bokt mama's help !!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:56

Ik heb niet alles gelezen, dus misschien is het al gemeld; maar het kan ook helpen om 's avonds met het in bed leggen, duidelijk te zeggen wat er van haar verwacht wordt. Dus dat ze nu moet gaan slapen en dat ze de hele nacht tot jij om...(tijdstip) weer bij haar komt, moet blijven slapen. Sommige kinderen hebben nog meer behoefte aan duidelijkheid dan andere kinderen en willen graag weten waar ze aan toe zijn bij het slapen gaan. Dus probeer dit 2 weken en kijk of het helpt...... Sterkte.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:57

Waarom moet een baby zich al voegen naar de ouders? In de nacht slapen is iets wat je m.i. pas uit kan leggen als ze iets ouder zijn. Als ze het dan voor die tijd uit zichzelf al doen is dat helemaal super, maar de kinderen die dat niet doen zijn ook heel normaal. En je hoeft echt niet uitgebreid met ze te spelen, maar even een knuffel en een aai over de bol lijkt me toch niet te veel moeite.
Nachtvoedingen zijn trouwens hartstikke gezond voor de hersenontwikkeling, waarom zou je dat afraden?

Mungbean

Re: bokt mama's help !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:15

Klijntje: achteraf gepraat, maar je had ook eerder even stiekum kunnen kijken.
Het negeren van klagen hoeft niet automatisch te betekenen dat je je kind niet in de gaten houdt.
Ik ga heel vaak stiekum uit zicht kijken bij gejammer.
Meestal zie ik dan een kind dat tegen haar doekje ligt te klagen maar waar duidelijk geen reden is om er actief naar toe te gaan.
Jammeren is niet altijd een zoek naar aandacht.
Net als een kind dat huilt omdat het valt niet altijd opgepakt wil worden. Soms is het gewoon gefrustreerd omdat iets niet lukt en dan werkt troosten of helpen juist vaak averechts.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:17

Even een tip voor als de kleine groter is: Nijntje slaaptrainer (soort wekker; als Nijntje slaapt is het nog geen tijd om uit bed te gaan, is Nijntje wakker dan mag kindje uit bed. Omdat ze nog geen klok kunnen kijken en niet echt besef hebben van of het 5:00 is of 7:00 in de zomer). Hoor al meerdere ouders die er heel veel aan gehad hebben :j

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:20

Als we zo'n camerasysteem hadden gehad was het natuurlijk niet gebeurd :) Maar door de indeling van haar kamertje en de plek van de deur is/was het echt onmogelijk om ongemerkt even te kijken. En wij dachten dus, het klinkt niet heel dringend. Misschien moest ze inderdaad, zoals het cb wel eens gezegd had :roll: 'leren om zelf in slaap te vallen'. Nou, niet dus ;)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:44

olafgek schreef:
dat is wat anders dan aandacht willen wat jij beschrijft....
en nachtvoedingen wordt vaak afgeraden. Mijn nicht werd aangeraden haar zoontje zijn laatste fles 's avonds voor het slapen te geven en de volgende pas weer 6/7 uur in de ochtend. Zo wordt het hier ook in het ziekenhuis gedaan, zo leert de baby onmiddellijk zijn nachtritme (en dit is geen raad van tante kaat, maar kwam van kind en gezin in België uit)

Sorry een kind voeding ontnemen?
Arm kind

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:13

Toothless schreef:
mag ik vragen waarom het erg is als een kleine vraagt om aandacht? Sorry maar je kleine laten huilen vind ik niet kunnen.

Als je een kleine hummel krijgt en het huilt snachts om aandacht omdat het bij je wil zijn, wat is daar erg aan? Moet je je kinderen dan leren dat ze niet bij je mogen komen als ze aandacht willen? Succes in de tienerjaren dan.

Omdat je dat als ouder zijnde simpelweg niet vol kan houden! Iedere nacht een gebroken nacht hebben is loodzwaar. Op een gegeven moment functioneer je niet meer naar behoren overdag met alle gevolgen van dien. Wanneer je nacht na nacht je bed uit moet zorgt er op den duur voor dat je overdag veel feller reageert op bijvoorbeeld huilbuien van je kindje overdag. En dat is veel kwalijker. Je kunt een kindje best wel leren dat ze overdag mogen spelen en 's nachts moeten slapen, daar is niets raars aan. Dat hoort bij de opvoeding.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:21

Ik schrik ervan hoeveel ouders hun kindjes mee nemen in hun eigen bed.
Ieder zijn ding hoor, maar ik ben er geen voorstander van. Met 14 maanden snappen ze al meer dan je je zult beseffen.

14 maanden is ook wel een rotleeftijd. Ze willen van alles maar kunnen eigenlijk nog niks. Ik ben er van overtuigd dat dit echt een periode is waar je als ouders door heen moet. Mijn dochter werd ook een ware exorcist met die leeftijd en dan alleen wanneer ze moest slapen.

Het gaat over, echt :j Laat haar een keer doordeweeks dan ergens logeren. Kunnen jullie ook je rust pakken!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:29

StalNollie schreef:
olafgek schreef:
dat is wat anders dan aandacht willen wat jij beschrijft....
en nachtvoedingen wordt vaak afgeraden. Mijn nicht werd aangeraden haar zoontje zijn laatste fles 's avonds voor het slapen te geven en de volgende pas weer 6/7 uur in de ochtend. Zo wordt het hier ook in het ziekenhuis gedaan, zo leert de baby onmiddellijk zijn nachtritme (en dit is geen raad van tante kaat, maar kwam van kind en gezin in België uit)

Sorry een kind voeding ontnemen?
Arm kind

Nee je strekt de lengte tussen die voedingen gewoon. Laatste tegen een uur of 11 en de eerste weken zal je tegen 4/5 uur al uit bed moeten maar je rekt dat en voed in de ochtend weer. Dat is gewoon advies van kind en gezin hoor. En uiteindelijk ook beter voor het kind. Anders geef je hem weken wel die nachtvoeding en plots wordt dat ontnomen.. Dat merkt een kind veel harder

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:32

Onzin je hoeft een kind in de nacht zijn voeding niet te ontnemen wij denken dat dit moet.

Wil je rust? Dan moet je niet aan kinderen beginnen

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:34

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik kan wel een beetje raden dat er 1001 tips zijn en daarnaast nog 1001 meningen ;)

Onze dochter heeft tussen 9 mnd en 18 mnd ook slecht geslapen; per nacht er wel 3-4 x naar toe. Niet dat je er dan uren mee bezig was, maar wel 3-4 x per nacht je slaap onderbroken is behoorlijk killing. Wij gaven dan wél wat extra melk. Ja, ongetwijfeld ontstond er een gewenningsproces zo, maar op een gegeven moment MOET je gewoon slapen.
Toen "ontdekte" ik "Junior rust en slaap siroop" van het merk Sleepzz. http://sleepzz.nl/producten/junior-rust-en-slaapsiroop/
En, toeval of niet, maar vanaf dag 1 dat we daar een beetje van in haar laatste flesje deden; slapen als een blok! _/-\o_ Na een half jaar hebben we het weer beetje bij beetje afgbeouwd en sindsdien zijn er nooit slaapproblemen meer geweest (ondertussen is ze bijna 5 ;) )

Dit was tip 1002 :D
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 08-04-15 21:37, in het totaal 2 keer bewerkt

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:35

StalNollie schreef:
Onzin je hoeft een kind in de nacht zijn voeding niet te ontnemen wij denken dat dit moet.

Wil je rust? Dan moet je niet aan kinderen beginnen

Mijn advies, handel minder uit boekjes en kijk naar het kind.

Mijn dochtertje was een kleintje toen ze net geboren was advies was haar wakker te maken voor een fles. Ik heb dit nooit gedaan.... Ben ik nu ontaard? Van rust groeien ze ook en als ze honger hebben komen ze vanzelf.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:37

Valt mij altijd zo op kritisch moeders onderling kunnen als ze kijken naar elkaars manier van opvoeden; het is oke om het anders te doen. Het overgrote deel heeft het beste voor met hun kind. Doe ook waar je je goed bij voelt.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:41

ik heb niet t hele topic gelezen maar wat als je dr nou gewoon laat spelen? ze valt vanzelf wel een keer in slaap.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:45

Bloem ik zeg ook niet dat je een kind wakker moet maken

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:51

Ik maak m'n kind ook niet wakker voor een voeding. Maar ik ga ook niet rekken.
Ik wil 's nachts ook wel eens een slokje water. M'n dochter van 10 maanden heeft nu ook 2 nachtvoedingen. En vanaf de kraamweek tot ze 3 maanden oud was sliep ze door.

En nu krijgt ze 4 tanden boven dus wil ze ook een slokje troost.

Het ritme doorbreken door te laten logeren wil wel helpen. Mijn zoon sliep toen voor het eerst de hele nacht toen hij bij opa en oma sliep :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:08

Dorst is dorst, echter geef ik snachts dan wel water ipv melk. Gebeurd echter maar zelden zoals bij een zere keel, hoesten of tandpijn en dan is melk zelfs niet zo handig ivm slijmvorming.
Honger is weer anders, als ze een groeifase doormaken en echt een extra voeding nodig hebben dan is dat zo.
Maar je kunt het proberen te sturen toch?
Wij moesten net de afgelopen maanden ook een extra fles geven. Wachtte ik op het signaal van het kind dan was het tussen 12-1 uur, dan slaap je net.
We gaven het daarom tussen 10-11 zonder echt wakker te maken, in het donker. Dat werkte net zo goed en wij konden dan allemaal slapen.
Maar ik besef ook wel dat we geluk hebben met een makkelijk kind hoor.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:13

ja, ik probeer ook wel eens een 'droomvoeding' maar dan krijg ik er niks in.
En ik geef borstvoeding dus dat is wel handig bij tandenpijn.

Dus dan volg ik haar maar!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:19

Ik geef ook vaak kamille thee (al dan niet door de avondmelk gemengd) bij tandenpijn, dat lijkt tot nu toe ook heel goed te werken moet ik zeggen. Rustgevend en verzachtend. Tip 2003 :D

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:23

ah.. die schrijf ik op haha.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 23:32

BloemBloem schreef:
Ik schrik ervan hoeveel ouders hun kindjes mee nemen in hun eigen bed.
Ieder zijn ding hoor, maar ik ben er geen voorstander van. Met 14 maanden snappen ze al meer dan je je zult beseffen.
Het gaat over, echt :j Laat haar een keer doordeweeks dan ergens logeren. Kunnen jullie ook je rust pakken!

Hoef je niet van te schrikken hoor en ook geen voorstander van te zijn. Leven en laten leven, doen wat je hart je ingeeft ;)
Ergens laten logeren vind ik erg belastend voor het logeeradres. Zelf zou ik eerder kiezen voor oppas overdag en dan zelf wat bijslapen.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:21

TS hebben jullie een camera op de kamer?
wij hebben een babyfoon met camera. hierdoor hoeven wij niet de kamer in, maar kunnen we hem wel in de gaten houden.

en zien we ook wat er precies gebeurt. dus of hij zit of staat en aan de tralies van zijn bedje hangt, of dat hij aan het jammeren is liggend met zijn knuffel.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 08:33

Ik kan overdag niet slapen, dus dat zou voor mij niet werken. Logeeradressen vinden dit vaak geen punt, juist omdat het voor een keertje is Noviceh.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 09:07

Mijn kleine man is snachts weer 3 a 4 keer huilend wakker van de groeipijn. Dat kun je ook niet negeren voor mijn gevoel maar het breekt je wel op. :z

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:06