Het Huisgenoten Klaagtopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het Huisgenoten Klaagtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 22:38

Ik vind het soms ook fijner om dingen via de WhatsApp te bespreken hoor.. Als het echt persoonlijke problemen zijn dan vind ik het vrij logisch dat je het even face to face uit gaat spreken. Als het dingen zijn die het hele huis aangaan heb ik liever dat het via de whatsapp besproken wordt zodat ik het later ook nog even na kan lezen :)

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 22:42

Ben ik zeker met je eens :) maar dit was echt een dingetje tussen hun twee, waar de andere drie niets mee te maken hadden en ook niets mee te maken gaan krijgen... (tenzij het tot een handgemeen komt natuurlijk ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 22:43

Dan zou ik inderdaad ook zeggen dat ze even hun deur open moeten zetten en het zo uit moeten vechten :=

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 23:00

Wij hebben geen groepsapp van mn huisgenoten :+
Heb van 1 huisgenoot ook niet eens dr nummer (maar die is er nog niet zo lang en zie k nauwelijks) en van mn ''favoriete'' huisgenoot heb ik het nummer ook pas sinds 2 weken _O- (na ruim 7 a 8 maanden) De ander heb ik wel het nummer van. Maar ik heb geen behoefte aan groepsapp. Had het bij m'n vorige kamer wel. Maar daar bespraken we alleen algemene dingen, bijv. als iemand iets had schoongemaakt dat ze dan vroegen van wie kan de badkamer dan schoonmaken. Of als iemand wat gekocht had, dan meldde ie dat ff zodat het niet dubbel gekocht werd.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 23:27

BaileyMix schreef:
Ik heb net een pan gloeiend heet water over mezelf en de gehele keukenvloer geflikkerd omdat het hier g*dverdeg*dver helemaal nokkievol staat met de gore afwas van een ander.
Oooooooh wat ben ik pissed zeg! Nergens verdomme plaats om iets neer te zetten, tegen torenhoge stapels stoten waardoor alles dus uit je handen dondert. "Ja maar ik heb 3 keer in de week stage van 9 tot 6 en de andere dagen hockeytraining, dan heb ik geen tijd voor afwas hoor..." Flikker op muts |o

Gelukkig verhuist ze morgen, al zal ze die bergen afwas wel laten staan. Ik flikker 't wel mooi uit 't raam :evaw:

Ah, ik zou echt een leuk afscheidskadootje geven. Gewoon als ze vanavond in bed ligt al die afwas opstapelen voor haar deur, leuk als ze morgen daardoor moet om te verhuizen..... Kan je het krijgen ook ;)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 23:35

Ik zou het ook voor d'r deur opstapelen _O- Heeft ze morgen misschien wel het fatsoen om d'r zooi gewoon op te ruimen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 23:48

Bij mijn vriend thuis stond er laatst 2,5 meter aanrecht he-le-maal vol met afwas, zeker 75cm hoog. Zo goor...

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 23:51

:wow: :wow: !! Zelf wel laten afwassen toch?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 23:59

ariannexrich schreef:
:wow: :wow: !! Zelf wel laten afwassen toch?

Er staat een afwasmachine. En ze lijken te denken dat dat ding een afwas robot is waar je alles bovenop en omheen zet, en die zichzelf dan inpakt, aanzet, uitzet en weer uitpakt...

Ook lijkt de meest geldende mening te zijn dat zo'n ding prima borden aankan met dikke ladingen saus of etensresten (of schimmel) erop, waardoor hij regelmatig verstopt zit...

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:05

Ben vandaag even flink pissig geworden... Ik kom na tien weken eindelijk weer thuis, staat het hele berghok VOL met restafval. Overal lege flessen, blikjes, dozen tot aan het plafond opgestapeld, je kon er je kont niet meer keren van de troep :x

Dus heb ik eerst alle dertig bierflesjes en colaflessen eruitgevist, die ingeleverd voor statiegeld (tja, als ze het zelf niet doen doe ik het wel := ). Toen, omdat ik toch bezig was, ook maar de rest weggebracht. Waarbij ik eerst nog twee volle bierblikjes leeg mocht gooien, en vervolgens een klots rode wijn over mn schoenen en de vloer gooide omdat ik éven had gemist dat die fles ook nog halfvol zat :x

Sta ik eindelijk bij de glasbak, kom ik erachter dat tussen het glas wat wél netjes in de bak is gedaan die voor glas in ons berghok staat, ook nog twee kapotte borden en een kapotte koffiemok liggen. En drie keer raden van wie dat was. Juist, moi _-:(

Heb ze er nu op aangesproken dat dit geen manier van doen is, en dat als je per ongeluk iets laat vallen, dat het misschien wel zo netjes is om dat te vervangen. Nu maar hopen dat het is binnengekomen :=

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:32

Mag ik me hier ook melden, ik zie dat het topic al even stil ligt maar misschien zijn er inmiddels nieuwe ervaringen/ergernissen :D

Ik woon sinds 4 jaar in een studentenhuis met sinds nu 1,5 jaar een kind naast me dat haar eigen leven vergooit en ons er fijn bij betrekt terwijl niemand erop zit te wachten. Dat is de korte versie := Ergernissen genoeg dus hier.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:35

Een huisgenoot is nu in het tuinhuisje gaan wonen. Want ze had van ons teveel last..
Hele heisa over gehad. Kwam er op neer dat zij zich al aan ons ergerde als we alleen maar ademende _O-

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:52

In het tuinhuisje gaan wonen... _O- Dat is hilarisch.

Ik woon tijdelijk in het buitenland met twee huisgenootjes. Ze zijn netter dan mijn huisgenoten in Nederland, afwas en vuilniszakken blijven hier gelukkig niet eeuwen liggen, maar schoonmaken kunnen ze niet. Toen ik hier kwam was er geen schoonmaakmiddel in huis, zaten zo'n beetje alle afvoerputjes verstopt en zat de kalk lagen dik op de wastafel en douche. :') Na een paar weken heb ik voorgesteld dat we roterend zouden schoonmaken omdat ik de enige was die wat deed, maar nadat mijn ene huisgenootje dacht dat het schoonmaken van de badkamer bestond uit het afdoen van de wastafel met een tissue, heb ik het een beetje opgegeven. Ik moest haar letterlijk uitleggen welke spullen ze moest gebruiken en hoe ze het moest doen, in die tijd heb ik het zelf al sneller schoongemaakt. Voor die paar maanden is het dus niet de moeite waard om iedere keer alles uit te moeten leggen. :P

Ondertussen zit ik ook nog in de appgroep met mijn huisgenoten en onderhuurder in Nederland. Daar hebben ze het schoonmaakrooster inmiddels helemaal laten varen en lees ik berichten over bergen stinkende afwas, vieze vuilniszakken en een vliegeninvasie. Echt erg dat ze blijkbaar niet zonder iemand kunnen die ze regelmatig een schop onder hun kont geeft... :')

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:18

Oeii dat wordt fijn thuiskomen MonaLieske :')

Ik ben ondertussen van mijn nare huisgenoot af, ga er niet eens meer mn post ophalen omdat hij me nog wat poedersuiker na heeft gestuurd. Heb nu 11 leuke huisgenoten waarmee ik alleen keuken en woonkamer deel, en die is gewoon nog netter en schoner dan de vorige die ik met 1 iemand deelde :)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:31

pfoeh wat een verhalen komen er voorbij..! Ik ben zelf echt niet het best of meest gemotiveerd als het om schoonmaken gaat, maar kom op iedereen houdt toch wel van een beetje opgeruimde leefruimtes? :')

En jeetje Lau jouw oude huisgenoot weet ook niet van ophouden..

Bij ons wordt de appgroep gebruikt voor kleine dingetjes. Zo was de keuken best vies, en had een huisgenoot dan ook niet schoongemaakt vorige week, wat wel haar taak was voor die week. Dus zou ze het gisteren doen. Kom ik haar tegen in de keuken, terwijl ze het aanrecht aan het stofzuigen was? :') meteen had ze ook alle keukentaken afgevinkt, maar een dag later is alles nog even vies, dus toch even vragen hoe zij schoonmaakt want er is duidelijk te zien dat ze de tafel niet eens met een doekje heeft afgedaan..

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:34

Ik heb maar 1 huisgenootje en ik heb eigenlijk geen problemen met haar, maar nu lopen er steeds wat rare mensen hier rond en ze is al een tijdje niet thuis geweest. Er is ook al een poging tot inbraak geweest bij andere dus ik slaap echt wel iets minder lekker.
Verder gaat het hier ontzettend goed, we hebben geen rooster of iets we maken iets schoon als we zien dat het vies is en dat werkt uitstekend.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:36

Fijn thuiskomen inderdaad MonaLieske, succes :+

Ik ben een week alleen thuis, van de overige 5 kamers zijn er nog maar 4 bezet. De laatste kamer is al wel verhuurd maar diegene komt pas eind zomervakantie. Diegene die nooit schoonmaakt is weer thuis gaan wonen voor stage en de andere 3 zitten momenteel met school in het buitenland :')

Dus hele rijk alleen, lekker alles wat fris blijft ruiken omdat het zelf alleen prima bij te houden is, vervelende is wel dat mijn huisbaas, na een paar weken niks meer van te horen te hebben, nu gaat zoeken naar dingen die nog moeten gebeuren. Irritant.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:52

Dit topic had ik moeten tegen komen toen ik nog in mijn oude huis woonde :').. Even een korte opsomming:

1: De onderburen hadden zulke luide sex dat je er gewoon wakker van werd %). (En hier is een ruzie over ontstaan in huis omdat ik en het meisje in de kamer naast mij er allebei heel veel last van hadden en ze niet zachter wilde doen?????)
2: De bovenbuurjongen luisterde luide muziek, keek keiharde tv etc tot 3 uur in de nacht. (En vragen of het zachter kon hielp wel, maar meestal bleef je het alsnog horen).
3: Diezelfde bovenbuurman deed aan gamen en kon duidelijk niet tegen zijn verlies, dan schreeuwde hij het hele huis bij elkaar en stampte zo hard op zijn vloer dat ik soms een halve hartaanval kreeg en de spullen in mijn kasten rammelde :').
4: Niemand maakte ooit echt schoon. (Ik heb een paar keer de badkamer schoon gemaakt maar ik was daar alleen in). Ik ben toen eens 3 weken bij mijn ouders geweest en toen ik terug kwam zag de trap zowat zwart van het stof, de badkamer was ook zwart en de douchecabine was zo vies dat ik met hoge sokken aan moest douchen, het putje was verstopt en het water steeg tot halverwege je enkels en wat daar allemaal in dreef... %) Ook had toen niemand de vuilnisbakken buiten gezet. Er waren maar 2 mensen in huis die dat deden waaronder ik, en wij waren allebei niet thuis geweest. Dus het hele huis stonk naar afval ;(.
5: De onderbuur hield van keiharde R&B en HipHop, die hij dan voor 8 uur in de ochtend al aanzette waardoor ik vaak mijn bed uit trilde. (En klagen had bij hem absoluut geen nut).
6: De bovenbuurjongen hield juist van Techno. Ik zat hier dus tussenin en had vaak moeite te focussen op mijn huiswerk.

Het moge logisch zijn dat ik verhuist ben :').

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:55

Jeetje wat een huisgenoten weer :))

Hier ben ik nog steeds 1 van onze 3 huisgenoten beu. Ze zou eerst bijna weg gaan, maar had dus d'r huisje afgezegd omdat daar niet genoeg ruimte was voor al haar kleren, want daar heeft ze een hele kamer voor nodig :+
Maar afgelopen weer was ze aan het schrééuwen, echt niet normaal. Aan de telefoon, in dr kamer. Ze had duidelijk problemen met dr vriend die vreemd gegaan was en waar ze niets meer mee te maken wilde hebben, maar hij bleef stalken. (ja ik kon het volledig volgen)
Ik dacht stiekem: yes! geen nachtelijke avontuurtjes meer en geen geschreeuw/ruzie meer aan de telefoon en in dr kamer.
Maargoed. Dag later kwam ze om een uur of 23:30 thuis, met een jongen. Ik weet niet of het haar vriend was, kon t niet goed horen. Maar toen.... uhum... hoorde ik weer hun intieme activiteiten :Z pffff normaal zette ik dan de muziek wat harder zodat ik het niet hoefde te horen, maar op dit tijdstip niet. Dus ik hoorde het gekreun en kraken van het bed. :') gelukkig kon ik later wel in slaap vallen :') maar pfffff
K vraag me echt af of dat haar vriend was en ze het goed wilde maken met hem (goedmaak-seks) of dat het een nieuw iemand was _O-
Maar ik zat in een dilemma of ik aan zou kloppen en vragen of ze hun pleziertje wat zachter konden doen, of dat ik niets zou doen. Vond het zo genant.

Een andere huisgenoot kan ik het wel goed mee vinden gelukkig. En de nieuwste zie ik nauwelijks. Vraag me ook echt af wat zij eet _O- ze is nóóit in de keuken.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:08

Ik denk dat het een ander was :') gewoon zeggen je was goed bezig vannacht of niet? :))

Scheelt weer dat wij een bungalow hebben, dus geen boven- of onderbuurtjes. Alleen naast mij zit een kamer, ze belt ook vaak met haar vriend maar die is er dus niet meer tot en met volgend schooljaar en aan de andere kant zit de badkamer, dus op zich heb ik niet zoveel te klagen :P

1234 schreef:
Een andere huisgenoot kan ik het wel goed mee vinden gelukkig. En de nieuwste zie ik nauwelijks. Vraag me ook echt af wat zij eet _O- ze is nóóit in de keuken.

Zo een heb ik ook -O- heb d'r nu wel een keer betrapt in de keuken, 's middags kookt ze warm :roll: ze is bang voor ons :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:30

Blijf het bijzonder vinden, zulke viezeriken :o
En dan heb ik er ook nog het beeld bij van redelijk hoog opgeleide types die later baasje gaan spelen in een organisatie maar te lui waren om vuilniszakken weg te gooien en zelfs een vliegeninvasie voor lief te nemen. :x

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:42

Ik woon wel op een studentenkamer maar heb een eigen keuken en badkamer en heb met mijn huisgenoten dus weinig te maken, en als ik deze verhalen zo lees mag ik heel erg in mijn handjes knijpen := Wat een vreemde verhalen zeg :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:44

Ik heb een huisgenoot die letterlijk alleen maar tosti's eet :') hilarisch haha

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:48

Emmaa_ schreef:
Ik heb een huisgenoot die letterlijk alleen maar tosti's eet :') hilarisch haha

Dat klinkt heel erg alsof ik je huisgenoot ben :') Tosti's <3

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:38

Hahaha, misschien zijn jullie wel incognito hier maar stiekum elkaars huisgenoot :P