Verdeling financien binnen een relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Verdeling financien binnen een relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:33

Stel ik ga in dit huis samen wonen, dan is het zeker niet ineens alles 50/50. Ik heb een eigen huis, twee paarden, een auto... En dat blijft ook zo ;) Ik zou bijvoorbeeld ook, zolang ik dit huis heb, niet gaan trouwen in gemeenschap van goederen. Wat van mij is, blijft gewoon van mij. Dat heeft niets met niet houden van te maken, maar met de dagelijkse realiteit van mijn werk waarin ik de ellende van het niet goed geregeld hebben elke keer weer tegenkom.

Gezamenlijke rekening voor de gezamenlijke dingen is prima, maar ik zou dan wel vanaf mijn eigen rekening daar naar over boeken. Maar alles op één rekening laten storten en daar vanaf dan dingen doen? Nope :n

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:48

Hier worden de gezamenlijke kosten gewoon 50/50 gedeeld, we storten maandelijks beide hetzelfde bedrag op onze gezamenlijke rekening. Moet er wel bij zeggen dat ongeveer hetzelfde verdienen (vriend wat meer, maar daar maakt ie ook een hoop overuren voor). Halen we iets groots van de en/of rekening, dan overleggen we wel, maar verder beide een eigen rekening + spaarrekening waarvan we doen wat we willen. Nou zou het hier trouwens ook prima gaan als we alles op 1 hoop zouden gooien, want zijn beide wel een beetje dezelfde types in hoe we met geld omgaan. Maar dat hoefde (vooral van mij) niet zo nodig. Vind het wel zo fijn dat mijn vriend geen last heeft van mijn shop-buien, en ik niet van zijn benzine-zuipende hobby auto. En daarnaast had mijn vriend meer spaargeld waar hij heel hard voor gewerkt heeft, en dat is gewoon van hem, niet van mij (maar hij roept dat het van ons samen is... :Y) ).