Na 6 jaar relatie uit, hoe nu verder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 23:19

Eight schreef:
Wat een verschrikkelijk persoon! Dit verdien je echt niet.. :n

Ik heb misschien een tip voor je om je weer wat beter te voelen :) ik ben erg lang depressief geweest en uiteindelijk door psychologische hulp er van af gekomen. En wwel met name door deze tip:

Ga niet leven op de automatische piloot, probeer je niet te laten leiden door negatieviteit. Ben je bewust van alles om je heen, heb je jezelf mooi gemaakt vandaag? Supergoed van je! Je zorgt voor jezelf en daar mag je trots op zijn :) gezond of lekker gekookt? Denk er bewust over na dat je iets goeds voor jezelf hebt gedaan! Een klein klusje voor je moeder/buurman/vriendin gedaan? Supergoed van jou dat je een goede vriendin/kennis bent :) ben je bewust van de positieve acties die je maak en probeer er dagelijks een aantal op te merken om je gemoedstoestand naar omstandigheden zo goed mogelijk te houden :)!

Heel veel succes en vooral tijd zal er over heen moeten gaan, maar ga absoluut niet bij de pakken neer zitten. Je verdient zoveel beter :) :(:)

Dankjewel voor de tips! Het is moeilijk om niet op de automatische piloot verder te gaan, gewoon gevoelloos. Dat ik geen blijdschap voelt mis ik niet eens, als ik maar geen pijn voel :( Het zit gewoon zo diep die pijn, het is zo moeilijk om het los te laten.

Enige voordeel is dat ik inmiddels al 4 kilo kwijt ben en er geen eens moeite voor hoef te doen :') .

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 23:21

Het is onwijs lastig maar probeer iedere stap als een overwinning te zien :)! Je bent weg geweest, oké je vond het misschien niet zo leuk als je zou willen, maar je hebt de stap gezet en daar mag je trots op zijn! Het zal even duren voor je meer plezier uit alles haalt maar laat je niet leiden door negatieve gedachten. Alle stappen die je dichterbij de persoon brengen die jij wilt zijn zullen moeilijk zijn, maar uiteindelijk echt de moeite waard. De weg van de minste weerstand is vaak niet de beste op lange termijn :) uiteindelijk komt alles goed, ondanks het nu waarschijnlijk niet zo lijkt. Zet hem op! :)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 23:39

Focussed schreef:
Ik ben zelf helemaal nog niet aan het daten. Totaal geen behoefte nog aan een ander, omdat ik voor m'n gevoel nog niks 'mag'. Het idee van 6 jaar trouw te zijn geweest aan iemand zit nog teveel vast in mijn hoofd. Wel al uit geweest met vriendinnen, maar stond echt op de dansvloer met het idee : "Wat doe ik hier.". Toen besefte ik me juist des te meer hoe erg ik hem miste en hoe leeg me bed was toen ik die nacht terug kwam. :(

Ik herken dit. Ik ben 21 en woon nog thuis... heb net een relatie van 5,5 jaar achter de rug. Ik ging en ga ook uit en doe mijn best voldoende afleiding te krijgen. Echter de eerste maanden thuiskomen na het stappen waren HELS. Janken schreeuwen huilen. Mijn moeder kon zowat elke avond bij mijn bed blijven tot ik rustig sliep... Anders was het niet te doen. Niet alleen ik maar ook mijn ouders gingen er dus aan kapot :(

Maar blijf leuke dingen doen! De kloootetijd zal nog even blijven, maar ooit kunnen wij beide weer lachen! :(:)

Amandavd

Re: Na 6 jaar relatie uit, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 23:44

Ik zou voolopig niet gaan daten als ik jou was. Geniet van jezelf. Ga eerst weer je eigen geluk opbouwen, zonder kerel.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 00:16

xMyrth schreef:
Focussed schreef:
Ik ben zelf helemaal nog niet aan het daten. Totaal geen behoefte nog aan een ander, omdat ik voor m'n gevoel nog niks 'mag'. Het idee van 6 jaar trouw te zijn geweest aan iemand zit nog teveel vast in mijn hoofd. Wel al uit geweest met vriendinnen, maar stond echt op de dansvloer met het idee : "Wat doe ik hier.". Toen besefte ik me juist des te meer hoe erg ik hem miste en hoe leeg me bed was toen ik die nacht terug kwam. :(

Ik herken dit. Ik ben 21 en woon nog thuis... heb net een relatie van 5,5 jaar achter de rug. Ik ging en ga ook uit en doe mijn best voldoende afleiding te krijgen. Echter de eerste maanden thuiskomen na het stappen waren HELS. Janken schreeuwen huilen. Mijn moeder kon zowat elke avond bij mijn bed blijven tot ik rustig sliep... Anders was het niet te doen. Niet alleen ik maar ook mijn ouders gingen er dus aan kapot :(

Maar blijf leuke dingen doen! De kloootetijd zal nog even blijven, maar ooit kunnen wij beide weer lachen! :(:)

:(:) Waarom is liefdesverdriet toch zo vreselijk? De afwijzing van iemand waar je al die jaren zoveel van hebt gehouden en zo veel mee hebt gemaakt. Het voelt nu allemaal zo nutteloos. Verspilde jaren. :( Hopelijk kan ik er op een dag wel met een glimlach op terugkijken.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 00:35

Jeetje zeg. Dat hij zo met je omgaat, direct al die andere meiden en dat ook nog tegen je zeggen.

Maar meid, sta er alsjeblieft boven. Het is een rottijd nu maar echt je komt hier bovenop, zonder hem!

Kan je op dit moment niet even lekker er op uit? Alleen of met een vriendin. Lekker een stedentrip of iets in die richting. Geen kerels, alleen leuke dingen doen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 00:47

Ik heb gelukkig wel wat leuke dingen gepland staan. Haal ook veel steun uit m'n paardjes, daar vergeet ik een hoop gelukkig.

Ben ook gewoon teleurgesteld in hem. Hij is jaren met ons mee op vakantie geweest... De mooiste locaties, de meest exotische reizen, allemaal op kosten van mijn ouders. Van cruise naar de Bahama's tot safari in Zuid-Afrika. En hij heeft mijn ouders niet eens even bedankt daarvoor. Voel me daar ook echt heel schuldig over t.o.v. mijn ouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 00:57

Daar hoef jij je echt niet schuldig om te voelen. Maar dan ook écht niet!!

Misschien is het een beetje man-eigen?

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 00:57

In het begin voelt alles inderdaad heel nutteloos. 'Ik had die tijd in iemand anders kunnen steken'. En je denkt inderdaad aan alle plekken waar je met die persoon geweest bent, en het zal nooit hetzelfde zijn als met hem. Ja dat is ook zo, maar zoals hij zich gedraagt moet je dat ook niet willen.

Maar het heeft even tijd nodig, maar het zal beter gaan, en inderdaad in het begin kun je dat niet geloven.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 01:18

Zet hem op meid. Het wordt beter. Echt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 01:24

Ik wilde je dit plaatje niet onthouden :D Volgens mij zit er wel een kern van waarheid in namelijk. Toen het na 13 maanden uitging met mn ex (zijn initiatief), wilde ik geen contact meer hebben. Ik was woest op m en wilde niets meer met hem te maken hebben. Hij wilde graag vrienden blijven. Voor mij voelde het zoals in dit plaatje, maar ik gok voor hem ook. En gek genoeg hielp het mij heel erg om te weten/gissen dat hij er spijt van ging krijgen tegen de tijd dat ik me weer top voelde. Dat hij jaloers zou zijn op de dingen die ik doe in mijn leuke leventje die ik, toen ik met hem was, niet kon doen (maar die hij wel zou willen doen). Misschien helpt het jou ook :D
Afbeelding

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:45

Goed dat je toch plannen hebt!
En over die reisjes, dat ken ik. Mijn oudste broer had 10 jaar een relatie en hun hebben echt alles van mn ouders gekregen. Ook reisjes vooral wintersport met z'n allen altijd gekregen en toen het uit ging tussen hun heeft zij nooit mijn ouders bedankt voor alles wat ze had gekregen van ze.

Zelfde als mijn andere broer. Na 5 jaar relatie en getrouwd te zijn geweest met een meid gingen ze scheiden. Ze kregen ook van alles en gingen ook mee op vakanties en toen ging zij er vandoor met een ander.

Ook nooit mijn ouders bedankt en heeft zij mijn ouders zelfs zwart gemaakt in haar geboorteplaats en op Internet.

Maar mijn ouders zagen het verdriet van mijn beide broers (3 maand na elkaar ging het dus voor beide kapot) en hebben hun nooit aangekeken voor wat die meiden gedaan hadden.

Mijn beide broers hebben zich gestort op het uitgaan en de vrouwen :+

Na een paar maanden kwamen de tranen en nu na iets meer dan een jaar hebben ze allebei weer een huis en hun eigen bedrijf op de rit

Wat ik hier dus mee zeggen wil, je ouders zullen jou echt niet aankijken voor dat ondankbare van je ex. En dat inderdaad vaak de mannen eerst los gaan na een relatie breuk en maanden later pas inzien wat ze missen. Ookal waren het geen meiden om te missen bij mijn broers :+

Komt wel goed, schatje. Zegt mijn moeder telkens.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:48

Balen dat je je zo rot voelt nu weer maar wel begrijpelijk. Hopelijk trekt dat snel weer bij.

Wat ik me afvraag, is het werkelijk zo dat mannen er zo anders mee omgaan bij beeindigen van een relatie. Of is dat alleen bekeken vanuit de vrouw als de man de relatie stopt? Of zou dat anders om ook zo zijn als zij het stopt?

Hier tsja -O- ik onthoud me maar van commentaar geloof ik, wat een gedoe over geld, woonruimte enz. Bah. ;(

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:02

Tuurlijk is dat rot wbt je ouders en het nooit bedanken...maar daar kun jij niets aan doen.
En meteen daten na een breuk is zo kansloos ( vind ik). je loopt vanzelf weer een keer een leuke kerel tegen het lijf.
I

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:47

Getup schreef:
Tuurlijk is dat rot wbt je ouders en het nooit bedanken...maar daar kun jij niets aan doen.
En meteen daten na een breuk is zo kansloos ( vind ik). je loopt vanzelf weer een keer een leuke kerel tegen het lijf.
I

En zelfs dat kan onbewust ineens heel snel zijn :)! Ik ben een maand na de breuk mijn huidige vriend tegen gekomen en alles gaat nog steeds perfect. Niet zoeken, je komt hem vanzelf tegen, nu vooral op jezelf richten :)!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:04

oh, ik had hetzelfde...maar was niet op zoek. Bleek iemand te zijn, die ik al een tijdje kende. En toen heb ik er nog lang omheen gedraaid, omdat ik bang was, dat het niet het juiste moment was en hem niet wilde teleurstellen :+ . En het voor mezelf niet vond kunnen, meteen weer een relatie te hebben :')

maar ken een paar mensen, die niet alleen willen/kunnen zij en wanhopig op zoek zijn naar een vriend...dat werkt niet zo goed.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:27

Ach en weet je; ik ben na 8 jaar nog steeds alleen en vind het eigenlijk wel prima. Zeker na zo'n zware periode waar alle emoties met je op de loop gaan is het heerlijk om gewoon eens rust te hebben in je hoofd en in je leven. :)
En als het komt dan komt het. En anders maar niet. Je zal zien dat je alleen ook 'compleet' bent. Dat je niemand anders nodig hebt om gelukkig te zijn of om een leegte op te vullen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:36

Hoi lees je topic nu pas en wil je sterkte wensen! Het komt echt goed! In oktober is mijn relatie na 5 jaar uitgegaan.Heb me heel poedersuiker gevoeld maar moet zeggen dat ik me beter voel dan ooit! Heb nu een tijdje een nieuwe vriend en geniet echt weer van het leven. wat bij mij hielp,heel stom misschien was tinder :') Heb enorm domme gesprekken gehad en paar grappige dates mn vriend daar ook bij toeval leren kennen. Wilde geen eens een nieuwe vriend maar hij is zo leuk 8-)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:40

Wat een gigantische zak hooi zeg... Daar heb je dan 6 jaar je energie in gestoken.
Heel veel sterkte! Concentreer je lekker op jezelf en besteed geen aandacht aan zijn zielige gedrag. Dit zegt zoveel over zijn daadwerkelijke karakter. Wees blij dat je er vanaf bent!
En het is idd makkelijk gezegd, maar je voelt je straks zoveel beter. Helaas moet je even door het verdrietige gedeelte heen..
Maak anders een lijstje met dingetjes die je nu eindelijk kunt gaan doen en die typische trekjes van hem waar je je aan hebt geërgerd. Dat heeft mij in het verleden ook erg geholpen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:28

Pff, wat een zak! Knap hoe je je erdoor slaat, TS. Natuurlijk, het is helemaal geen pretje en het voelt als een loden last, maar je pakt wel door... Plant leuke dingen, gaat op stap met vriendinnen, blokkeert dat portret op What'sapp. Dat doe je goed! +:)+ En af en toe lekker janken mag... :(:)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:38

Focussed schreef:
Ik heb gelukkig wel wat leuke dingen gepland staan. Haal ook veel steun uit m'n paardjes, daar vergeet ik een hoop gelukkig.

Ben ook gewoon teleurgesteld in hem. Hij is jaren met ons mee op vakantie geweest... De mooiste locaties, de meest exotische reizen, allemaal op kosten van mijn ouders. Van cruise naar de Bahama's tot safari in Zuid-Afrika. En hij heeft mijn ouders niet eens even bedankt daarvoor. Voel me daar ook echt heel schuldig over t.o.v. mijn ouders.

Ik las even jouw geschreven berichten, en meis wat ben je in een korte tijd al sterk geworden zeg!

Wie weet is het voor jezelf ook wel een "troost" om te lezen hoe dit topic je steunt.
al die lieve en goeie berichten!
En je eigen reactie's, want daar zit zoveel gevoel in.

Zet 'm op dame!
Je hebt de kans gekregen om open te staan voor leuke en gezellige mensen die wel om je geven!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 02:47

Focussed schreef:

Ik kom net uit de kroeg, en bij mij is het zelfs al een jaar over en ook nog mijn eigen keus en ik stond vanavond ook zo op de dansvloer. Heel begrijpelijk. Daten hoeft niet en komt vanzelf of niet, ook prima.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 09:24

Jullie reageren niet echt fair.
Die jongen heeft verdriet maar probeer zijn eenzaamheid te verdrijven met plezier in andere meiden.
Maar rust heeft ie niet, hij heeft de een na de ander en dat is echt niet voor niks. En echt wel dat ie na een lebberpartj zich leeg voelt.
Focussed jij gaat het sneller en beter verwerken zo.

Die jaren zijn niet weg gegooid, iemand komt tijdelijk in je leven met een doel.
Welk doel dat is weet ik niet maar ik had echt wel verdriet van mijn eerste relatie, 10 jaar weg.....later dacht ik na ik had hem nodig met mijn studie hij heeft er voor gezorgd dat ik afgestudeerd bent met uiteindelijk een 9 voor wiskunde en 8 voor natuurkunde het was voor mij een zware studie van 6 jaar dankzij hem gehaald.

Ik heb met mijn 2 ex super reizen gemaakt velen betaald door zijn ouders.
De ouders staan in de quote 500 dus ik beleefde zoveel, feesten, reizen, eten mooie cadeau's
Ik heb ze nooit gedag gezegd en bedankt voor de leuke jaren ....jaar later toen ik ze tegen kwam wel verteld hoe wat en waarom.
Maar toen het uit was, was ik zo blij dat ik niemand wilde zien.
Ik had geen behoefte meer aan de familie, uit is uit...... Raar en asociaal misschien wel maar ik wilde gewoon niet meer.

Iedere doet het op zijn eigen manier en ik was er 100% zeker van dat ik hem niet meer wilde. Dan wil je sneller alles achter laten en vergeten.

Maar ooit denk je terug aan je relatie met een glimlach

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 09:30

tita schreef:
Die jaren zijn niet weg gegooid, iemand komt tijdelijk in je leven met een doel.

Klopt. Tita beschrijft het doel dan echt als tastbaar maar iemand kan ook als doel hebben gehad dat je emotioneel en als persoon een grote groei doormaakt. Ik ben mezelf heel hard tegen gekomen en eigenlijk was ik helemaal niks. Ik wist zelf niet wie ik was en wat ik wilde. Ik deed alleen of ik iemand was die mijn ex leuk vond, ik probeerde iemand te zijn die ik niet was. Maar wie of wat was ik dan wel?
En daar ben ik pas na het verbreken van de relatie achter gekomen. Toen ben ik pas gaan groeien en nu voel ik me sterker dan ooit. Van helemaal niks en klein tot het gevoel dat je de wereld aankan.

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 12:27

Suzanne F. schreef:
tita schreef:

Klopt. Tita beschrijft het doel dan echt als tastbaar maar iemand kan ook als doel hebben gehad dat je emotioneel en als persoon een grote groei doormaakt. Ik ben mezelf heel hard tegen gekomen en eigenlijk was ik helemaal niks. Ik wist zelf niet wie ik was en wat ik wilde. Ik deed alleen of ik iemand was die mijn ex leuk vond, ik probeerde iemand te zijn die ik niet was. Maar wie of wat was ik dan wel?
En daar ben ik pas na het verbreken van de relatie achter gekomen. Toen ben ik pas gaan groeien en nu voel ik me sterker dan ooit. Van helemaal niks en klein tot het gevoel dat je de wereld aankan.

Sterkte!

Dit heb ik inderdaad ook :j Daardoor is mijn huidige relatie ook een stuk waardevoller heb ik het idee. Ik weet beter wie ik ben en wat ik wil en dat geeft voor mij rust in mijn relatie. Ik kan helemaal mezelf zijn en de dingen doen waar ík van droom en mijn vriend ondersteunt mij daarin :) En dat geldt andersom net zo.