Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sammie schreef:http://nos.nl/artikel/2055772-coalitie- ... ekers.html
Als de dood van dat arme jochie nog iets goede kan en mag brengen hoop ik dat t Europees besluit zal zijn die duidelijkeid zal schaffen voor iedereen. Spijtig dat zo'n foto hier voor nodig is.
chanicha schreef:Musiess ik ben het helemaal met je eens. Van mij mogen de grenzen ook dicht. Zag vorige week een interview waarin gevraagd werd waarom ze naar Nederland wilden en het antwoord was voor de luxe. Wij betalen ons al blauw aan de zorg en belastingen en dat wordt alleen maar meer als het zo doorgaat want het geld moet ergens vandaan komen.
Schattig vooral ook dat je je argumenten kracht probeert te geven door erin te gooien als 'Mohammed' of 'Achmed' en dan een over ander loos argument gebruikt, waardoor het doet lijken alsof op de koffie gaan bij een vluchteling (waar dit oorspronkelijk onder andere verdorie over ging) ervoor zorgt dat 'Mohammed na een paar maanden in zijn BMW kan rond rijden'.
LadyMadonna schreef:Purny, omdat ze door de smokkelaars gouden bergen wordt beloofd... Ik snap dat wel...
Raggdoll, wereldvrede.... Geloof jij erin?
Al sinds mensenheugenis slaan we elkaar de hersens in... Om land, geloof, waren, etc...
Jennifuur schreef:Musiess, voor zo'n trotse autochtoon kan je verrekte slecht NederlandsSchattig vooral ook dat je je argumenten kracht probeert te geven door erin te gooien als 'Mohammed' of 'Achmed' en dan een over ander loos argument gebruikt, waardoor het doet lijken alsof op de koffie gaan bij een vluchteling (waar dit oorspronkelijk onder andere verdorie over ging) ervoor zorgt dat 'Mohammed na een paar maanden in zijn BMW kan rond rijden'.
Wat ben jij een zuur persoon, misschien kan iemand je daar mee helpen, zoals andere mensen hier ook anderen willen helpen met hun problemen.
Emmaa_ schreef:chanicha schreef:Musiess ik ben het helemaal met je eens. Van mij mogen de grenzen ook dicht. Zag vorige week een interview waarin gevraagd werd waarom ze naar Nederland wilden en het antwoord was voor de luxe. Wij betalen ons al blauw aan de zorg en belastingen en dat wordt alleen maar meer als het zo doorgaat want het geld moet ergens vandaan komen.
Ik ben erg benieuwd naar een link naar dit interview. Ik lees namelijk het overgrote deel van wat er in de media te zien is over deze zaak, en ben nog niets tegengekomen. Wel ben ik een interview tegengekomen waarin een vluchteling aangeeft dat ze graag naar Nederland willen, omdat ze daar zo gastvrij zouden zijn. In Nederland krijg je een huis, en in Nederland helpen ze je. Jij bekijkt dat van de negatieve kant, ik van de positieve kant. Deze mensen zitten in nood, geef ze toch een plek om te wonen. Hoe heb jij er last van?
geerke schreef:Sammie schreef:http://nos.nl/artikel/2055772-coalitie- ... ekers.html
Als de dood van dat arme jochie nog iets goede kan en mag brengen hoop ik dat t Europees besluit zal zijn die duidelijkeid zal schaffen voor iedereen. Spijtig dat zo'n foto hier voor nodig is.
ze zouden kunnen beginnen met een container met zwemvesten neer te zetten waar al die boten vertrekken...dat scheelt vreselijk veel slachtoffers
chanicha schreef:Geerke ben ik met je eens maar wat er nu gebeurt is te gek. Laten ze ze daar opvangen en daar de nodige zorg verlenen, prima maar nu gaan wij en onze kinderen er onder lijden. Zie de toewijzing van de sociale huurwoningen en de gratis zorg. Ik denk dat de zorg straks niet meer te betalen is want het moet toch uit de lengte of de breedte.
Musiess schreef:'Googled even naar vrouwtje die zm pleegde met haar kindje omdat ze geen inkomsten/fondsen had maar er wel rekeningen binnen kwamen. Dame had kanker en kon medicatie niet betalen omdat hulp niet geboden werd'
Link word gezocht.
Is op tv geweest.
geerke schreef:Emmaa_ schreef:Ik ben erg benieuwd naar een link naar dit interview. Ik lees namelijk het overgrote deel van wat er in de media te zien is over deze zaak, en ben nog niets tegengekomen. Wel ben ik een interview tegengekomen waarin een vluchteling aangeeft dat ze graag naar Nederland willen, omdat ze daar zo gastvrij zouden zijn. In Nederland krijg je een huis, en in Nederland helpen ze je. Jij bekijkt dat van de negatieve kant, ik van de positieve kant. Deze mensen zitten in nood, geef ze toch een plek om te wonen. Hoe heb jij er last van?
de realitische kant is dat dit heel veel geld gaat kosten.Dit moet de werkende en dus belastingbetalende Nederlander ophoesten...En natuurlijk hebben wij het heel goed,maar er bestaat een onvrede als deze mensen een flatscreen en een wasmachine krijgen terwijl anderen daar een tijd voor moeten sparen..
Jennifuur schreef:Musiess, voor zo'n trotse autochtoon kan je verrekte slecht NederlandsSchattig vooral ook dat je je argumenten kracht probeert te geven door erin te gooien als 'Mohammed' of 'Achmed' en dan een over ander loos argument gebruikt, waardoor het doet lijken alsof op de koffie gaan bij een vluchteling (waar dit oorspronkelijk onder andere verdorie over ging) ervoor zorgt dat 'Mohammed na een paar maanden in zijn BMW kan rond rijden'.
Wat ben jij een zuur persoon, misschien kan iemand je daar mee helpen, zoals andere mensen hier ook anderen willen helpen met hun problemen.
Emmaa_ schreef:geerke schreef:en ik blijf van mening dat het veel beter zou zijn om een veilige plek te creeeren in het land van herkomst zelf....Door de VN bewaakt,met huizen(geen tenten),gezondheidszorg en scholing.En dat mag best wat kosten.
*valt naar binnen*
Dit is geprobeerd. In Syrie zijn gigantische vluchtelingenkampen opgezet. Natuurlijk met mindere omstandigheden dan die jij hier beschrijft, maar in ieder geval een veilige plek. Het probleem met dit soort veilige kampen is dat om ze veilig te maken, er een hek omheen moet. En op het moment dat ergens een hek omheen staat, is het ineens niet meer zo veilig, maar enorm kwetsbaar. De IS is in vluchtelingenkampen geinfiltreerd, ze hebben voedsel en watertoevoer afgesloten.. En kijk dan maar eens hoe snel mensen doodgaan.
Ik wil mijn mening over deze zaak even laten zien in twee plaatjes:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
geerke schreef:waar denk je dat dat geld uit de potjes vandaan komt?Dat is werkend Nederland,die iedere ochtend uren in de file staat om geld te verdienen voor B.V Nederland.
Toen mijn vriend nog werkte ging er 1.000 euro per maand van zijn salaris af aan belasting,
Emmaa_ schreef:Ik ben erg benieuwd naar een link naar dit interview. Ik lees namelijk het overgrote deel van wat er in de media te zien is over deze zaak, en ben nog niets tegengekomen. Wel ben ik een interview tegengekomen waarin een vluchteling aangeeft dat ze graag naar Nederland willen, omdat ze daar zo gastvrij zouden zijn. In Nederland krijg je een huis, en in Nederland helpen ze je. Jij bekijkt dat van de negatieve kant, ik van de positieve kant. Deze mensen zitten in nood, geef ze toch een plek om te wonen. Hoe heb jij er last van?
purny schreef:Ik ben trouwens benieuwd. Ik ga eind deze maand een dagje naar Londen toe via Calais. Wel met de boot
AfricanLady schreef:Ik doe hier niet aan mee
Zelf kan ik momenteel net rond komen en mijn moeder ook amper.
Zelf ben ik van mening om eerst te zorgen voor eigen mensen.
De ouderen krijgen het steeds zwaarder door alle bezuinigheden.
Hier is mijn moeder ook de dupe van, ze kan zelf bijna niks doen doordat ze het aan de rug heeft ( en niet een klein beetje ook) en de hulp is dit jaar afgepakt door bezuinigheden.
Tuurlijk zijn vluchtelingen welkom van mijn part in ons land maar eigen mensen mogen het dan eerst wel wat beter krijgen.
Waarschijnlijk krijg ik nu half bokt over mij heen maar dit is gewoon mijn mening.
En ik denk dat alleen mensen het herkennen die ook van een uitkering leven of hebben geleefd.
Een paar honderd euro om net rond te komen en naar de voedselbank te moeten en de laatste week van de maand elke steen omdraaien om rond te komen.