Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Callisto04 schreef:Callisto04 schreef:HC, heeft jouw partner ook seks met anderen?
Je wil het dus niet zeggen, ok.
Palmera schreef:@HC: je wilt ze echt de kost niet geven hoor, die denken dat ze na het beëindigen van de relatie zich nog steeds op een danig niveau met hun ex mogen bemoeien.
Ik heb zelf ooit een keer het verzoek gehad om een tijd uit mijn stamkroeg te blijven. Was ook zijn stamkroeg....
Amaris schreef:Kesje schreef:Ik heb het een keer ongeveer aan de orde gehad. Een vriend van mij was verliefd op een meisje die in een relatie zat. Hoe ver ze uiteindelijk gegaan zijn weet ik niet, maar het was genoeg om van mij het stempeltje 'vreemdgaan' te krijgen. Hij verdedigde zichzelf door te zeggen dat híj niet degene was die vreemdging, maar ik keurde het alsnog af, ook van zijn kant, en dat heeft hij geweten. We zijn nog steeds vrienden, zand erover, maar hij wist donders goed wat ik er van dacht. Het is uiteindelijk niets geworden, en daar ben ik wel blij om. Als ze met haar huidige vriend al vreemdging, zou ze dat bij hem misschien ook wel doen. Of niet, maar die gedachten blijven toch rondspoken.
Edit: Ik heb zelfs ook gedreigd een bericht te sturen naar haar vriend trouwens, omdat ik het ook niet vind kunnen. Hij had het recht het te weten. Heb ik uiteindelijk niet gedaan, omdat ze het uiteindelijk afgekapt hebben.
Vind ik apart. Het is niet aan jou toch om je daarmee te bemoeien, ik mag aannemen dat het twee volwassen mensen betreft die goed hun eigen keuzes kunnen maken. Wie ben jij om daar moreel politie-agentje in te gaan spelen?
Wie is een buitenstaander om zich daarmee te bemoeien? Zeker als je niet zoveel hebt met de 'bedrogen' partij.
Is de 'bedrogen' partij een hele goede vriend/vriendin die dicht bij je staat, dan vind ik het iets anders.
Huertecilla schreef:Dat is een indrukwekkende verzameling veronderstellingen bij elkaar zeg.
Ik heb een ondanks jouw zowel onvolledige als beperkte vraagstelling een zo volledige en correct antwoord gegeven.
Callisto04 schreef:Sommige mensen (waaronder ik) hebben een beetje het idee dat je partner niet zo voor de open relatie is/was als jij.
Callisto04 schreef:Euh, waarom wordt je nou kwaad? Ik heb ook een periode een open relatie gehad, er eigenlijk niet blij mee, maar ingestemd uit liefde en zelf niemand anders gehad. Waarom is mijn vraag zo'n probleem?
Callisto04 schreef:Huertecilla schreef:Dat is een indrukwekkende verzameling veronderstellingen bij elkaar zeg.
Ik heb een ondanks jouw zowel onvolledige als beperkte vraagstelling een zo volledige en correct antwoord gegeven.
Sommige mensen (waaronder ik) hebben een beetje het idee dat je partner niet zo voor de open relatie is/was als jij. Dan zou het dus kunnen dat zij er geen gebruik van maakt ook al zou het eigenlijk wel kunnen. Je antwoordt op die vraag steeds omfloerst terwijl je anders wel vrank en vrij en to the point (nu ja) antwoordt.
Huertecilla schreef:Callisto04 schreef:Euh, waarom wordt je nou kwaad? Ik heb ook een periode een open relatie gehad, er eigenlijk niet blij mee, maar ingestemd uit liefde en zelf niemand anders gehad. Waarom is mijn vraag zo'n probleem?
Kwaad![]()
Weer zo'n ongefundeerde conclusie.
Waarom een probleem?
Dat heb ik net al geschreven!
Laat dit nu maar gewoon gaan. Jij begrijpt niet waar ik het over heb en ik vind het te ver van het onderwerp om jou eerst helemaal terug aan de basis uit te moeten leggen wat je al prima had kunnen lezen.
Het is verder allemaal ook nog eens volstrekt irrelevant mbt het onderwerp: Eerlijkheid.
Zwerte schreef:Ik vraag me af waarom dit relevant is? Als er eerlijk over gesproken is, kies je daar dan toch zelf voor? Het zou niks uit moeten maken of zij wel of niet gebruik maakt van de vrijheid. Het gaat er om dat deze vrijheid eerlijk besproken is en voor gekozen is. Zo ja, dan is het volstrekt irrelevant wat ermee gedaan word.
Dat jij in een open relatie bent gestapt zonder je daar prettig bij te voelen, is ook je eigen keuze geweest.
Zwerte schreef:Dat jij in een open relatie bent gestapt zonder je daar prettig bij te voelen, is ook je eigen keuze geweest.
Huertecilla schreef:Beste Callisto.
Jij hebt blijkbaar te maken gehad met een huwelijk wat stuk liep op wat voor gronden ook.
Jouw echtgenote ging vreemd en toen je daar achter kwam kon je dat accepteren of niet.
Met betrekking tot het onderwerp is de relevantie dat in een vroegtijdig stadium gezamelijke vrienden van jullie wellicht op de hoogte waren van haar vreemdgaan.
Hoe hadden die daar volgens jou mee om moeten gaan?

Shiloh schreef:Ik en mijn beste vriendin zijn al bijna 20 jaar beste vriendinnen. In het verleden is ze bij vorige vriendjes wel eens vreemdgegaan. Elke keer als er al sterke twijfel bestond over de relatie en het was dan niet veel later dan ook uit.
Was het daarmee goed? Nee, dat niet.
Heb ik haar elke keer laten weten dat ik het absoluut niet ok vond? Zeker weten.
Ga ik een hele dierbare diepe vriendschap van 20 jaar stop zetten omdat mijn vriendin hele domme fouten heeft gemaakt. Nee. Zeker niet.
Moet je altijd maar op alle fronten het helemaal eens zijn met elkaar of elkaar acties helemaal ok vinden? Nee, denk ik ook niet.