Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
En als je de voorlopige teruggave verder niet nodig hebt... Ik vind het wel net zo rustig zo
Celiien schreef:. Volgens mij is je vraag nog niet beantwoord. De uitgaven van je nieuwe studie met instellingsgeld moet je echt zien als uitgaven. Een deel zal je voor 2014 indienen, de rest voor 2015. Dus bereken die niet de kosten maar echt de uitgaven van het betreffende jaar. Vergeet je afschrijving van laptop e.d. En boeken etc. Niet mee te nemen.Hmmm hier een vraagje.. kon t in mijn belastingbundel niet vinden namelijk
Heb afgelopen jaar van januari t/m augustus studie mét studiefinanciering gehad.. en september t/m december zonder studiefinanciering. Instellingsgeld heb ik in september zelf betaald (1900). Nu zou ik dat volgens het programma moeten doen door ze allebei apart neer te zetten, begrijp ik en dat is prima. maar ze hebben het over scholingsuitgaven. ik was eerst in de veronderstelling dat ik schoolgeld /12 maanden * aantal maanden in 2014 moest doen. Maar omdat ik uitgaven ipv kosten zie staan, twijfel ik of ik die 1900 niet in een keer in 2014 kan nemen? Zou wel schelen qua aftrek(krijg ik ipv 700, 900 terug
)
Iemand die antwoord weet?
. Gelijk de spaarpot weer aangevuld.Djonah schreef:Celiien schreef:. Volgens mij is je vraag nog niet beantwoord. De uitgaven van je nieuwe studie met instellingsgeld moet je echt zien als uitgaven. Een deel zal je voor 2014 indienen, de rest voor 2015. Dus bereken die niet de kosten maar echt de uitgaven van het betreffende jaar. Vergeet je afschrijving van laptop e.d. En boeken etc. Niet mee te nemen.Hmmm hier een vraagje.. kon t in mijn belastingbundel niet vinden namelijk
Heb afgelopen jaar van januari t/m augustus studie mét studiefinanciering gehad.. en september t/m december zonder studiefinanciering. Instellingsgeld heb ik in september zelf betaald (1900). Nu zou ik dat volgens het programma moeten doen door ze allebei apart neer te zetten, begrijp ik en dat is prima. maar ze hebben het over scholingsuitgaven. ik was eerst in de veronderstelling dat ik schoolgeld /12 maanden * aantal maanden in 2014 moest doen. Maar omdat ik uitgaven ipv kosten zie staan, twijfel ik of ik die 1900 niet in een keer in 2014 kan nemen? Zou wel schelen qua aftrek(krijg ik ipv 700, 900 terug
)
Iemand die antwoord weet?
Lizzle schreef:Niet helemaal aangifte gerelateerd, maar een belastingvraag: hoe kan ik aanvragen mijn hypotheekrenteaftrek in 1x te ontvangen in plaats van elke maand? Ik kom er maar niet uit.
Celiien schreef:Boeken heb ik in 2014 niet hoeven te kopen, laptop was al afgeschreven.
Het ging mij echt om de studie idd. Ze zeggen overal (ook in de wetbundell) dat je de uitgaven mag nemen. Heb hem in september in zn geheel betaald, dus mag hem dan toch ook voor 2014 opnemen in zijn geheel? Zoals ik het dus zei?
En het is niet voor een nieuwe studie. Krijg gewoon geen stufi meer
(krijg ik ipv 700, 900 terug
)
?
[/quote]Tink89 schreef:Pfft, mijn ex en ik zijn in december uit elkaar gegaan en ik ben uit ons gezamenlijke koophuis weggegaan. Nu dus heel hard aan het uitrekenen of het gunstig is als we fiscaal partner zijn of juist niet, ik betaal dan minder belasting (val een schijf lager) en kom in aanmerking voor inkomensafhankelijke combinatiekorting. Ik vraag me wel af of het voor de hypotheekrente-aftrek geen nadelige gevolgen heeft als we geen fiscaal partner meer zijn. We moeten de schuld dan immers voor de helft in mijn lagere belastingtarief aftrekken. Zo ingewikkeld dit!!! Iemand zin om mee te kijken? Morgenavond ofzo?
Lisann__ schreef:Weet iemand misschien wat ik fout doe?
Heb vorig jaar stage gelopen naast mijn bijbaan, hiervoor loonheffingskorting uitgezet omdat ik die al bij mijn bijbaan had.
Nu kreeg ik voorgaande jaren altijd rond de 300/400 euro terug. Ik had verwacht nu veel meer terug te krijgen i.v.m. met de hoeveelheid stagevergoeding die ik heb ingeleverd. Echter krijg ik nu maar 8,- terug terwijl ik bijna 1000 aan loonheffing heb betaald.
Weet iemand wat ik misschien fout doe?
Maar ach, is weer mooi meegenomen