Sleeper schreef:Ik ben er van overtuigd dat op het moment dat iets in je lichaam begint te roepen om een baby dat alle argumenten; overbevolking, geweld, en weet ik wat er nog meer bijgehaald wordt, allemaal wegvallen. Volgens mij is het willen krijgen van een kind een oergevoel waar geen enkel zinnig of onzinnig argument tegen op kan. Het is een (dierlijk) instinct en dat kind moet er dan gewoon komen.
daar hebben katten en honden o.a ook last van....vandaar dat er zoveel van zijn.Mag toch hopen dat mensen hun hersens gebruiken?
Ik heb ergere topic's meegemaakt 

, dus nee, ik zie mezelf geen kinderen krijgen. Lijkt me verschrikkelijk overal naar toe te moeten rijden met de kinderen, naar de zwemles
(nou ja, daar ging nog iets aan vooraf
)
Een heel persoonlijke keuze, maar wel een grote keuze die veel invloed kan hebben en daardoor niet zo makkelijk te maken is.
Ik ken iemand met een erfelijke ziekte die echt dolgraag een kindje had gewild, maar vanwege die ziekte dat niet heeft gedaan. En zo zijn er vast meer verhalen. Over erfelijke aandoeningen, over geen geschikte partners, over gebrekkige financiën, over depressies...en ga zo maar door. Er zijn gerust mensen die omwille van rationele argumenten hun kinderwens in de ijskast zetten. En logischerswijs doen veel mensen dat niet, omdat voortplantingsdrang erg sterk is en nieuwe mensen zijn ook hartstikke welkom op de wereld. Maar je bent geen geschikte ouder alleen maar omdat je het zo graag wil, en sommige mensen zouden zich dat best mogen realiseren.
was niet de bedoeling (heb het genuanceerd) , voor ons was de wens idd zo sterk dat de rationele argumenten het verloren. Maar uiteindelijk zeggen we hetzelfde : ik zei juist dat ik niemand ken die rationeel beslissen dat ze wel voor kinderen willen gaan, iedereen in mijn omgeving die besloot dat ze het niet willen was juist rationeel (en daar zijn jouw argumenten heel goede voorbeelden van)