FB actie voor vluchtelingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:14

In veel discussies online lijken mensen gunnen en kunnen op een hoop te gooien. Terwijl het niet zo zwart-wit is: ik gun iedereen een goede levenskwaliteit, met een eigen huis, een baan en een gevulde buik. Tegelijkertijd besef ik dat we niet oneindig veel mensen hier kunnen opnemen, en dat er in Nederland ook veel mensen al in steeds slechtere situaties leven. Ik denk dat niet realistisch is om alles neer te leggen bij de 'goodwill' van veel Nederlanders. Het is namelijk niet erg om zelf ook van voorzieningen gebruik te willen maken. Daar is niets egoïstisch aan en het zegt ook niet dat je vluchtelingen niks gunt. Het kan ook en-en zijn in plaats van of-of. Helaas lenen de middelen in Nederland niet voor een oneindig en-en.
Laatst bijgewerkt door Sunrise_ op 03-09-15 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Sammie schreef:
http://nos.nl/artikel/2055772-coalitie- ... ekers.html

Als de dood van dat arme jochie nog iets goede kan en mag brengen hoop ik dat t Europees besluit zal zijn die duidelijkeid zal schaffen voor iedereen. Spijtig dat zo'n foto hier voor nodig is.

ze zouden kunnen beginnen met een container met zwemvesten neer te zetten waar al die boten vertrekken...dat scheelt vreselijk veel slachtoffers |(

Anoniem

chanicha schreef:
Musiess ik ben het helemaal met je eens. Van mij mogen de grenzen ook dicht. Zag vorige week een interview waarin gevraagd werd waarom ze naar Nederland wilden en het antwoord was voor de luxe. Wij betalen ons al blauw aan de zorg en belastingen en dat wordt alleen maar meer als het zo doorgaat want het geld moet ergens vandaan komen.

Ik ben erg benieuwd naar een link naar dit interview. Ik lees namelijk het overgrote deel van wat er in de media te zien is over deze zaak, en ben nog niets tegengekomen. Wel ben ik een interview tegengekomen waarin een vluchteling aangeeft dat ze graag naar Nederland willen, omdat ze daar zo gastvrij zouden zijn. In Nederland krijg je een huis, en in Nederland helpen ze je. Jij bekijkt dat van de negatieve kant, ik van de positieve kant. Deze mensen zitten in nood, geef ze toch een plek om te wonen. Hoe heb jij er last van?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:15

Musiess, voor zo'n trotse autochtoon kan je verrekte slecht Nederlands :') Schattig vooral ook dat je je argumenten kracht probeert te geven door erin te gooien als 'Mohammed' of 'Achmed' en dan een over ander loos argument gebruikt, waardoor het doet lijken alsof op de koffie gaan bij een vluchteling (waar dit oorspronkelijk onder andere verdorie over ging) ervoor zorgt dat 'Mohammed na een paar maanden in zijn BMW kan rond rijden'.
Wat ben jij een zuur persoon, misschien kan iemand je daar mee helpen, zoals andere mensen hier ook anderen willen helpen met hun problemen. ;)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:16

Geerke ben ik met je eens maar wat er nu gebeurt is te gek. Laten ze ze daar opvangen en daar de nodige zorg verlenen, prima maar nu gaan wij en onze kinderen er onder lijden. Zie de toewijzing van de sociale huurwoningen en de gratis zorg. Ik denk dat de zorg straks niet meer te betalen is want het moet toch uit de lengte of de breedte.

Ragdollcat

LadyMadonna schreef:
Purny, omdat ze door de smokkelaars gouden bergen wordt beloofd... Ik snap dat wel...

Raggdoll, wereldvrede.... Geloof jij erin?
Al sinds mensenheugenis slaan we elkaar de hersens in... Om land, geloof, waren, etc...

Nee, ik geloof er niet in maar er valt genoeg te veraangenamen en te verbeteren en het is jammer, want wereldvrede.............is iets waar men alleen van kan dromen, maar het zou wel heel erg geweldig zijn en een hoop schelen.

Inderdaad, al vanaf de eerste soort mensheid............staan ze elkaar naar het leven om de redenen die je hier noemt.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 03-09-15 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

UhNee

Jennifuur schreef:
Musiess, voor zo'n trotse autochtoon kan je verrekte slecht Nederlands :') Schattig vooral ook dat je je argumenten kracht probeert te geven door erin te gooien als 'Mohammed' of 'Achmed' en dan een over ander loos argument gebruikt, waardoor het doet lijken alsof op de koffie gaan bij een vluchteling (waar dit oorspronkelijk onder andere verdorie over ging) ervoor zorgt dat 'Mohammed na een paar maanden in zijn BMW kan rond rijden'.
Wat ben jij een zuur persoon, misschien kan iemand je daar mee helpen, zoals andere mensen hier ook anderen willen helpen met hun problemen. ;)

Maar eerst zou zij wat voor de persoon moeten doen die haar dan gaat helpen, anders is het natuurlijk stank voor dank!!!
Helemaal met je eens.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:17

'Googled even naar vrouwtje die zm pleegde met haar kindje omdat ze geen inkomsten/fondsen had maar er wel rekeningen binnen kwamen. Dame had kanker en kon medicatie niet betalen omdat hulp niet geboden werd'

Link word gezocht.

Is op tv geweest.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:17

Ik ben trouwens benieuwd. Ik ga eind deze maand een dagje naar Londen toe via Calais. Wel met de boot

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:18

Emmaa_ schreef:
chanicha schreef:
Musiess ik ben het helemaal met je eens. Van mij mogen de grenzen ook dicht. Zag vorige week een interview waarin gevraagd werd waarom ze naar Nederland wilden en het antwoord was voor de luxe. Wij betalen ons al blauw aan de zorg en belastingen en dat wordt alleen maar meer als het zo doorgaat want het geld moet ergens vandaan komen.

Ik ben erg benieuwd naar een link naar dit interview. Ik lees namelijk het overgrote deel van wat er in de media te zien is over deze zaak, en ben nog niets tegengekomen. Wel ben ik een interview tegengekomen waarin een vluchteling aangeeft dat ze graag naar Nederland willen, omdat ze daar zo gastvrij zouden zijn. In Nederland krijg je een huis, en in Nederland helpen ze je. Jij bekijkt dat van de negatieve kant, ik van de positieve kant. Deze mensen zitten in nood, geef ze toch een plek om te wonen. Hoe heb jij er last van?

de realitische kant is dat dit heel veel geld gaat kosten.Dit moet de werkende en dus belastingbetalende Nederlander ophoesten...En natuurlijk hebben wij het heel goed,maar er bestaat een onvrede als deze mensen een flatscreen en een wasmachine krijgen terwijl anderen daar een tijd voor moeten sparen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:18

geerke schreef:
Sammie schreef:
http://nos.nl/artikel/2055772-coalitie- ... ekers.html

Als de dood van dat arme jochie nog iets goede kan en mag brengen hoop ik dat t Europees besluit zal zijn die duidelijkeid zal schaffen voor iedereen. Spijtig dat zo'n foto hier voor nodig is.

ze zouden kunnen beginnen met een container met zwemvesten neer te zetten waar al die boten vertrekken...dat scheelt vreselijk veel slachtoffers |(

Eigenlijk zouden ze alle zwemvesten die nu doelloos oa op het strand van Lesbos liggen terug moeten sturen. Maar ja, zal niet eens helpen. Veel Smokkelaars laten ze opzettelijk verzuipen door te op te sluiten en zullen ook vast absurde bedragen vragen voor een zwemvest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:19

chanicha schreef:
Geerke ben ik met je eens maar wat er nu gebeurt is te gek. Laten ze ze daar opvangen en daar de nodige zorg verlenen, prima maar nu gaan wij en onze kinderen er onder lijden. Zie de toewijzing van de sociale huurwoningen en de gratis zorg. Ik denk dat de zorg straks niet meer te betalen is want het moet toch uit de lengte of de breedte.

Ik ben het met je eens dat er een andere oplossing moet komen voor huisvesting, mensen die al jaren wachten op een sociale huurwoning moeten deze ook gewoon krijgen, ongeacht het aantal vluchtelingen wat wij opvangen. Maar onze zorgkosten gaan hier niet onder lijden hoor, daar geloof ik niet in. Genoeg ziekenhuizen die specifieke spreekuren aan het opzetten zijn voor vluchtelingen, die dit allemaal doen met een legioen aan sponsoren achter zich of vanuit het bestuur van het ziekenhuis met hier en daar wat donaties. Daarbuiten zijn er ook gewoon potjes voor dit soort dingen.

purny

Re: FB actie voor vluchtelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:20

Even een aanvulling. Iedereen betaald belasting. Dus ook de mensen met een uitkering enzo

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:20

Pff wat een nare reacties in dit topic! Ik schaam me dood dat sommigen hier zo ontzettend egoïstisch en kortzichtig zijn. Armoede in Nederland is niet te vergelijken met armoede en oorlog in die landen. Daarnaast valt het met de zielige Nederlanders die eerst geholpen moeten worden wel mee. Je hoeft niet op straat te leven hier als je dat niet wil. Als je hulp nodig hebt voor je financiële, medische of psychische problemen dan is dit mogelijk. Echt wat hebben wij het zwaar....pfff

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:21

Musiess schreef:
'Googled even naar vrouwtje die zm pleegde met haar kindje omdat ze geen inkomsten/fondsen had maar er wel rekeningen binnen kwamen. Dame had kanker en kon medicatie niet betalen omdat hulp niet geboden werd'

Link word gezocht.

Is op tv geweest.

Gebeurd in elk land, over heel de wereld.Heel sneu maar nogmaals: het is geen wedstrijd.

Anoniem

geerke schreef:
Emmaa_ schreef:

de realitische kant is dat dit heel veel geld gaat kosten.Dit moet de werkende en dus belastingbetalende Nederlander ophoesten...En natuurlijk hebben wij het heel goed,maar er bestaat een onvrede als deze mensen een flatscreen en een wasmachine krijgen terwijl anderen daar een tijd voor moeten sparen..

Ben je wel eens in een asielzoekerscentrum geweest? Dat is echt niet flatscreen en wasmachine kaliber hoor. De sociale huurwoningen die wel toegewezen worden aan vluchtelingen zijn vaak veel en dan ook veel te klein voor het aantal mensen dat er komt te wonen, zo worden er vaak twee gezinnen in een eengezinsappartement gestopt etc. Ik kan dit argument vanuit veel Nederlanders echt wel begrijpen hoor. Maar als een moeder met haar twee kinderen vanuit Syrie op een boot hier naartoe komt, hoe kan je dan zeggen gooi de grenzen dicht en laat ze lekker verdrinken? Dit is een moeder die haar kinderen letterlijk liever ziet verdrinken dan nog een dag langer in haar land van herkomst blijven. Hoe kan je daar je rug nou naar keren? Hoe kan je zeggen dat we die mensen maar aan hun lot over moeten laten en dat ze het zelf mogen uitzoeken?

Musiess

Jennifuur schreef:

Klopt ik hoef niet netjes nl te typen op een forum. Is geen topic-eis.
Ik ben zuur en daar ben ik trots op. Zoals ik net zeg : racisten (zoals mensen mij hier misschien zien) worden gemaakt en niet geboren.

En ik ben er verdraaid trots op. Want ik sta voor mezelf. En dit omdat ik nederlandse uitleg moet vragen omdat ik met nog 2 andere in de minderheid waren. Op een nl school tijdens een wiskunde examen.. waar gaat het dan heen??? Als jou kindje tijdens zijn examen wiskunde om de uitleg in het nerderlands moet vragen omdat hij in het arabisch geven word...

We zijn bijna overal in de minderheid.. HALLOO

Ga dan in verweggistan wonen als t je toch niet intresseerd
Laatst bijgewerkt door Musiess op 03-09-15 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:22

waar denk je dat dat geld uit de potjes vandaan komt?Dat is werkend Nederland,die iedere ochtend uren in de file staat om geld te verdienen voor B.V Nederland.
Toen mijn vriend nog werkte ging er 1.000 euro per maand van zijn salaris af aan belasting,

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:23

Ik doe hier niet aan mee
Zelf kan ik momenteel net rond komen en mijn moeder ook amper.
Zelf ben ik van mening om eerst te zorgen voor eigen mensen.
De ouderen krijgen het steeds zwaarder door alle bezuinigheden.
Hier is mijn moeder ook de dupe van, ze kan zelf bijna niks doen doordat ze het aan de rug heeft ( en niet een klein beetje ook) en de hulp is dit jaar afgepakt door bezuinigheden.

Tuurlijk zijn vluchtelingen welkom van mijn part in ons land maar eigen mensen mogen het dan eerst wel wat beter krijgen.
Waarschijnlijk krijg ik nu half bokt over mij heen maar dit is gewoon mijn mening.
En ik denk dat alleen mensen het herkennen die ook van een uitkering leven of hebben geleefd.
Een paar honderd euro om net rond te komen en naar de voedselbank te moeten en de laatste week van de maand elke steen omdraaien om rond te komen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:23

Emmaa_ schreef:
geerke schreef:
en ik blijf van mening dat het veel beter zou zijn om een veilige plek te creeeren in het land van herkomst zelf....Door de VN bewaakt,met huizen(geen tenten),gezondheidszorg en scholing.En dat mag best wat kosten.

*valt naar binnen*

Dit is geprobeerd. In Syrie zijn gigantische vluchtelingenkampen opgezet. Natuurlijk met mindere omstandigheden dan die jij hier beschrijft, maar in ieder geval een veilige plek. Het probleem met dit soort veilige kampen is dat om ze veilig te maken, er een hek omheen moet. En op het moment dat ergens een hek omheen staat, is het ineens niet meer zo veilig, maar enorm kwetsbaar. De IS is in vluchtelingenkampen geinfiltreerd, ze hebben voedsel en watertoevoer afgesloten.. En kijk dan maar eens hoe snel mensen doodgaan.
Ik wil mijn mening over deze zaak even laten zien in twee plaatjes:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Dan moet men niet elkaar naar het leven staan en alles eerlijk gaan zowel naar de mensen van binnen als van buitenaf, er moet goed samengewerkt worden en er moet dan wel wereldvrede zijn dan is het goed en is het ONZE Planeet.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 03-09-15 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:24

geerke schreef:
waar denk je dat dat geld uit de potjes vandaan komt?Dat is werkend Nederland,die iedere ochtend uren in de file staat om geld te verdienen voor B.V Nederland.
Toen mijn vriend nog werkte ging er 1.000 euro per maand van zijn salaris af aan belasting,

Het is niet dat de 1000 euro per maand van jouw vriend rechtstreeks naar het potje voor vluchtelingen ging.

Ja, daar betalen wij belasting voor. Anderzijds betalen wij ook belasting voor een leger, een vloot vliegtuigen, straaljagers en gepantserde helikopters die aan de grond blijven staan omdat we ze niet nodig hebben, en weet je hoe veel de belastingbetaler kwijt is aan de oh zo lieve uitkeringstrekkers in Nederland? (en nee, dan heb ik het niet over mensen die een uitkering nodig hebben omdat ze geen andere keuze hebben, dan heb ik het over de mensen die er trots op zijn dat ze een uitkering krijgen).

Ik krijg echt een brok in mijn keel van sommige reacties hier, hoe kan je in hemelsnaam zo harteloos zijn?

Supervixen

Ik heb 3 jaar lesgegeven aan asielzoekers en ik kwam ook regelmatig in het AZC. Wat een trieste bedoening is dat zeg. Mensen die rondhangen, want ze mogen geen geld verdienen, terwijl ze vaak hoog opgeleid waren. Met veel mensen in kleine kamers en ieder heeft zijn eigen trauma.
Wij boffen toch maar dat we in zo'n veilig land wonen. Ik walg van sommige reacties hier. Stel je voor dat je zelf een keer moet vluchten en je wordt in elk land waar je komt weggekeken??
We kunnen ons gewoon geen voorstelling maken uit wat voor een helse situatie ze komen. Die IS in je land, dan sta je toch elke dag doodsangsten uit?

Wij hebben nu net een Syrische jongen bij ons op school gekregen. Een lief kind die al een behoorlijk mondje Nederlands spreekt, hoewel hij pas een jaar hier is. Ook de ouders doen hun best. Fijn om te zien dat dat kind op zijn plek is in zijn nieuwe klas.

geerke

Emmaa_ schreef:

de realitische kant is dat dit heel veel geld gaat kosten.Dit moet de werkende en dus belastingbetalende Nederlander ophoesten...En natuurlijk hebben wij het heel goed,maar er bestaat een onvrede als deze mensen een flatscreen en een wasmachine krijgen terwijl anderen daar een tijd voor moeten sparen..[/quote]
Ben je wel eens in een asielzoekerscentrum geweest? Dat is echt niet flatscreen en wasmachine kaliber hoor. De sociale huurwoningen die wel toegewezen worden aan vluchtelingen zijn vaak veel en dan ook veel te klein voor het aantal mensen dat er komt te wonen, zo worden er vaak twee gezinnen in een eengezinsappartement gestopt etc. Ik kan dit argument vanuit veel Nederlanders echt wel begrijpen hoor. Maar als een moeder met haar twee kinderen vanuit Syrie op een boot hier naartoe komt, hoe kan je dan zeggen gooi de grenzen dicht en laat ze lekker verdrinken? Dit is een moeder die haar kinderen letterlijk liever ziet verdrinken dan nog een dag langer in haar land van herkomst blijven. Hoe kan je daar je rug nou naar keren? Hoe kan je zeggen dat we die mensen maar aan hun lot over moeten laten en dat ze het zelf mogen uitzoeken?[/quote]

waar zeg ik dat de grenzen dicht moeten,dat ze maar moeten verdrinken...waar zeg ik dat die mensen aan hun lot moeten worden overgelaten?
Ik probeer alleen even te analyseren waarom veel mensen er tegen zijn...

Sammie

purny schreef:
Ik ben trouwens benieuwd. Ik ga eind deze maand een dagje naar Londen toe via Calais. Wel met de boot

De problemen bij Calais bevinden zich voornl. in en rondom de tunnel en de snelwegen daarnaar toe. Ik vermoed dat je ze wellicht zult zien lopen, afhankelijk van waarvandaan die boot vertrekt. Waarom niet de boot vanuit Nederland of België pakken?

Probeer iig niet te stoppen voor ze. En neem ze ook niet mee! De straffen hierop zijn gigantisch en bij een nee kunnen ze uit kwaadheid boos worden en deuken in je auto schoppen of slaan.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 03-09-15 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:25

AfricanLady schreef:
Ik doe hier niet aan mee
Zelf kan ik momenteel net rond komen en mijn moeder ook amper.
Zelf ben ik van mening om eerst te zorgen voor eigen mensen.
De ouderen krijgen het steeds zwaarder door alle bezuinigheden.
Hier is mijn moeder ook de dupe van, ze kan zelf bijna niks doen doordat ze het aan de rug heeft ( en niet een klein beetje ook) en de hulp is dit jaar afgepakt door bezuinigheden.

Tuurlijk zijn vluchtelingen welkom van mijn part in ons land maar eigen mensen mogen het dan eerst wel wat beter krijgen.
Waarschijnlijk krijg ik nu half bokt over mij heen maar dit is gewoon mijn mening.
En ik denk dat alleen mensen het herkennen die ook van een uitkering leven of hebben geleefd.
Een paar honderd euro om net rond te komen en naar de voedselbank te moeten en de laatste week van de maand elke steen omdraaien om rond te komen.

'Zoekt de mee eens knop'