verkracht door mijn collega

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:34

Brilletje schreef:
Oke, ik ga iets neerschrijven, wat waarschijnlijk wat reacties oproept.
Maar je laat een man om half 1 s nachts binnen, terwijl je al in je nachtkleding loopt, hij is meerdere malen handtastelijk, maar je stuurt hem niet weg, vervolgens ga je al in bed liggen met medicatie op, terwijl de man nog in huis is. Uiteindelijk zegt TS Nee.
1 x Nee moet voldoende zijn, al ga je naakt rondlopen, maar bestaat er een kleine kans, dat deze man dacht dat TS wel geintresseerd was? Verder TS raad ik je aan met een vertrouwenspersoon hierover te praten.

TS heeft gezegd dat ze hem wel weggestuurd heeft, meerdere keren zelfs :)

Brilletje

Re: verkracht door mijn collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:35

Dat is ook zo, daarom schrijf ik ook 1 x Nee moet voldoende zijn, maar ze zijn wel de film wezen afkijken en ze is ook gewoon naar bed gegaan terwijl er een man in huis is, die handtastelijk was tegen haar wil. Ik zeg niet dat hij dan een vrijbrief heeft, maar het is wel een verwarrende situatie.

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:37

Ik snap wat je bedoeld, alleen had je in je bericht gezet: "Maar je laat een man om half 1 s nachts binnen, terwijl je al in je nachtkleding loopt, hij is meerdere malen handtastelijk, maar je stuurt hem niet weg,"

Daar reageerden wij op, niet wetend dat jij het zo bedoeld :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:39

Denk ook dat er een verschil is tussen zeggen om weg te gaan en zelf geen actie ondernemen om hem effectief de deur te wijzen of niet naar boven gaan en medicatie nemen tot hij effectief uit je huis is.
En dat is denk ik wat ze bedoelde.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:40

Maar Delphi je gaat toch niet slapen voordat je de handtastelijke man buiten hebt staan en de deur op slot.

Natuurlijk die vent blijft fout.
Maar heel gewoon is dit ook niet. En ts mag best beseffen dat de politie daar bij aangifte echt wel even bij stil zal staan. Wat niet wegneemt dat ze daardoor gaat laten aangifte te doen. Hij zat fout. Nee is nee.

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:41

bruintje123 schreef:
Maar Delphi je gaat toch niet slapen voordat je de handtastelijke man buiten hebt staan en de deur op slot.

Natuurlijk die vent blijft fout.
Maar heel gewoon is dit ook niet. En ts mag best beseffen dat de politie daar bij aangifte echt wel even bij stil zal staan. Wat niet wegneemt dat ze daardoor gaat laten aangifte te doen. Hij zat fout. Nee is nee.

Nee nee dat snap ik, het was bedoeld dat zij zei dat ze hem niet weg stuurde, wat ze wel had gedaan. Daar ging het over

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:49

Oh meid wat verschrikkelijk voor je, sterkte.

Maar ik zal eerlijk zijn en ik zal bokt wel over mij heen gaan krijgen.

Je laat toch geen mannen meer binnen om half 1 s'nachts als het nog nooit bij jou thuis is geweest, ook al ken je hem goed en is het een collega.

Raar dat hij bij jou op dat tijdstip nog wat wilde drinken en een film kijken, hij is toch getrouwd en heeft kinderen. Dit hoort niet, vind ik dan he.

En waarom ging je alvast in een pyama? dat is wat ik nooit zou doen, als er een collega langs zou komen. En al helemaal niet alvast gaan slapen terwijl hij nog in huis is.............en wat doet zijn mobiel boven? hij is toch nooit eerder bij jou thuis geweest, hoe komt dat ding boven?

Hij was tot tevoren handtastelijk en vervelend, dus direct eruit mikken en de deur goed op slot. Maar je ging slapen terwijl hij nog in huis is.............mogelijk heeft hij wat teveel gedronken en of drugs gebruikt voordat hij bij je langsging, maar dat praat het niet goed, hij had met zijn vuile poten van je moeten afblijven.

Nogmaals, ik wil niet banketstaaf zijn, maar toch ik vind het maar wat vreemd.

Wel aangifte doen, echt wel en vooralhet bekend maken bij de hoge baas/leidinggevende. Hij mag hiermee niet wegkomen, die hufter.

En als het goed is, wordt ie direct ontslagen! Of heeft hij een mooi verhaaltje opgehangen waardoor hij er nog werkzaam is? Pffff hier wordt ik ziek van, dat ie er zo makkelijk mee wegkomt.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 13-03-15 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:51

'Nee is altijd Nee' is een Utopia. Dingen roepen zoals 'al stond ze naakt voor hem te dansen, dan nog moet hij zijn poten thuishouden' zijn uiteraard WAAR, maar zo werkt de echte wereld nou eenmaal niet. In de echte wereld houden mensen zich niet altijd aan normen en waarden en moet je altijd je verstand erbij houden en goed op jezelf passen. Ik vind (uitgaande van je verhaal) dat je erg naïef bent geweest.
Ik vind het echt vreselijk voor je wat er is gebeurd en sterkte daarmee.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:51

Hulde aan Hhilde, knap dat je dat als eerste durfde te reageren, hier op het gevaarlijke bokt. Het is onwijs banketstaaf voor je TS. Het verhaal is echter wel nogal, uhm, apart en ik denk dat de man het verhaal vanuit een hele andere kant heeft beleeft.
Bijv. Hij liep je te teasen, jij wilde niet, jij ging naar bed, hij mocht ook nog even naar boven om iets op te halen, kreeg hij weer hoop, daar werd hij weer handtastelijk en jij hebt het toen allemaal over je heen laten komen, wat voor hem instemming was (ik weet niet hoe jullie seksleven eruit ziet bokkers, maar het is heel normaal dat één van de twee zin heeft, de ander niet, maar diegene constant opgeilt en dat degene dan zin krijgt en zonder woorden toch het spelletje door laat gaan ;)).

Neemt niet weg dat het voor jou een vreselijke ervaring is geweest. Wij zijn er niet bij geweest, jij weet zelf het beste of dit een verkrachting is geweest of niet. En als je dat vind, aangifte gaan doen meid!!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:52

Ragdollcat schreef:

Je laat toch geen mannen meer binnen om half 1 s'nachts als het nog nooit bij jou thuis is geweest, ook al ken je hem goed en is het een collega.

Raar dat hij bij jou op dat tijdstip nog wat wilde drinken en een film kijken, hij is toch getrouwd en heeft kinderen. Dit hoort niet, vind ik dan he.

En waarom ging je alvast in een pyama? dat is wat ik nooit zou doen, als er een collega langs zou komen. En al helemaal niet alvast gaan slapen terwijl hij nog in huis is.............en wat doet zijn mobiel boven? hij is toch nooit eerder bij jou thuis geweest, hoe komt dat ding boven?

Hij was tot tevoren handtastelijk en vervelend, dus direct eruit mikken en de deur goed op slot. Maar je ging slapen terwijl hij nog in huis is.............mogelijk heeft hij wat teveel gedronken en of drugs gebruikt voordat hij bij je langsging, maar dat praat het niet goed, hij had met zijn vuile poten van je moeten afblijven.

Wel aangifte doen en kaart het gewoon aan en maak het bekend bij de hoge baas. Hij mag hiermee niet wegkomen, die hufter.

Mij krijg je niet over je heen hoor, want ik denk er precies hetzelfde over.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:52

Brilletje schreef:
Dat is ook zo, daarom schrijf ik ook 1 x Nee moet voldoende zijn, maar ze zijn wel de film wezen afkijken en ze is ook gewoon naar bed gegaan terwijl er een man in huis is, die handtastelijk was tegen haar wil. Ik zeg niet dat hij dan een vrijbrief heeft, maar het is wel een verwarrende situatie.

Nee hoor, niks verwarrends aan...Wat er is gebeurd is niet omdat de man de signalen verkeerd zou lezen, maar omdat hij de gelegenheid zag - iemand die niet assertief genoeg was en uiteindelijk ook slaperig en dus een 'makkelijke prooi' ofzo. Maar DAT is nooit een reden, dus daar kan de verwarring niet in zitten.

Mijn fiets is ooit gejat toen de sleutels erin zaten. Maar de dief die die fiets meenam dacht ook echt niet 'ik denk oprecht dat het mijn fiets is en dat iemand het prima vindt dat ik deze meeneem'. De intentie was gewoon om iets van een ander mee te nemen, en da's fout. Of de sleutels er nou wel of niet inzaten maakt voor die intentie echt niks uit.

En dat we dat soort 'gelegenheid' als een verzachtende omstandigheid zien ('had je maar niet...') geeft eigenlijk al aan hoe raar ons beeld daarover is. Alsof je niet eerst en vooral zelf moet nadenken over wat juist is en wat niet, maar dat het anderen zijn die jou moeten behoeden. :n Belachelijk.

Er was hier echt geen verwarring over intenties, er was hier vooral misbruik van iemands zwakke positie, en dat is heel wat anders.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:55

Amaris@, dank je wel!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:56

Politie inlichten, je ouders inlichten en vooral zijn vrouw inlichten. Het gevoel wat je nu hebt gaat niet weg, en word ook niet minder als je er met niemand over praat. Maar waarom heb je hem in godsnaam niet zelf de deur uit gezet, en heb je ook nog eens slaapmiddelen genomen en ben je in bed gaan liggen terwijl er een vervelend handtastelijk figuur bij je in de woning is???

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:56

Ragdollcat schreef:

Wel aangifte doen en kaart het gewoon aan en maak het bekend bij de hoge baas. Hij mag hiermee niet wegkomen, die hufter.

Vind je reactie niet erg vriendelijk tegenover TS!
Ze geeft duidelijk aan zo bekend/op haar gemak te zijn met deze persoon dat ze zich hier goed bij voelde. Als mijn beste vriend een keer aan me zit, zet ik die ook niet direct de deur uit. Dat is een vertrouwenskwestie en ook al 'dolt' hij een beetje zou ik er zeker van uitgaan, dat hij niet over mijn grens gaat.

Iets wat bij TS wel is gebeurd.

TS, ik kan je wel aanraden, doe hier asjeblieft iets mee. Blijf hier niet mee rondlopen, want het zal je blijven achtervolgen, zolang jij het niet verwerkt. Ik snap waarom je aangifte geen zin vind hebben, maar ik denk dat dit voor je zelf wel een goed idee is.

Maar belangrijker nog, praat erover met iemand (professional?), houd dit echt niet voor je. Dat je nog in hetzelfde gebouw kan werken met hem vind ik enorm knap van je. In jou schoenen zou ik er alles aan doen om dit te voorkomen. En niet dat het jou je baan moet kosten, maar liever de zijne!

Onderschat niet wat de emotionele gevolgen voor jezelf kunnen zijn !
Heel heel erg veel sterkte Y;(

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:59

Nogmaals, jullie maken het alleen maar erger voor dr als jullie deze discussie doorzetten. Eén opmerking die al lichtelijk kritisch was, maakte haar al overstuur. Laat staan hoe ze zich nu voelt..

(En ga nou niet zeggen, dan moet je geen topic openen..)

Amaris

Ragdollcat schreef:
Amaris@, dank je wel!

Wat ik denk gaat zelfs nog verder, maar misschien zit ik daarmee totaal fout. Dat kan.
Op basis van de OP:
Het feit dat TS de beslissingen gemaakt heeft die ze heeft gemaakt, en het feit dat er sprake is van serieuze slaapmedicatie doet mij vermoeden dat er wellicht toch nog ietsje meer aan de hand is.

En, om dit soort reakties maar vast voor te zijn: -:(- Neeeee ik denk wel degelijk dat die man totaal fout zat, en dat het een viespeuk eerste klas is. En een zielig geval ook.

luckyboy5

werkschaduw schreef:
branka16 schreef:
Wat vreselijk zeg! Zoiets hoop je nooit mee te maken.
Hopelijk vind je de kracht om het toch te melden op je werk en bij de politie.

Ik heb wel een vraag, in je tekst staat: Aangezien ik hem goed kende mocht hij van mij boven nog zelf zijn spullen pakken en liet ik hem zelfstandig de woning verlaten. 
Waarom had hij boven spullen liggen?
Hebben jullie eerder samen geslapen?

hij was zijn telefoon vergeten . en nee natuurlijk niet. ik ga niet met een collega in bed liggen die ik totaal niet aantrekkelijk vind die getrouwd is en kinderen heeft. sorry maar dit soort reacties kan ik iet tegen

Ik neem aan dat deze vraag gesteld wordt omdat wij niet helemaal goed weten hoe de indeling van jou huis is. Als iemand bij mij naar boven gaat, gaat ie naar de slaapkamers , ik denk dat Branka dit daarom vraagt.
Ik neem aan dat hij zijn telefoon bij jou niet op de slaapkamer had liggen , maar ik kan me voorstellen dat het daardoor wat onduidelijk is waar hij boven dan heenging (waarschijnlijk gewoon naar je huiskamer?)

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:00

Misschien he, heel misschien.... moeten we is gaan stoppen hier op iedereen te voeteren over hoe iemand anders dat "oh zo gemene" bericht interpreteerd( geen idee hoe je dat schrijft).
Het gaat er hierom dat TS wat aan onze berichten heeft en niet hoe jij iets opvat of wat dan ook...
Steun deze meid! Wees er voor haar!! en druk haar niet constant de grond in dat ze geen poot heeft om op te staan, haal haar zelfvertrouwen niet nog verder naar beneden!
Ze moet doen wat ze zelf wilt, of jullie het daar nou mee eens zijn of niet...

De ongepaste reactie's hier.... schandalig als iemand vraagt om steun om dat hier een wellus nietus spelletje te gaan houden...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:01

Forbiddenpie schreef:
Het feit dat hier mensen zijn die haar proberen te ontmoedigen om verdere stappen te nemen alleen maar omdat het toch geen zin heeft zegt al genoeg over onze samenleving. Dit hoort niet te gebeuren en juist als we naar zulk soort advies gaan luisteren zal er nooit wat veranderen. TS kan zelf een keuze hierover maken en dat hoort niet gebasseerd te zijn op andere ervaringen. Als zij niet naar de politie wilt dan moet dat zijn omdat ze dat daadwerkelijk ook niet wilt en niet omdat andere het haar ontmoedigen.

Persoonlijk vind ik dat hier altijd actie voor moet worden ondernomen en dat er geen enkel excuus is wat dit goed praat. Dit zal dus ook in mijn menig altijd moeten worden aangegeven bij de politie voor verdure stappen, ongeacht ervaringen van anderen. Die doen er namelijk helemaal niet toe.

(Mijn excuses voor enige spelfouten. Mijn Ierse computer is het niet eens met de Nederlandse taal en maakt er vaak zelf iets anders van)

Ho ho,..ik wil TS zeker niet ontmoedigen aangifte te doen.

Ze moet zeker aangifte doen.

Ze moet alleen wel goed voorbereid zijn. Met een goede advocaat praten die haar hierin kan bijstaan.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:02

Slina schreef:
(En ga nou niet zeggen, dan moet je geen topic openen..)

Toch wel. Je kunt, zeker op bokt, zowel negatieve als positieve reacties verwachten. Dit is geen libelle-forum waar we alleen maar 'oh wat sielugh' mogen reageren.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:04

toch raad ik je aan om aangifte te doen en je baas in vertrouwen te nemen zodat ze hem erop kunnen ontslaan.

Wat ontzettend rot voor je meis, zou ook niet goed weten wat ik in zo'n situatie zou doen.

Praat er in idd geval wel over en houd het niet voor je want dan ga je dingen opkroppen die er wel uit moeten, durf je dit niet bij je ouders doe het dan bij de 2 vriendinnen die het weten of neem iemand in vertrouwen die er ver van weg staat (bijvoorbeeld een psygoloog) ik hoop voor je dat die smeerlap snel wordt ontslagen en wordt opgepakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:05

Soms is het misschien wel beter om alleen met 'Oh wat sielugh' te reageren. :o

minikatje

Libellemensen zijn nog grotere krengen hoor :')

@geryon, ik hoop niet dat dat elke keer zo gaat. En bovendien is dat in een relatie moet zomaar als "vrienden"of collega's

een beetje meer sielugh mag ook wel hoor, daar gaat niemand kapot van.
Laatst bijgewerkt door minikatje op 13-03-15 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Nee laten we met z'n allen alleen maar 'sterkte' roepen terwijl TS overmorgen weer zulk gedrag vertoont en weer verkracht word. Mij lijkt het beste voor TS dat ze beseft dat dit gedrag van haar, bij stomme kerels ertoe kan leiden dat ze seks met haar gaan hebben. :) Hoe vreselijk dat ook is, zo werkt het.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:06

Allereerst TS, heel veel sterkte in deze moeilijke tijd :(:) Houd je ons op de hoe het afloopt, op je werk en met jou persoonlijk? Ik kan me voorstellen dat je niet meer heel veel zin hebt om nog te reageren hier, maar mijn PB-inbox staat open.

Ik zit hier met open mond de reacties te lezen. Ten eerste is het helemaal niet zo raar dat er een collega langskomt. Het geslacht, de burgerlijke staat en het tijdstip zijn niet zo interessant verder. Maar daarnaast is het bijzonder irrelevant of TS voorzichtig genoeg is geweest of niet.

Het is een stuk kwalijker om mannen steeds te benaderen als potentiële seksuele roofdieren. Als ik 's nachts over straat loop en er loopt een man achter me, ben ik ook bang, maar de kans is enorm dat die meneer gewoon zijn hondje aan het uitlaten is en er helemaal niet op uit is om me te verkrachten. Idem met een collega die langskomt of mannen (en vrouwen) in welke situatie dan ook. Al zou TS in haar evakostuum 's nachts over de wallen gaan lopen.

TS heeft haar collega duidelijk genoeg gemaakt dat ze geen interesse in hem had. Om te stellen dat ze niet genoeg heeft gedaan om het te voorkomen is gewoon fout. Waar ik echt geen woorden voor heb is om dergelijke reacties te geven op iemand die duidelijk emotioneel haar verhaal komt vertellen. Dat is wel het allerlaatste waar ze op zit te wachten nu, dat heeft ze zichzelf waarschijnlijk al honderd keer bedacht, en het de beschuldiging aan het adres van TS is behoorlijk misplaatst. Oh ja, het wordt niet beter als je er aan toevoegt dat 'die man óók fout zat'.

Uitlokken als verweer in de rechtbank heb ik nog nooit van gehoord, maar lijkt me helemaal niet onwaarschijnlijk. Wat erg zeg :n