Geen spam. Wat dan wel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:06

Ibbel schreef:
Ben ik nou gek? Ik lees dit als een liefdesverklaring van een lesbische vrouw die weet dat ze geen kans maakt, je bewondert om je talent en dat alles je lijkt aan te waaien, en je van harte een leuke mannelijke partner toewenst? En dan is het nogal logisch dat zo iemand zich niet bekend maakt...

anoniem iemand benaderen en er dan min of meer prat op gaan dat je zoveel van iemand weet..
heeft eigenlijk weinig met een liefdesverklaring te maken..

op het eerste gezicht wel, maar eigenlijk is het ook een 'ik weet zoveel van jou en jij niets van mij, niet eens mijn naam'. wat heel bedreigend kan aanvoelen.

als iemand een liefdesverklaring wil sturen anoniem.. dan maak je het ook heel duidelijk dat je diegene bewonderd en dat je er verliefd op bent maar dit niet in het echt durft te zeggen..

dan haal je er in je eerste bericht niet de hele wereld aan prive informatie bij wat je al niet allemaal van iemand weet.. lijkt mij?

het is zoals Shadow al zegt, manipulatief.
zelfs als diegene dat niet zo bedoeld heeft, dan heeft diegene klaarblijkelijk een manipulatieve wijze van handelen.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 16-08-15 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 19:06

Boras schreef:
Het staat niet vast dat het een vrouw is.

Jawel, als we de mailer mogen geloven:

Citaat:
En als ik een jongen was (ha, nu weet je tenminste iets over wat ik wel en niet ben) dan zou ik je beschermen zoals je bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:08

Shadow0 schreef:
[naam] schreef:
Ik lees er meer een soort bezorgdheid in, dat hij/zij je niet gekwetst wil zien en denkt dat hoe je overkomt een toneelstukje is.

Dat is dan weer iets dat ik niet zeker weet... ik voel er ook een soort trucje in dat vaker gebruikt wordt door manipulatieve personen, waarbij iemand doet alsof die jou begrijpt en heel bijzonder vindt en daardoor beschermt. Het is bv ook een standaard truc van loverboys. (De context is dan iets anders en het gedrag uiteraard ook, maar dat manipulatieve en zogenaamd diepzinnige, dat zit daar ook in.)

Daarnaast vind ik het uberhaupt niet erg respectvol om iemand anoniem te benaderen over dat soort dingen... ik vind dat op zich al een beetje grensoverschrijdend gedrag. Als iemand toneelstukjes wil spelen, dan is het niet aan een onbekende toevallige voorbijganger om daar iets over te zeggen. (Net zoals ik vind dat je je niet ongevraagd met allerlei andere zaken moet bemoeien.)
Klopt, dat is ook het enge eraan... je weet niet of het oprecht/eerlijjk bedoeld is of dat het gewoon een truc is.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:10

Ik denk dat het een mail is die samengesteld is uit cookies en tmp files op je computer. Heb ook een zoiets gehad. Ik zou wel mn pc even goed scannen als ik jou was.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 19:11

HannahFrouk schreef:
Ik denk dat het een mail is die samengesteld is uit cookies en tmp files op je computer. Heb ook een zoiets gehad. Ik zou wel mn pc even goed scannen als ik jou was.

Daarvoor is de toon te vriendelijk en te oprecht. Het lijkt me niet een automatisch gegenereerd iets.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:13

Chiave schreef:
Boras schreef:
Het staat niet vast dat het een vrouw is.

Jawel, als we de mailer mogen geloven:

Citaat:
En als ik een jongen was (ha, nu weet je tenminste iets over wat ik wel en niet ben) dan zou ik je beschermen zoals je bent.

Ik heb dat gelezen, maar of je dat nu moet geloven??!!

Chiave

Re: Geen spam. Wat dan wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 19:14

Ze is er wel op gebrand anoniem te blijven, zoals in die quote...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:14

Chiave schreef:
Citaat:

Die zou je eventueel kunnen lezen als 'ik ben geen jongetje meer, maar een volwassen vent.'

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:14

Vind het niet heel duidelijk of t nu een vrouw of een man is.

Als ik een jongen was (nu weet je tenminste iets over wat ik wel en niet ben)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 19:16

Authentic schreef:
Chiave schreef:

Die zou je eventueel kunnen lezen als 'ik ben geen jongetje meer, maar een volwassen vent.'

Gadverdamme. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:17

Er staat dat je goed in Nederlands bent, heb je hier misschien een speciale opleiding o.i.d. voor gevolgd, en dat deze anonieme schrijver dan een oud klasgenoot zou kunnen zijn? (aangezien de brief ook geschreven is met een paar 'moeilijke' woorden, en er staat dat diegene je op een paar taalfouten heeft kunnen betrappen.)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:19

Chiave schreef:
HannahFrouk schreef:

Daarvoor is de toon te vriendelijk en te oprecht. Het lijkt me niet een automatisch gegenereerd iets.

het zou in principe wel kunnen..

immers door de standaard idiote spam prikken we tegenwoordig wel heen..

maar hoeveel mensen zullen hier niet door getrickerd worden om te gaan vragen wie het is, of een boze reactie te geven..

juist de toonzetting en het intelligente taalgebruik is een tricker om op de mail te reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:20

Ik heb de hele mail gelezen en ook ik zie er niets positiefs in uiteindelijk, komt mij nogal manipulatief en ook een beetje denigrerend/jaloers over, als in het je toch vooral niet gunnen.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:22

Ik vind het maar een enge mail, gadverdamme

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:24

Ik dacht eigenlijk aan een lesbische vrouw die niet uit de kast is bij het lezen van het bericht.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:29

Aangezien zij(?) het heeft over dat ze je betrapt heeft op onvergefelijke grammaticale fouten, heeft er wel eens iemand gereageerd op een post van jou op fb met een taal-verbetering? En dan dus iemand die je niet heel goed kent.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 19:32

SpeechLess schreef:
Aangezien zij(?) het heeft over dat ze je betrapt heeft op onvergefelijke grammaticale fouten, heeft er wel eens iemand gereageerd op een post van jou op fb met een taal-verbetering? En dan dus iemand die je niet heel goed kent.

Ik ken wel iemand die dat geregeld doet, maar die past niet in het "signalement" en is heel punctueel in taal. Woorden als onbenoemelijk zal hij niet schrijven.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:36

Krijg inderdaad ook een beetje de kriebels van dit mailtje.

Mijn eerste gedachte was iemand van school van vroeger. Ik ken je niet, maar misschien heb je ooit wel eens iemand bewust of onbewust gepest?

Ik denk niet dat je je direct zorgen hoeft te maken, ik zou het persoonlijk proberen een beetje links te laten liggen. Uiteraard begrijp ik je nieuwsgierigheid en bezorgdheid, maar ik denk niet dat je er achter gaat komen wie dit gestuurd heeft. Misschien was het voor de afzender wel een stukje afsluiting van een bepaald hoofdstuk, wie weet. Kan me er wel iets bij voorstellen dat iemand zoiets schrijft, alleen het ook echt opsturen? Dat dan weer niet.

Hopelijk blijft het hier in ieder geval bij.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:38

Volgens mij heeft nog niemand dit genoemd, maar ik dacht eigenlijk aan een oom ofzo die geen contact (meer) met jou familie heeft. Geen idee waarom, maar zo las ik het.
Ik weet ook niet wat het is, maar ik las het niet als een vrouw, vond het een erg mannelijke mail.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:41

amkeVH schreef:
Volgens mij heeft nog niemand dit genoemd, maar ik dacht eigenlijk aan een oom ofzo die geen contact (meer) met jou familie heeft. Geen idee waarom, maar zo las ik het.
Ik weet ook niet wat het is, maar ik las het niet als een vrouw, vond het een erg mannelijke mail.

Maar hoe weet die dan dat van die lasagne enzo?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 19:43

Ik heb met al mijn familie nog contact. Sommigen spreek ik sporadisch, maar er is geen ruzie of kneek! Grote familie, maar ik heb met niemand mot..

Over man of vrouw... Ik denk een lesbische vrouw (met het oog op dat sm gedoe. Dat schrijf je toch niet in je openingsmail?) of een oudere man...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:44

Ook ik vind het een mannelijke mail.
Maar, ik heb je dus niet op FB, maar ben wel benieuwd naar wat dingen(heb je ook niet gezocht)
en kan mij voorstellen dat je of geen antwoord, of prive wil geven:

- Hoe oud ben jij?
- Heb je een relatie
- Reis je inderdaad via een station, Zo ja welke
- Wat heb jij met 50 shades, al dan niet op je tijdlijn, Denk dan aan berichten en vind ik leuks.
- Er word gesproken over persoonlijke berichtjes. Wat plaats je meestal op FB?
-Dat boekje, Ik denk aan iets heel anders, Zijn jouw ouders rond die leeftijd gescheiden/ met iemand anders verder gegaan/verliefd geworden, of iemand in je familie?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:46

Een persoon uit je vriendengroep die teveel pretty little liars heeft gekeken en in de voedstappen van A wil treden? :')

nee even serieus. Ken je niemand met wat IT kennis die een Ip-adres kan natrekken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:46

Van wat voor provider kwam de mail vandaan? Of wel wat stond achter de @ ?
BTW. al gegoogle op email adres van de afzender?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:47

Tobbes schreef:
Van wat voor provider kwam de mail vandaan? Of wel wat stond achter de @ ?

Outlook dacht ik dat TS zei