Opmerkingen die alleen vrienden/familie kennen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 01:39

caméra de klemtoon verleggen. en nog met veel meer woorden. mijn vader zegt mag ik il boter

Chiave

Re: Opmerkingen die alleen vrienden/familie kennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 01:50

M'ol. (M'n hol, maar dat kan niemand hier uitspreken. :') )

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 04:01

Haha wat een leuk topic. Grappige dingen komen er voorbij.
Wij hebben d'r in de familie ook wel een aantal zitten, de leukste blijft toch van mijn jongste zusje. Zij is slechthorend en verstond de helft van de tijd niet goed waar wij het over hadden. Dus opgegeven moment had zij het over Haagse dissen. Wilde ze graag een hagedis hebben.
Daarnaast wilde mijn oudste zus(ook slecht horend) een mountainbike voor haar verjaardag. Het heeft mijn ouders dagen gekost voor dat ze wisten wat matapike nou precies was.
De Haagse dis is bij ons nog steeds de vervanging van de hagedis.

Daarnaast hebben wij ook nog: die kleur lust ik niet.
Mijn zusje die luste vrij weinig en die kwam thuis en tilde dan de deksel op en riep heel hard, die kleur lust ik niet. Dus als er iets is wat we niet lekker vinden is het nog steeds, die kleur lust ik niet.

Mijn moeder roept ook vaak naar mij, je lijkt op mijn moeder. Als ik klaag of als ik veel zeg met dingen, dingetje of dinges. Schijnbaar deed mijn oma dat ook. Of als ik een typisch oma opmerking maak. San hoor ik weer: je lijkt zo ontzettend op mijn moeder.

De bijnamen die mijn opa voor ons had.
Oudste- lange vaatdoek.
Tweede- ratje
Ik- betje brul
Jongste- jan den oorlog

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 09:19

Ik was op vakantie eens uitgedroogd en toen zeiden mijn ouders elke 5 minuten 'drink nog even wat water'
Nu word te pas en te onpas gezegd als ik een gekke opmerking maak "drink nog even wat water"

Verder was bij mijn ouders iets mis gegaan met spachtelpoets, dus iemand zei "dan hang je er toch gewoon een schilderij voor"
Nu zeggen wij altijd als we iets verprutst hebben, maakt niet uit wat, van sollicitaties tot laminaat leggen "dan hang je er toch gewoon een schilderijtje voor" :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:00

'wil je erover praten' kennen we natuurlijk allemaal wel..
Jaren terug had je Theo en Thea met het programma 'creatief met kurk'. Die hadden het toen over, misschien moet je erover knutselen.
In die tijd had ik een vriendin, die ineens creatieve therapie wilde gaan studeren.

Dus sindsdien, als er wat dwars zat, is de gevleugelde opmerking:
* wil je erover kleien?*

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:07

Als we langs een kathedraal komen op vakantie wordt er altijd heel hard geroepen: "Daar staat een poedersuiker!"
Dat kwam uit een Engels kwartet wat we wel eens speelden toen we heel klein waren, waar ook de uitspraak van de woorden onder geschreven was. Kennelijk vonden zij dat je het Engelse cathedral, uitspreekt als poedersuiker :')

Edit: de Boktcensuur verpest mijn verhaal zie ik nu _O-

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:09

Hahahahaha nee ik kan het gewoon lezen :') Hilarisch _O-

Écht een leuk topic dit :D

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:09

Wij eten thuis nog weleens 'stamppot rauwe Margriet'. Zoals de titel luidde van het recept door m'n moeder doorgegeven aan een vriendin. M'n moeder heet uiteraard Margriet. Gelukkig doet ze er wel andijvie in :-)

Kamekonikee is een vakantie uitspraak. Kamer was top, maar zat een kamekonikee balkon bij. Een ' kan m'n kont niet keren' balkon, krap dus!

Hoe standaard zeg ik altijd, beter blij met een dode mus dan dood door een blije mus!

En m'n vriend is erg blij met hoe ik de auto altijd noem ;-) Pausje! Een Sirion is best een hoog autootje, vind het goed passen maar hij blijft maar volhouden dat het best een sportief bakkie is :')

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:16

bij ons thuis als iemand hai zegt zegt degene voor wie de hai bedoeld is altijd walvis er op :')

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 21:20

Bij een harde boer: 'hoefde je die niet meer?'

Kroepoek: poepkoek

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 21:38

Oh dit zijn altijd zulke geweldige topics :D

We hebben er ook een hele rij:

Mijn opa zei altijd 'vijg' als hij 5 gooide met de dobbelsteen en natuurlijk 'sex' als hij 6 gooide. Daar werden m'n moeder en haar broers/zussen natuurlijk ontzettend flauw van.
Dus als je in onze familie (de zoveelste) flauwe opmerking maakt, wordt er in koor "VIJG!" geroepen :+

Mijn moeder is de jongste van 6 kinderen en als ze dan vroeger d'r zin niet kreeg en uit protest ging pruilen en huilen (zonder noemenswaardige tranen uiteraard :P ), dan riepen haar broers/zussen:
"Jank! Jank! :P "
Gelukkig hebben mijn zus en ik twee kleuterdochters die er ook een handje van hebben, dus we kunnen ons heerlijk uitleven _O-

Van mijn zusje hebben we ook een paar mooie:
"Een puinhoop van een ruïne" (Staat zeker in de witte sneeuw? :+ )
"Boemgaatjes" ; dat zijn de uitlaten van een straaljager :D
Oh en "wiswappers" zijn natuurlijk gewoon ruitenwissers :=

Hier in huis hebben we sinds vorig jaar er ook één:
Mijn zoon was op vakantie de haaknaald (voor het knutselen met die elastiekjes - hoe heet het ook al weer) kwijtgeraakt en daar hadden we hem flink mee geplaagd; iedere keer als hij wat vroeg, of ergens naar op zoek was riepen wij: "Zeg Ivar, waar is die haaknaald eigenlijk?"
Dus nu nog steeds als hij dan zelf flauw/vervelend is of hij is wéér eens wat kwijt, dan gaat het hier in koor: "Zeg...heb jij die haaknaald eigenlijk al gevonden? :P "

Oh! En nog een die door Bokt is ontstaan:
de bokt-censuur veranderde het woord 'fu ck' in 'fiets'. Dusss... als we het nu over se x hebben, dan heet dat natuurlijk fietsen :+
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 23-08-15 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 21:56

Oh heb er nog 1!

Laatst was ik op de sgmw in Wierden en er liep een jochie achter ons langs; mama mama!! Kijk ik heb een echte denneneikel!!

Sindsdien zit die er goed in bij mij en een vriend.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 21:59

Mijn vriend noemt dennenappels altijd eikels.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 22:01

''Ik ga even geld in de parkeermeter gooien'' Even lekker ontlasten op het toilet.
''Ik ga even een nieuw foto rolletje in de flitspaal doen'' Als een speer naar het toilet om te urineren.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 22:02

Alweer?

Nav een meisje die heel blij aan mij vertelde dat ze een nieuwe pony had en ik eruit floepte: ''alweer?'' op een hele droge en neutrale toon. Vrienden waren erbij en dit gebruiken we nog steeds :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 22:13

Een te kort broekje noemen we een prutsmutsen broek.Dankzij bokt.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 22:21

"Voel je niks van" is hier een leuke van mijn tante.

En bij ons thuis drie opmerkingen die echt nergens op slaan :')
"Moeders patatkraam, elke woensdagmiddag open!" roept mijn moeder soms ineens heel random.
"Jaaaa, ook dieren hebben liefde nodig!" Zelfde, heerlijk random.

En altijd als we weg gaan;
"En niet op het ijs he!" :wave:

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 22:34

met mijn familie/gezien:
* je negert mij ipv je negeert mij.
* iemand nog appieën? (of er nog iemand boodschappen moet doen bij de ah)
* loempiatijd? (met zusje loempia's eten op zaterdag is vaste prik maar word aangeduid met loempiatijd)
* ik voel het in mijn knieen (als iemand zich bezeerd)

Met vrienden:
* Doei he, (en dat dan net zeggen als iemand bijna helemaal weg is)
* Zullen we een avondje arnhemmen? (die stapavondjes lopen altijd te dronken af en er verliest altijd iemand iets)

Oh en er is nog veel meer maar ik weet het niet meer.

JoyenUnory

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 22:42

Wat een ontzettend leuk topic! Wij hebben er thuis ook een paar:
"Je paard loopt van stal" - wanneer je gulp open staat.

"Heb je de kat begraven?" - wanneer je zwarte randen onder je nagels hebt.

"Je kan altijd nog achter de kliko gaan zitten" - mijn zusje is vroeger een keer achter de kliko gaan zitten toen er niemand thuis was, en die wordt nog regelmatig tegen haar gebruikt.
Laatst bijgewerkt door JoyenUnory op 23-08-15 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 22:45

Oooh zo hebben wij er ook een paar :D

Als iemand iets laat vallen; "Anders leg het dáár maar neer. Daar ligt het prima!"

Vroeger deden we ook altijd mijn demente oma na die op dingen die je haar twee minuten daarvoor had verteld compleet verbaasd kon reageren met "Oh jaaaa?" :oo

En mijn vriendin en ik hebben regelmatig zo'n soort conversatie;

"Zullen we even boodschappen gaan doen?"
"Oh... Ik dacht eigenlijk dat we wel even boodschappen konden doen..."
"Dat is flauw. We gaan gewoon eerst boodschappen doen hoor."
"Nou als we nu éérst boodschappen doen."
"Nee we gaan boodschappen doen nu."

En wat we ook een tijd heel veel hebben gezegd is "Wat is déze??" bij dingen die ons verbaasden :')

En als je gulp open staat; "Alles wat leeft heeft lucht nodig!"

En mijn schoonmoeder eens over glijmiddel; "Da hek nie nodig, ben naat zaat!" (Denk er even een dik Twents accent bij)
Mijn vriendin en ik hebben het woord "zat" heel lang niet normaal kunnen gebruiken zonder te gillen "naat zaat!"

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 23:02

Als er iemand iets gaat doen, bv. als ma boodschappen gaat doen ofzo. 'Ik ga even boodschappen doen!' 'he, ma, als jij nou even boodschappen gaat doen?' 'ja, maar eerst ga ik boodschappen doen!' :')
Hebben we uit een of andere film met Leslie Nielsen.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 23:02

Hahaha geweldig topic dit! Ik moet er even overna denken wat we hier thuis allemaal wel niet roepen maar dit is wat me tot nu toe te binnen schiet!

Als een van de mensen iets in de trant van "nou ik deenk/daaacht zoooo" zegt mijn collega elke keer "je moet niet denken, dat moet je aan een paard overlaten want die heeft een groter hoofd."

Ik zou vanuit het werk met 3 mensen naar de epplejeck maar een van de kids verstond Afrojack en was ontzettend kwaad dat hij niet mee mocht naar dat concert. :') Sindsdien is de Epplejeck dus de Afrojack.

Wat eten we? Stront met streepjes gebruiken we ook.

Net sa mekkerje, oars hie ik wol een geit kocht! (Niet zo mekkeren, anders had ik wel een geit gekocht)

Als iemand zijn shag laat vallen: "zwaar he"

Mijn broertje had vroeger altijd zijn vandaaltjes aan. (Sandalen) en hij was gek op basketti (spaghetti) dat zeggen we nu nog. :=

Mijn opa zei vroeger als ik ruzie had met iemand dat ik mijn klomp maar stuk moest slaan op hun hoofd, dan kreeg ik van hem nieuwe. :') "Houw ze de klompe mar stikken oppe harses, keapet pake wol neien foar dy!" Overigens nooit dat advies opgevolgd. :+

Hmmm ik ga nog even nadenken! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 23:11

Ohja hier, als iemand zegt dat je op moet schieten of iets moet doen;

A'j wil driemn goa lekker int kanaal lingn.

(Als je wil drijven, ga lekker in het kanaal liggen)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 23:11

Als je zo leest kom ik soms echt niet meer bij hoor _/-\o_

Nog een paar:
Mijn baas antwoord altijd op een aanvraag voor vakantie. "nee hoor, jij overleeft de vakantie niet. Daar beginnen we niet meer aan" (Hij heeft een punt trouwens)

Mijn beste vriendin na een wedstrijd waarbij zij heeel rustig was en ik op van de zenuwen. "Ga weg, jij bent mijn stressgeluid." Inmiddels bij elke gelegenheid, "ik wil je niet horen, je bent me stressgeluid"

Standaard "wat gaan we eten?" gesprek. "iets lekkers" Waarop er altijd iemand gilt "... iets luchtigs bourbon"

Een iets wat kakkerig familielid doet bootschappen bij de áx-cé-ti-on. Het heeft even geduurd voordat ik doorhad dat ze action gewoon op z'n kreupelfrans uitsprak.
Laatst bijgewerkt door Veulen84 op 23-08-15 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 23:15

Mijn broer en ik antwoorden nog al letterlijk op andermans vragen. "Heb je dat nog niet gedaan dan?" Ja (ik heb dat nog niet gedaan). Dan is mama tevreden, en we hebben niet gelogen.
Moet je niet wat extra vlees hebben? "Ja" en dan staat mams daar met de pan. Broer:"Maar ik zei toch ja ik hoef geen extra vlees!?" Mams weer heel verward.. :?

Ik heb ook een vriendin die Britney heet. Als bijnaam zeggen we altijd brit. Als ik dan zeg "gisteren zei britney blabla" Dan zegt hij gelijk: "wie dan wel?" (Als in Brit niet)

Mijn moeder zegt ook altijd heel overdreven "Ik ga eens naar de post kijken" Betekend dat ze gaat roken, maar mag eigenlijk niet van vader, want die heeft haar al een heel tijdje terug een elektronische sigaret gekocht (overigens na dat hij ontdekte dat de postbode maar 1x per dag kwam).

En mijn oma had ook wel een mooie voor als we vroegen wat we gingen eten: palingspoten in muggenvet.
Heb jaren gedacht wie nu zo iets zou eten... tot ik er achter kwam dat palingen niet eens poten hebben... En muggen ook erg weinig vet :+

@TS: hoe kom je er eigenlijk bij om een naam te verzinnen die zo duidelijk niet echt is? Qiwi, serieus? Of wordt die in NL wel gebruikt?
Ik heb ook een verzonnen vriendinnetje gehad om met een vriendje af te spreken, maar die heette Elien. Dat was best een normale naam :')