Zo verpestte mama mn nikies.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Zo verpestte mama mn nikies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:06

Ik zou gewoon over een paar dagen eens rustig een gesprekje met je moeder aanknopen, zonder dat die vent erbij is overigens. En steek dan vooral de hand in eigen boezem, maak je excuses dat je je spullen liet slingeren. Dikke kans dat ze niet weer zo extreem reageert mocht het ooit nog een keer gebeuren (alhoewel ik vermoed dat je nu wel beter op gaat letten met zooi te laten rondslingeren)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:23

Eens met Kinke.
Probeer over een paar dagen alleen met je moeder te praten.

Je schoenen beginnen er al weer beter uit te zien.
Goed bezig qua schoonmaken.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:30

Verbeter de wereld en begin bij je zelf.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:15

meggiemeg schreef:

Uuuhmmm...OK.....zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens? Als het kalf verdronken is huilt de koe? Nog iemand met een irrelevant spreekwoord? :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:19

Cowboy55 schreef:
meggiemeg schreef:

Uuuhmmm...OK.....zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens? Als het kalf verdronken is huilt de koe? Nog iemand met een irrelevant spreekwoord? :+

Doe een ander niet wat u niet wilt dat u geschiedt ?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:45

Cowboy55 schreef:
meggiemeg schreef:

Het gaat mij erom dat TS weet dat ze haar schoenen niet moet laten slingeren, ondanks dat ze dit wel doet "klaagt" ze over de dingen die de anderen wel niet doen terwijl ze het beloven te laten.
Ze is geen klein kind meer van 6 dus kan daar best over nadenken.
Had ze haar schoenen niet laten slingeren was het niet voor een 2e keer gebeurd....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:50

En je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn, dus als je wilt dat het nog verder escaleert dan moet je vooral flink pissig gaan doen tegen mams.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:51

vandaar ook de nieuwe laarzen voor haar moeder neem ik aan

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:59

Misschien moet je even bedenken hoeveel geld je moeder de afgelopen jaren, voor de kommaneukers bedoel ik dan vanaf je geboorte en mogelijk ook al daarvoor, al aan kleding voor jou heeft uitgegeven.

Relativering much. :Y) :')
Laatst bijgewerkt door upendo op 26-05-15 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:01

upendo schreef:
Misschien moet je even bedenken hoeveel geld je moeder de afgelopen jaren al aan kleding voor jou heeft uitgegeven.

Dus omdat haar moeder kleren voor haar koopt mag ze haar schoenen gewoon ruïneren? Beetje vreemde gedachtegang...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:01

upendo schreef:
Misschien moet je even bedenken hoeveel geld je moeder de afgelopen jaren al aan kleding voor jou heeft uitgegeven.

Ook een mooie aanname..
Wie weet betaalt TS al haar kleding zelf, heeft ze al een jaar geen nieuwe kleding gekocht etc etc.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:03

Ik zou vooral m'n hakken in het zand blijven zetten, komt de sfeer vast enorm ten goede en de moeder van TS zal de volgende keer als de TS dingen laat slingeren dit vast met alle liefde op de juiste plek zetten. :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:03

Eh, nouja, als jij van baby af aan je eigen kleren betaalt... :')

Ik vind dat het gewoon overtrokken is. Kom nou, je gooit die schoenen door de wasmachine heen met een kussensloop eromheen en ze zijn weer schoon. Je vertelt je ma joh, hee, ik vond het niet zo tof dat je m'n schoenen zo vies gemaakt hebt zonder ze daarna weer even schoon te maken en voortaan zou ik graag willen dat je het vraagt en je bent er vanaf.

"geruïneerd" is een enorm groot woord Danique, ik zie wat moddervlekken.
Maar gelukkig met die hippe Nikes van tegenwoordig kun je ze gewoon wassen op 30 graden zonder problemen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:06

upendo schreef:
Eh, nouja, als jij van baby af aan je eigen kleren betaalt... :')

Ik vind dat het gewoon overtrokken is. Kom nou, je gooit die schoenen door de wasmachine heen met een kussensloop eromheen en ze zijn weer schoon. Je vertelt je ma joh, hee, ik vond het niet zo tof dat je m'n schoenen zo vies gemaakt hebt zonder ze daarna weer even schoon te maken en voortaan zou ik graag willen dat je het vraagt en je bent er vanaf.

"geruïneerd" is een enorm groot woord Danique, ik zie wat moddervlekken.
Maar gelukkig met die hippe Nikes van tegenwoordig kun je ze gewoon wassen op 30 graden zonder problemen.

Jij zei afgelopen jaren, niet afgelopen 21 jaar ;)
Zat mensen die vanaf hun 18e zelf hun kleding betalen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:07

Mierenneuken is ook een vak op zich. :Y)
Het is aangepast hoor. :(:)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:14

Zo hé, niet zo snel op je teentjes getrapt worden hoor :(:)

@TS: Ga je ze nog in de wasmachine proberen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:15

upendo schreef:

Juist. Ik doe aan obstakelruns en elke keer krijg ik mijn schoenen uiteindelijk weer schoon (als nieuw :)) ) uit de wasmachine. En ze zitten nog steeds perfect.
(Even in een waszak of oude kussensloop, laten draaien, vervolgens laten drogen en de machine laten schoonspoelen. Klaaaaar. Een kind kan de was doen :))

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:15

meggiemeg schreef:
Cowboy55 schreef:

<SNIP>
Had ze haar schoenen niet laten slingeren was het niet voor een 2e keer gebeurd....

Los van de vraag OF het de 2e keer is (als ik goed heb gelezen niet) val ik van mijn stoel van het gebrek aan respect voor de spullen van anderen en het feit dat hele volksstammen op dit forum dit heel normaal vinden. Iemand doet niet wat je wil? Verniel je toch gewoon zijn spullen. Normaal toch?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:16

Selina schreef:
Zo hé, niet zo snel op je teentjes getrapt worden hoor :(:)

@TS: Ga je ze nog in de wasmachine proberen?

Ik ben niet op mijn teentjes getrapt hoor, ik denk dat je iets te nauw leest.
Dan ligt het probleem niet bij mij, maar bij jou! :))

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:19

Als 1 van de huisregels is dat je je spullen niet laat slingeren en ts net een beetje ontvlambaar is dan is dat in combi met een flauwe man in huis snel bekeken. :')

Anyhoe, de wereld draait nog en ts "leent" vast ook wel dingen van haar moeder. (Ik hoor de "Nee hoor! al schallen)
Beetje geven en beetje nemen.

Schoenen in de was en go. :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:20

Cowboy55 schreef:
Los van de vraag OF het de 2e keer is (als ik goed heb gelezen niet) val ik van mijn stoel van het gebrek aan respect voor de spullen van anderen en het feit dat hele volksstammen op dit forum dit heel normaal vinden. Iemand doet niet wat je wil? Verniel je toch gewoon zijn spullen. Normaal toch?

Ik val voornamelijk over het feit dat TS zo disrespectvol spreekt over haar moeder.
Alles draait om communicatie. Als je het ergens niet mee eens bent, kun je dat ook gewoon normaal bespreekbaar maken in plaats van een topic openen op een forum om te naggen over je moeder.

Het is vervelend dat het gebeurd is, maar kom nou, als je het gewoon meldt dan kan je moeder daar prima mee omgaan.

Je hoort hier maar een kant van het verhaal. Misschien leent de TS ook ongevraagd allerlei spullen van haar moeder en is de sfeer daarover binnen het huishouden dus anders dan gemiddeld.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:26

upendo schreef:
Ik val voornamelijk over het feit dat TS zo disrespectvol spreekt over haar moeder.
Alles draait om communicatie. Als je het ergens niet mee eens bent, kun je dat ook gewoon normaal bespreekbaar maken in plaats van een topic openen op een forum om te naggen over je moeder.

De een zijn 'naggen' is 'stoom afblazen' voor een ander.....zodat het relevante gesprek op de goede toon gevoerd kan worden.

upendo schreef:
Het is vervelend dat het gebeurd is, maar kom nou, als je het gewoon meldt dan kan je moeder daar prima mee omgaan..
Ah....je kent de moeder van TS? Of neem je dit maar aan?

upendo schreef:
Je hoort hier maar een kant van het verhaal. Misschien leent de TS ook ongevraagd allerlei spullen van haar moeder en is de sfeer daarover binnen het huishouden dus anders dan gemiddeld.

Wederom: “When you assume, you make an ass out of u and me.”
~ Oscar Wilde on Assumption

ryukappleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:26

Vind het ook niet kunnen dat je iemands spullen opzettelijk kapot maakt wat de rede dan ook mag zijn het is gewoon not done. En als je dan iets kapot/vies maakt dan koop je iets nieuw of maak je het schoon. Dus toen ik de pomp kwijt maakte kocht ik een nieuwe en toen mijn moeder mijn glazen brak kreeg ik ook nieuwe Vind ik niet meer dan normaal.

en ja ik liet ook wel eens wat slingeren maar dan werdt het gewoon ergens in huis verstopt. Heb dan ook wel eens mijn schoenen van de kast mogen vissen :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:34

ik vind het ook best een aso actie van de moeder van TS, maar als je wilt voorkomen dat dit soort dingen nog een keer gebeuren, wat zou dan het beste werken: een enorme ruzie met je moeder creëren (met blijkbaar een vent die er misschien nog graag een schepje bovenop doet) of gewoon even een normaal gesprekje met elkaar aangaan.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:34

Cowboy55, mooie quote, hij slaat alleen als een tang op een varken gezien je prompt over het woord 'misschien' heen leest, ik neem dus niks aan, ik opper het alleen.

Daarnaast ga ik er vanuit dat je als mens de mogelijkheid hebt meegekregen om met je ouders te communiceren, dus ja, ik ga er inderdaad vanuit dat als je iets op een normale toon brengt, je ouders daar op een normale manier mee kunnen dealen, met de voetnoot dat mogelijke resultaten uit het verleden wel degelijk garantie kunnen bieden voor de toekomst..
De sfeer wordt uiteraard anders als je dingen gaat zeggen als 'je blote poten in mijn schoenen gedouwd' en sarcastische briefjes gaat neerleggen met 'Trek je ze de volgende keer aan in het weiland'. Maar dat lijkt me vanzelfsprekend. Dat valt ook te onderleggen met spiegelneuronen, mocht je weer terugvallen op een creatieve quote over aannames. :)

En hoe dan ook, 'stoom afblazen' kan ook door het verhaal op een normale toon te houden. Je ouders op deze manier te kakken zetten is not done, zeker niet omdat ze jarenlang je reet hebben afgeveegd, kleren voor je hebben betaald enzovoorts enzovoorts..
Laatst bijgewerkt door upendo op 26-05-15 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt