je leven lang vrijgezel, zou je het erg vinden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:27

Nee, zou ik integendeel erg vinden, ik vind mensen om je heen maar lastig. Ik ben zelf ook lastig, dus dat scheelt dan weer.

Ik heb een intensieve relatie met meneer en mevrouw Dobermann (honden) die zijn m'n alles, daar kunnen de meeste anderen ook al niet tegen. Nou dan maar niet.

Af en toe ergens seks vandaan plukken volstaat. Dát is wel eens een probleempje, maar om daar nou een vaste relatie voor op m'n nek te halen. Ik ben liever even gepassioneerd stomverliefd for the moment. Tot dat ook weer over is. Kan het vrij goed met mezelf vinden, paarden, honden en hobbies zat!

PM1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:35

@mevrouwtJ diegene is inderdaad geen relatiemateriaal. Soms mis ik wel de "relatiedingetjes", niet zozeer de sex (als ik daar zin in heb ga ik gewoon uit en heb een leuke avond), meer de intimiteit. Die je (of in elk geval ik) met niemand anders hebt dan alleen je vriend.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:38

Ik ben nu al ruim 7 jaar singel en in het begin moest ik er wel aan wennen. Als singel zijnde kan veel leuke dingen doen en alles wat je maar wilt. Je hoeft geen toestemming of en verklaring af te geven aan je partner. De eerste paar jaar had ik wel eens een date. Of ik ooit nog eens een man of partner krijgt dat weet ik niet , er is nog niemand op mijn pad gekomen en in het begin was ik wel op zoek , maar dat was niks. Het singel zijn beval me goed , ik geeft wel toe dat ik soms wel een man of partner mis die me kan steunen en liefde kan geven op momenten dat het allemaal wat minder gaat. ( ook hier kom ik zonder man doorheen :D )

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:49

PM1 schreef:
@mevrouwtJ diegene is inderdaad geen relatiemateriaal. Soms mis ik wel de "relatiedingetjes", niet zozeer de sex (als ik daar zin in heb ga ik gewoon uit en heb een leuke avond), meer de intimiteit. Die je (of in elk geval ik) met niemand anders hebt dan alleen je vriend.

Ja snap ik :j die knuffel op tijd zijn of het alleen maar saampjes liggen en lekker tv kijken of dergelijk. Dat zijn de intieme dingen die je in mijn ogen alleen op zo'n speciale manier met je liefde kan beleven.

@Palmera, dat is heel fijn. Dicht bij je houden zo'n vriendin :j

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:56

Ik heb hier en daar wel gedate maar nooit een echte relatie gehad, op een of andere manier had ik bij de dates niet echt het gevoel van 'ja!'. Ik heb het altijd afgekapt.

Ik ben bang dat ik lang vrijgezel zal blijven, gewoon door gebrek aan mannen in mijn leven, ondanks dat ik veel buiten ben en doe, maar niet tot weinig uitga. Zou het wel erg vinden, want ik wil wel kinderen later en huisje boompje beestje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:57

Ik heb het nog nooit gedaan , valt dan ook niks te missen.. Oh gut klinkt echt akward :')

Ja ben al van jongs af aan tegen een relatie , ben meer alleen met de katten en konijnen. Voel niks voor mannen , heb 2x een scharrel gehad. De ene ging met de hele school en de andere ik voelde er uiteindelijk niks voor , al de verplichtingen etc. Ik wil vrij zijn , doen wat ik wil .

En poes kan prima de poot op mijn schouder zijn , ik kan mijn hart kwijt bij haar.

op mijn bijna 23de ben ik zeker van mijn zaak :)

Steef

Re: je leven lang vrijgezel, zou je het erg vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:37

Mocht ik niemand tegenkomen waar ik echt echt echt verliefd op word zou ik het prima vinden. Ben zonder man ook gelukkig :) Soms mis ik inderdaad even een knuffel of iemand om tegenaan te kruipen maar verder red ik me prima :j

Ik ben ook heel erg van het bindingsangst en hard wegrennen als het serieus wordt, dus hoop dat dat ooit verandert als ik iemand tegenkom die ik echt echt echt heel leuk vind :+

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:37

Wat ik me nou afvraag he, iedereen die aangeeft single te willen blijven, zegt dat hij/zij geen zin heeft in verplichtingen. Maar zo hoeft (hoort imo) het toch helemaal niet te voelen in een relatie? Mijn vriend en ik zijn intussen bijna drie jaar samen, maar heb me nog nooit verplicht gevoeld iets voor hem te doen of te laten :n Zijn wij dan de uitzondering? :=

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:47

xSwanHeart schreef:
Wat ik me nou afvraag he, iedereen die aangeeft single te willen blijven, zegt dat hij/zij geen zin heeft in verplichtingen. Maar zo hoeft (hoort imo) het toch helemaal niet te voelen in een relatie? Mijn vriend en ik zijn intussen bijna drie jaar samen, maar heb me nog nooit verplicht gevoeld iets voor hem te doen of te laten :n Zijn wij dan de uitzondering? :=

Je moet natuurlijk wel rekening met elkaar houden, maar ik dacht precies hetzelfde als jou. Volgens mij hebben die mensen gewoon geen fijne relatie(s) gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:18

Ik denk dat het vooral aan de 'tijd' ligt die erin gaat steken. Geen tijd meer hebben zal geen rede zijn om een relatie te beeindigen, maar het is wel een goede rede om er geen te willen.

Je moet er wel in investeren, als je elkaar een beetje regelmatig wilt zien.. En ik kan me goed voorstellen dat er veel mensen zijn die geen dingen willen opgeven om een relatie te hebben.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:24

Ik ben sinds 3 weken alleen en vind het verschrikkelijk. Ik zou echt niet m'n leven lang alleen willen blijven. Heb leuk werk, fijne paarden, genoeg vrienden en familie waar ik altijd op terug kan vallen. Maar toch mis je iemand waar je alles mee kan delen, waar je Savobds tegen aan kunt kruipen.

Nu ben ik ontzettend bedonderd. 1,5 jaar lang en ben d'r drie weken geleden pas achter gekomen. ( persoon in kwestie is een manlijke bokker overigens...) Dit heeft me zo ontzettend diep gekwetst dat ik niet weet of ik me ooit nog weer helemaal open kan stellen voor iemand. En dat vind k wel lastig want wil niet alleen blijven. Maar durf niet meer zo goed...

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:25

Niet om te naggen, maar ik heb echt niet het idee dat ik iets heb opgegeven voor mijn relatie :) ik heb alle vrijheid van de wereld, behalve op seksueel gebied, dat is een afspraak die we hebben gemaakt. Maar verder ben ik zoveel en zolang bij mijn paarden/vrienden/werk/familie/whatever als ik wil... Ik hoef ook niet te discussiëren over uitgaven of keuzes die ik maak in het leven. Wij hebben beiden heel erg ons eigen ding, maar onze relatie is de basis van waaruit we ons leven leiden. Ik ben er geen minuut meer om thuis gebleven :) tuurlijk doen we dingen samen, maar dat is een verrijking. Iedereen die een relatie als inperking van zijn vrijheid ziet, houdt er duidelijk een andere definitie van 'relatie' op na dan wij... Je moet elkaar juist steunen om te ontwikkelen en je eigen ding te doen! :)

Ik ben dus qua geluk of identiteit voor mijn gevoel ook niet afhankelijk van een relatie, maar ik zou het wel missen denk ik... Tenzij het inderdaad inperking van mijn vrijheid zou betekenen. Dan liever zonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:29

Dat is denk ik heel erg verschillend per persoon. Ik had altijd een erg druk leven (studie, 25-30 uur per week ernaast werken, een sociaal leven en ook nog ouders op 2 uur met het OV die ik af en toe moest zien) en toen daar ook nog eens een relatie bij kwam merkte ik toch wel dat het even puzzelen werd met de tijd. Uiteindelijk is dat ook de rede geweest dat ik minder ben gaan werken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:29

Aukelizzy schreef:
Ik ben sinds 3 weken alleen en vind het verschrikkelijk. Ik zou echt niet m'n leven lang alleen willen blijven. Heb leuk werk, fijne paarden, genoeg vrienden en familie waar ik altijd op terug kan vallen. Maar toch mis je iemand waar je alles mee kan delen, waar je Savobds tegen aan kunt kruipen.

Nu ben ik ontzettend bedonderd. 1,5 jaar lang en ben d'r drie weken geleden pas achter gekomen. ( persoon in kwestie is een manlijke bokker overigens...) Dit heeft me zo ontzettend diep gekwetst dat ik niet weet of ik me ooit nog weer helemaal open kan stellen voor iemand. En dat vind k wel lastig want wil niet alleen blijven. Maar durf niet meer zo goed...

Jeetje.. :(:) Vreselijk! Kan me voorstellen dat je niet goed meer durft. Maar het is de moeite waard dat weet je!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:35

Emmaa_ schreef:
Dat is denk ik heel erg verschillend per persoon. Ik had altijd een erg druk leven (studie, 25-30 uur per week ernaast werken, een sociaal leven en ook nog ouders op 2 uur met het OV die ik af en toe moest zien) en toen daar ook nog eens een relatie bij kwam merkte ik toch wel dat het even puzzelen werd met de tijd. Uiteindelijk is dat ook de rede geweest dat ik minder ben gaan werken.

Ik heb ook tot voor kort een 60/70-urige werkweek gehad (en zelfs een periode van 80-urige weken i.v.m. slaapdiensten), vanwege een fulltime studie en uit de hand gelopen bijbaan daarnaast... En daarnaast eerst 1, en nu 2 paarden. Het eerste dat erbij inschiet is dan inderdaad je sociaal leven en je relatie... Ik ben erg blij dat ik inmiddels ben afgestudeerd en aan het werk, daardoor heb ik ook meer tijd voor 'ons'. :) Ik denk dat ik inderdaad tijdens die periode niet aan een relatie begonnen zou zijn, maar meer omdat ik het zo druk had dat ik toch niemand tegenkwam := Maar ook in die periode is onze relatie nooit een beperking geweest, heb nooit commentaar gehad op mijn vele werken... Because I gotta do what I gotta do :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:39

Mijn toenmalige vriend woonde niet in dezelfde stad als ik waardoor het gewoon lastig werd om elkaar te zien. Als ik daar bleef slapen moest ik rete vroeg de deur uit, hij vond het niet fijn om alleen in mijn studentenhuis te zijn terwijl ik er zelf niet was, en ik moest toch echt werken om de rekeningen te betalen. Studeerde toen 40 uur per week en werkte dus 25-30. In de realiteit studeerde ik niet 40 uur, maar er waren zeker wel weken dat ik daar makkelijk aan kwam. Had elke dag wel iets om te doen, en elke dag moest ik wel ergens vroeg zijn.. icm een vriend die helemaal niks deed (hij woonde bij zn ouders, werkte niet en studeerde niet) was dat gewoon echt heel erg lastig.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:40

Cayenne schreef:
Ik zou het wel erg vinden, maar ik heb geen partner nodig om gelukkig te zijn. Dat staat daar los van.

Zo voelt het voor mij ook, inderdaad. :)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:42

Emmaa_ schreef:
Mijn toenmalige vriend woonde niet in dezelfde stad als ik waardoor het gewoon lastig werd om elkaar te zien. Als ik daar bleef slapen moest ik rete vroeg de deur uit, hij vond het niet fijn om alleen in mijn studentenhuis te zijn terwijl ik er zelf niet was, en ik moest toch echt werken om de rekeningen te betalen. Studeerde toen 40 uur per week en werkte dus 25-30. In de realiteit studeerde ik niet 40 uur, maar er waren zeker wel weken dat ik daar makkelijk aan kwam. Had elke dag wel iets om te doen, en elke dag moest ik wel ergens vroeg zijn.. icm een vriend die helemaal niks deed (hij woonde bij zn ouders, werkte niet en studeerde niet) was dat gewoon echt heel erg lastig.

Oh ja dat snap ik... Wij woonden toen gelukkig al samen, dat scheelt wel echt... :) (en hij heeft het zelf ook belachelijk druk)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:43

Inderdaad is voor mij de tijd die een relatie kost ook één van de redenen. Als ik iemand moet inplannen en daar tijd voor moet maken omdat dat zo hoort... Dan heb ik bij voorbaat al geen zin meer.
Liever een afspraak die beide partijen uitkomt en dan oprecht genieten en ontspannen, dan even snel afspreken die gozer te zien omdat het moet. Kortom, ik voldoe niet aan de verwachtingen die normaliter binnen een relatie gesteld worden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:43

Dat vind ik wel bijzonder Palmera, je 'moet' iemand inplannen en je 'moet' tijd voor die persoon maken en dan dus geen zin meer hebben? Het is toch leuk om tijd in te plannen voor iemand? Tenminste, ik neem aan dat je die persoon dan leuk vindt, dan is dat toch geen opgave?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:45

Selina schreef:
Zou ik niet kunnen! Ik vind het heerlijk om altijd een maatje te hebben, die je steunt, liefhebt, aan het lachen maakt. Je hebt altijd iemand om naar de film te gaan, te winkelen of om als groom te gebruiken. Het geeft zoveel meer toevoeging aan mijn leven :)

Juist, ik vind het heel gezellig met mijn vent.

Levenslang vrijgezel zijn is zooooo'n leeg leven lijkt me.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:10

Leven kun je zo vol en rijk maken zoals je zelf wil! Ook als vrijgezel zou ik mijn leven een prima invulling kunnen geven en absoluut ervan genieten :j

Als vrijgezel was ik al heel gelukkig en tevreden met mijn leven, mijn man is nu wel een leuke aanvulling uiteraard maar mijn geluk hangt niet af van wel/geen partner. Daarvoor hang ik zelf de slingers wel op :D

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:12

mmmm ik denk wel dat ik het van de ene kant heerlijk zou vinden...
gewoon doen hoe jij het wil en niet steeds af te hoeven vragen of je vriend het ook leuk vind O:)

Nee dit komt niet omdat ik niet van me vriend hou maar meer omdat ik zelf zo onzeker ben dat ik het altijd heel moeilijk vind.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 00:51

Ik zei laatst al "sinds ik vrijgezel ben is mijn agenda meer vol gepland dan ooit" haha _O- .
Nee op het laatste was ik er achter dat mijn leven met mijn (toenmalige) vriend mij juist ging voorbereiden op een hele hoop leegte...het is inderdaad maar net wat je er zelf van maakt. Een relatie kan heel veel toevoegen aan je leven maar als je in een slechte zit het ook heel leeg maken...en met je vrijgezellenbestaan doe je net hetzelfde: of je sluit je op, of je maakt er het beste van.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 00:56

Ik zal heel eerlijk zijn ik vind het niet leuk als ik geen man heb maar het Is ook niet zo dat ik niet zonder kan ik geniet zoiezo van mn leven en doe even veel activiteiten als ik alleen ben als met partner... Mijn moeder zegt een man hebben Is niet het belangrijkste het belangrijkste Is dat je je je rekeningen kan betalen en je een dak boven je hoofd hebt :P

Maarja er zijn inderdaad meiden en jongens die het vreselijk vinden om alleen te zijn....