Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:08

moonsparkle schreef:
Nagini schreef:
Ik ben er inmiddels achter maar had een keer de rare gedachte:

Als een schildpad zijn schild verliest.. is hij dan naakt of dakloos?

Volgens mij zit het schild aan hun vast dus kan dat niet?

Ja dan gaan ze dood. Maar het idee erachter, is wel weer interessant.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:09

Ik vraag me af waar alle vliegen dazen etc zijn als het waait of iets

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:11

moonsparkle schreef:
Nagini schreef:
Ik ben er inmiddels achter maar had een keer de rare gedachte:

Als een schildpad zijn schild verliest.. is hij dan naakt of dakloos?

Volgens mij zit het schild aan hun vast dus kan dat niet?

Je arm zit ook aan je vast en die kan er ook af. :+

Ik ben benieuwd wat het echte antwoord is. :j

xLeonietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:17

Wat ik mij afvraag is waarom er ooit iemand skinny jeans heeft bedacht :') ik vind het wel het mooist zelf maar een joggingbroek vind ik toch lekkerder zitten :D

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:19

als ik weer ergens heen loop en halverwege niet meer weet wat ik aan het doen ben, vraag ik me wel eens af of we niet een soort Sims zijn waarbij andere 'mens achtige dingen' ons besturen.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:20

okdoei schreef:
als ik weer ergens heen loop en halverwege niet meer weet wat ik aan het doen ben, vraag ik me wel eens af of we niet een soort Sims zijn waarbij andere 'mens achtige dingen' ons besturen.

Dit :')

En of ik in de matrix zit, of dat iedereen anders juist in de matrix zit en ik niet.

Desiree_2001

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:26

Mijn vriendin en ik hadden vandaag ook een interessante theorie :')
Wat nou als de wereld helemaal niet echt is en alles om ons heen eigenlijk gewoon een soort "hersenspinsels" van ons onderbewustzijn zijn. :') het klinkt echt heel belachelijk

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:33

Hoe het komt dat vissen op hele verschillende dieptes kunnen zwemmen zonder naar boven te drijven of te zinken.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:46

Knert schreef:
Hoe het komt dat vissen op hele verschillende dieptes kunnen zwemmen zonder naar boven te drijven of te zinken.

Dat doen ze door middel van hun zwemblaas..
Onze vis had ooit een luchtbel in zijn zwemblaas en daardoor kwam hij als n soort dobber telkens weer drijven

@horsesx: toevallig heeft Roald Dahl daar ooit ook een verhaal over geschreven.. heb dat boek toen voor Engels gelezen :')
Laatst bijgewerkt door Licor op 17-06-15 23:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:46

Heerlijk die vragen! Alleen kan ik Door dit topic echt niet slapen :+
nou wil ik alles weten haha.

Wat ik me nou altijd afvraag.
Een advocaat moet zijn cliënt beschermen bij de rechter.
Maar zal die advocaat altijd achter zijn onschuld staan?

Bijvoorbeeld, P vermoord een mevrouw. Hij geeft aan onschuldig te zijn. ( maar is het niet )
Weet zijn advocaat dan dat hij schuldig is?
Ik bedoel als je met een goed verhaal wil komen, lijkt het mij dat je wel eerlijk tegen je advocaat moet zijn :+
Ik weet niet of het zo duidelijk overkomt, weetniet precies te verwoorden haha

nienke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 00:04

Wat een leuk topic! ik volg :D

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 00:08

shirdaki schreef:
Ik vraag me af waar alle vliegen dazen etc zijn als het waait of iets

Gaan die niet in bomen en muren enzo zitten? :+

Ik vraag me dat altijd af van muggen, voordat ik ga slapen controleer ik echt overal.
En denk ik nou, mug-vrij vanacht, en dan zodra ik lig begint het gezoem. _-:(
Laatst bijgewerkt door Angeliquee18 op 18-06-15 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 00:10

Heike schreef:
Een hond verstaat geen woorden. Die hoort aan de tonatie wat hij moet doen. Als je heel hard gaat schreeuwen dat hij lief is zal hij dat echt heel anders oppakken. En je kunt je hond helemaal de huid volschelden in lieve zachte tonen en hij zal je lief vinden. In welke taal je dat doet zal hem niets uitmaken.

Onzin.
Ik train bordercollies, en als ik zeg "haegri" gaan ze rechtsom om de schapen, op "vinstri" linksom (eigenlijk respectievelijk tegen en met de klok). Ja, ze verstaan IJslands :D .
Dit zijn slechts twee van de ongeveer acht commando´s die voor drijven worden gebruikt, daarvan kennen ze voor vijf óók fluitcommando´s voor werk op grote afstand. Dat begrip gaat dus aanzienlijk verder dan intonatie alleen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 00:11

horsesX schreef:
Mijn vriendin en ik hadden vandaag ook een interessante theorie :')
Wat nou als de wereld helemaal niet echt is en alles om ons heen eigenlijk gewoon een soort "hersenspinsels" van ons onderbewustzijn zijn. :') het klinkt echt heel belachelijk

Google "solipsisme".

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 00:14

Ik denk dat dieren ook veel op energie en houding af gaan.. dus dat je wel kan schreeuwen dat hij lief is mits je dat met een positieve energie doet.. zo kun je ook ooit nep boos zijn op je paard en je stem verheffen enz.. maar als je je houding en energie niet ook in de boos modus zet, trappen ze daar niet in :+

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 00:14

Als er buiten de aarde een vacuum heerst, waarom rekt de atmosfeer van de aarde dan niet steeds meer uit? En hoe kan je eigenlijk een vacuum in een bol creeren zonder dat de bol door de omringende lucht implodeert?

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 00:33

okdoei schreef:

Komt omdat je vaak naar een andere kamer loopt en dus door een deuropening gaat of iets dergelijks. Je hersenen denken dat er een nieuwe activiteit komt en vergeten dus wat je wou gaan doen.
Heb ik ergens gelezen weet niet of het precies zo werkt, ben ik alweer vergeten :D .

Wie wist er eigenlijk hoe laat het was toen de eerste klok werd gemaakt?

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 00:40

Interessant topic :)
Laatst was ik een taart aan het bakken en toen vroeg ik mij ineens af hoe mensen er ooit op gekomen zijn om eieren te gaan splitsen? En dan vooral dat je eiwit gaat kloppen totdat het schuimt en er een taart van maakt....hoe kom je erop?

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 00:48

alice0cullen schreef:
okdoei schreef:

Komt omdat je vaak naar een andere kamer loopt en dus door een deuropening gaat of iets dergelijks. Je hersenen denken dat er een nieuwe activiteit komt en vergeten dus wat je wou gaan doen.
Heb ik ergens gelezen weet niet of het precies zo werkt, ben ik alweer vergeten :D .

Leuk topic zeg!

Ze wisten niet hoe laat het was toen de eerste klok werd gemaakt. Heeeel vroeger begon de dag gewoon als de zon op kwam en eindigde de dag als de zon onder ging. Als de zon nog niet recht boven de aarde stond was het vroeg en en als hij het hoogste punt was gepasseerd was het laat. Later zijn ze waarschijnlijk de dag in 12 stukken gaan verdelen omdat dat makkelijk was zodat ze enig besef van tijd kregen. Waarschijnlijk wisten ze zo bijvoorbeeld beter of ze nog konden jagen voor de zon onder ging. Die stukken noemden ze gewoon 1 tot en met 12. Waarschijnlijk kregen ze onenigheid over welk deel van de dag het was en hebben ze de zonnewijzer uitgevonden. Zo kon iedereen zien welk deel van de dag het was, van die zonnewijzer is later onze klok afgeleid. Ik heb hier gee bron van hoor, maar het lijkt me logisch dat het ongeveer zo gegaan zou kunnen zijn.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 01:53

badeendje schreef:
Als er buiten de aarde een vacuum heerst, waarom rekt de atmosfeer van de aarde dan niet steeds meer uit? En hoe kan je eigenlijk een vacuum in een bol creeren zonder dat de bol door de omringende lucht implodeert?

1. Zwaartekracht.
2. Als je bol impldeert, was hij niet sterk genoeg.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 18-06-15 01:54, in het totaal 1 keer bewerkt

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 01:53

Waarom het niet gewoon s'nachts regent ipv overdag.

Waarom bestaat er storm?
9 vd 10 x gaan er een hele hoop bomen verloren.
En breekt de natuur zichzelf als het ware af, waarom is dat ?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 01:58

moyra schreef:
Waarom het niet gewoon s'nachts regent ipv overdag.

Waarom bestaat er storm?
9 vd 10 x gaan er een hele hoop bomen verloren.
En breekt de natuur zichzelf als het ware af, waarom is dat ?

Is het je nooit opgevallen dat het 'nachts ook (en vaker) regent?
Ten tweede denk je werkelijk dat "natuur" een denkende entiteit is met een (zelf)bewustzijn? Hoogst onwaarschijnlijk.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 06:45

KingYasFenn schreef:
(SCHRIK NIET)

Kan het zo zijn dat mensen kleuren anders zien?
als in, dat mijn paars helemaal niet gezien wordt als jouw paars..
en dat doordat wij als kinderen plaatjes voor onze neus krijgen waarbij dan wordt gezegd 'dit is paars'..
dan nemen wij het over.. en weten wij allebei als wij paars zien, dat wij het over paars hebben.
Maar, kan het dan zo zijn, dat onze ogen toch net wat anders werken en communiceren..
dat in mijn hoofd het beeld paars er net wat anders uitziet als het beeld wat jij bij paars hebt?

uiteindelijk merken wij dat natuurlijk niet van elkaar.
omdat wij die kleuren zo geleerd hebben.. en dat paars paars is, en geel geel is, en rood rood is,
maar of wij het in ons hoofd allemaal gelijk zien is natuurlijk maar de vraag..

(en dan bedoel ik niet kleurenblind!)
maar echt puur dat we onderling de geleerde kleuren toch net wat anders zien.. maar door de benaming weten we allemaal waar we het over hebben..maar in ons hoofd zien ze dus misschien anders..?

ik denk dat hier wel degelijk kleine verschillen in zitten. Ik heb bijvoorbeeld een T-shirt waarvan een aantal mensen vinden dat die oranje is, en een aantal mensen vinden dat die rood is. Zo ook met mijn vriendins roze of rode jas

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 06:47

BlondCowgirl schreef:
alice0cullen schreef:

Leuk topic zeg!

Ze wisten niet hoe laat het was toen de eerste klok werd gemaakt. Heeeel vroeger begon de dag gewoon als de zon op kwam en eindigde de dag als de zon onder ging. Als de zon nog niet recht boven de aarde stond was het vroeg en en als hij het hoogste punt was gepasseerd was het laat. Later zijn ze waarschijnlijk de dag in 12 stukken gaan verdelen omdat dat makkelijk was zodat ze enig besef van tijd kregen. Waarschijnlijk wisten ze zo bijvoorbeeld beter of ze nog konden jagen voor de zon onder ging. Die stukken noemden ze gewoon 1 tot en met 12. Waarschijnlijk kregen ze onenigheid over welk deel van de dag het was en hebben ze de zonnewijzer uitgevonden. Zo kon iedereen zien welk deel van de dag het was, van die zonnewijzer is later onze klok afgeleid. Ik heb hier gee bron van hoor, maar het lijkt me logisch dat het ongeveer zo gegaan zou kunnen zijn.

hier wil ik toch reageren, omdat dit niet helemaal klopt. In de Romeinse tijd was de dag namelijk verdeeld in een aantal "uren" en de nacht in vier uren. De dag begon bij zonsopkomst en de nacht bij zonsondergang. In de zomer waren de nachturen kort en de daguren duurden lang, en in de winter waren de daguren kort en de nachturen lang

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 07:08

Ontstaan van het 'uur' heb ik me inderdaad ook zo vaak afgevraagd. Geweldig