Vertrouwensproblemen relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:07

Percella schreef:
Dank jullie wel voor de lieve reacties. Ik ben ook heeel blij *\o/* <3
Er zijn inderdaad gewoon dingen geweest die wij niet hebben besproken. Ik denk van zijn kant dat dit ook komt omdat ik niet lekker in mijn vel zit en hij dan bepaalde dingen niet durft te zeggen omdat ik me dat dan heel persoonlijk kan aantrekken terwijl dit niet zo bedoeld is.

Dus ik probeer nu alles van een afstandje te bekijken en dan pas te reageren :D

Grappig dingetje nog; gisteravond was hij met iemand aan het appen toen ik terug kwam van douchen. Ik was er helemaal niet mee bezig en hij zei heel vrolijk; Ik ben even Sjors aan het appen :')
En hij gaf ook aan dat hij een collega van hem had uitgenodigd thuis (een jongen die ook bezig is met muziek) en ik heb ook aangeven dat ik die avond dan wat anders kan gaan doen zodat zij met zijn tweeën mannen tijd hebben, zonder dat ik er maar bij hing. En hij zei dat hij het erg op prijs stelde dat ik dat aanbood en dat hij dat inderdaad misschien wel leuk zou vinden.
En ook vanmorgen stuurde hij me via de app (ik was niet thuis) wat een vent is die (naam collega) toch. Ik vroeg hem wat er was dan, en toen zei hij dat hij hem altijd liep te appen als hij thuis was enzo.
Hij doet nu echt al zijn best, en ik merk dat de sfeer ook meteen heel anders is nu thuis :j

Fijn meiske!! Heerlijk dat het zo opgelost is kunnen worden! Nu kunnen jullie allebei weer ademhalen!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:17

Percella schreef:
Aangezien hij laatst aangaf dat hij er klaar mee was, en ik hem duidelijk heb gevraagd met wat. En hij gaf aan niet klaar te zijn met mij of onze relatie, hij gaf aan dat hij klaar was met mijn wantrouwen.

Pas héél goed op met zijn meegaan naar de psycholoog.
Let op dat hij niet de indruk krijgt dat híj meer moet doen; ergens ´schuld´ aan zou hebben.

Het is al heel wat dat hij bereid is mee te gaan. Dat is in daad de bereidheid om jou te begrijpen tonen.
Het is oh zo makkelijk dat hij daar een gevoel van een trap na bij krijgt.

Overigens, jouw opmerking hier over mogelijk alsnog voor jezelf kiezen, de relatie te verbreken komt op míj over als bedrog, verraad.
Als jij er zo over denkt waarom stop je er dan niet nú mee in plaats van hem te vragen mee te gaan naar jouw psycholoog over jouw problemen uit jouw verleden?
Vind jij dit eerlijk naar hém toe?
Hij doet al helemaal niets verkeerd!!

PowerReiner

Re: Vertrouwensproblemen relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:25

Huertecilla misschien tijd om het mondje op slot te zetten.

TS wat ontzettend fijn *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*
Wat heerlijk dat hij het begrijpt en nu alles open en eerlijk doet. Ik hoop voor je dat het zo blijft en jullie gezellig samen verder kunnen :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:26

Super TS! Klinkt als een fijn gesprek! Ook echt fijn dat jij meteen al zich anders gedraagt, bewijst imo wel dat hij het begrip van jou miste en helemaal niet de bedoeling heeft om stiekem te doen. Kijk er trouwens niet raar van op dat hij soms nog wel die neiging zal hebben. Gevoelsmatig kan zoiets nog wat langer doorsudderen, het zal voor hem nu wel energie kosten en hard werken zijn om zo open te zijn naar jou. Wijs hem er gewoon kalm op als hij zich afsluit en maak hem elke keer weer duidelijk dat Je openheid wil. Je hebt nu gemerkt hoeveel een goed gesprek en kalm naar elkaar luisteren kan opleveren!

Huertecilla schreef:
Percella schreef:
Aangezien hij laatst aangaf dat hij er klaar mee was, en ik hem duidelijk heb gevraagd met wat. En hij gaf aan niet klaar te zijn met mij of onze relatie, hij gaf aan dat hij klaar was met mijn wantrouwen.

Pas héél goed op met zijn meegaan naar de psycholoog.
Let op dat hij niet de indruk krijgt dat híj meer moet doen; ergens ´schuld´ aan zou hebben.

Het is al heel wat dat hij bereid is mee te gaan. Dat is in daad de bereidheid om jou te begrijpen tonen.
Het is oh zo makkelijk dat hij daar een gevoel van een trap na bij krijgt.

Overigens, jouw opmerking hier over mogelijk alsnog voor jezelf kiezen, de relatie te verbreken komt op míj over als bedrog, verraad.
Als jij er zo over denkt waarom stop je er dan niet nú mee in plaats van hem te vragen mee te gaan naar jouw psycholoog over jouw problemen uit jouw verleden?
Vind jij dit eerlijk naar hém toe?
Hij doet al helemaal niets verkeerd!!

In bijna dit hele topic ben ik het met je eens, maar ik vind dat je hier teveel trekt naar de partner en te weinig begrip toont voor TS. Beide verdienen het begrip!
Ze heeft toch al duidelijk gezegd dat ze hem mee wil zodat de psych kan uitleggen wat ze heeft? Dat het niet gaat om hem, maar om begrip voor haar te krijgen? Lijkt mij voldoende. Als hij dan nog het idee heeft dat hij iets moet doen, ligt dat toch echt bij hem. TS is helder geweest.
En die opmerking. Tja, hij heeft wat dingen gezegd waar ik ook niet heel blij mee zou zijn. Je mag echt wel aangeven waar jouw grens ligt, niks mis mee. Zijn keus wat hij ermee doet.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:28

TS wat wij vinden is totaal ondergeschikt aan jouw gevoel en keuzes hoor en wij ' oordelen' ook maar op wat we lezen en wat dat bij ons persoonlijk losmaakt. Zoals ik het lees heb je een heel volwassen gesprek gehad met duidelijke afspraken. Helemaal goed toch! Goed dat je het bent aangegaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:29

Dapper van je en fijn dat het gesprek zo goed is gegaan!!
Mooie wending. :j

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 12:31

Bedankt allemaal! Stiekem ben ik toch nog wel errug gek op mijn vent <3

En over de psycholoog, dat is inderdaad denk ik ook wat hij denkt, dat ik hem een lesje wil leren. Maar ik probeer hem dan ook uit te leggen dat ik alleen wil dat hij begrijpt wat er gaande is. Niet dat hij iets anders zou moeten doen.
Ik vraag hem niet mee naar mijn psycholoog om inzicht te krijgen in mijn vertrouwensprobleem, maar om meer info te krijgen over mijn depressie :D Een heel andere deel van mijn problematiek dus.

Ik denk dat er wel veel voor nodig moet zijn wil ik de relatie echt verbreken. We zullen beiden tijd nodig hebben om te moeten wennen. En inderdaad ik heb zelf gemerkt dat het heel makkelijk is om in oude gewoonten te vervallen, dus niet bij het minste of geringste ga ik zomaar weg.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:47

Klinkt als een fijn gesprek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:13

Gewoon die treinman lekker voorbij laten razen zonder erop te reageren, werkt prima. Don't feed de dogs. ;)

Wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad ts. Blijf wel trouw aan jezelf, schrijf desnoods een paar punten op waarin je verbetering wil zien, emn blijf ook realistisc als deze punten niet verbeteren.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:17

Toch heeft HC wel een puntje.

Mooi dat jullie een goed gesprek gehad hebben. Succes verder samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:18

Lante schreef:

Mooi dat jullie een goed gesprek gehad hebben. Succes verder samen!

Kan me niet schelen, ook al vertelt hij de complete waarheid. De manier waarop is gewoon belachelijk.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:22

Fijn dat jullie zo goed gepraat hebben... en ook goed dat je zelf wat meer gaat ondernemen en iets voor jezelf buitenhuis gaat doen!

Bokt heeft trouwens prima oplossing voor HC... die redelijk goed werkt voor mij... als de rest hem nou niet zou quoten etc.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:01

Joolien schreef:
Lante schreef:

Kan me niet schelen, ook al vertelt hij de complete waarheid. De manier waarop is gewoon belachelijk.

Zowel aan inhoud als vorm neemt altijd wel íemand aanstoot.
Let wel ´neemt´ = volstrekt buiten bereik van de boodschapper.

Allemaal geen reden om persoonlijk te worden, wát die iemand ook vindt. Nog afgezien van dat dit tegen de regels is hier.

Electronisch oogkleppen opzetten helpt om je van vermeende irritatiebronnen af te sluiten, maar de geest werkt net als een parachute het beste open.

Overigens ook +:)+ voor de ts met het goede gesprek.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:09

HC, dat persoonlijk worden waar je over klaagt ligt dan ook aan de ontvanger en niet aan de boodschapper he. :+

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:10

Wat fijn TS, ik vind dat je het heel goed heb aangepakt!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 15:08

Wat fijn, echt goede communicatie is toch vaak de sleutel naar de ander!

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 18:49

Ook ik heb door mijn vorige relaties ook niet mijn huidige vriend durven vertrouwen. Ik controleerde hem stiekem. Hij weet dat van mij, veel gepraat en na 2 jaar kijk ik af en toe in zijn telefoon en ik mag dat ook. Hij verzekerd me altijd dat hij echt niet vreemd gaat of wat dan ook. En nu geloof ik hem omdat ik dus kan zien dat het zo is. Nu laatste tijd ''check' ik hem niet. Vaak geeft hij mij zijn mobiel omdat ik even een appje moet voorlezen omdat ie bijvoorbeeld zijn handen vol heeft of druk is. Dus zo ben ik er vanaf geraakt, van mijn wantrouwen. Duurde even, maar nu is het allemaal goed :) ( was verder buiten mij onzekerheid om nooit een aanleiding om te denken dat ie vreemd ging. De meiden op zijn app ken ik en ik maak me geen zorgen daar over)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 14:41

Heb ik toch een vraag; waarom begin je een relatie met iemand die je niet vertrouwt? Want dat is nooit eerlijk tegenover diegene!
Waarom zoek je niet iemand waarbij je niet (stiekem) in z'n telefoon hoeft te kijken?! Ik begrijp daar echt niks van! Voor mij is zoiets voldoende de relatie te verbreken!