[FOTO] Emigreren naar de Limousin!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: [FOTO] Emigreren naar de Limousin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:40

Super leuk je blog!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:50

Wat kun jij beeldend schrijven!
Wat hebben jullie veel moed, doorzettingsvermogen en een flinke dosis humor. Dat is wel nodig voor zo'n avontuur, maar niet iedereen gegeven.
Ik ga weer uitzien naar je volgende update.
Succes saampjes.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:05

Gaaf hoor! Lijkt mij ook helemaal geweldig! Ik help ook een een geitenboerderij echt super leuk!!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 06:37

Erg leuke blog weer! En je zult zien, ooit wordt het rustiger :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 07:06

Wat een ontzettend leuke blog weer! Goed geschreven ook!
Ik vroeg me af of het hekwerk in de stal niet te laag is voor de geiten? Het zijn van die ontsnappingskunstenaars. Ben je niet iedere dag bezig om de houdini's weer terug in hun stal te bonjouren? :P

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 21:18

Winged schreef:
Toch niet zo onbewoonbaar als gedacht dus :') Toch wel apart omdat het zo dichtbij staat... Staat het wel op jullie grond dan?

Nee haha vind het nog heel jammer eigenlijk, maar we kunnen niet alles hebben :P we dachten eerst dat het op ons grond staat, omdat op de kaart staat dat die struiken erbij horen. Maar doordat alles zo verwilderd was, is er een heel stuk struik bijgegroeid.. :P Zo zijn wij ook de fout ingegaan helemaal op het begin met het grasland. We hadden minstens 25 hectare grasland nodig... we haakten snel af bij dit huis, want toen we de kaart bekeken kwamen we maar op 10 tot 15 hectare grasland uit. Dat kwam dus doordat er zoveel land verwilderd was/is. Dat leek op de kaart op bosgebied :+

Azara71 schreef:
Wat leuk ! Ik volg ook !

Ik woon zelf al 15 jaar in de Bourgondië met mijn ouders en ga in december verhuizen naar mijn eigen boerderijtje met 6 hectare voor mijn paarden :) Word ook spannend :)

Leuk! Wat spannend dat je in december gaat verhuizen en wat een luxe dat de paarden mee kunnen! Ik vind zo uniek dat de veulens hier staan! Mijn moeder had de paarden op paar kilometer afstand staan, dus ik heb ze nooit echt aan huis gehad. Zo fijn om ze nu aan huis te hebben! Succes met de verhuizing en geniet ervan! :)

Cayenne schreef:
Wat een ontzettend leuke blog weer! Goed geschreven ook!
Ik vroeg me af of het hekwerk in de stal niet te laag is voor de geiten? Het zijn van die ontsnappingskunstenaars. Ben je niet iedere dag bezig om de houdini's weer terug in hun stal te bonjouren? :P

Dankje! Het zijn inderdaad ontsnappingskunstenaars.. :Y) Eerst sprongen ze eroverheen. Nu hebben we er nog een balk boven geplaatst. Toch waren ze weer ontsnapt.. Het zijn ook steeds dezelfde drie, haha. Vandaag heb ik het weer even geobserveerd.. Ze springen er nu niet meer overheen maar ze hebben ontdekt dat ze door de voerhekken kunnen.. Eerst de voorpoten en dan blijven ze rustig staan, beetje heen en weer woelen en voilà de buik gaat er doorheen en dan vervolgens ook de achterpoten. Vervolgens gaan ze lekker op hun gemakje naar de hooibaal, lekker eten en luieren. :D Aan de ene kant vind ik het wel grappig maar andere kant is het vervelend omdat ze in het schone hooi poepen en dan hoeven die anderen dat niet meer. Ach dan weten we in ieder geval dat voor de nieuwe stal de voerhekken iets smaller moeten. :o

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:34

Ik lees al een tijdje stil je blogs mee maar wilde even laten weten dat ik je enorm leuk vindt schrijven! En jeetje, er moet echt een heleboel gedaan worden maar dit wordt denk ik wel enorm gaaf als alles uiteindelijk gedaan wordt :D Heeel veel succes met alles en ik lees bij je volgende blogs ook weer zeker mee!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:42

Haha jaren een geit gehad en vaak genoeg gehad dat de geit weer los liep.

Soms weet je echt niet hoe je ze tegen moet houden. Ze zijn gewoon erg grappig!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:43

Moeders was er trouwens niet zo blij mee, de was en planten gingen er allemaal aan.. Ze lussen alles :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:54

Ik heb ook weer genoten van je blog ;) leuk geschreven en onwijs tof om alles zo een beetje te volgen!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:54

Ik kom dit topic nu pas tegen, wat leuk zeg! Geweldig dat jullie als jong gezinnetje deze droomplek aan het realiseren zijn. Ik blijf je volgen! :D

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:28

Wauw, ik ben zo jaloers. Je bent 22 en hebt gewoon een prachtige woning in Frankrijk met een eigen meer. Zit ik hier, met mijn 21 jaar, student en wonend bij paps en mams :D

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 21:16

gett schreef:
Moeders was er trouwens niet zo blij mee, de was en planten gingen er allemaal aan.. Ze lussen alles :D

Haha ja dat is zo gek aan die beesten! Ze lusten inderdaad alles!! Maar owee als het hooi van iets mindere kwaliteit is, dan laten ze het liggen hoor.. 8)7 Ze hebben wel wat kapsones daarin..

Drunksheep schreef:
Wauw, ik ben zo jaloers. Je bent 22 en hebt gewoon een prachtige woning in Frankrijk met een eigen meer. Zit ik hier, met mijn 21 jaar, student en wonend bij paps en mams :D

Tja.. ik kan daar ook jaloers op zijn want ik ben mede door onze droom gestopt met de studie en dat vind ik soms best moeilijk! Wil in de toekomst toch wel mijn papiertje halen. Eerst hier maar alles op orde en het Frans onder de knie krijgen! Het is wel apart dat ik nu in een andere 'levensfase' (dat klinkt wel zwaar zeg) zit dan mijn vriendinnen. Dat merk ik dan wel in gesprekken, we hebben het over hele andere dingen. :P

Leuk dat jullie volgen!!

Over 2 weken komen waarschijnlijk toch nog Guus en Maria, onze gansjes, naar Frankrijk! Ze stonden nu bij een boer, maar ik miste ze eigenlijk wel en vind het wat sneu dat ze niet kunnen zwemmen daar. Nu zit ik zelf ook met dat probleem.. Wat zouden ze het meer geweldig vinden! Alleen ik weet nog niet of het verstandig is om ze daar te plaatsen, omdat er zoveel vossen lopen. Het meer is dan toch net wat te ver van het huis af. Waarschijnlijk doe ik ze eerst gewoon bij huis, maar die beesten kunnen zo genieten van zwemmen.. lastig lastig... Als iemand een tip heeft dan hoor ik dat graag!

Afbeelding
Dit is keizer Guus!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 06:14

Hoe gaat het daar Ts?

Nog geen hele stal losgebroken witjes gehad op uitzondering van de brutaalsten na?

En de paarden inmiddels gesetteld?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 06:41

En gewoon een goedkoop opblaasbaar zwembad voor de ganzen? Of denk ik dan te makkelijk?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 07:01

Zit Guus nou serieus op een kussentje? _O- _O- _O-

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 21:37

Het gaat goed hier! Wel erg druk met de dieren, hout hakken alvast voor volgend jaar en wat om en rondom het huis bezig. Er is altijd wel wat te doen. Morgen komen de mannen uit Nederland weer voor 3 weken om de stal te bouwen. Hoop dat het in 3 weken lukt (lijkt mij krap..). Ook rijd ik nu 3 tot 4 keer per week paard bij de buurman, ook weer erg leuk! Vandaag was het koud en hebben we de eerste beetjes sneeuw gehad. De paarden doen het ook goed! Zijn beide rustig en vinden het naast de geiten staan volgens mij wel gezellig! Overdag staan ze heerlijk in het land :)

Guus zit daar inderdaad op een kussentje :') Volgens mij denkt hij dat hij een soort van godheid is. :+ De ganzen heb ik nu los voor huis lopen. Dat gaat goed. In de avond slapen ze tegen het huis aan. Aan een zwembad ingraven heb ik ook gedacht, alleen ze maken echt alles kapot! Denk dat het zwembad dan snel lek is.. maar bedankt voor het meedenken! Ze vermaken zich wel hier in Frankrijk: zitten alweer lekker lawaai te maken, rennen vrolijk rond en beginnen waaks te worden. :o Het leek me zo leuk om ze in een groot meer te zien zwemmen, maar volgens mij zijn onze gansjes wat te mensgericht en blijven ze het liefst bij huis staan.. misschien moeten we maar een vijver uitgraven :P

En dan over de witkoppen... Grappig dat je het vraagt Hannanas. Ik wilde gisteren al reageren dat het goed gaat en er slechts een paar ontsnappen. Door het opstrooien staan ze nu ook hoger dus het springen wordt wel steeds makkelijker. Die paar die ontsnappen vinden we niet zo erg. Vandaag hadden we er alleen niet een paar ontsnapt, maar een heel hok (50 geiten) die ontsnapt waren.. 8)7 Net vandaag waren we een dagje naar de stad Clermont Ferrand, zul je net zien haha. Einde van de dag kwamen we terug en eerste wat we dan doen is naar de geiten om te voeren. Het was een verrassing toen we de deur open deden: er stond geen 1 geit in het hok, maar 50 in de voergang :') . En ze hebben er een enorme bende van gemaakt!! De hooibaal was omgevallen, het graan uit de kruiwagen hebben ze opgegeten, overal karton, touw, gereedschap en verder troep op de grond (mijn vriend zn werkplek staat daar in een hoekje) en ook de biks van de paarden hebben ze opgegeten (gelukkig zat er niet veel meer in). We kwamen binnen en ze zaten daar toch lekker te keten en te springen }:) Hoe het kon gebeuren? Nou 1 slimme geit heeft het slot van het hek open gekregen.... We hebben ze weer onderschat hoor..

Ik probeer volgend weekend weer een blogje in elkaar te zetten! :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:29

Heb je nog foto's gemaakt van het geitenfeest }> :+ .

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:01

Hahaha wat een beesten. _O- Die hebben zich behoorlijk uitgeleefd zo te horen. Dus nu maar een extra slot erop zeker? :+

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:22

Hahahaahaha gekke beesten :D

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 07:49

Ik heb er helaas geen foto van.. Had ik niet aan gedacht haha. Was wel een mooi gezicht!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 09:55

senna21 schreef:
Heb je nog foto's gemaakt van het geitenfeest }> :+ .

Geitenfeest :')

Hoe goed kun je vloeken inmiddels? Volgens mij is het houden van zoveel geiten vragen om een serieuze spoedcursus :') :')

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:21

Het is misschien handig om een stroomdraadje te spannen boven de omheining? Hier laten de geiten zich heel goed tegenhouden door een draadje met stroom. Hebben wel als laagste draad een volle ijzeren draad. Voelen ze goed. De volwassen geiten lieten zich ook tegenhouden door een witte draad op 70 cm. Kleintjes zijn wat brutaler.

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 10:11

Haha ja het is inderdaad soms wel een spoedcursus vloeken! Het is soms alsof ze het erom doen. Dus wie wil leren vloeken, moet geiten nemen! :P de veulens bijten ook geregeld een geit in de kont!

Dat is wel een goed idee met stroom! Bij ons zijn het ook de kleintjes die het brutaalst zijn. Nog even en ze kunnen naar de nieuwe stal!ze beginnen nu met het dak van de stal. Dan nog wat metselen, hout eromheen en de voerhekken maken en dan staan ze hopelijk in januari in de nieuwe stal!

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 10:37