450,- niet nakomen afspraak.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 10:45

Amandavd schreef:
Lizzle schreef:
Ik weet dat in het ziekenhuis geen boete mag rekenen bij verzuim zonder bericht als er geen afspraakbevestiging is verstrekt. Dit is landelijk, misschien ook zo'n regel bij dierenartsen?
Daarnaast zou ik hell no daar nog die operatie laten uitvoeren.

Als die de DA de beste is voor je dier, dan zou ik door de zure appel heen bijten en mijn eigen principes even aan de kant zetten.

Waarom zou hij de beste zijn? Naast het feit dat je dat als leek toch niet kan beoordelen (preoperatief), is er dankzij het winstoogmerk vast voldoende gedegen concurrentie.

Amandavd

Re: 450,- niet nakomen afspraak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:26

Dus omdat er concurrentie is, zijnn er vast ook andere da's die goed genoeg zijn? Je moet kijken naar ervaring, recensies etc, en als dan blijkt dat desbetreffende da de beste is vind ik dat je daar voor moet gaan.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:24

Ik vind dat de dierenkliniek ook wat schappelijker kan zijn. Zo'n hoge boete hoort in de algemene voorwaarden te staan. Daarnaast is het voor een dierenkliniek ook wijs om de afspraak per e-mail te bevestigen en een herinnering te sturen.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:05

Vreemd zeker als het in overleg is gegaan, ik weet niet wat normaal is kwa vergoeding want heb zoiets nog nooit gehad... Maar volg dit graag nog even.

Al iets van het incasso bureau gehoord?

Ik heb trouwens ook geen algemene voorwaarden gehad bij onze da, maar kan me overigens ook niet voorstellen dat ze zo moeilijk doen Bij een misverstand.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:47

Ik heb afgelopen week mijn paard achter moeten laten op de kliniek maar kreeg wel degelijk algemene voorwaarden onder mijn neus geduwd.
Moest wel even aan dit topic denken :+

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:36

ingedebruijn schreef:
Was de orthopeed niet ingehuurd ipv werkend bij de kliniek? Dan snap ik de kosten wel. Welke kliniek is dit als ik vragen mag? Mag uiteraard ook via pb.

Dat dacht ik ook, maar ts gaf aan dat de arts het gewoon zelf zou doen.
Btw, het zou op een maandag gebeuren, hoe zou je überhaupt op tijd moeten afzeggen van te voren als er een weekend tussen zit?

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:37

ik vind eigelijk niet meer als logisch dat der kosten aan komen als je niet bent op komen dagen..
natuurlijk is 450,- veel geld en te hoog..
ik zou gewoon mijn verlies nemen en betalen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:50

Over andermans portomonnee is het altijd makkelijk beslissen ;)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:54

Sammie schreef:

Inderdaad maar dat geld ook voor de betreffende praktijk die de ok klaar had en met personeel klaar stond die ook gewoon betaald moeten worden ...........
of zeg de DA nu tegen de ok assistente sorry de klant kwam niet opdagen je krijgt geen loon ??

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:00

Dat slaat miniscuul als een tang op een varken, maar dat zal je zelf toch ook wel begrijpen.

TS is niet verantwoordelijk voor het loon van die assistente, in die zin al zit die assistente een hele dag uit dr neus te eten achter de balie en komt er geen klant langs, krijgt ze ook gewoon salaris. Het is geen no client no pay constructie.

Geen wonder dat er nog zoveel dingen die niet door de beugel kunnen gewoon (blijven) gebeuren. Men betaalt hier wel erg makkelijk..

Niet oorzaak en gevolg gaan omdraaien en roepen dat ts maar moet betalen, want anders zit die assistent zonder geld of wat dan ook. De DA-praktijk is in beginsel fout geweest. Vandaaruit kijk je naar wat nu. En daarin is de wet heel duidelijk. De rest is emotionele bijzaak en niet relevant. Ook niet slim, maar veel meer compleet niet relevant.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 23-02-15 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:01

Sammie schreef:

ja maar je kan toch niet verwachten dat als ze de ok voor niks vrij houden dat je er geen kostenplaatje van krijgt of wel soms.. als jij bv naar de fysio gaat en je komt niet opdagen moet je het ook betalen wat is hier het verschil in..
nogmaals 450,- vind ik ook overdreven en te veel geld voor niet op te komen dagen,. maar ik denk dat je er nu weinig aan kan veranderen zeker nu incasso er al bij is gekomen,,meestal kun je die onkosten ook nog betalen...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:02

miszblueeyes Lees het topic eens door. Dan had je na de eerste regel al kunnen ophouden met typen :D

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:06

heb ik gedaan ts heeft datum verkeerd op geschreven= dus niet opkomen dagen=kosten vergoeden=voor de duidelijkheid wantg jij leest ook maar de helft geloof ik sammie.. 450,,- is te veel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:08

miszblueeyes schreef:
Sammie schreef:

ja maar je kan toch niet verwachten dat als ze de ok voor niks vrij houden dat je er geen kostenplaatje van krijgt of wel soms.. als jij bv naar de fysio gaat en je komt niet opdagen moet je het ook betalen wat is hier het verschil in..
nogmaals 450,- vind ik ook overdreven en te veel geld voor niet op te komen dagen,. maar ik denk dat je er nu weinig aan kan veranderen zeker nu incasso er al bij is gekomen,,meestal kun je die onkosten ook nog betalen...

Het verschil is hier nu al 100x genoemd in het topic ;)

Als je dat wil kosten aanrekenen zoals een fysio dan moet je dat vastleggen in je ALGEMENE VOORWAARDEN, die voorwaarden moet je vervolgens kenbaar hebben gemaakt bij je klant. Dit moet je kunnen bewijzen, doormiddel van bijv een handtekening erop of een email aan de betreffende klant. Heb je dat allemaal gedaan dan mag je inderdaad die rekening sturen.

Heb je dit niet gedaan? wat in geval van de TS zo is , dan is dit niet rechtsgeldig en nee dan hoeft ts NIET te betalen. Simpeler kan ik het niet maken.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:44

Naast de algemene voorwaarden moet de DA praktijk ook bewijzen dat zij de juiste datum hebben doorgegeven en als dat alleen mondeling is gedaan gaan ze het daarmee ook niet redden voor de rechter.
Als ze TS een afsprakenkaartje mee hadden gegeven dan had deze situatie zich niet voorgedaan.

Ik ben van mening niet betalen en laat het een les zijn voor de DA praktijk dat ze de procedures aanscherpen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:47

tiwi1969 schreef:
Naast de algemene voorwaarden moet de DA praktijk ook bewijzen dat zij de juiste datum hebben doorgegeven en als dat alleen mondeling is gedaan gaan ze het daarmee ook niet redden voor de rechter.
Als ze TS een afsprakenkaartje mee hadden gegeven dan had deze situatie zich niet voorgedaan.

Ik ben van mening niet betalen en laat het een les zijn voor de DA praktijk dat ze de procedures aanscherpen.

Alsof je een afspraken kaartje niet in de prullenbak kan gooien, een email kan je verwijderen, etc.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:48

Ben nu toch wel heel benieuwd hoe dit gaat aflopen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:51

Als TS een kaartje had gekregen met daarop de juiste datum had ze het niet verkeerd in haar agenda geschreven, of in ieder geval was de kans op fouten veel kleiner.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:58

tiwi1969 schreef:
Als TS een kaartje had gekregen met daarop de juiste datum had ze het niet verkeerd in haar agenda geschreven, of in ieder geval was de kans op fouten veel kleiner.

Dan had ze ook meteen kunnen doen, of bij twijfel kunnen bellen. Zo'n afspraken kaartje is niet heilig, bovendien is TS volwassen en zou het niet moeten dat andere haar de kont na moeten dragen. Je bent zelf verantwoordelijk voor de afspraken die je maakt.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:11

Het gaat erom dat als er een kaartje was gegeven er geen onduidelijkheid over de datum zou kunnen bestaan en dat de afspraak schriftelijk bevestigd is. De secretaresse kan net zo goed de verkeerde datum gezegd hebben als dat TS de verkeerde datum heeft opgeschreven.
Schriftelijk bevestigen voorkomt misverstanden en de consument staat sterker dan de professional als dit voor de rechter komt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:17

Amandavd schreef:
Dan had ze ook meteen kunnen doen, of bij twijfel kunnen bellen. Zo'n afspraken kaartje is niet heilig, bovendien is TS volwassen en zou het niet moeten dat andere haar de kont na moeten dragen. Je bent zelf verantwoordelijk voor de afspraken die je maakt.

Maar eh... je weet toch niet eens met zekerheid of de TS de fout heeft gemaakt? Het mondeling doorgeven van datums kan zo makkelijk fout gaan. (Het schriftelijk doorgeven trouwens ook, heb ook wel eens afsprakenkaartje gehad waarbij dag en datum niet overeen kwamen, maar dat kun je in elk geval nog nakijken en weet je tenminste wie de fout heeft gemaakt voor je iemand beschuldigt en met een hoge rekening opzadelt..)

Ik snap niet zo goed waarom je de TS zo afbrandt?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:50

Ik zie niet dat Amandavd de TS afbrand? := Of ik moet een post gemist hebben?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:59

Dat komt waarschijnlijk omdat ik de term de kont nadragen heb gebruikt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:01

miszblueeyes schreef:
heb ik gedaan ts heeft datum verkeerd op geschreven= dus niet opkomen dagen=kosten vergoeden=voor de duidelijkheid wantg jij leest ook maar de helft geloof ik sammie.. 450,,- is te veel

Nee hoor. . Ik heb t perfect gelezen. Yvank heeft t inmiddels wederom uitgelegd dus ik verwijs je graag daar naar :)

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:02

Sammie schreef:
miszblueeyes schreef:

Nee hoor. . Ik heb t perfect gelezen. Yvank heeft t inmiddels wederom uitgelegd dus ik verwijs je graag daar naar :)

maar wie zegt dat ts de voorwaarden niet gelezen heeft..! daar kunnen wij alleen naar gissen maar ik blijf verder bij mijn mening hoor;)