goed voor een kind, laat het weghalen nu dat nog makkelijk gaat'

Zo veel mensen, zo veel adviezen..
Ik ben de weg kwijt.. Ik weet het gewoon niet meer.
Vriend en ik hebben veel gepraat vandaag, en willen echt voor dit wonder gaan, en realiseren dat het nu niet ideaal is.
Maar dan hoe? Wat? Waar? Wanneer? Wil ik dat wel? Wil hij dat wel? Kunnen we dit?

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 00:11

Een goede vriend heeft een gelijkaardige situatie meegemaakt, zij zijn toen een week op vakantie gegaan om te praten en na te denken, zich even met zn 2 afzonderen zodat ze niet beïnvloed werden door de meningen van de rest van de wereld. Geen idee of dat mogelijk is voor jullie, maar misschien het overwegen waard?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:31

fleurtjeuh schreef:
'neem de tijd voor je beslissing, laat het eerst bezinken '
'alles op je eigen tempo, waar jij je fijn bij voelt'
'laat je niet pushen door andere mensen'
'niet te lang wachten met beslissen'
'snel een beslissing nemen, er moeten veel dingen worden geregeld'
'zolang beide ouders er echt voor gaan, dan komt het goed'
'De manier hoe je nu leeft kan geen stabiele omgeving zijn voor een kind, denk er nog eens goed over na'
'zoals je leven nu is, is niet goed voor een kind, laat het weghalen nu dat nog makkelijk gaat'

Zo veel mensen, zo veel adviezen..
Ik ben de weg kwijt.. Ik weet het gewoon niet meer.
Vriend en ik hebben veel gepraat vandaag, en willen echt voor dit wonder gaan, en realiseren dat het nu niet ideaal is.
Maar dan hoe? Wat? Waar? Wanneer? Wil ik dat wel? Wil hij dat wel? Kunnen we dit?

Als je ervoor wil gaan moet je even flink je financieen op een rijtje zetten. Op zoek naar een huisje etc. Het is een flinke kostenpost zo'n kleine. Wij weten natuurlijk niet wat er bij jullie binnen komt. Je moet je opleiding op een laag pitje zetten en wellicht toch een baantje zoeken. Ik Denk niet dat je van een uitkering een huishouden en gezin kunt onderhouden. Of je moet flink op een houtje bijten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:35

Lijkt me heel lastig Fleurtjeuh, maar laten we eerlijk zijn: het is een gigantische opgave om een kind groot te brengen. Zowel mentaal als financieel. Natuurlijk zitten er prachtige kanten aan, maar je zult ook realistisch moeten zijn: met een opleiding kun je je kind niet van allerlei dingen voorzien. Daar heb je geld voor nodig en dus zul je waarschijnlijk een baan moeten zoeken. Woon je al samen met je vriend? Want dat zal ook een belangrijke stap moeten worden: het vinden van eigen woonruimte waarbij jullie samen voor je kind kunnen zorgen.
In de eerste weken is er vaak heel veel hulp, maar iedereen heeft z'n eigen leven en uiteindelijk staan jullie er als waarschijnlijk hoofdzakelijk alleen voor. Het zal dan ook niet beslist altijd een roze wolk zijn, dus je zult een hoop nadenken moeten doen en prioriteiten moeten stellen. Je leven zal voortaan hoofdzakelijk om je kindje moeten draaien. Zijn jullie daar klaar voor?

Misschien kun je je in dit topic aanmelden voor veel goede tips?
Er zitten ook dames tussen die onverwacht zwanger zijn geraakt en ook in moeilijke omstandigheden verkeren: [HK] Zwanger: Roze wolk met een zwarte rand