De meest 'briljante' dooddoeners bij een miskraam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Re: De meest 'briljante' dooddoeners bij een miskraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:54

Gatverbah ts....

Mensen zijn echt rare wezens... En ik kan daar niet tegen.
Die pijn die je voelt, dat je, je eigen vlees en bloed verliest.

Bah.. onwijs veel sterkte... Nogsteeds...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:54

Ik zie Shadow dat ook nergens zeggen, als jij je enkel pijn doet moet men, ook volgens die theorie, ook gewoon tegen jou zeggen dat het rot voor je is, en eventuele bagatellisatie voor later bewaren, en niet tegen jou gaan uiten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 17:00

Sneeuwpop, wellicht heb ik je reactie inderdaad anders opgevat dan jij 'm bedoeld had.

Omdat het gesprek al een aantal pagina's niet alleen over de werkelijke opmerkingen ging maar vooral ook over waarom sommige opmerkingen zo kwetsend zijn, en wanneer je sommige dingen gewoon niet moet zeggen, kwam het maken van de opmerking 'ik zei het zelf' op mij deels over als een soort ontkrachting daarvan. Dus dat mensen het best kunnen maken om te zeggen 'je weet nu tenminste dat je zwanger kunt worden' omdat je het zelf tenslotte ook zei.
Mijn reactie daarop was dat je dat zelf zeker zo kunt ervaren, maar dat het zelfs dan nog niet goed is als een ander dat ongevraagd zegt.

Maar misschien sloot je niet aan bij de langere discussie, en reageerde je alleen maar op die ene reactie van Tiffany, en alleen maar om je eigen ervaring te delen, en niet op de rest van het topic.
In dat geval mijn excuses, want dan heb ik het verkeerd opgevat.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:52

Shadow, dank je.
Nu heb je me idd goed begrepen.

Communiceren is lastig . maak zelf ook genoeg fouten met opvattingen en begrijpen hoe een ander zich voelt is niet altijd makkelijk. Hier mis je ook nog eens de lichaamstaal.daarbij ook nog hoe je je zelf voelt op dat moment, kan je net wat meer of minder hebben of let je minder op......

Het is makkelijker om te wijzen hoe het niet moet. Ik had ook minder of niet kunnen reageren ;-)
Soms is het beter om de goede bedoeling te accepteren , maar dat is niet altijd makkelijk.

Lees wel enkele reacties die echt niet kunnen, maar gelukkig kan ik de meeste die ook ik heb gehoord wel zien als goedbedoeld.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:05

Een vriendin van me kreeg een uitnodiging op t ziekenhuis:

'Paaseitjes zoeken voor onvruchtbare vrouwen'.

Dus door het hele ziekenhuis heen paaseitjes zoeken... terwijl ze net een miskraam had gehad.. en ze is niet eens onvruchtbaar.
:+

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:37

wow FloMax dat moet haast wel een hele slechte 1 aprilgrap zijn geweest :oo

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:42

Sowieso is het hele voorstel paaseitjes voor onvruchtbare vrouwen een absurd idee.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:53

Sterkte aan iederen die hier Door heen gaat.

Mensen weten gewoon niet wat ze moeten zeggen en dan komen er zulke domme Dingen uit.

Wij hebben 4 miskramen gehad. 2 vroeg en twee rond de 12 weken in 4 jaar tijd. En dan zeggen mensen doodleuk.. ach je zult er nu wel aan gewend zijn..

Of de verpleegkundige die me op kwam halen van de recovery (het kwam niet zelf af) die me begon te vertellen over haar baby. .
En het verschrikkelijke jou dag komt nog wel.. je bent wel blij zeker dat het nu gebeurde en niet nog later..

Blegh..

Onderusten hebben we een gezonde knul en nu weer aan de klus. Heb me voorgenomen om maar niks meer te zeggen mocht ik zwanger raken
(Heb nog wel de angst dat het mis gaat dan natuurlijk ) liever alleen met mijn verdriet dan die domme opmerkingen

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:56

Ben ik heel naief als serieus inga op het paaseitjes-verhaal? :o Het is een boek: Paaseitjes zoeken in het amc, geschreven door iemand met vruchtbaarheidsproblemen over haar ervaringen hoe ze uiteindelijk toch 1 (of 2?) kindjes heeft gekregen. Zal wel een uitnodiging zijn voor een boekpresentatie/ervaringsuitwisseling.

Ik twijfel heel erg of iedereen dat verder al doorhad en ik nu voor aap sta omdat ik er serieus op antwoord of dat dit een nuttige toevoeging is, sorry ben heel naief soms :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:58

:+ Ja als je het zo uitlegt zit er meer logica achter. Ik dacht dat ze letterlijk in het ziekenhuis paaseitjes hadden verstopt en dat alleen onvruchtbare vrouwen mogen zoeken. :=

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:59

Oh gelukkig, dan was ik niet naief _O-

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:34

Valt mee hoor Tineke ik vond het al zó lomp dat er haast wat anders achter moest zitten, en nu je de titel noemt begint het hier ook te dagen :')

En Olikea hier precies hetzelfde hoor, ik hou het liever voor mezelf inclusief het verdriet dan er uitleg over moeten geven tegen mensen die het toch niet begrijpen. Gelukkig weten mensen inmiddels wél dat ze niet hoeven aankomen met 'gut geen tijd voor kinderen' of inmiddels gelukken 'een tweede' ;)

Al vind ik het andersom wel vaak best lastig als ik zulk verdriet hoor. Ik weet zelf ook niet zo goed wat ik moet zeggen en heb ook moeite om vrienden\familie met veel verdriet te zien en mijn (en blijkbaar meer mensen :)) ) reactie is om er dan toch iets positiefs in te zoeken. maar zoals je leest, er is in deze situatie vaak weinig positiefs te zeggen het is.gewoon.heel.zuur.

Tja en mijn eigen verhaal vertellen en hun verhaal overtreffen is ook te lomp voor woorden:+ het enige dat ik kan zeggen is dat ik weet hoe ze zich voelen en ze een knuffel geven...

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:03

tineke8889 schreef:
Ben ik heel naief als serieus inga op het paaseitjes-verhaal? :o Het is een boek: Paaseitjes zoeken in het amc, geschreven door iemand met vruchtbaarheidsproblemen over haar ervaringen hoe ze uiteindelijk toch 1 (of 2?) kindjes heeft gekregen. Zal wel een uitnodiging zijn voor een boekpresentatie/ervaringsuitwisseling.

Ik twijfel heel erg of iedereen dat verder al doorhad en ik nu voor aap sta omdat ik er serieus op antwoord of dat dit een nuttige toevoeging is, sorry ben heel naief soms :=

Serieus? Haha, zij denkt nu nog steeds dat het een serieuze uitnodiging was om paaseitjes te zoeken...