Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) PM1 schreef:@mevrouwtJ diegene is inderdaad geen relatiemateriaal. Soms mis ik wel de "relatiedingetjes", niet zozeer de sex (als ik daar zin in heb ga ik gewoon uit en heb een leuke avond), meer de intimiteit. Die je (of in elk geval ik) met niemand anders hebt dan alleen je vriend.
die knuffel op tijd zijn of het alleen maar saampjes liggen en lekker tv kijken of dergelijk. Dat zijn de intieme dingen die je in mijn ogen alleen op zo'n speciale manier met je liefde kan beleven.

Soms mis ik inderdaad even een knuffel of iemand om tegenaan te kruipen maar verder red ik me prima 
Zijn wij dan de uitzondering?
xSwanHeart schreef:Wat ik me nou afvraag he, iedereen die aangeeft single te willen blijven, zegt dat hij/zij geen zin heeft in verplichtingen. Maar zo hoeft (hoort imo) het toch helemaal niet te voelen in een relatie? Mijn vriend en ik zijn intussen bijna drie jaar samen, maar heb me nog nooit verplicht gevoeld iets voor hem te doen of te latenZijn wij dan de uitzondering?
ik heb alle vrijheid van de wereld, behalve op seksueel gebied, dat is een afspraak die we hebben gemaakt. Maar verder ben ik zoveel en zolang bij mijn paarden/vrienden/werk/familie/whatever als ik wil... Ik hoef ook niet te discussiëren over uitgaven of keuzes die ik maak in het leven. Wij hebben beiden heel erg ons eigen ding, maar onze relatie is de basis van waaruit we ons leven leiden. Ik ben er geen minuut meer om thuis gebleven
tuurlijk doen we dingen samen, maar dat is een verrijking. Iedereen die een relatie als inperking van zijn vrijheid ziet, houdt er duidelijk een andere definitie van 'relatie' op na dan wij... Je moet elkaar juist steunen om te ontwikkelen en je eigen ding te doen! 
Aukelizzy schreef:Ik ben sinds 3 weken alleen en vind het verschrikkelijk. Ik zou echt niet m'n leven lang alleen willen blijven. Heb leuk werk, fijne paarden, genoeg vrienden en familie waar ik altijd op terug kan vallen. Maar toch mis je iemand waar je alles mee kan delen, waar je Savobds tegen aan kunt kruipen.
Nu ben ik ontzettend bedonderd. 1,5 jaar lang en ben d'r drie weken geleden pas achter gekomen. ( persoon in kwestie is een manlijke bokker overigens...) Dit heeft me zo ontzettend diep gekwetst dat ik niet weet of ik me ooit nog weer helemaal open kan stellen voor iemand. En dat vind k wel lastig want wil niet alleen blijven. Maar durf niet meer zo goed...
Vreselijk! Kan me voorstellen dat je niet goed meer durft. Maar het is de moeite waard dat weet je! Emmaa_ schreef:Dat is denk ik heel erg verschillend per persoon. Ik had altijd een erg druk leven (studie, 25-30 uur per week ernaast werken, een sociaal leven en ook nog ouders op 2 uur met het OV die ik af en toe moest zien) en toen daar ook nog eens een relatie bij kwam merkte ik toch wel dat het even puzzelen werd met de tijd. Uiteindelijk is dat ook de rede geweest dat ik minder ben gaan werken.
Ik denk dat ik inderdaad tijdens die periode niet aan een relatie begonnen zou zijn, maar meer omdat ik het zo druk had dat ik toch niemand tegenkwam
Maar ook in die periode is onze relatie nooit een beperking geweest, heb nooit commentaar gehad op mijn vele werken... Because I gotta do what I gotta do
Emmaa_ schreef:Mijn toenmalige vriend woonde niet in dezelfde stad als ik waardoor het gewoon lastig werd om elkaar te zien. Als ik daar bleef slapen moest ik rete vroeg de deur uit, hij vond het niet fijn om alleen in mijn studentenhuis te zijn terwijl ik er zelf niet was, en ik moest toch echt werken om de rekeningen te betalen. Studeerde toen 40 uur per week en werkte dus 25-30. In de realiteit studeerde ik niet 40 uur, maar er waren zeker wel weken dat ik daar makkelijk aan kwam. Had elke dag wel iets om te doen, en elke dag moest ik wel ergens vroeg zijn.. icm een vriend die helemaal niks deed (hij woonde bij zn ouders, werkte niet en studeerde niet) was dat gewoon echt heel erg lastig.
(en hij heeft het zelf ook belachelijk druk) Selina schreef:Zou ik niet kunnen! Ik vind het heerlijk om altijd een maatje te hebben, die je steunt, liefhebt, aan het lachen maakt. Je hebt altijd iemand om naar de film te gaan, te winkelen of om als groom te gebruiken. Het geeft zoveel meer toevoeging aan mijn leven

.