Safiera schreef:Poe, lijkt me toch een ingewikkelde situatie. Ik ben bekend met de situatie van heel goede vriend 'met seks zonder relatie'.
Misschien is het raar, maar ik zou nog eerder denken aan de eerste tijd samen op 'neutraal' terrein zitten met het kindje. Je eigen huis is natuurlijk het fijnste, en ik snap ook dat jullie je prettig kunnen voelen op bezoek of als logee bij elkaar.
Wellicht iets als een geboortehotel? Of vakantiewoning, huis te leen oid voor de eerste tijd?
Dan kan de baby op één plek blijven, kunnen jullie beiden 'vluchten' naar je eigen huis wanneer nodig. Zo vaak als je zou willen, zonder de ander over de vloer... gewoon even tot jezelf kunnen komen.
Ook met borstvoeding (kolven en/of deels flesvoeding) zou hij prima een dag, nacht of later wat langer voor het kindje kunnen zorgen, zonder dat jij daar perse bij hoeft te zijn.
Ik kan me namelijk voorstellen dat ik het ook graag samen met mijn vriend zou willen doen. Vind het heel mooi en nobel dat jullie zo serieus hier over nadenken. Maar ik kan me ook voorstellen dat het niet goed is voor jullie vriendschap om meer of minder 'stel met kind' te moeten spelen.
Daarom het idee om een 3e locatie te zoeken. Zodat het meer een soort uitstapje is wat jullie samen maken... iets wat vrienden of vriendinnen samen zouden kunnen doen... maar ook duidelijk tijdelijk, tot jullie beiden een eigen leven met het co-kindje (en vriendschap in wéér een andere vorm) kunnen opbouwen. (Vind de juiste woorden niet echt maar hoop dat je mijn intentie snapt)
Je kunt wel continu samen bij je zoon of dochter willen zijn, maar probeer dat op te delen; dan jij, dan hij, dan samen. Jullie hebben geen relatie, daar is een reden voor, probeer dan niet te doen alsof. Ik krijg een beetje het idee/imaginair voorbeeld van een pleeg of adoptie kindje dat ik bijv. samen met mijn beste vriendin zou willen verzorgen. Dat kan, heeft kans van slagen, maar we moeten niet vergeten dat we vrienden zijn ipv partners.
Dat het jullie eigen vlees en bloed is maakt het emotioneel gewoon nog veel zwaarder.
Vriendschap is een mooi iets, maar bewaak het goed. Een baby is niet zomaar iets en als relaties er al op stuk kunnen lopen is een vriendschap niet perse sterker. Misschien juist wel (kijk naar mensen die trouwen - kinderen krijgen - scheiden).
In ieder geval veel sterkte beiden. Blijft lastig.
Dat klinkt leuk maar wie gaat dat betalen?