Shenavallie schreef:Dreamy schreef:Ik moest, zodra ik een baan had, kostgeld betalen. Nu ik een fijne baan heb, betaal ik ook rond de 250,- kostgeld en dat vind ik zeker niet meer dan normaal! Ik vraag mijn moeder ook nooit om geld. Paardlief en alles wat erbij komt kijken betaal ik zelf en heb dan ook van tevoren voor een mooie spaarpot gezorgd zodat ik financieel niet van haar (of een ander) afhankelijk hoef te zijn.
Ik vind dat ik qua financieen best goed bezig ben. Ik schaam me er echter wel voor dat ik nooit écht heb leren koken of wassen/strijken (af en toe wel simpele gerechtjes gemaakt of simpele wasjes)..
Mijn moeder doet dat liever zelf, net als de rest van het huishouden. Ik doe uiteraard wel zelf mijn kamer
Koken zou ik best willen doen, maar ik werk onregelmatig dus ik eet 5 van de 7 dagen op werk of iets simpels na een nachtdienst zodat ik m'n bed snel in kan. (En dan slaap ik dus rond etenstijd)
Er zijn (hier althans) meerdere "kookscholen", waar je in een middag of avond een leuke maaltijd leert maken. En anders is 24 Kitchen ook heel leuk om te kijken!
Dat kijk ik ook wel eens
. Ik heb ook echt wel eens rijst/pasta gekookt, aardappels & vlees bereidt.. maar dat noem ik alsnog niet echt koken 
Ik kan ook prima eitjes & pannenkoeken bakken. Op zich zal ik mezelf echt wel redden en zal het ook vrij snel leren..
Maar ik doe het de laatste tijd al helemaal weinig tot niet meer. Als ik 2x in de week de pan gebruik dan is dat veel..
In Amerika heb ik trouwens ook 3 maanden lang zelf de was & huishouden gedaan, wat ook prima ging.
Zal het vast nog kunnen, maar zo voelt het op dit moment gewoon echt niet..

Met mijn huidige baan is het sowieso al een uitdaging om paard & sociaal leven op pijl te houden, dus dat wordt nog leuk als ik op mezelf ga. Alhoewel ik daar wel echt aan toe ben.. Alleen het financiele gedeelte wil ik meer zekerheid in.
Ben nu mijn zoon nog af en toe aan het klaarstomen voor later, want ik wil geen schoondochter die bij me komt klagen dat ik hem niet zelfstandig heb gemaakt.
.
. Of nog erger (echt gebeurd!): een moeder die tegen schoondochter kwam vertellen wat ze moest maken voor haar zoon, en zoonlief die zei dat hij "verwachtte dat hij wel elke dag een 3-gangen maaltijd kreeg, want zijn mama had dat ook altijd voor hem gedaan"
maar verder heb ik alles goed voor elkaar.
Het is ook meer dat ze dan bijvoorbeeld kookt en dan dingen in de keukenkastjes anders terug zet als ze heeft afgewassen of spullen nodig heeft, dat zou ik denk ik ook doen. Echt boos wordt ze niet hoor, het is meer gewoon gemopper en meestal kan ik die schop onder m'n kont ook wel gebruiken