Helemaal kapot door mijn narcistische ouders..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:53

Zorgenmaker schreef:
Mijn vader weegt 150 kilo, mijn oudste broer 160 kilo en de een na jongste 135 kilo. Mijn moeder is zelf ook geen watje en daar hoef ik niet te zeggen ik ben over 15 minuten bij je.. Dan kan ik een pak op me sodemieter krijgen. Man is over een goed uur thuis.

Maar wat vinden je broers er dan van?
Een pak op je sodemieter krijgen? Letterlijk? Je bent een volwassen vrouw?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:56

Wat een drama....
Hopelijk heb je ze snel thuis. En dan zorgen dat ze nooit meer bij je kids komen

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:59

Zorgenmaker schreef:
Mijn vader weegt 150 kilo, mijn oudste broer 160 kilo en de een na jongste 135 kilo. Mijn moeder is zelf ook geen watje en daar hoef ik niet te zeggen ik ben over 15 minuten bij je.. Dan kan ik een pak op me sodemieter krijgen. Man is over een goed uur thuis.

Het zijn verdorie jouw kinderen!!! Zij hebben het recht niet de kinderen tegen jouw wil in bij zich te houden.
Hoe is het contact met je broer? Kiest hij bij conflicten de kant van je ouders?
Ben je niet bang dat de boel nog meer gaat escaleren als je man meegaat? Of misschien juist niet?

Ik zou echt breken met je ouders. Op zoek gaan inderdaad naar een ander huis en tot die tijd geen contact. De deur niet meer openen, zonder dat je zeker weet wie er voor de deur staat. Telefoon niet meer opnemen e.d.
Ik zou ook e.e.a. toelichting in een gesprek met de wijkagent, mochten ze ineens voor je deur staan en stampij maken.
Ook zou ik, als je gebroken hebt met je ouders, de directeur en leerkrachten van je kinderen informeren over deze situatie en dat zij onder geen beding de kinderen van school mee mogen nemen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:07

Sowieso je kinderen ophalen, desnoods onder begeleiding van de politie daar, maar praat er daarna met je kinderen over op hun niveau, want als de gemoederen oplopen, kan het best een indruk maken.

En dan contact verbreken. Het is niet omdat het familie is, dat je daarom verplicht bent een soort van band te behouden als je leven er verder enkel door geterroriseerd wordt.

En een cursus assertiviteit volgen, zou ik zeggen. Het is niet gezond om zo over je heen te laten walsen, in eender welke situatie.

Tarenko

Re: Helemaal kapot door mijn narcistische ouders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:19

Wat zit je in een verschrikkelijke situatie TS!

Eerst voel je je zo sterk voordat je moeder komt. Maar als ze eenmaal binnen is verstijf je en durf je niks meer te zeggen. Denk ik zo.

Ik heb verder geen ervaring met dit soort mensen.

Ik hoop voor jou en je gezin dat jullie snel je eigen plekje vinden. En ik wens jullie heel veel sterkte :(:)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:43

Tarenko schreef:
Wat zit je in een verschrikkelijke situatie TS!

Eerst voel je je zo sterk voordat je moeder komt. Maar als ze eenmaal binnen is verstijf je en durf je niks meer te zeggen. Denk ik zo.

Ik heb verder geen ervaring met dit soort mensen.

Ik hoop voor jou en je gezin dat jullie snel je eigen plekje vinden. En ik wens jullie heel veel sterkte :(:)

Ja dat is heel moeilijk.
En het is wel heel makkelijk roepen.
Dat doe ik ook maar het valt beslist niet mee.

Narcisten zien de wereld heel anders hun wil is wet en iets anders gaat er niet in.
Daarnaast manipuleren ze, nou dat blijkt ook uit verhaal van ts.

Maar de uitweg is mogelijk, maar dan moet in dit geval ts wel een knop om.
Het erge is dat je zelf nog meelij krijgt met een narcist als je die in je familie hebt.
Je gaat denken dat je zelf verkeerd bezig bent. Het wordt allemaal zo verdraaid dat het lijkt alsof jij de boosdoener bent :(

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:52

Ts ik hoop dat je inmiddels je kinderen bij je hebt.
Morgen sloten vervangen en andere telefoonnummers gaan aanvragen.
Dit is zo vreselijk fout wat je ouders hebben gedaan.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:59

Jeetje ik schrik van dit topic! Mijn vader is ook een narcistisch persoon en zijn ouders ook. Daar heb ik ook afstand van genomen met Hulp van politie. Maar jeetje mijn situatie was lang niet zoals die van jou.

Ik hoop dat je je kinderen snel mee kan nemen en alsjeblieft, na al de berichten op het nieuws over al die kinderen die om het leven zijn gebracht, hou je kinderen bij ze weg.. helemaal niet alleen mee geven. Dood eng vind ik dit..

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:59

Ik snap niet dat de politie hier geen contact opneemt met de politie daar. Ze horen elkaar in te lichten en te steunen. Zéker als het kinderen betreft. Slechte zaak hoor!

Idd alle contact verbreken zou het allerbeste: telefoonnummer veranderen, sloten veranderen, evt. camera of alarm instellen en de politie zeer nauwkeurig op de hoogte houden van de situatie. Zodat zij de ernst ervan inzien.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:16

Jeetje TS, ik lees je verhaal nu pas. Wat een afschuwelijke situatie. Ik hoop dat je je kindjes weer bij je hebt vanavond.
Succes en sterkte met de situatie!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:26

hopelijk heb je ze weer veilig terug..

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:27

Jeetje TS ik hoop dat de kinderen inmiddels veilig thuis zijn.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:34

Jeetje mina...wat onwijs heftig ts. Mijn hart huilt voor je, ik hoop zo dat je kinderen weer bij je zijn.

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:49

Ik hoop dat jouw man ze samen met jou heeft kunnen ophalen.. Anders, de grens over en daar aangifte doen! Kinderen ontvoeren (als het ware) is al strafbaar, maar de grens overnemen wordt nog wat zwaarder bestraft. Straatverbod en dergelijke hebben dan een grotere kans van slagen.

Zorgenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 21:55

Ze zijn om 20 uur thuis gebracht! <3 Heel mijn lichaam doet zeer van de stress en het missen van mijn kleine schatjes. Ze liggen lekker in bedje. Bedankt allemaal. Ik kon de dag niet doorkomen zonder jullie hulp!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:57

En nou als de sodemieter sloten op de deur, nooit meer open doen als ze aanbellen, aangifte doen als ze een ruit inslaan en een straatverbod eisen. En zodra ze toch in huis is/zijn in totale paniek de politie bellen dat je psychotische ouders dreigen jullie wat aan te doen en/of de kinderen mee te nemen.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:59

Lieve ts, wat fijn dat de Kids weer terug zijn!!

Probeer echt voor een aantal dagen een beetje rust te pakken en te kijken of je even ergens anders terecht kan. Ik zou ook zeker aangifte doen, en de politie in het land van je ouders op de hoogte stellen van deze zaken.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 22:00

Zo fijn dat ze zijn thuisgebracht...en jouw moeder is zich zeker van geen kwaad bewust, die heeft naar haar idee juist gehandeld natuurlijk. Oh wat moeilijk dit. Meid, ga eerst lekker slapen...morgen weer een dag!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 22:00

Wat ik.niet begrijp is dat je er niet alles aan deed om ze dadelijk terug te krijgen of haar ze überhaupt mee liet nemen :/ Komop wees een sterke volwassene en bescherm je kids!

Maar fijn dat je ze terug hebt voor nu!

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 22:11

TS: is er een mogelijkheid om een hek + hoge afsluiting aan jullie erfgrens vooraan/ rondom te plaatsen, zodat je dat gewoon op slot kan doen? Dan kunnen ze alleszins al niet meer tot aan de ramen/ deuren komen en is afstand bij een eventuele confrontatie al iets groter (eventueel zelfs deurbel met camera/ luidspreker). Dat is makkelijker om ze te negeren/ weigeren.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 22:15

Fijn dat je ze terug hebt!

En inderdaad sloten vervangen, telefoonnummers veranderen en als de sodemieter zorgen dat je psychische hulp krijgt om hiermee te breken... Dit is geen gezonde situatie...

Heb je dit al eens kenbaar gemaakt bij je huisarts? Hij kan je helpen om de volgende stappen te gaan ondernemen... Kom voor jezelf én je kids op... Je kunt dit niet alleen...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 22:27

Zorgenmaker schreef:
Ze zijn om 20 uur thuis gebracht! <3 Heel mijn lichaam doet zeer van de stress en het missen van mijn kleine schatjes. Ze liggen lekker in bedje. Bedankt allemaal. Ik kon de dag niet doorkomen zonder jullie hulp!

Geukkig, nu morgen rap zorgen dat ze niet meer binnen kan. Heeft ze een sleutel? Andere sloten, camera maken zodat je ziet wie voor de deur staat en niet meer open doen. Is ze nu helemaal betoetert, kind aan de ouderlijke macht ontrekken is ontvoering en strafbaar. Politie :? zat over de grens mogelijk als het om criminelen gaat, maar voor zo'n zwaar vergrijp kan plotseling niks? >;)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 22:32

tamary schreef:
Zorgenmaker schreef:

Geukkig, nu morgen rap zorgen dat ze niet meer binnen kan. Heeft ze een sleutel? Andere sloten, camera maken zodat je ziet wie voor de deur staat en niet meer open doen. Is ze nu helemaal betoetert, kind aan de ouderlijke macht ontrekken is ontvoering en strafbaar. Politie :? zat over de grens mogelijk als het om criminelen gaat, maar voor zo'n zwaar vergrijp kan plotseling niks? >;)

Nee. Als je hier aangiften van gaat doen gaan ze je eerst uitlachen en krijg je te horen dat ze ze vast snel terug brengen. Daar sta je dan. Met gegevens van een huisarts dat de ouders Narcisten zijn kun je al wel iets meer.

Wat gewoon heel belangrijk is is dat ts zelf harder wordt. Dit kon gebeuren omdat de ouders de kans kregen. TS zal echt afstand moeten nemen vooral geestelijk pas dan komt er meer ruimte. Maar dat is moeilijk.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 22:43

Denk dat je baat zou hebben bij psychische Hulp. Via de huisarts is dit goed te regelen. Dan kun je niet alleen de situatie met je ouders bespreken maar ook leren zelf assertief te zijn en te doen wat JIJ wilt.

Dit is niet zomaar op te lossen en na wat je hebt meegemaakt heel beangstigende situatie.....sterkte!

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 22:48

Ik zou én én doen: psychische hulp om jezelf weerbaarder te maken tegen je ouders, en de sloten veranderen ect. Zorgen dat jouw ouders niet meer het huis binnen komen/je plat kunnen bellen, en wanneer jij dan een keer langs wil (wat nu nog niet een vrije wil is) dat je dan ook je mannetje kan staan en desnoods vertrekt wanneer ze weer beginnen met narcistisch doen (ik weet niet of ze dit 24/7 doen en beginnen wanneer je 1 voet binnen hebt gezet of dat er ook 'normale' momenten zijn).