In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:06

Sowieso eerst vragen en doen alsof je neus bloedt. Dan weet je of hij eerlijk is of niet.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:07

Zo vlug mogelijk mee confronteren anders gaat het een eigen leven leiden in je hoofd ;-).

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:19

Casarell schreef:
KPet schreef:
Sorry meid, maar als je mijn partner zou zijn en je zou me zoiets flikken zou je per direct op straat staan.

Dus heb jij blijkbaar ook iets te verbergen... :=

Kijk, en dit is mijn punt. Als ik iets prive wil houden betekent dat niet dat ik iets te verbergen heb. Ik vind het zo onzinning dat omdat ik een relatie heb, mijn partner altijd alles moet weten. Gelukkig is dat in mijn relatie wederzijds. Juist dat maakt dat communicatie open is. Geen beschuldigingen, geen veroordelingen, gewoon vertrouwen en luisteren. Je maakt toch ook niet de post van je partner open of gaat zijn mails zitten lezen? Hoop ik dan....

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:26

Ik sta daar eigenlijk niet bij stil: mobieltjes worden hier door allebei gebruikt en vriendlief heeft geen fb oid ("met vrienden moet je face to face afspreken" lekker ouderwets ;-)) maar gebruikt gewoon mijn account om bv kranten te volgen... Mailboxen staan gewoon open.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:31

Ayasha schreef:
Ik houd heel veel van mijn man maar de dag dat ie achter mijn rug in mijn gsm neust heeft ie een fix gesprek voor de boeg. En niet omdat ik iets te verbergen heb want ik ben zo trouw als een hond (trouwer, ik ben niet lief tegen alles met een koekje) maar dat controleren achter mijn rug zou ik niet verdragen. Ik kijk zelfs niet op zijn mobiel als hij me vraagt die te pakken als iemand belt. Pas als ie vraagt "wie belt er" zal ik kijken.
Andersom net zo. Onze gsm's slingeren ook altijd overal en nergens rond dus geen van beide heeft wat te verbergen maar geen van beide controleert ook. :+
Komt vaak voor dat hij een nummer in mijn mobiel moet zoeken (ik heb zijn oude). Maar dan zal ie nog eerst zeggen "ik kijk effe in je gsm he". uit respect voor mij.

Dit ja. Dit vind ik normaal. En als je met andermans mobiel belt, dan BEL je er toch ook alleen maar mee, dan ga je niet alle apps en mails lezen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:52

KPet schreef:
Kijk, en dit is mijn punt. Als ik iets prive wil houden betekent dat niet dat ik iets te verbergen heb. Ik vind het zo onzinning dat omdat ik een relatie heb, mijn partner altijd alles moet weten. Gelukkig is dat in mijn relatie wederzijds. Juist dat maakt dat communicatie open is. Geen beschuldigingen, geen veroordelingen, gewoon vertrouwen en luisteren. Je maakt toch ook niet de post van je partner open of gaat zijn mails zitten lezen? Hoop ik dan....

Oh ja hoor wij maken elkaars post open. Geen handgeschreven post trouwens, maar da's tegenwoordig ook 'bijzonder' en veel te leuk om zélf open te maken... Maar rekeningen, uitnodigingen voor het ziekenhuis, etc... Ja hoor, waarom niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:56

Waarom zou je elkaars post niet openmaken? :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:58

Een kwestie van respect voor iemands privacy?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:58

Sheran schreef:

Ligt eraan wat de afspraken zijn. Als beide het prima en normaal vinden. Ik maak m'n vriends post en pakketten ook open.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:59

Hier maken we elkaars post ook open en telefoons liggen door het hele huis. Als ik wil kan en mag ik zijn berichten doorlezen maar ik heb er geen behoefte aan tenzij ik even iets in zijn familieapp wil zien of plaatsen. Niks is verborgen maar we respecteren elkaars privacy.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:02

Selina schreef:
Sheran schreef:

Ligt eraan wat de afspraken zijn. Als beide het prima en normaal vinden. Ik maak m'n vriends post en pakketten ook open.

Blijkt het een cadeautje voor je te zijn :')

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:05

Privacy? als je samenwoont?getrouwd bent? Hier word elkaars mails gelezen, elkaar post geopend enz enz.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:11

KPet schreef:
Sorry, maar wat zijn jullie voor mensen? TS heeft zonder toestemming in de priveberichten van haar vriend gekeken en zijn vertrouwen geschaad. Daar heeft ze nota bene iets over een borreltje gevonden, niets meer dan dat. Sorry meid, maar als je mijn partner zou zijn en je zou me zoiets flikken zou je per direct op straat staan. Als je hem nu niet vertrouwt ga je dat nooit meer doen en hij jou ook niet als hij dit hoort. En terecht. Schaam je...

Kom nou, wat overdreven. Als je een relatie hebt, hoef je niet stiekem te doen. En als je iedereen dan maar direkt de laan uit stuurt, hou je niemand over......
Bij mij thuis mag iedereen in mijn mail en telefoon kijken, maar niemand taalt er naar want ik doe niet zo sneaky.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:12

Wilawander schreef:
Privacy? als je samenwoont?getrouwd bent? Hier word elkaars mails gelezen, elkaar post geopend enz enz.

Ook getrouwd zijn is imo geen reden om elkaars post te openen.
Je zult maar als verassing kaartjes voor een evenement/concert besteld hebben voor de verjaardag van je partner en die weet er drie weken tevoren al vanaf omdat hij/zij de post/mail opent.

Daarnaast hoeft mijn partner niet op de hoogte te zijn van de prijs van bv door en voor mij bestelde schoenen die van eigen geld betaald zijn. Tevens vind ik het ook niet nodig als hij op een bankafschrift ziet hoeveel zijn kerstcadeautje gekost heeft.
Kortom, voorbeelden te over waarom ik vind dat ook als men getrouwd is de privacy nog steeds gerespecteerd mag worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:14

Wij hebben gezamenlijke rekeningen dus kunnen sowieso wel kijken. Maar het boeit ons ook niks wat kadootjes over en weer kosten.

Wil ik mijn vriendin écht verrassen dan moet ik het even anders regelen. Zoals dat ze mijn verjaarskadootjes naar haar ouders heeft laten verzenden bijvoorbeeld. Dat beetje moeite neem je dan!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:16

xMyrth schreef:

Hahaha, heb ik gehad ja. Wij maken de pakketten en post gewoon open. Zijn nu bijna 15 jaar samen, wonen nu 10,5 jaar samen en zijn een jaar getrouwd. En dat vinden we ook beide prima. Telefoons zijn geen "verboden" gebied, al voel ik ook geen behoefte om in zijn appjes of zo te snuffelen.

Maar ik had dus een keer een pakket open gemaakt, wat een cadeautje voor mij bleek te bevatten. Was eigenlijk best grappig. Ik had hem aan de telefoon daarna: "eh schat, waarom zit er een lingeriesetje in een pakketje hier?" Hahahaha... beetje traag van begrip ben ik soms.
Dus daarna maar afgesproken dat we het in dit soort situaties even melden dat het pakket niet open gemaakt mag worden door de ander.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:19

Palmera schreef:
Wilawander schreef:

Je zult maar als verassing kaartjes voor een evenement/concert besteld hebben voor de verjaardag van je partner en die weet er drie weken tevoren al vanaf omdat hij/zij de post/mail opent.

Daarnaast hoeft mijn partner niet op de hoogte te zijn van de prijs van bv door en voor mij bestelde schoenen die van eigen geld betaald zijn. Tevens vind ik het ook niet nodig als hij op een bankafschrift ziet hoeveel zijn kerstcadeautje gekost heeft.
Kortom, voorbeelden te over waarom ik vind dat ook als men getrouwd is de privacy nog steeds gerespecteerd mag worden.

Wij doen niet aan kadootjes of overleggen het dat we iets halen wat nuttig is. En hebben een gezamelijke rekening dus we weten precies wie wat uitgeeft.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:21

xMyrth schreef:

Vriendlief laat alles op postkantoor bezorgen want die kent me inmiddels :')

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:23

Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn man zonder mijn weten in m'n telefoon zit.

En nee ik ga echt niet vreemd.

Maar vriendinnen appen wel eens problemen en onzekerheden die ze in vertrouwen vertellen.

Maar zodra een telefoon naar boven verdwijnt mee de douche in ed, dan zou ik hem daarmee confronteren..

Mijn telefoon laat ik rustig op tafel liggen, in het vertrouwen dat hij niet hoeft te neuzen omdat hij mij vertrouwd.

Ts, ik zou je vriend dan ook aanspreken op z'n wantrouwende gedrag.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:24

Palmera schreef:
Wilawander schreef:

Hier net zo :)

En met onze relatie is echt niets mis!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:25

Kipje39 schreef:

:') Wellicht zit ik er helemaal naast, maar het is TS zelf die het nodig vind de telefoon van haar vriend te controleren.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:25

Als je z'n telefoon leest zegt dat al genoeg over de relatie.

Ik heb verder niet alles gelezen.
Maar als ik een vriend had die mijn telefoon zomaar las was het doei gast. Ik ben op m'n privacy gesteld en zou nooit vreemd gaan dus. Maar goed dan geef je dat ook niet zo aan. Jij vond dus wel de nood z'n telefoon te checken. Ik praat dat niet goed want ik vind het niet kunnen maar ik zou hem confronteren, ben je daar iig overheen want dit soort relaties houden toch geen stand dus kun je beter meteen erover beginnen. Want als je het niet doet ga je er toch alleen nog over nadenken en vertrouw je hem ook steeds minder dus dat is ook geen optie.

diesuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:27

Ik zou echt niet de vakantie van het bevriende stel willen verpesten. Want dat gaat gewoon gebeuren als je het niet van te voren uitpraat.
En zodra ik niet meer in de telefoon van mijn man mag kijken, wordt ik achterdochtig. Ik mag kijken en hij ook in die van kij, maar we doen het eigenlijk nooit.
zeker confronteren, is zijn eigen schuld, moet tie maar appe als je niet in de buurt bent.

Kipje39

Palmera schreef:
Kipje39 schreef:

:') Wellicht zit ik er helemaal naast, maar het is TS zelf die het nodig vind de telefoon van haar vriend te controleren.

Ja, omdat hij daar blijkbaar aanleiding toe geeft..
Dus in die zin vind ik dat zij dat naar hem uit moet spreken :)

Kermis

Wij hebben maar 1 telefoon en gebruiken die ook samen. Hier dus geen gedoe met appjes enzo en ik moet zeggen het is heerlijk.