Liefdesadvies. Hoe komen we uit 'de friendszone'?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:13

R12312 schreef:
Kijk dat het geen don juan is die recht op zn doel af gaat hebben we allemaal inmiddels wel door.

Dus???

Tatáááá :)*

Maar goed, ik ben slechts een eenvoudige, niet complexe man en kan jullie allemaal niet helpen met de finesses van subtiele signalen O:)

Ik nie begrijp nie de reden van niet gewoon zeggen wat je wil :o

Veel succes TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:15

Huertecilla schreef:
Lente schreef:
Ik ken genoeg mannen die aan een subtiele hint genoeg hebben en genoeg vrouwen die je het voor moet spellen.

Heb jij het onderwerpstarter wel gelezen eigenlijk??

Al die betreffende mannen die jouw subtiele hints begrijpen zijn *\o/* voor jou. De vlam van de ts heeft wat meer nodig.

Even off topic; waarom eigenlijk subtiele hints?
Wat is er mis met gewoon eerlijk en helder zeggen wat je wil?
Staat inderdaad een heerlijke +:)+ alinea over in 50 grijs. Perfect advies van moeder _/-\o_

Jij doet niet aan hokjesdenken en ik niet aan vrouwen die geheimtaal spreken :D
Bevalt mij uitstekend; voorkomt non-spraakverwarring :)*

Nogmaals, aan de TS;
Zeg wat je wil. In woorden.

Nou als er mannen zouden zijn die op mijn subtiele hints in zouden gaan zou ik me toch even achter de oren moeten krabben...

En ja ik heb het prima gelezen. Dat verantwoordt jouw veralgemenisering nog steeds niet.

Vero

Re: Liefdesadvies. Hoe komen we uit 'de friendszone'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:18

Heb alleen de OP gelezen, maar als je eenmaal gefriendzoned bent kom je daar helaas niet zo snel meer uit....

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:27

Maar wat is er inderdaad mis met aangeven wat je wilt zoals Huertecilla al aangeeft?

Is dat not done dan om als vrouw behoeftes te hebben?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:28

Lente schreef:
En ja ik heb het prima gelezen. Dat verantwoordt jouw veralgemenisering nog steeds niet.

Wellicht is het een aha-erlebnis voor jou en anderen, maar er is voor mannen een nogal fiks spanningsveld gecreëerd tussen ongewenste intimiteit en initiatief to initimiteit nemen.
Subtiel en verkeerd interpreteren liggen dicht bij elkaar.
´Ga je mee naar boven voor een kop koffie, betekent dat ze je een kop koffie aanbiedt.´ weet je nog?!
Hoe respectvoller het heerschap, hoe meer hij dat respecteert.
Ik ben respectvol, dus verwacht niet meer dan die koffie.

De oplossing is gewoon zeggen wat je wil :j

Inderdaad Selka, wat is er mis met gewoon zeggen wat je wil?

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:33

Ik denk dat er niets mis is met gewoon helder aangeven wat je wilt.

Maar ik spreek hier even voor mezelf: ik kan dat niet. Heb zelf die vraag ook al weleens gehad en ook wel een keer gesteld. Beide keren verliep dat gesprek ongemakkelijk en stroef. En dat was niet omdat er een niet wilde.
In mijn ervaring is het makkelijker gewoon "een move" te maken en dan kijken wat er gebeurd. Dat is in mijn ogen veel natuurlijker en vloeiender.

Weet niet of meer mensen dit hebben, maar dit is waarom het niet makkelijk voor mij zou zijn het te zeggen, in plaats van duidelijk te maken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:36

Huertecilla schreef:
Lente schreef:
Wat een onzin zeg. :')

Alsof mannen een stel autistische wezens zijn met 0,0 verstand van semantiek :+

Jij bent expert uit eerste hand?

Oh nee, je bent vrouw en weet het dus nóg beter _O- _O-

Hahahahaha, geweldig!

Overigens ben ik het eens met HC.
Ik ben dan wel een vrouw, maar ik kan ook helemaal niks met van die halfbakken subtiele hints. Je wil iets of je wil iets niet. Simple as that.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:40

Lente schreef:
Nou als er mannen zouden zijn die op mijn subtiele hints in zouden gaan zou ik me toch even achter de oren moeten krabben...

Euhhhh... :?

Laat maar.

Je illustreert EXACT waar ik op doel.
Ik begrijp hier NIETS van.
Zie daar waarom ik een dame, hoe aantrekkelijk ook, hoe zwoel zwijmelend ook, met de door mij afgewassen koffiekoppen met een vriendelijke :wave: achter laat als ze niet gewoon helder zegt wat ze wil.

´Kijken wat er gebeurt´ is voor een vrouw aanmerkelijk minder risiscovol dan voor een man PowerReiner.
Dat is een fundamenteel verschil.
Nogmaals; jullie denken en redeneren vanuit een vrouwenstandpunt.
Ik geef een geluid van de mannelijke kant.
Doe daar je voordeel mee, of niet en accepteer het resultaat.

Aan de TS de keuze.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:53

Daar ben ik het niet per se mee eens HC.
Vooral niet als je al aan het "daten" bent met iemand. Waarom zou het voor een man een veel hoger risico zijn? Tenzij je meteen je pik erin probeert te steken wordt je echt niet meteen aangeklaagd wegen seksuele intimidatie hoor :+
Ik heb heel veel vriendjes gehad vroeger, en ik heb toen niet 1 keer het voortouw hoeven te nemen. En degenen die ik niet wilde, werden ook niet aangeklaagd en kregen ook niet een klap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:57

Ach HC, dat hoef je ook niet te begrijpen. En ik geloof dat jij en ik een heel ander beeld van respectvol hebben.

Met zeggen wat je wil is niks mis nee, maar dat heeft niks te maken met man of vrouw, dát is wat ik zeg.

Want je kan wel zeggen "als je liever bij vage hints blijft kan je beter een vrouwelijke bedpartner nemen" maar dat raakt kant noch wal want ook genoeg vrouwen die die hints niet oppakken, net als dat er mannen zijn die ze wél begrijpen.

Hoe je dat uit is in mijn ogen iets heel persoonlijks. Als je te onzeker bent om het letterlijk te benoemen dan duurt het misschien iets langer maar dat is toch niet erg? Het gaat zoals het gaat.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:05

Lente, grappig!
HC heeft deels misschien een punt, maar moet je altijd direct zeggen wat je wil? Ik weet het niet, ik vind het direct op je doel af principe dat je daarmee huldigt ook maar niks. Er is toch ook geen duidelijk doel, dus laat het gewoon zijn gang gaan. Een beetje spanning is toch geen ramp, al draaien ze nog drie dates rondjes, who cares, het zal er wel eens van komen als beiden het zien zitten en dan is het achteraf voor alle twee gewoon een leuk en grappig verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:07

Ik kan voor het eerst zeggen dat ik het eigenlijk wel eens ben met HC := Dat is nou net waarom vrouwen 9 van de 10 keer niet krijgen wat ze willen, en dan niet alleen op dit gebied.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:09

Eulogy schreef:
Ik kan voor het eerst zeggen dat ik het eigenlijk wel eens ben met HC := Dat is nou net waarom vrouwen 9 van de 10 keer niet krijgen wat ze willen, en dan niet alleen op dit gebied.

sluit me hier bij aan. mannen zien /snappen hints zo vaak niet dus je kan maar beter recht toe recht aan zijn ;) ( er zijn uitzonderingen natuurlijk :D )

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:04

Callisto04 schreef:
Lente, grappig!
HC heeft deels misschien een punt, maar moet je altijd direct zeggen wat je wil? Ik weet het niet, ik vind het direct op je doel af principe dat je daarmee huldigt ook maar niks. Er is toch ook geen duidelijk doel, dus laat het gewoon zijn gang gaan. Een beetje spanning is toch geen ramp, al draaien ze nog drie dates rondjes, who cares, het zal er wel eens van komen als beiden het zien zitten en dan is het achteraf voor alle twee gewoon een leuk en grappig verhaal.

...en ondertussen is er een derde wél duidelijk en ziet de subtiele draaikont het als een niet zo grappig verhaal.
Die komt dan op Bokt tranen met tuiten verhaal halen over een verliefdheid die er met een vriendin vandoor ging.
Een vervolgens hier ook ongenuanceerd verketterde vriendin uiteraard.
Allemaal terwijl zowel de vlam als de vriendin er geen benul van hadden dat er meer was dan een aangenaam verpozen.

Nogmaals, subtiel of helder. maak je keuze en accepteer het resultaat.
Voor míj is het leven te kort, te broos en veel te mooi om kansen aan subtiel draaikonten te verspillen.
Dat nog afgezien van het steekhoudende argument dat voor mannen de onzekerheid aanzienlijk meer risico inhoudt dan voor vrouwen.

Er is een gezegde over wie het eerst komt en in het engels vroege vogels. In dit geval is het heel toepasselijk; The straightforward bird catches the worm.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:09

Huertecilla schreef:
...en ondertussen is er een derde wél duidelijk en ziet de subtiele draaikont het als een niet zo grappig verhaal.
Die komt dan op Bokt tranen met tuiten verhaal halen over een verliefdheid die er met een vriendin vandoor ging.
Allemaal terwijl zowel de vlam als de vriendin er geen benul van hadden dat er meer was dan een aangenaam verpozen.

Voor míj is het leven te kort, te broos en veel te mooi om kansen aan subtiel draaikonten te verspillen.
Dat nog afgezien van het steekhoudende argument dat voor mannen de onzekerheid aanzienlijk meer risico inhoudt dan voor vrouwen.

Er is een gezegde over wie het eerst komt en in het engels vroege vogels. In dit geval is het heel toepasselijk; The straightforward bird catches the worm.

En zo is het! :j

En verder amuseer ik me prima hier. Wat een heerlijk topic :')

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:21

Huertecilla schreef:
Callisto04 schreef:
Lente, grappig!

Tja, het tranen met tuiten komen wenen en de vriendin verketteren is toch wat overdreven. Wat mij betreft mag de straightforward bird in dit geval de worm hebben, de worm lijkt dan toch ook niet zo geïnteresseerd geweest te zijn en dus ook niet echt iemand om verder mee te gaan. Maar dan komen we stilaan weer richting wat je van een partner/relatie verwacht en ik stel voor daar niet verder op in te gaan alvorens dit topic ook weer in de gekende discussie verzandt :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:28

Callisto04 schreef:
Tja, het tranen met tuiten komen wenen en de vriendin verketteren is toch wat overdreven.

Ik vermaak me ook kostelijk Palmera.

Citaat:
Wat mij betreft mag de straightforward bird in dit geval de worm hebben, de worm lijkt dan toch ook niet zo geïnteresseerd geweest te zijn en dus ook niet echt iemand om verder mee te gaan. Maar dan komen we stilaan weer richting wat je van een partner/relatie verwacht en ik stel voor daar niet verder op in te gaan alvorens dit topic ook weer in de gekende discussie verzandt :)

Honi soit qui mal y pense.

Mag ik je eraan herinneren dat deze draad een dame betreft die meer wil en vraagt hoe dat te kunnen krijgen?
Welnu, dat is in tegenstelling tot wat paginas aan adviezen doen vermoeden heerlijk eenvoudig :)

Nogmaals, maak het gerust zo eenvoudig, subtiel, ingewikkeld, wantrouwig of moralistisch zoals je wil en oogst wat je zaait.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:37

HC je zegt weer dat het voor mannen veel meer risico is en je hebt me geen antwoord gegeven waarom dat dan is? Onzekerheid is voor beide partijen evenveel risico in mijn ogen.

Overigens kan om elkaar heen draaien zn charmes hebben. Ik vind het heerlijk, maar wel als je weet dat de andere partij dat ook aan het doen is :)

TS, Weet jij zeker dat hij niet gewoon platonisch met je omgaat? Een paar schuine opmerkingen maken kan helpen om daarachter te komen. Gewoon een beetje verleiden.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:38

Goh HC, dat is heus niet zo heerlijk eenvoudig als het in jouw geval is. Niet iedereen zit hetzelfde in elkaar. Dat geldt zowel voor TS als voor de andere partij. Het is gewoon een kwestie van jezelf te zijn en de ander aan te voelen. Door direct te zijn kan je ook iemand heel hard wegjagen die mss wel interesse heeft. In jouw geval betekent dit misschien dat die persoon dan niet jouw ding is, dat kan voor iemand anders compleet tegenovergesteld zijn. Jezelf blijven is volgens mij het beste advies, dat duurt het langst en dan moet je ook in verdere fases geen rolletje gaan spelen om een relatie te laten werken. Wat niet wil zeggen dat je niet ietwat uit je comfort zone kan stappen als dat goed voelt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:41

PowerReiner schreef:
Overigens kan om elkaar heen draaien zn charmes hebben. Ik vind het heerlijk, maar wel als je weet dat de andere partij dat ook aan het doen is :)

Maar hoe weet je dat dan zeker als je niet duidelijk bent? Voor hetzelfde geld is de dame/heer met wie jij nog aan het draaien bent al lang en breed in de horizontale fase aanbeland met iemand die wat minder draait. ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:51

Dat is voor een aantal hier geen enkel probleem. ..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:52

PowerReiner schreef:
HC je zegt weer dat het voor mannen veel meer risico is en je hebt me geen antwoord gegeven waarom dat dan is?

Lees.
Hád ik al geschreven.

Speciaal voor jou dan nógmaals: Het spanningsveld tussen ongewenste intimiteit en initiatief is bij mannen véél groter en risicovoller dan bij vrouwen.
Duidelijker kan ik het niet uitleggen.
Wanneer jij dit als vrouw zijnde niet ziet dan, tja, tant pis.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:54

Callisto04 schreef:
Jezelf blijven is volgens mij het beste advies, dat duurt het langst

en de TS duurt het inmiddels meer dan lang genoeg, wil verkort kiezen :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:03

Sammie schreef:
Dat is voor een aantal hier geen enkel probleem. ..

Klopt.
Die zullen dan geheel tevreden zijn met een in hun ogen terecht ´gemiste´ kans want het was dan toch niet ´de ware´.

De TS kan zelf het beste bepalen hoe ze dit ziet.

Al met al zijn er door alle subtiliteit en aannames daaromheen veel non-communicaties welke tot vermeende conflicten leiden.
Makkelijk op te lossen via taal.
Práát, zeg eens wat je wil :)*

De inbreng van een enkele vrouw hier is net zo representatief als de mijne uiteraard. De mijne is echter een mánnelijke inbreng.
Doe ermee wat je wil, of niet :D

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:11

Ik heb je posts gelezen nadat ik het gevraagd heb en daar staat niets wat daar dan ook maar op lijkt.
Tant pis? Wel in het Nederlands graag.

Goed, nog steeds dus geen duidelijk antwoord. Waarom denk jij dat dat spanningsveld groter is bij mannen?
Dat is namelijk waar het mij om gaat. Je roept een zogenaamd feit, maar beargumenteert vervolgens niet waarom dat dan is. Misschien dat ik het "als vrouw" daarom niet zie, omdat je geen verdere uitleg geeft.