Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Winged schreef:Toch niet zo onbewoonbaar als gedacht dusToch wel apart omdat het zo dichtbij staat... Staat het wel op jullie grond dan?
we dachten eerst dat het op ons grond staat, omdat op de kaart staat dat die struiken erbij horen. Maar doordat alles zo verwilderd was, is er een heel stuk struik bijgegroeid..
Zo zijn wij ook de fout ingegaan helemaal op het begin met het grasland. We hadden minstens 25 hectare grasland nodig... we haakten snel af bij dit huis, want toen we de kaart bekeken kwamen we maar op 10 tot 15 hectare grasland uit. Dat kwam dus doordat er zoveel land verwilderd was/is. Dat leek op de kaart op bosgebied
Azara71 schreef:Wat leuk ! Ik volg ook !
Ik woon zelf al 15 jaar in de Bourgondië met mijn ouders en ga in december verhuizen naar mijn eigen boerderijtje met 6 hectare voor mijn paardenWord ook spannend
Cayenne schreef:Wat een ontzettend leuke blog weer! Goed geschreven ook!
Ik vroeg me af of het hekwerk in de stal niet te laag is voor de geiten? Het zijn van die ontsnappingskunstenaars. Ben je niet iedere dag bezig om de houdini's weer terug in hun stal te bonjouren?
Eerst sprongen ze eroverheen. Nu hebben we er nog een balk boven geplaatst. Toch waren ze weer ontsnapt.. Het zijn ook steeds dezelfde drie, haha. Vandaag heb ik het weer even geobserveerd.. Ze springen er nu niet meer overheen maar ze hebben ontdekt dat ze door de voerhekken kunnen.. Eerst de voorpoten en dan blijven ze rustig staan, beetje heen en weer woelen en voilà de buik gaat er doorheen en dan vervolgens ook de achterpoten. Vervolgens gaan ze lekker op hun gemakje naar de hooibaal, lekker eten en luieren.
Aan de ene kant vind ik het wel grappig maar andere kant is het vervelend omdat ze in het schone hooi poepen en dan hoeven die anderen dat niet meer. Ach dan weten we in ieder geval dat voor de nieuwe stal de voerhekken iets smaller moeten.
Heeel veel succes met alles en ik lees bij je volgende blogs ook weer zeker mee!
leuk geschreven en onwijs tof om alles zo een beetje te volgen!
gett schreef:Moeders was er trouwens niet zo blij mee, de was en planten gingen er allemaal aan.. Ze lussen alles
Ze hebben wel wat kapsones daarin..Drunksheep schreef:Wauw, ik ben zo jaloers. Je bent 22 en hebt gewoon een prachtige woning in Frankrijk met een eigen meer. Zit ik hier, met mijn 21 jaar, student en wonend bij paps en mams

Volgens mij denkt hij dat hij een soort van godheid is.
De ganzen heb ik nu los voor huis lopen. Dat gaat goed. In de avond slapen ze tegen het huis aan. Aan een zwembad ingraven heb ik ook gedacht, alleen ze maken echt alles kapot! Denk dat het zwembad dan snel lek is.. maar bedankt voor het meedenken! Ze vermaken zich wel hier in Frankrijk: zitten alweer lekker lawaai te maken, rennen vrolijk rond en beginnen waaks te worden.
Het leek me zo leuk om ze in een groot meer te zien zwemmen, maar volgens mij zijn onze gansjes wat te mensgericht en blijven ze het liefst bij huis staan.. misschien moeten we maar een vijver uitgraven
Net vandaag waren we een dagje naar de stad Clermont Ferrand, zul je net zien haha. Einde van de dag kwamen we terug en eerste wat we dan doen is naar de geiten om te voeren. Het was een verrassing toen we de deur open deden: er stond geen 1 geit in het hok, maar 50 in de voergang
. En ze hebben er een enorme bende van gemaakt!! De hooibaal was omgevallen, het graan uit de kruiwagen hebben ze opgegeten, overal karton, touw, gereedschap en verder troep op de grond (mijn vriend zn werkplek staat daar in een hoekje) en ook de biks van de paarden hebben ze opgegeten (gelukkig zat er niet veel meer in). We kwamen binnen en ze zaten daar toch lekker te keten en te springen
Hoe het kon gebeuren? Nou 1 slimme geit heeft het slot van het hek open gekregen.... We hebben ze weer onderschat hoor..
Die hebben zich behoorlijk uitgeleefd zo te horen. Dus nu maar een extra slot erop zeker?
de veulens bijten ook geregeld een geit in de kont!