kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilinora

Berichten: 11975
Geregistreerd: 23-10-04

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 14:21

Keuring ging super,1 koe kampioen en daarbij prijs voor beste uier.

Ik ben zelf bang dat er niks opgelost gaat worden maar ik laat het er niet bij zitten.

Slechte reclame kan hij krijgen...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 22:00

inowa schreef:
Keuring ging super,1 koe kampioen en daarbij prijs voor beste uier.

Ik ben zelf bang dat er niks opgelost gaat worden maar ik laat het er niet bij zitten.

Slechte reclame kan hij krijgen...

Waarom niet eerst constructief aan de gang en hem schriftelijk in gebreke stellen?

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 22:12

Moet er hier wel in gebreke worden gesteld? Nakoming is in dit geval volgens mij blijvend onmogelijk?

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:37

Gewoon uitzoeken hoe je goedkoop aan nieuwe vervangende schoenen kan kopen, en kijken of hij dat wil vergoeden voor je.

Er rekening mee houdend dat je eigen schoenen toch ook niet nieuw meer waren en je er dus wel op vooruit gaat als je nieuwe "krijgt" dus het redelijk is dat je zelf ook een deel mee betaalt. Laten we zeggen minstens de kosten van de reparatie.

xxCYNNxx

Berichten: 5665
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:45

Nou alleen de reparatiekosten zou ik niet tevreden mee zijn pmarena; als die schoenmaker zn vak had verstaan had ts immers helemaal geen andere schoenen hoeven halen. Want dat ts erop vooruit zou gaan gaat natuurlijk niet op om niks te vergoeden of zo goed als niks dan. Bovendien zou dat in alle gevallen van vernieling door derden van toepassing zijn, tenzij het vernielde item net nieuw zou zijn.
Zou een lekkere vrijbrief zijn om andermans spullen te vernielen.
Dezelfde schoenen zijn nu een jaar later nog maar 40 euro, dus beste man mag zich wat dat betreft al in zn handjes knijpen (mits ts natuurlijk precies dezelfde schoenen weer wil halen)


edit: bovendien; aan het gedeelte te zien wat niet gesloopt is, zagen de schoenen er nog als nieuw uit en was er duidelijk niet dagelijks op gelopen. Waren ze al aardig afgelopen geweest, zou ik het wel met je eens zijn, maar niet in dit geval. Reparatiekosten van het lijmen van schoenzolen zullen bovendien ook geen hoge kosten zijn; met 10 euro houd dat echt wel op, ik denk zelfs dat ik bij de schoenmaker hier op zn hoogst de helft kwijt was geweest; wordt de vergoeding wel erg klein. Ik neem aan dat je die kosten bedoeld? Want de schoenen zelf zijn niet meer te repareren nu, die kunnen de container in.

Eilinora

Berichten: 11975
Geregistreerd: 23-10-04

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 12:28

Reparatie kosten waren 15.90

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:19

Cynn, je leest wat anders dan wat ik schrijf :)

Wat ik schrijf is: Zoek uit wat het kost om nieuwe te kopen. En dan is het redelijk dat je daaraan zelf de kosten van de reparatie mee betaalt.

Uitgebreidere uitleg voor de duidelijkheid:

Als het idd. 40 euro kost om zo'n nieuw paar te kopen, dan gaan we daar even vanuit, dat je dat bedrag graag van de schoenmaker wilt hebben om nieuwe schoenen te kunnen kopen.

MAAR: de schoenen waren niet nieuw. Ook al zagen ze er mooi uit: ze waren niet nieuw, anders hoefden ze niet naar de schoenmaker ter reparatie :)*

TS is akkoord gegaan met reparatiekosten van 15,90 euro om de schoenen weer netjes gerepareerd te krijgen.

Die 15,90 zou ze dus sowieso kwijt zijn, om gerepareerde schoenen terug te krijgen.

Geeft de schoenmaker haar (40 euro minus 15,90 euro) 24 euro dan kan ze hele nieuwe schoenen kopen en heeft ze dus iets beters dan haar toch echt al gedragen schoenen zoals ze hadden geweest als ze netjes gerepareerd waren.

Dus het is wat mij betreft eigenlijk wel billijk als je van de schoenmaker 2 tientjes krijgt om hele nieuwe dezelfde schoenen te halen. Mits je ze echt voor 40 euro kan kopen natuurlijk :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 15-07-15 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:26

Vind dat hij de kosten moet vergoeden.
Nieuwe schoenen dus. Een schoenmaker moet weten wat voor materiaal het is en ke al adviseren als je ze brengt. Hij had moeten weten of het wel of niet kon.

xxCYNNxx

Berichten: 5665
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:32

pmarena schreef:
Cynn, je leest wat anders dan wat ik schrijf :)

Wat ik schrijf is: Zoek uit wat het kost om nieuwe te kopen. En dan is het redelijk dat je daaraan zelf de kosten van de reparatie mee betaalt.

Uitgebreidere uitleg voor de duidelijkheid:

Als het idd. 40 euro kost om zo'n nieuw paar te kopen, dan gaan we daar even vanuit, dat je dat bedrag graag van de schoenmaker wilt hebben om nieuwe schoenen te kunnen kopen.

MAAR: de schoenen waren niet nieuw. Ook al zagen ze er mooi uit: ze waren niet nieuw, anders hoefden ze niet naar de schoenmaker ter reparatie :)*

TS is akkoord gegaan met reparatiekosten van 15,90 euro om de schoenen weer netjes gerepareerd te krijgen.

Die 15,90 zou ze dus sowieso kwijt zijn, om gerepareerde schoenen terug te krijgen.

Geeft de schoenmaker haar (40 euro minus 15,90 euro) 24 euro dan kan ze hele nieuwe schoenen kopen en heeft ze dus iets beters dan haar toch echt al gedragen schoenen zoals ze hadden geweest als ze netjes gerepareerd waren.

Dus het is wat mij betreft eigenlijk wel billijk als je van de schoenmaker 2 tientjes krijgt om hele nieuwe dezelfde schoenen te halen. Mits je ze echt voor 40 euro kan kopen natuurlijk :)



Nou dan had ik je toch echt niet verkeerd begrepen hoor, want wat je nu zegt is precies hoe ik het las. En persoonlijk zou ik daar niet mee akkoord zijn gegaan.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:44

Ik zou met een dergelijke constructie ook niet akkoord gaan. Die 15.90 zou ik graag betalen voor een deugdelijke reparatie, maar die reparatie was niet deugdelijke, dus verlang ik daar mijn geld van terug. Bovendien moet ik nu kosten maken voor nieuwe schoenen, terwijl ik die kosten anders niet gehad zou hebben. Zoals jij het stelt komt de schoenmaker er wel makkelijk vanaf.

Wel zou de schoenmaker in kwestie kunnen weigeren te vergoeden omdat de schoenen nog wel functioneel zijn. Lelijk dat wel, maar ze doen nog wat ze moeten doen

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:42

Dus jullie vinden het niet redelijk dat een klant voor de kosten van de reparatie (en eventueel een paar euro erbij leggen) een paar hele nieuwe schoenen heeft èn nog eens haar oude schoenen gewoon terug krijgt?

Wat wil je dan :?

Kosten ven de reparatie terug èn nog eens nieuwe schoenen er bovenop? Dus dat het allemaal niets gekost heeft en wel een paar nieuwe schoenen opgeleverd heeft?

Dat gaat ook wel een beetje ver.

Heel leuk als een schoenmaker dat wil doen om zijn excuus aan te bieden, maar niet realistisch om dat echt te verwachten / eisen vind ik.

Schoenmaker geld van reparatie terug laten betalen en nog 2 tientjes extra zodat TS nieuwe schoenen kan kopen is gewoon echt billijk. Dan heeft TS voor 4 euro een nieuw paar schoenen PLUS nog haar oude schoenen waar toch weer een zool onder zit dus die ze dan kan gebruiken voor alledag om lekker af te trappen.

Anoniem

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:46

Hoezo gaat dat ver, Pmarena? Hij heeft én niks gerepareerd én haar schoenen naar de kl*te geholpen.

Eilinora

Berichten: 11975
Geregistreerd: 23-10-04

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 17:55

De manier van pmarena heb ik aangeboden maar gaat hij niet mee akkoord.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:03

Vind nieuwe schoenen helemaal geen gekke eis.
Weet zeker dat mijn schoenmaker het had vergoed. Maar die had geadviseerd ze niet te repareren als dat niet kon. Beetje schoenmaker heeft verstand van materiaal.Mag je ook wel verwachten vind ik.

Eilinora

Berichten: 11975
Geregistreerd: 23-10-04

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 18:10

Ik heb nog niet eens antwoord gekregen op een vraag die ik hem al 2x gesteld heb.

Waarom gaat hij alsnog verder met schoen 1 en daarna schoen 2 als het volgens hem bij schoen 1 al mis ging met smelten/brand

xxCYNNxx

Berichten: 5665
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:13

KoudbloedKim schreef:
Hoezo gaat dat ver, Pmarena? Hij heeft én niks gerepareerd én haar schoenen naar de kl*te geholpen.


precies dit.

PardoesJessi

Berichten: 1416
Geregistreerd: 27-03-06
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:16

Tjesses Inowa... mijn stiefpa is orthopedisch schoenmaker dus heb heel wat schoenen gezien zeg maar...
Deze schoenmaker heeft echt zitten prutsen...wellicht heeft hij ze na het lijmen langs de poetsband willen halen maar ziet eruit of het langs de schuurband is gegaan....

Ben je mooi klaar mee...

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:46

Dat gaat ver omdat je dan veel meer verwacht dan herstel... :)

Gecompenseerd worden voor de schade die iemand veroorzaakt is redelijk, er beter van willen worden ten koste van die ander is een beetje flauw.

Een vervangend paar schoenen verwachten dat is billijk, niet dat je nieuwe schoenen krijgt èn nog eens het geld van de reparatie terug... krijg je dat wel dan is dat mazzel :j Hij hoeft niet ook nog eens de reparatie terug te betalen, als hij al een nieuw paar schoenen regelt.

Maargoed, jammer genoeg wil die dat niet doen begrijp ik, dat is wel balen TS :(:)
Dan zou ik hem toch waarschuwen dat je als je niet netjes gecompenseerd wordt voor de schade die hij veroorzaakt heeft, je mensen voor hem gaat waarschuwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:52

Maar stel dat jij een paar weken geleden een splinternieuw dressuurzadel van 2000 euro hebt gekocht. 3x mee gereden.
Er zit een naadje los en die wil je laten repareren door een zadelmaker.
De zadelmaker haalt er vervolgens een borstel overheen waardoor het zadel onherstelbaar beschadigd is en er niet meer uitziet.
Hij bied jou een zadel in dezelfde prijscategorie aan, maar wil wel dat jij de kosten die hij heeft gemaakt voor het naadje (want dat zit vast ook al heb je niks meer aan het zadel :+) betaald.
Zou je dat dan ook doen?

Alja

Berichten: 25696
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:58

wel als je het zadel waar je drie keer mee hebt gereden dan ook gewoon mag houden :)
Laatst bijgewerkt door Alja op 15-07-15 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:59

Het gaat er toch gewoon om dat TS nieuwe schoenen MOET kopen nu, dan zou ik het echt niet meer dan normaal vinden dat de schoenmaker de nieuwprijs van de schoenen aan TS betaalt. Of die schoenen die ze had nu nieuw waren of niet, daar gaat het imo niet om. Zij moet ze nu wel nieuw kopen, doordat de schoenmaker zijn vak niet goed gedaan heeft.

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:00

KBK: Als ik een zadel koop voor 2000 euro bij winkel A.
En dat ziet er na een tijdje zuinig gebruik super uit maar er mankeert iets aan waardoor hij nog maar 1000 euro waard is.

En ik ga daarmee naar zadelmaker B die mij zegt dat hij voor zeg, 100 euro het probleem wil fixen.
Dan betaal ik dus 100 in ruil voor mijn gebruikte keurig uitziende zadel netjes gerepareerd terug.

Vervolgens gaat het helemaal mis en het zadel is lelijk beschadigd.

Is het dan fair om van de zadelmaker te verwachten dat ik een gloedjenieuw zadel van 2000 euro krijg + nog eens 100 euro er bovenop als terugbetaling van de afgesproken reparatiekosten?

Ik vind van niet :)

In plaats van het afgesproken 100 euro geven en je eigen gebruikte gerepareerde zadel terugkrijgen, wil je dan niks geven en een splinternieuw zadel terugkrijgen, dat vind ik gek ja :P

Ik vind dat de zadelmaker die 100 euro dan mag houden, je hebt er immers al een mazzeltje aan dat je een nieuw zadel terugkrijgt i.p.v. je gerepareerde zadel :)*

Het probleem zit hem er in dat ik dus ook gewoon vind dat hij de schoenen moet vervangen, maar die reparatiekosten NIET terug hoeft te betalen. Omdat hij al iets beters levert (nieuwe schoenen) dan waar TS voor betaalt heeft (gerepareerde schoenen).


Maargoed, dit neigt wel erg naar off-topic gaan :)

xxCYNNxx

Berichten: 5665
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:26

Nou ts heeft, begreep ik, die kosten toch al betaald?
Dat die kosten gewoon betaalt worden ALS die man wel de schoenen vergoed, is logisch; kosten had je ook gehad als die zn vak wel verstaan had.
Tot nu toe heeft hij alleen maar aangeboden dat geld terug te geven, maar daar schiet ts niks mee op natuurlijk; voor 15 euro haal je geen fatsoenlijke schoenen.

Tenshi

Berichten: 1480
Geregistreerd: 23-11-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:40

Wanneer je terug gaat, zou ik adviseren iemand mee te nemen die je kan ondersteunen in jouw verhaal.
De schoenen zijn bij 2 grote winkelketens te vinden voor <€40, dit zou je als voorstel voor vergoeding kunnen aandragen. (Naast het retourneren van de reparatiekosten natuurlijk.)

Overigens ben je via dit topic al te weten gekomen dat de schoenen nu €40 kosten (€65 zonder korting), toch heb je op de facebookpagina van de schoenmaker ook de prijs van die louche website (€128 met 50% korting) verkondigd. Dit terwijl je waarschijnlijk heel goed weet dat ze nóóit zo duur geweest kunnen zijn.

Natuurlijk is het heel vervelend dat je schoenen zo onkundig zijn 'gerepareerd' en dat had niet mogen gebeuren. Het verbaast me wel dat de nieuwprijs van je stappers mooier gemaakt wordt dan werkelijkheid/realistisch is.

Eilinora

Berichten: 11975
Geregistreerd: 23-10-04

Re: kan wel janken! mijn sportschoenen compleet geruineerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 19:43

Klopt en dat ze bij perrysport nu 40 euro zijn heb ik ook vermeld en heb ook gezegd dat ik die 120 euro best veel geld vind.

Als je gaat pluizen moet je wel alles goed lezen.