Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Casarell schreef:KPet schreef:Sorry meid, maar als je mijn partner zou zijn en je zou me zoiets flikken zou je per direct op straat staan.
Dus heb jij blijkbaar ook iets te verbergen...
) maar gebruikt gewoon mijn account om bv kranten te volgen... Mailboxen staan gewoon open. Ayasha schreef:Ik houd heel veel van mijn man maar de dag dat ie achter mijn rug in mijn gsm neust heeft ie een fix gesprek voor de boeg. En niet omdat ik iets te verbergen heb want ik ben zo trouw als een hond (trouwer, ik ben niet lief tegen alles met een koekje) maar dat controleren achter mijn rug zou ik niet verdragen. Ik kijk zelfs niet op zijn mobiel als hij me vraagt die te pakken als iemand belt. Pas als ie vraagt "wie belt er" zal ik kijken.
Andersom net zo. Onze gsm's slingeren ook altijd overal en nergens rond dus geen van beide heeft wat te verbergen maar geen van beide controleert ook.
Komt vaak voor dat hij een nummer in mijn mobiel moet zoeken (ik heb zijn oude). Maar dan zal ie nog eerst zeggen "ik kijk effe in je gsm he". uit respect voor mij.
KPet schreef:Kijk, en dit is mijn punt. Als ik iets prive wil houden betekent dat niet dat ik iets te verbergen heb. Ik vind het zo onzinning dat omdat ik een relatie heb, mijn partner altijd alles moet weten. Gelukkig is dat in mijn relatie wederzijds. Juist dat maakt dat communicatie open is. Geen beschuldigingen, geen veroordelingen, gewoon vertrouwen en luisteren. Je maakt toch ook niet de post van je partner open of gaat zijn mails zitten lezen? Hoop ik dan....

KPet schreef:Sorry, maar wat zijn jullie voor mensen? TS heeft zonder toestemming in de priveberichten van haar vriend gekeken en zijn vertrouwen geschaad. Daar heeft ze nota bene iets over een borreltje gevonden, niets meer dan dat. Sorry meid, maar als je mijn partner zou zijn en je zou me zoiets flikken zou je per direct op straat staan. Als je hem nu niet vertrouwt ga je dat nooit meer doen en hij jou ook niet als hij dit hoort. En terecht. Schaam je...
Wilawander schreef:Privacy? als je samenwoont?getrouwd bent? Hier word elkaars mails gelezen, elkaar post geopend enz enz.
xMyrth schreef:Blijkt het een cadeautje voor je te zijn
Palmera schreef:Wilawander schreef:Privacy? als je samenwoont?getrouwd bent? Hier word elkaars mails gelezen, elkaar post geopend enz enz.
Ook getrouwd zijn is imo geen reden om elkaars post te openen.
Je zult maar als verassing kaartjes voor een evenement/concert besteld hebben voor de verjaardag van je partner en die weet er drie weken tevoren al vanaf omdat hij/zij de post/mail opent.
Daarnaast hoeft mijn partner niet op de hoogte te zijn van de prijs van bv door en voor mij bestelde schoenen die van eigen geld betaald zijn. Tevens vind ik het ook niet nodig als hij op een bankafschrift ziet hoeveel zijn kerstcadeautje gekost heeft.
Kortom, voorbeelden te over waarom ik vind dat ook als men getrouwd is de privacy nog steeds gerespecteerd mag worden.
Palmera schreef:Wilawander schreef:Privacy? als je samenwoont?getrouwd bent? Hier word elkaars mails gelezen, elkaar post geopend enz enz.
Ook getrouwd zijn is imo geen reden om elkaars post te openen.
Je zult maar als verassing kaartjes voor een evenement/concert besteld hebben voor de verjaardag van je partner en die weet er drie weken tevoren al vanaf omdat hij/zij de post/mail opent.
Daarnaast hoeft mijn partner niet op de hoogte te zijn van de prijs van bv door en voor mij bestelde schoenen die van eigen geld betaald zijn. Tevens vind ik het ook niet nodig als hij op een bankafschrift ziet hoeveel zijn kerstcadeautje gekost heeft.
Kortom, voorbeelden te over waarom ik vind dat ook als men getrouwd is de privacy nog steeds gerespecteerd mag worden.

Palmera schreef:Kipje39 schreef:Ts, ik zou je vriend dan ook aanspreken op z'n wantrouwende gedrag.Wellicht zit ik er helemaal naast, maar het is TS zelf die het nodig vind de telefoon van haar vriend te controleren.