Bevalling melden via Facebook ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Re: Bevalling melden via Facebook ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:49

Niet iedere bevalling is het zelfde mensen. De 1 is erna zo fris als een hoentje de ander moet bij komen.

En stopt je leven? Nee. Maar als ik kijk naar mezelf een ben een paar dagen totaal niet mezelf geweest een bevalling van 22.5 u dus niet geslapen. De eerste nacht 3 uur geslapen. De 2 de nacht helemaal niet geslapen. Nou geloof me na 3 dagen niet slapen en bevallen te zijn zit je echt niet op appen te wachten.

Lekker makkelijk om te zeggen dat iemand gelijk maar paraat moet staan om iedereen persoonlijk in te lichte . Wat een onzin

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:01

Deliana1993 schreef:
@deetjeeuh, ik kan me goed voorstellen dat ze het op Facebook gooit. Zo weet iedereen het in een keer, en hoeft ze niet iedereen persoonlijk aan te spreken. Waarschijnlijk wist zij ook dat haar beste vriendin Facebook heeft en het dan wel zou lezen.

En als je zo iets leest waarom bel je zelf dan niet? Daar ben je dan toch ook een beste vriendin voor?

Vind ik ook hoor, als het mij zou overkomen, hup op de FB of in de App in 1 x naar iedereen en klaar is klara.

Pfff iedereen ff persoonlijk bellen of berichten, daar staat je hoofd er ff niet bij en dat kan ik me voorstellen hoor.

Niet zo moeilijk doen en wees blij voor haar.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:17

Iedereen persoonlijk berichten. wat een werk. :)) Hoe denk je dat vroeger geboortekaartjes werden verstuurd ,)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:19

Iedereen? Ik weet niet wie iedereen is maar vaak zijn die mensen op een of twee handen te tellen.
Je ouders, schoonouders en broers en zussen kan je man zelfs nog inlichten. Die kennen je vast goed genoeg. Hoef je nog maar één of twee vriendinnen in te lichten. Heb je er meerderen heb je vaak ook wel een groepsapp..

De rest kan wel een dagje wachten. :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:22

Ik doel meer op dat men tegenwoordig van alles op de FB zet, en dat er dan familieleden, vrienden, collega's etc. tussen zitten en dat ie het dan wel makkelijk vind...........in 1 x klaar en de ouders, schoonouders, broer, zus of wat je wilt......... een persoonlijke telefoontje.........

Het is alleen wel vervelend voor TS dat deze vriendin anders denkt en het via de FB gedaan heeft zonder persoonlijk bericht, maar ik kan het me wel voorstellen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:46

Sammie schreef:
Iedereen persoonlijk berichten. wat een werk. :)) Hoe denk je dat vroeger geboortekaartjes werden verstuurd ,)

Sorry hoor, maar man wat loop jij te zeiken >;)

Bij iedereen is een bevalling anders en iedereen is vrij om te vertellen dat het kind geboren is op wat voor manier ook. Vroeger, nu en in de toekomst. En dat jij het geen werk vindt wilt niet zeggen dat anderen het geen werk mogen vinden.

Ik had medelijden met mn broer, moest van hot naar her rennen, alles regelen, terwijl vrouwlief lag bij te komen van een spoedkeizersnede en kindlief achteraf ook niet in orde was.

Mn moeder en ik hebben bewust gewacht totdat zij het online zouden zetten (eerste kleinkind/ nichtje) wij zaten ook te springen om het 'onze personen' te vertellen.

Even een andere kant, mijn moeder heeft borstkanker gehad en op haar werk wist iedereen ervan. Iedere keer als ze werkte kwamen verschillende collega's naar haar toe om te vragen hoe het ging.
Was voor haar ook extreem emotioneel om het te vertellen (2 maal operatie, chemo)
Persoonlijk had ik het als collega's anders aangepakt. 1 iemand vraagt ernaar en deelt dat met de anderen. Dan hoeft mn moeder niet iedere keer alles uit te leggen.
Ze is receptioniste in een verzorgingshuis dus met dikke rode ogen achter de balie zitten is niet erg wenselijk :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:03

Zeiken doe je op de wc.. En als jij vindt dat je iets mag zeggen of vinden, mag ik dat dus ook. Geloof niet ik ergens heb gezegd dat anderen iets niet mogen vinden. Maar als zij hun mening mogen geven, mag ik dat dus ook :+

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:04

Offtopic, ik vind je behoorlijk drammerig overkomen. Je kan het ook vriendelijker zeggen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:07

Ik vind Sammie niet drammerig overkomen, misschien duidelijk, maar zeker niet drammerig. :)

Verder HOEF je toch ook niet iedereen meteen op de hoogte te stellen? Ik snap dat echt niet. :+ Je kan toch best een dagje wachten.... Stel in ieder geval de mensen op de hoogte die erg dicht bij je staan. Van mij part pleur je het daarna op facebook. Maar kom op zeg, dat is toch niet zo moeilijk.

Daarnaast kan je de andere helft gewoon allemaal al van te voren regelen. :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:27

Onali schreef:
Offtopic, ik vind je behoorlijk drammerig overkomen. Je kan het ook vriendelijker zeggen ;)

Ik denk dat het verstandiger is om gewoon on-topic te blijven. Ik heb niet bepaald de illusie dat ts alleen maar naar mij hoeft, moet en zal luisteren. Dat is het mooie van internet. Iedereen mag zijn mening geven en de lezer pikt er uit wat ie wil. Dus het hele gedoe met jij zegt dat dus vindt jij dat een ander zijn mening niet mag geven is imo ruis en offtopic. Inhoudelijk kun je dus prima in gaan op het feit dat vroegâh niet meer tegenwoordig is, want op dat punt ben ik het zelfs met je eens maar als je niet verder wil of kan komen dan 'je zeikt en je dramt' houdt 't al snel op :) Ook een beetje jammer van het topic, zo. Zelf vind ik :)) nou niet bepaald onvriendelijk, maar goed dat zal de interpretatie van de smilie wel wezen.

Deetjeeuh schreef:
Verder HOEF je toch ook niet iedereen meteen op de hoogte te stellen? Ik snap dat echt niet. :+ Je kan toch best een dagje wachten....
Eens :j Zo ken ik ook iemand die heeft een kind, maar daar vind je dus nooit iets van terug op FB. Niks over de zwangerschap, niks over de bevalling, niks over de eerste strontluier, tandjes, etc. Niks :D

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:15

Wat kunnen mensen zich toch druk maken om een ander...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 23:09

Sammie schreef:
Omdat je het over affikken oid had :) Cremeren is meer iets van de laatste tijd. Overigens is 'nogal vaak' ook wat overdreven. Het gebeurde zeker en de kans was toen groter dan nu, maar ook meer dan genoeg vrouwen die dik 15 bevallingen overleefden. Het lag trouwens niet altijd aan de bevalling zelf, maar ook aan de slechte hygiëne en onkunde van sommige artsen.

Heeeeeul vroeger deden ze dat toch ook dacht ik. De oude Grieken enz

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 23:16

Ik kan me echt niet meer herinneren wanneer wij onze ouders op de hoogte hebben gesteld. Geloof dat ik mijn moeder heb gebeld toen ik weer wat bij was (spoed keizersnede) en op dat moment heeft mijn man ook zijn ouders gebeld.
Zoontje is even na 23 uur geboren, en rond 3 uur 's nachts was ik weer wat bij, dus dat was ook het moment dat we gebeld hebben.
Mijn vader heb ik 's ochtends vroeg gebeld, en een paar uur later een foto op FB geplaatst.

Geloof dat mijn neven en nichten het ook via FB te weten zijn gekomen, en dat vind ik helemaal prima, zo ook de famillie van mijn man, als mijn schoonouders ze niet gebeld hebben dan hebben zij het ook via FB vernomen.
Mensen die zich gepasserd voelen, de meeste vrouwen, maar ook hun partner denken er op zo'n moment echt niet aan wie ze wel en niet gebeld hebben.
Een foto op FB plaatsen is zo gedaan, een berichtje kopieren en plakken en alles versturen echter niet.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:32

Ik zou me er lekker niet druk om maken. Waarschijnlijk is ze horendol geworden van iedereen die vraagt of de bevalling al begonnen is (laten we eerlijk zijn, als je aan het bevallen bent, ben je niet in opperbeste stemming 8-) en wil ze van het gezeur af zijn door het wereldkundig te maken op Facebook. Als je aan het bevallen bent heb je weinig zin om iedereen te gaan whatsappen. Neem het haar 'in deze toestand' niet kwalijk jo. Als vriendin kun jij je wel van je sterkte kan laten zien en haar feliciteren!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 08:59

Ik heb alleen mijn ouders, zusje en mijn vriend zijn ouders gebeld. De rest heeft het gelezen op facebook indd. En het zou mij een rotzorg wezen op dat moment wie er wel of niet mee eens is. Had wel andere dingen aan mijn hoofd. Ik voelde me net na de bevalling op en top fit maar daarna was ik een wrak met zware oververmoeidheidsklachten en te hoge pols en alles. Heb je daarbij ook nog familie die staat te drammen dat ze langs willen komen. Sta je echt op te wachten op dat moment. Mijn vrienden waren gelukkig anders die hebben stuk voor stuk gezegd wij horen het wel als je er aan toe bent. Mijn zusje en vader + stiefmoeder waren gelukkig ook zo.