Mensen die twijfelde over kinderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:33

Sleeper schreef:
Ik ben er van overtuigd dat op het moment dat iets in je lichaam begint te roepen om een baby dat alle argumenten; overbevolking, geweld, en weet ik wat er nog meer bijgehaald wordt, allemaal wegvallen. Volgens mij is het willen krijgen van een kind een oergevoel waar geen enkel zinnig of onzinnig argument tegen op kan. Het is een (dierlijk) instinct en dat kind moet er dan gewoon komen.

daar hebben katten en honden o.a ook last van....vandaar dat er zoveel van zijn.Mag toch hopen dat mensen hun hersens gebruiken?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:37

Sammie schreef:
Ik vind de anti's in dit topic echt wel meevallen :') Ik heb ergere topic's meegemaakt :=

En de pro's trouwens ook. :D

Daar vind ik de vraagstelling van dit topic gelukkig ook niet toe uitnodigen.

kohtje

Re: Mensen die twijfelde over kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:44

Ik heb nooit getwijfeld, vanaf jongs af aan heb ik altijd geweten dat ik geen kinderen wilde.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:48

Ik zei laatst ook al

'het lijkt heel normaal als mensen hun gezinsleven/ hebben van een kind aan mij proberen te 'verkopen' (ohhh meid, je weet niet wat je mist, wacht maar....Ik hoor je over 5 jaar nog wel, etc), maar als ik tegen mensen zeg dat een hond, paard + 6 katten ook het einde is en dat mensen niet weten wat ze missen en dat probeer te 'verkopen' dan word ik aangekeken alsof ik zojuist de horlepiep achterstevoren heb gedanst.

mensen moeten inderdaad eens stoppen met hun ideaal, hun leven, hun idee, hun whatever op te dringen aan mensen die dat niet zo doen, denken, willen, durven, whatever.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:52

Ik zou nooit iemand anders mijn visie op willen dringen. Het is wel zo dat ik dus echt tot mn 25e dacht dat ik nooit kinderen ging krijgen, op mn 29e met twijfels zwanger werd en nu helemaal omgedraaid ben. Dus ik zeg niet dat het niet kan. :))

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:53

meestal is het jalouzie,het aanpraten van kinderen....jij moet namelijk ook lijden :Y)

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:53

Collie2008 schreef:
kwita schreef:
ik vind bovenstaande zin echt belachelijk!( En wij zijn gezegend met een gemakkelijk kind) als het al eens gejengel is dan heeft ze vaak een virus onder de leden en is er ook echt wat!

Wat is er belachelijk aan? Als zij het zo ervaren? Ik moet er ook niet aan denken hoor, 80 uur werken en dan nog aandacht voor een kind moeten hebben. Sowieso is 80uur werken niets voor mij. En ik snap dat als je zoveel werkt dat je dan quality time voor elkaar wilt hebben en niet dat er nog een persoontje rond loopt. Dus wat is er zo belachelijk aan? Dat iemand dingen anders ervaart dan jij?

Daarom vind ik zoveel moeders zo irritant (lezen mensen! Niet alle moeders dus, dus voel je vooral niet aangevallen) . ze kunnen/willen zich niet verplaatsen in mensen die bewust geen kinderen willen.

Juist. Dank voor de bijval ;-)
Laatst bijgewerkt door DominiqueDG op 16-07-15 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:00

Ik wilde nooit kinderen, heb net een relatie van zes jaar achter de rug. Nu zit ik weleens te denken dat ik misschien wel kinderen wil maar alleen met de perfecte man en in het perfecte leven. Niet dus _O-

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:01

kwita schreef:
- Geen gejengel na een lange werkdag (zelfstandig ondernemers), maar samen lekker met een drankje en goed gesprek bekomen quote van dominique

Hier nog een zelfst ondernemer....ja meer dan 80 u per week.ik vind bovenstaande zin echt belachelijk!( En wij zijn gezegend met een gemakkelijk kind) als het al eens gejengel is dan heeft ze vaak een virus onder de leden en is er ook echt wat!

wij hebben ook vaak een goed gesprek, zonder drank en het is ook maar net hoe je er zelf mee omgaat en wat je levenswijze is.zoals al eerder gezegd we zouden er graag nog een 2e bij willen Maar... de complicaties die ik had na de bevalling dat viel vies tegen!

Je zegt zelf dat je gezegend bent met een makkelijk kind..je zal maar een huilbaby krijgen! Dan is er niets ontspannends aan om samen even te bekomen van je werkdag. Frustratie, moeheid, relatie op de klippen. Heb het allemaal voorbij zien komen.

En bekomen met een drankje, betekend niet met 'drank'. Alhoewel, ken toch echt ouders die elke reden aangrijpen voor een 'wijntje als 'de vijf in de klok zit' om even de zorgen te vergeten en te bekomen....laatst nog met een aantal ouders een gesprek over gehad en ook zij gaven toe. Maargoed, dat is weer een ander verhaal.

Ik bedank, wil het risico niet lopen op een zorgelijk leven. Die zorgen heb ik al genoeg gehad, nu is het 'me' and 'us' time. Ieder zijn ding toch? ;-)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:04

En niet alleen dat. 80 uur in de week werken...
Dat is ruim 11 uur per dag als je nooit vrij bent...

Ik vind dat persoonlijk veel te veel in combinatie met kinderen. Of heb je een thuisblijfman?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:08

Iris82 schreef:
Ik zou nooit iemand anders mijn visie op willen dringen. Het is wel zo dat ik dus echt tot mn 25e dacht dat ik nooit kinderen ging krijgen, op mn 29e met twijfels zwanger werd en nu helemaal omgedraaid ben. Dus ik zeg niet dat het niet kan. :))

Ben je bewust zwanger geraakt?
Ben in dat geval wel oprecht benieuwd naar je afweging om het wel te doen ondanks je twijfels. Lijkt me toch best een "gok".

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:14

Ik ben zeer bewust zwanger geraakt. Ik dacht vooral dat ik het niet echt wat zou vinden, baby's, en ik zag ook niet echt helemaal in hoe dat in mn leven zou passen. Maar alle randvoorwaarden leken goed (twee stabiele vaste inkomens, huis enz) en mn ex wilde ook erg graag kinderen. Nou ik vond het in het begin echt helemaal niet leuk. Ik had me zo goed ingelezen maar werkelijk niemand kan je voorbereiden op de enorme impact die het heeft op je leven.

Je leest er wel dingen over, maar om het mee te maken? Nou het is net alsof ik zelf opnieuw geboren werd. Las ergens over een Bokker die alles met haar kind deed, helaas had die van mij medische problemen die enkel verlicht maar niet verholpen konden worden op dat moment waardoor het veel moest huilen tot zeker het eerste jaar. Ik heb daardoor niet de dingen kunnen doen die ik voor ogen had en ik had er zeker ook niet de kracht en de energie voor.

Ik heb doorgezet en het is het me echt meer dan waard geweest, maar ik kan me voorstellen als je echt heel erg gehecht bent aan je eigen dingen en je moet opeens 180 graden draaien dat je er achteraf diep in je hart misschien wel veel spijt van hebt gehad.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:25

Tot een paar geleden wist ik zeker dat ik kinderen wilde, nu ben ik bijna 30 en ben blij dat ik ze niet heb. Als je kinderen ziet zie je ze overal schreeuwen en een grote mond geven. En het lijkt wel alsof alle kinderen tegenwoordig op handen worden gedragen, ik ken zoveel ouders die in hun kind de nieuwe Messi zien. En daarnaast wordt er tegenwoordig zoveel van kinderen geëist dat het voor hen ook niet leuk meer is. Als je ziet wat ze allemaal moet kunnen en hoeveel toetsen er worden afgenomen en als je kind niet in het rijtje past wordt er wel een etiket opgeplakt. Het lijkt alsof alleen presteren nog telt. En als je dan ziet wat er in de rest van de wereld allemaal gaande is, wil ik dat eventuele kinderen ook niet aandoen.

En het belangrijkste: zonder kinderen kun je gaan en staan waar je wilt *\o/* , dus nee, ik zie mezelf geen kinderen krijgen. Lijkt me verschrikkelijk overal naar toe te moeten rijden met de kinderen, naar de zwemles :') , naar de voetballes :') , naar muziekles :'), naar een kinderfeestje :') . Ouders die ik ken zijn meer taxichauffeur dan ouder.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:28

pjer schreef:
Ik ben het eens met Touchem en dat is voor mij ook een sterke motivatie (plus dat ik gewoon ook een hekel heb aan kinderen, het gejengel en drukke gedoe). Ik ben nu 40 en ondanks de vele vele opmerkingen van iedereen 'dat die eierstokken nog wel gaan rammelen' houden ze zich keurig stil. Soms denk ik wel eens wat nu als ik later oud ben dan krijg ik geen visite meer van familie.. maar of dat nou de juiste motivatie is om kinderen te nemen....?
Ik vind het altijd zo typisch dat als je geen kinderen wilt dan moet je dat heel goed door denken en motiveren en dan nog komt men met argumenten waarom je vooral wel kinderen zou moeten willen. Maar als je zomaar uit het niets denkt 'kom ik wil een kind' dan is dat genoeg motivatie om er voor te gaan. Het zou mensen sieren als ze die drang ook iets beter overdenken, dat zou een hoop leed kunnen besparen, want wees eerlijk niet iedereen is geschikt als ouder.

Weet je hoeveel ouderen er zijn mét kinderen die bijna nooit bezoek krijgen in een verpleegtehuis? Je zou er van schrikken.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:32

Sleeper schreef:
Ik ben er van overtuigd dat op het moment dat iets in je lichaam begint te roepen om een baby dat alle argumenten; overbevolking, geweld, en weet ik wat er nog meer bijgehaald wordt, allemaal wegvallen. Volgens mij is het willen krijgen van een kind een oergevoel waar geen enkel zinnig of onzinnig argument tegen op kan. Het is een (dierlijk) instinct en dat kind moet er dan gewoon komen.

Instinct wil natuurlijk niet zeggen dat je spontaan je verstand verliest. ;) Ook mét kinderwens is het nog steeds mogelijk om rationele argumenten de doorslag te laten geven, zoals een erfelijke aandoening waar je jouw kind niet mee wil opzadelen. Dat kind 'moet' er tenslotte helemaal niet komen, dat (met name) vrouwen zichzelf dat nogal eens wijs maken is iets anders. Ik geloof dat een kinderwens heel sterk kan zijn, maar ik geloof niet dat er niets tegenop kan. Soms is het gewoon verstandiger om 'nee' te zeggen tegen die wens, ook al wil je nog zo graag. En ik denk dat het goed zou zijn als daar wat meer aandacht voor kwam, dat je dus niet willoos hoeft toe te geven aan een verlangen maar er best ook even goed over na mag denken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:34

mijn lichaam heeft nog nooit om een kind geroepen....wel soms om dropjes

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:40

geerke schreef:
mijn lichaam heeft nog nooit om een kind geroepen....wel soms om dropjes

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:45

Toen wij aan het twijfelen waren heb ik er in mijn omgeving een beetje een studie van gemaakt hoe mensen precies beslissen of ze wel/niet aan kinderen wilden beginnen. De twijfel bij ons was trouwens niet of we kinderen zouden willen, maar meer of we het NU wilden of beter konden uitstellen.

Wat me toen is opgevallen (in mijn eigen omgeving, dus ik zeg niet dat dit voor iedereen zo geldt): De mensen die ervoor kozen om helemaal niet aan kinderen te beginnen hadden daar rationele argumenten voor, de mensen die ervoor kozen om wel kinderen te proberen te krijgen niet (voornamelijk gerammel van eierstokken of iig de grote wens). Ik ken 0 mensen die rationeel hebben besloten dat ze absoluut nu voor kinderen wilden gaan.

En wijzelf ook, ik heb ook lijstjes gemaakt met voors en tegens en kwam rationeel gezien steeds uit op tegen (onhandig, er verandert zoveel, ook in je relatie, nog verre reizen willen, financieel niet voordelig). Maar op het voor-lijstje stond 1 heel grote reden die voor ons zwaarder woog dan alles: we willen het zo graag.. En nu ben ik 23 weken zwanger :o (nou ja, daar ging nog iets aan vooraf :+ )
Ik kan me dus beide kanten goed voorstellen, als je die "drive" niet hebt en kinderen misschien minder leuk vindt, wegen de rationele argumenten zwaarder en zou ik er ook zeker niet aan beginnen. Maar als je een grote kinderwens hebt, weegt daar niets rationeels tegenop en dan heb je al die rationele tegens er voor over :j Een heel persoonlijke keuze, maar wel een grote keuze die veel invloed kan hebben en daardoor niet zo makkelijk te maken is.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:51

geerke schreef:
Sleeper schreef:

daar hebben katten en honden o.a ook last van....vandaar dat er zoveel van zijn.Mag toch hopen dat mensen hun hersens gebruiken?

Tja in hoeverre kunnen de oergevoelens van een kinderwens op tegen hersenen. Persoonlijk vind ik veel argumenten die hier genoemd worden een beetje tja hoe zal ik dat vriendelijk zeggen... Omwille van de overbevolking geen kind willen, of omdat er teveel geweld in de wereld is. Prachtige idealiste argumenten...... als je geen klepperende eierstokken hebt.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:52

Dani schreef:
Sleeper schreef:

En ik denk dat het goed zou zijn als daar wat meer aandacht voor kwam, dat je dus niet willoos hoeft toe te geven aan een verlangen maar er best ook even goed over na mag denken.

Het 1 hoeft het ander toch niet uit te sluiten?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:54

geerke schreef:
meestal is het jalouzie,het aanpraten van kinderen....jij moet namelijk ook lijden :Y)

Ja, dat zie je ook met andere keuzes :D

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:58

Sleeper schreef:
Dani schreef:

En ik denk dat het goed zou zijn als daar wat meer aandacht voor kwam, dat je dus niet willoos hoeft toe te geven aan een verlangen maar er best ook even goed over na mag denken.

Het 1 hoeft het ander toch niet uit te sluiten?

Dat bedoelde ik denk ik ook, dat je dat oergevoel hebt wil denk ik alleen zeggen dat de "voor" argumenten zwaarder kunnen gaan wegen, het maakt niet dat je de tegens niet meer kunt bedenken
Laatst bijgewerkt door Togechick op 16-07-15 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:04

Dani schreef:
Instinct wil natuurlijk niet zeggen dat je spontaan je verstand verliest. ;)

Dat zou je soms wel kunnen denken hoor.
Zeer intelligente vrouwen met een indrukwekkende studie in hun cv lijken niet zelden die hersens mét het kind uit te poepen.
Hoe je dat ook wil noemen, instinct of hormonen, ik kan me voorstellen dat dit bij de afwegingen voor een kinderkeuze voor zelfbewuste vrouwen een serieus punt is. Dat ze er geen zin hebben om door hun lichaam, de evolutie, watdanook, tot moeder ´gereduceerd´ te worden.

Let op de aanhalingstekens. Het is geen waardeoordeel van míjn kant, maar een vertolking.

Even een vrolijke noot op dit punt: Instinct, hormonen of wat ook, veel vrouwen verliezen binnen reukafstand van babies spontaan het vermogen tot coherente spraak: Ze beginnen spontaan een octaaf hoger onzin te brabbelen en vreemde gebaartjes te maken.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:14

tineke8889 schreef:
Maar als je een grote kinderwens hebt, weegt daar niets rationeels tegenop en dan heb je al die rationele tegens er voor over :j

Nou, jullie hadden die er voor over. :) Ik ken iemand met een erfelijke ziekte die echt dolgraag een kindje had gewild, maar vanwege die ziekte dat niet heeft gedaan. En zo zijn er vast meer verhalen. Over erfelijke aandoeningen, over geen geschikte partners, over gebrekkige financiën, over depressies...en ga zo maar door. Er zijn gerust mensen die omwille van rationele argumenten hun kinderwens in de ijskast zetten. En logischerswijs doen veel mensen dat niet, omdat voortplantingsdrang erg sterk is en nieuwe mensen zijn ook hartstikke welkom op de wereld. Maar je bent geen geschikte ouder alleen maar omdat je het zo graag wil, en sommige mensen zouden zich dat best mogen realiseren.

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:21

Dani schreef:
tineke8889 schreef:
Maar als je een grote kinderwens hebt, weegt daar niets rationeels tegenop en dan heb je al die rationele tegens er voor over :j

Nou, jullie hadden die er voor over. :) Ik ken iemand met een erfelijke ziekte die echt dolgraag een kindje had gewild, maar vanwege die ziekte dat niet heeft gedaan. En zo zijn er vast meer verhalen. Over erfelijke aandoeningen, over geen geschikte partners, over gebrekkige financiën, over depressies...en ga zo maar door. Er zijn gerust mensen die omwille van rationele argumenten hun kinderwens in de ijskast zetten. En logischerswijs doen veel mensen dat niet, omdat voortplantingsdrang erg sterk is en nieuwe mensen zijn ook hartstikke welkom op de wereld. Maar je bent geen geschikte ouder alleen maar omdat je het zo graag wil, en sommige mensen zouden zich dat best mogen realiseren.

Hmm, ik probeerde eerst voorzichtig te formuleren maar nu toch nog iets dat als algemeen kan worden opgevat :( was niet de bedoeling (heb het genuanceerd) , voor ons was de wens idd zo sterk dat de rationele argumenten het verloren. Maar uiteindelijk zeggen we hetzelfde : ik zei juist dat ik niemand ken die rationeel beslissen dat ze wel voor kinderen willen gaan, iedereen in mijn omgeving die besloot dat ze het niet willen was juist rationeel (en daar zijn jouw argumenten heel goede voorbeelden van)
Laatst bijgewerkt door Togechick op 16-07-15 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt