Psychologe met ordinaire foto op internet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:58

Ik vind sommige mensen wel erg hard naar TS toe.
Ze geeft zelf al aan dat het een gevoel is en dat ze heus wel begrijpt dat de psycholoog buiten haar werk om een eigen leven leidt.
Waarom zou je zo tegen iemand tekeer gaan om iets dat ze voelt?
Het gaat er toch om, zeker bij een psycholoog, dat je je daar goed bij voelt?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:59

Ik zou ook niet direct iemand googlen hoor, maar àls ik dat om een of andere reden toch gedaan heb dan roept dat hoe dan ook toch een gevoel op. En op dat gevoel zou ik zeker af gaan. Het is lastig om nadat je zoiets gezien hebt een neutraal beeld te vormen over iemand. Ondanks dat diegene waarschijnlijk zeer kundig in zijn/haar werk is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:02

Het probleem is echter wel dat dit zakelijke relaties zijn en niet persoonlijke relaties.. Kijken we allemaal niet vreemd op of denken er het onze van als een vreemde flinke inkijk heb, terwijl als het je nichtje is dan kun je het er veel sneller van hebben. Je weet immers hoe iemand is irl.

Het gaat mij niks aan wat iemand privé doet, als ie z'n werk maar goed doet. Daar trek ik iig de lijn.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:03

Furrow schreef:
funnyhorses schreef:
Een titel zegt tegenwoordig niks meer. Overal heten ze tegenwoordig '.....deskundige'.
Ik vind t ook onprofessioneel zoiets hoort niet op t internet als je zo'n beroep uitoefend.

Maarja tegenwoordig kan alles he!?
Als je twijfeld niet gaan maar zoek een andere psycholoog.

Maar waarom kan het niet? Wat is er niet voorbeeldig aan uitgaan?

Dus je hebt bv. een geweldig kundige dokter die graag korte jurkjes draagt en duckface foto's trekt. Zou ineens minder kwaliteiten hebben?

Als ik zoiets zoek dan ga ik wel naar mijn vriendinnen.
Ik vind het niet serieus over komen en dan zou ik aan zo iemand mezelf moeten uiten?
Ik zou dan het idee hebben dat als ik woensdags ga dat er zaterdag over mij gelachen word.

Dat creeër je met het internet tegenwoordig en de zogehete professionals horen zich dan ook zo voor te komen.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:04

Heel stom voorbeeld.
Wij hebben vrijdag een bandje van de scooter plat gereden. Ik bel zaterdagochtend een motorwinkel hier in de buurt:
ik: goedemiddag, ik ben op zoek naar een voorbandje, 120/80-16
hij: is het de eerste keer? Je kan hem nog herstellen dan he?
ik: nee is vorig jaar opgespoten geweest met schuim
hij: ohja dan moet je een nieuwe, kom maar halen hoor ik heb hem op voorraad.

Kom ik in die winkel.
Hij: ooh 16-duim, nee die heb ik niet, enkel 18.
ik: ohja ik zei nochtans 16 aan de telefoon hoor.. Kunt u de band bestellen?
hij: ja hoor, dinsdag heb ik hem.
ik: uhm oke, wanneer kun je dan monteren?
hij: nou, we moeten natuurlijk de miserie van een ander oplossen.
ik: wat, hoezo?
hij: nou, die schuim!
ik: hoezo die schuim, eerst zegt u zelf dat ik hem zo kan opspuiten en nu is dat plots miserie?
hij: ja, vreet heel je velg weg.

Oke, waarom verkopen ze dat spul dan? Is trouwens ook de eerste die plots beweerd dat dat spul niet goed is...

Ik: nou wanneer kun je dan monteren?
hij: over een week of 2, 3. Ja zo'n herstelling, die nemen we er alleen bij voor vaste klanten.
Ik heb die scooter van vorig jaar, tweedehands gekocht, en dit is de eerste keer dat ik er wat mee voorheb en er iets aan gedaan moet worden.
ik: meneer, als u zo doet de eerste keer dat ik hier binnen wandel, zal ik nooit geen vaste klant worden he...

Ik ben dan maar op een ander gegaan. Duidelijk aangegeven dat het om een opgespoten band ging, geen enkel probleem hoor.

DAT vind IK nou onprofessioneel. Die man had van mij voor mijn part met naaktfoto's online mogen staan, dat kan me niks schelen, als ik maar goed bediend wordt als betalende klant. Niet dus.

Edit. Ik bel net die andere zaak terug, bandje zou op een half uur vervangen zijn. In de eerste zaak had ik hem een nacht en dag moeten achterlaten. De eerste zaak is een heel bekende, heeft ook een facebookpagina en maakt veel reclame enzo. De tweede zaak is zo'n polder-geval, niks facebook, maar WAT EEN SERVICE. Zo zie je maar :)
Laatst bijgewerkt door JunkDeLuxe op 01-06-15 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 13:05

friendly schreef:
Ik zou ook niet direct iemand googlen hoor, maar àls ik dat om een of andere reden toch gedaan heb dan roept dat hoe dan ook toch een gevoel op. En op dat gevoel zou ik zeker af gaan. Het is lastig om nadat je zoiets gezien hebt een neutraal beeld te vormen over iemand. Ondanks dat diegene waarschijnlijk zeer kundig in zijn/haar werk is.

Ik was benieuwd naar het gezicht bij de naam die ik heb gekregen, dat is de rede dat ik gegoogled heb.
Ik zit nu zelf met de gevolgen van het feit dat ik dat gedaan heb.
Zelf was ik ook op zoek naar de, al eerder gezegde, ervaringen van menig ander mens die bij haar geweest is.
Ik zie haar nu niet meer (na een aantal meningen die mij geholpen hebben in dit topic) als iemand die minder professioneel is.
Ik ga wel gewoon naar het intake gesprek en zie wel wat daar uitkomt, misschien kan ik het wel vergeten. :)

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:05

inochiyo schreef:
ik kaats gewoon de bal terug, zo zou zij ook over jou kunnen denken...
je vind het dus niet erg moest je psychologe na een sessie(of op voorhand) je volledige leven begint uit te spitten op internet? ookal staat het openbaar, wil niet zeggen dat het moet doen.
Met het verschil dat zij niet haar mentale, persoonlijke problemen bij de TS neer hoeft te leggen en TS wel bij haar.

En iemand googlen is meteen haar hele leven uitspitten? Toe zeg. :') Had TS op pagina 13 een foto gevonden van een schoolfeestje van 15 jaar geleden, dan had je een punt gehad, maar Facebook staat over het algemeen bovenaan in de zoekresultaten, dus 'spitten' wil ik het niet direct noemen. Ik kan me best voorstellen dat je een beetje een beeld wilt hebben van wat voor iemand je voor je neus krijgt, maar dat kan dus ook "verkeerd" uitpakken. Bovendien, als je ervaringen over iemand wilt opzoeken, zul je toch moeten googlen.

laraxXxemma

Goed poging 5 om te plaatsen :')

JunkDeLuxe schreef:
Dan mogen leerkrachten geen tattoos of piercings meer... Dan mogen héél veel mensen heel veel niet meer, denk ik... Waar trek je de grens?

Pff..
Volgens mij hadden we het niet over leerkrachten die tattoos en piercings leuk vinden maar over een psycholoog die haar vrouwelijke delen graag openbaar showt op feestjes en vervolgens de foto's ervan op facebook zet..
punt 1: een psycholoog is heel iemand anders dan een leerkracht
punt 2: piercings en tattoos vind ik onder een andere categorie uiterlijk vallen dan dat we het hier over hebben, er is een groot verschil tussen een tattoo van een kat of een borst die weinig fantasie overlaat..

inochiyo schreef:
dus als ze aan het strand in een bikini loopt, waar ook iedereen haar kan zien, is het geen probleem. maar een foto ervan op internet is aanstootgevend?

Maar bij een bikini is het toch anders dan wanneer je een ordinair shirt in een club draagt? Persoonlijk heb ik geen probleem met een foto in bikini op het strand.
Maar een foto waarbij het niet de bedoeling lijkt te zijn om dingen te showen die wel te zien zijn waarbij de desbetreffende persoon ook nog eens dronken op lijkt te staan.. Tsja.
Daarbij gaat het al niet meer om wat het daadwerkelijk is, maar het gevoel dat TS erbij krijgt, omdat het een psychologe is. Misschien was het gewoon een foto op een ongelukkig moment (of meerdere ongelukkige momenten), waarbij ze heel anders overkomt dan dat ze eigenlijk is. Juist als psychologe zou ik het dan een kleine moeite vinden om het even af te schermen.

Fijn dat je toch gaat TS, nogmaals probeer er toch zoveel mogelijk met een blanco mind heen te gaan, al is dat wel flink moeilijk gemaakt denk ik.

SinneJ

Ik vind dat de TS steeds voldoende genuanceerd heeft en duidelijk heeft gemaakt het evt "onprofessioneel" vinden van een openbaar profiel HAAR mening is en dat ze vindt dat iedereen recht heeft op een privé leven. Ze wilde volgens mij vooral wat meningen horen over het al dan niet gaan naar de intake
ipv preuts genoemd te worden of zelfs bijna stalker..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:06

LHS13 schreef:
friendly schreef:

Ik was benieuwd naar het gezicht bij de naam die ik heb gekregen, dat is de rede dat ik gegoogled heb.
Ik zit nu zelf met de gevolgen van het feit dat ik dat gedaan heb.
Zelf was ik ook op zoek naar de, al eerder gezegde, ervaringen van menig ander mens die bij haar geweest is.
Ik zie haar nu niet meer (na een aantal meningen die mij geholpen hebben in dit topic) als iemand die minder professioneel is.
Ik ga wel gewoon naar het intake gesprek en zie wel wat daar uitkomt, misschien kan ik het wel vergeten. :)

Dat bedoelde ik eigenlijk ook aan te geven. Dat ik wel begrijp dat je het uit nieuwsgierigheid gedaan hebt.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:07

SinneJ schreef:
Ik vind dat de TS steeds voldoende genuanceerd heeft en duidelijk heeft gemaakt het evt "onprofessioneel" vinden van een openbaar profiel HAAR mening is en dat ze vindt dat iedereen recht heeft op een privé leven. Ze wilde volgens mij vooral wat meningen horen over het al dan niet gaan naar de intake
Ik sta ook regelmatig bijna op het punt om iets te zeggen over de normen en waarden van degenen die TS meteen als 'preuts' bestempelen... maar dat doe ik maar niet. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:08

SinneJ schreef:

Dat zegt i.m.o. ook meer over de kortzichtigheid en het (gebrek aan) empathisch vermogen van de mensen die zo reageren.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 13:08

JunkDeLuxe schreef:
Heel stom voorbeeld.
Wij hebben vrijdag een bandje van de scooter plat gereden. Ik bel zaterdagochtend een motorwinkel hier in de buurt:
ik: goedemiddag, ik ben op zoek naar een voorbandje, 120/80-16
hij: is het de eerste keer? Je kan hem nog herstellen dan he?
ik: nee is vorig jaar opgespoten geweest met schuim
hij: ohja dan moet je een nieuwe, kom maar halen hoor ik heb hem op voorraad.

Kom ik in die winkel.
Hij: ooh 16-duim, nee die heb ik niet, enkel 18.
ik: ohja ik zei nochtans 16 aan de telefoon hoor.. Kunt u de band bestellen?
hij: ja hoor, dinsdag heb ik hem.
ik: uhm oke, wanneer kun je dan monteren?
hij: nou, we moeten natuurlijk de miserie van een ander oplossen.
ik: wat, hoezo?
hij: nou, die schuim!
ik: hoezo die schuim, eerst zegt u zelf dat ik hem zo kan opspuiten en nu is dat plots miserie?
hij: ja, vreet heel je velg weg.

Oke, waarom verkopen ze dat spul dan? Is trouwens ook de eerste die plots beweerd dat dat spul niet goed is...

Ik: nou wanneer kun je dan monteren?
hij: over een week of 2, 3. Ja zo'n herstelling, die nemen we er alleen bij voor vaste klanten.
Ik heb die scooter van vorig jaar, tweedehands gekocht, en dit is de eerste keer dat ik er wat mee voorheb en er iets aan gedaan moet worden.
ik: meneer, als u zo doet de eerste keer dat ik hier binnen wandel, zal ik nooit geen vaste klant worden he...

Ik ben dan maar op een ander gegaan. Duidelijk aangegeven dat het om een opgespoten band ging, geen enkel probleem hoor.

DAT vind IK nou onprofessioneel. Die man had van mij voor mijn part met naaktfoto's online mogen staan, dat kan me niks schelen, als ik maar goed bediend wordt als betalende klant. Niet dus.

Snap ik, is ook zeker onprofessioneel.
Al wel naar mijn mening niet relevant op dit onderwerp.
Ik heb haar nog niet in real life gezien, het zijn dus mijn vooroordelen op het uiterlijk die de overhand nemen.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 13:09

SinneJ schreef:

Dankjewel :) Heb mijn keuze idd al gemaakt op het lezen van een aantal meningen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:10

LHS13 schreef:
SinneJ schreef:

Dankjewel :) Heb mijn keuze idd al gemaakt op het lezen van een aantal meningen.

Dat weet ik en ik vind het knap van je dat je toch gaat :)
misschien alleen al in de naam van de wetenschap hehe (bokt-wetenschap)

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 13:13

SinneJ schreef:

Ja de opmerking dat haar professionaliteit niet achteruit gaat op het feit van die foto's heeft me overgehaald.
Ik ga niet naar de psycholoog omdat ik last heb van mijn grote teen, dus vind het wel belangrijk dat iemand professioneel is.
Ze is nog steeds professioneel ondanks de foto's die ik gezien heb.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:14

LHS13 schreef:

Ik ben wel benieuw naar je mening over haar na het gesprek. Als je dat wilt delen tenmiste

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:15

LHS13 schreef:
SinneJ schreef:

Ja de opmerking dat haar professionaliteit niet achteruit gaat op het feit van die foto's heeft me overgehaald.
Ik ga niet naar de psycholoog omdat ik last heb van mijn grote teen, dus vind het wel belangrijk dat iemand professioneel is.
Ze is nog steeds professioneel ondanks de foto's die ik gezien heb.

Ik hoop dat dit voor je wordt bevestigd bij het gesprek :) laat je ons nog even weten of dat zo was? (zonder details over die grote teen uiteraard)

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 13:16

inochiyo schreef:
LHS13 schreef:

Ik ben wel benieuw naar je mening over haar na het gesprek. Als je dat wilt delen tenmiste

Jahoor absoluut, al duurt het wel nog 2 weken voordat ik terecht kan.
Ik zal jullie op de hoogte houden, mochten jullie dat fijn vinden.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:16

Veel succes met je intake, wie weet klikt het juist of helemaal niet. Psycholoog is altijd goed zoeken vind ik.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 13:17

SinneJ schreef:
Ik hoop dat dit voor je wordt bevestigd bij het gesprek :) laat je ons nog even weten of dat zo was? (zonder details over die grote teen uiteraard)

Zeker, ik zal jullie op de hoogte houden daarover. Dan laten we mijn grote teen wel achterwege inderdaad haha. :)

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:17

Hier ook een reactie van een psycholoog met afgeschermd Facebook profiel (en zonder ordinaire foto's trouwens :') )

TS, je geeft aan dat je er een minder gevoel bij hebt, en over een gevoel kun je mijns inziens niet discussiëren. Als jij dat gevoel hebt, dan is dat zo. Ik kan het me trouwens helemaal voorstellen. Tegenwoordig krijg je overal te horen dat je gegoogled kan worden en dat je er dus rekening mee moet houden dat mensen dan een bepaalde indruk van je krijgen. Dit ook bijv. met solliciteren. Elke recruiter googled volgens mij. Vriend van mij kreeg zelfs dingen tijdens een sollicitatiegesprek voor z'n voeten gegooid van jaren geleden en van afgeschermde! profielen. Het gaat er niet om dat zij geen privéleven mag hebben of wat ze dan precies doet, het gaat om de indruk die het kan wekken bij anderen. Je krijgt nooit een 2e kans om een eerste indruk te maken. Zelf scherm ik ook alles af om bovenstaande redenen.
Als het je niet uitmaakt dat je om die redenen cliënten of banen misloopt, ook prima. Mij is dat het gewoon niet waard. Daarbij kan het bij sommige cliënten binnen de GGZ erg nadelig zijn als ze van alles over je weten, je werkt niet voor niets met een bepaalde doelgroep natuurlijk.

Ik vind het net zoiets als nette kleding aantrekken naar een sollicitatie. Nee, ik loop ook niet altijd in pak 1, maar als ik een goede indruk wil maken besteed ik daar toch aanzienlijk meer aandacht aan.

TS, ik had het kunnen begrijpen als je overgestapt was naar een psycholoog van wie je een professioneler beeld hebt (lees: beeld hebben! Ik zeg niet dat de betreffende mw haar werk niet goed doet!). Wel goed dat je toch gaat en het eerst gaat ervaren. Ik hoop dat je alsnog fijn met haar aan de gang kan.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:19

Bizzybijtje schreef:
SinneJ schreef:

Dat zegt i.m.o. ook meer over de kortzichtigheid en het (gebrek aan) empathisch vermogen van de mensen die zo reageren.

TS heeft er zelf ook geen moeite mee om iemand die met een wat lagere V-hals op facebook staat direct ordinair te noemen. Op internet oordelen mensen nou eenmaal wat makkelijker. In een gesprek thuis op de bank met de TS zouden we het vast allemaal veel genuanceerder brengen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:20

"ordinaire" foto's op. Lees: Lage decolleté, "feest" foto's etc.

dit is wat ik nuanceren noem.. en in de dezelfde zin nog wel

ze vond geen beter woord en wist zelf ook dat deze term te krachtig was

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:22

TS noemt de foto's ordinair, niet de psychologe zelf. Significant verschil.