Het 'get out of your comfort zone' topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SeaSide

Re: Het 'get out of your comfort zone' topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 09:26

Mijn doel voor vandaag is om weer in mijn topic te reageren.... ik weet niet waarom maar vind het toch een beetje spannend.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:00

Mijn doel van gister is voltooid :D. Ik ben met een vriend van me, en zijn vriend in de auto naar de KFC gegaan. Ik kende die kerel niet eens haha. Maar ik leef nog, en we hebben niks aangereden haha

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:02

Wat goed dat iedereen zo fanatiek is. Ik ben straks EHBO'er dus als er iets gebeurt dat ik mij niet van wijs laat brengen door al die grote mannen maar dat ik het gewoon beter weet. (Maar natuurlijk hoop ik dat er niets gebeurt natuurlijk)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:11

Wat goed van iedereen zeg :D!

Ik heb nog niet echt doelen gehad of dingen waar ik mezelf mee moest confronteren. Wel ga ik morgen naar Equitana en soms kan ik niet goed tegen drukte dus dat is wel even spannend!

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:43

mijn doel voor vandaag is om toch eindelijk eens mijn lesvoorbereidingen af te maken. Niet echt uit mijn comfortzone, maar wel heel hard nodig

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:24

Ik ben bezig met een paar veranderingen waardoor ik wel uit mijn comfort zone moet/moest komen.
Een punt zetten achter mijn relatie en daarmee samenhangend een nieuw tehuis zoeken voor mijn paard. Waarbij ik merk dat het eerste voor opluchting zorgt en het tweede voor extra kopzorgen.
Ik ben zo bang dat ik geen goed thuis voor hem vind :(

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:25

Ik ben wel benieuwd, hebben mensen hier moeite met uit de comfort zone komen op een bepaald gebied of altijd? Dus bijvoorbeeld alleen op het vlak van presteren, paardrijden, voor groepen staan, op liefdesgebied, als je iets moet vragen aan een ander?

Heftig ais :oo Sterkte!

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:27

Dank je Hhilde :)

Ik merk dat ik bij alle 'eerste keren' moeite heb. Eerste bezoek aan een nieuwe potentiële werkgever, eerste bezoek aan ouders van een vriend(in) (laat staan schoonfamilie). Al gaat dat steeds beter :)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:40

heel veel su6 ais

ik moet eigenlijk iets heel moeilijks doen ik moet veel dingen van mij af zetten vrienden die geen vrienden blijken te zijn ben er altijd voor hun geweest maar als ik al heel lang ziek ben zijn hun er niet voor mij dit is de grootste stap in mijn leven ooit om die mensen te laten gaan

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:07

Ik heb het voornamelijk bij al het nieuwe/onbekende. Onbekenden ontmoeten, nieuwe studie gaan doen enz.
Bij paardrijden heb ik er nog nooit last van gehad, sterker nog: ik wil graag nieuwe dingen uitproberen en mijn comfortzone vergroten. (Want dat is wel het leuke, dat je comfortzone zo groot wordt, dat je nauwelijks over grenzen heen moet om iets nieuws te kunnen.)
Mijn comfortzone in het contact met nieuwe mensen bestaat niet eens. :+
Dat vind ik altijd lastig. Maar ach, oefening baart kunst.
Morgen een speech houden op mijn studie over hoe ik ben gegroeid in een half jaar en daarop feedback krijgen. Lijkt me wel een stukje 'out of my comfortzone'.

Succes allemaal!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:20

xChanelx schreef:
Ik heb het voornamelijk bij al het nieuwe/onbekende. Onbekenden ontmoeten, nieuwe studie gaan doen enz.
Bij paardrijden heb ik er nog nooit last van gehad, sterker nog: ik wil graag nieuwe dingen uitproberen en mijn comfortzone vergroten. (Want dat is wel het leuke, dat je comfortzone zo groot wordt, dat je nauwelijks over grenzen heen moet om iets nieuws te kunnen.)
Mijn comfortzone in het contact met nieuwe mensen bestaat niet eens. :+
Dat vind ik altijd lastig. Maar ach, oefening baart kunst.
Morgen een speech houden op mijn studie over hoe ik ben gegroeid in een half jaar en daarop feedback krijgen. Lijkt me wel een stukje 'out of my comfortzone'.

Succes allemaal!

Precies hetzelfde hier haha.
Ik had gister afgesproken met een vriend van een vriend. En ik scheet 12 kleuren in mijn broek haha. Vooral in zijn auto :+
Achteraf een super leuke vent haha

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:35

Hhilde schreef:
Ik ben wel benieuwd, hebben mensen hier moeite met uit de comfort zone komen op een bepaald gebied of altijd? Dus bijvoorbeeld alleen op het vlak van presteren, paardrijden, voor groepen staan, op liefdesgebied, als je iets moet vragen aan een ander?

Heftig ais :oo Sterkte!

Ik heb het eigenlijk altijd. Voornamelijk met nieuwe dingen. Maar met dingen als presenteren altijd. Paardrijden heb ik er ook last van, maar dat vind ik makkelijker om daar over heen te stappen (ik vind galop niet fijn, alleen als ik een braaf/mak paard heb. Maar als ik eenmaal even gegaloppeerd heb lukt het wel, volgende keer zit ik dan weer met een wat verkrampte houding met aanspringen enzo.) Dus met paardrijden kan ik me er vrij snel weer overheen zetten en das alleen wat zenuwachtig. Met presenteren/nieuwe situaties enzo heb ik echt stress, kan ik nachten van te voren al slecht slapen etc. (dit heb ik dus met paardrijden niet, dan ben ik enkel wat zenuwachtig vlak voordat ik ga aanspringen in de galop).

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:44

Presenteren kan ik echt niet.
We hebben soms ook bezoekers op het werk en moet je wat uiutleggen over je werk als ze een rond leiding krijgen.
Vreselijk :( Ik vergeet de helft en het klinkt als een stukje wat ik uit me hoofd heb geleerd.
Helaas soms ook buitenlandse bezoekers en ik heb jaren engels gehad maar ik kom er niet uit.
Heb veel moeite met engels en snap niet waarom want op school was dit niet zo.

Verder gaan we deze week uiteten met het werk.
50-70 personen denk ik wel.
We gaan wokken.
Andere jaren ging ik niet mee.
Dit jaar heb ik me wel opgegeven.
Ik zie er tegenop omdat je ook steeds ergens anders komt te zitten maar hoop dat het meevalt.
Liefst zou ik me weer afmelden.

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:54

presenteren, toetsen, testen, nieuwe mensen, in een grote groep allemaal ver buiten mijn comfort zone.

Ik sta nu op het punt om te vertrekken naar een restaurant waar ik net gereserveerd heb... voor 1 persoon. Flink uit mijn comfort zone, maar ik heb zo'n zin in sushi :Y) en met dit topic in mijn achterhoofd dacht ik "ik ga het gewoon doen". Al voelt het nu niet echt meer als een goed idee, zit ik daar straks in mijn eentje :')

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:55

Ik kan niet met onbekende mensen. Ik sla dan compleet dicht en ben doodsbang iets doms of raars te zeggen/doen. Ook met mensen die ik toch al een hele tijd ken heb ik hier, zij het in mindere mate, last van. Zeker ddals de groep iets groter is, ben ik liever stil door mijn onzekerheid.
Met rijden heb ik ook last van onzekerheid. Springen durf ik echt maar met heel weinig paarden. Eerder was het er maar een zelfs maar ik hen laatst met een ander moeten springen en hoewel het niet hoog was, was ik echt trots op mezelf dat ik het gedaan heb. Dressuur doe ik met iets meer paarden maar ik stap lang niet op allemaal. Het raarste is nog wel dat het paard dat ik meestal rijdt en waarmee ik ook gewoon spring enzo, er wel eens bokkend vandoor wil gaan of veel te hard naar de hindernis wil stormen en daar durf ik wel op terwijl ik op de brave paarden die nooit een stap verkeerd zetten niet durf :')

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:10

Ik ben 2 jaar geleden uit mijn comfort zone gestapt en ben full time gaan reizen. Je quote in je openingspost is echt mijn levensmotto. Ik leef nu echt het leven dat ik wil.

Zwastonze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:25

_lisaah schreef:
ik ben ook in :D

gewoon super onzeker := altijd bezig met wat andere wel niet van mij denken en niet weten wat te moeten zeggen omdat ik dan bang ben dat ik iets stoms zeg enz. enz. :+

Kun je niet beginnen met het regelen van een bokt-date :o

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:28

Linnie050, meegaan! Niet afmelden hoor!
Superknap van je dat je hebt aangemeld, dat is al een heel grote stap.
Laat je horen hoe het was? :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:33

Stoer Klokjes! Hoe was het?

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:54

In het begin ff onwennig, ze hadden me heel subtiel naast iemand gezet die ook alleen zat :'). Waardoor ik bijna geneigd was om te vragen of we samen zouden eten haha, maar dat durfde ik toch niet. Het was wel echt een overwinning, ik heb me niet super ongemakkelijk gevoeld en ook niet de hele tijd lopen afvragen wat anderen er wel niet van zouden denken, zo'n meid die alleen aan een tafel zit met haar neus in een boek. Ik was gewoon best relaxt en heb heerlijk gegeten. Daaraan merk ik dat ik de laatste jaren toch wel erg gegroeid ben op dit vlak, dat ik me minder druk maak om wat anderen denken.

Ik moest wel lachen om de tafel naast mij, waarin de jongste dochter (jaar of 10) het liefst continue over haar penny avonturen met de paarden wilde vertellen en de oudste dochter (jaar of 17) dat helemaal zat was, waarop haar zusje reageerde "nou paarden zijn nou eenmaal mijn leven" :D.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:55

vandaag een boekpresentatie gedaan. Ben bet tevreden. Heb een 7.5 :D
Volgens de docent was ik natural ofzo haha

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:35

goed bezig sterreke98!

mijn doel voor vandaag is vanavond met vertrouwen op een paardje stappen. door mijn rug problemen ben ik heel onzeker geworden met het rijden, waardoor ik er weinig aan durf te rijden. omdat ik dan bang ben te veel aan te moeten pakken dat ze uit dr knetter gaan, en ik dr vervolgens naast leg en mn rug nog slechter word.

dus, vanavond met vertrouwen lekker een uur gaan rijden!

iedereen weer succes vandaag met de doelen!

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 11:42

Wat goed van je Klokjes! Dat ga ik ook echt nog een keer doen, lijkt me inderdaad heel spannend!

Een 7,5 is ook super zeg Sterreke! :)

De verjaardag zaterdagavond van die vriend van me was erg gezellig en heb me (op de binnenkomst na dan :') ) niet ongemakkelijk gevoeld! :D

Mijn doel voor vandaag is om vanavond na stage in het OV met een vreemde een (klein) gesprekje aan te knopen.

Iedereen weer succes vandaag!

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:13

jeej! goed bezig geweest dus M_aaike!

ik had vrijdag ook zo'n ongemakkelijk moment, we waren vrijdag klaar op school en ik stond op het station met en klasgenootje. deze kwam iemand tegen die zij kende. en ik stond er bij, en ik keek er naar.. -O-

herkennen jullie dit gevoel?

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:29

Vandaag ook weer station momentje gehad. Moest van een vriendin vandaan richting school, via een onbekend station. Maar met goede routebeschrijving is het allemaal gordgekomen!